Ervaringen met Isosorbidedinitraatvaselinecreme

Isosorbidedinitraatvaseli...

24-04-2016 | Man | 68
Aambeien en vaatscheurtjes
Ik (man, toen 68) had poliepen op de binnenkant van de anuswand. Die zou de chirurg polykninisch verwijderen. Toe hij de anusspreider wilde aanbrengen kon dat niet vanwege kloven. Die moesten eerst zijn genezen. Hij schreef me Isosorbidedenitraaat- vaselinecrème voor: minstens 5 x per dag in de anus aanbrengen. Dat werkte fantasisch. De kloven waren binnen 4 weken geheel [lees meer...]weg en de poliepen konden alsnog worden verwijderd. Ik had er geen enkele bijwerking van, alleen direct na het aanbrengen een licht gevoel van erectie, maar dat is niet onprettig. Voor mij dus een geweldig middel.

15-04-2016 | Vrouw | 30
Rectale / anale fissuur
Eerst Rectogesic voorgeschreven gekregen. Van deze kreeg ik lichte hoofdpijn. Daarna naar een generisch product gevraagd en bleek dat er een alternatief bestaat voor glyceryltrinitraat namelijk isosorbidedinitraat. De apotheker heeft dit zelf gemaakt, toch was het nog steeds duur omdat het dinitraat zo duur is in aankoop zo blijkt. Van isosorbidedinitraat heb ik geen enkel[lees meer...]e bijwerkingen. Nu is het wel zo dat ik van nature zelden hoofdpijn heb. Ik gebruik de creme net voor het slapengaan. Soms een half uur voordien al. Totdat ik in slaap val weet ik van geen bijwerkingen. Soms gebruik ik het ook overdag als ik echt last heb, dan ook geen bijwerkingen. Het werkt ongelooflijk snel tegen anale scheurtjes. Eenmaal smeren en een nachtje laten inwerken doet al wonderen. Soms is een tweede nacht nodig vooraleer het helemaal weg is. Als ik weinig fruit/vezels gegeten heb durf ik wel wat harde stoelgang hebben. En voila, even later doet het weer pijn daar onder, en dan moet ik weer wat smeren.

22-06-2014 | Man | 21
Rectale / anale fistel
Dit is voor mij echt een redder in nood geweest, na de reacties hier gelezen te hebben besloot ik om het niet te gebruiken, ivm de bijwerkingen maar op den duur had ik zoveel pijn dat ik nachten op heb gelegen. Huilend van de pijn lag ik dan op mijn buik en overdag kon ik ook NIETS meer. Toen heb ik het toch maar gebruikt en vanaf de eerste dag had het al effect. De eerste[lees meer...] twee dagen wel wat hoofdpijn en nekpijn gehad, maar dat is egt niets vergeleken met de pijn van de anuskloof. Ik raad het iedereen aan.. Ik ben het nu een week aan het gebruiken en heb bijna geen last meer, alleen nog als ik naar de wc ga maar dan smeer ik nog een klein beetje en is de pijn weg. Het heeft een verkoelend effect. Ik moet wel zeggen dat ik heel vaak een dosering vergeet of niet in de gelegenheid ben om het te smeren. Toch helpt het goed. Mijn vertrouwen in medicijnen komt weer terug

25-02-2014 | Vrouw | 28
Rectale / anale fistel
Na de bevalling van mijn kindje 4 maanden geleden kreeg ik ook last van, wat achteraf bleek, 2 anale fissuren. Ik dacht eerst aan een inwendige aambei dus op eigen houtje diverse crèmes gebruikt zonder resultaat. De pijn werd steeds erger en het begon mijn leven te beheersen. Naar de wc gaan was enorm pijnlijk (vergelijking met het uitpoepen van glasscherven)., en nog ur[lees meer...]en erna brandende en zeurende pijn. Zitten was bijna onmogelijk en ik lag er vaak 's nachts wakker van. Ben toen naar de huisarts gegaan heb crème meegekregen, maar na 1 week waren de klachten nog net zo erg. Nogmaals naar huisarts en kreeg toen de ISDN crème (in combi met crème tegen bacteriële infecties) nou wat een opluchting! Deze crème werkte vrij snel. Nu anderhalve week geleden en de fissuren zijn zo goed als dicht. Heb een paar dagen hoofdpijn gehad, maar de hoofdpijn was beter te hebben dan de pijn aan de fissuren. Tips voor zachte ontlasting: lijnzaadolie van Zonnatura, het is vies maar scheutje door yoghurt doet wonderen. En allbran ontbijt product zit vol vezels. Ook verkopen ze bij de drogist extra vezeltabletten.

17-11-2012 | Man | 29
isosorbidedinitraat / vaseline
Na 1,5mnd helse pijnen bij het ontlasten en een aambei tussen door, die ik weg heb gekregen met Otrivin neusspray! Het werkt het beste van alle aambei middelen!! Maar een anus fissuur die dus hardnekking door bleef gaan. Uiteindelijk geprobeerd met dieet aanpassingen etc werd niet minder. Toen bij de arts geweest in het ziekenhuis na doorverwijzing, die wilde eerst op aamb[lees meer...]ei controleren maar kon amper kijken zo pijnlijk dat het was. Dus 6 weken smeren met deze creme iedere 3 uur in en rond de anus goed inmasseren! Geloof het of niet ik heb na 5 dg al zoveeeel minder pijn bij het ontlasten, geen jeuk, branderigheid etc meer!!! En iedereen heeft het over ernstige hoofdpijn, deze vind ik heel erg meevallen en die hoofdpijn is zowiezo helemaal NIETS vergleken bij de last die je als je geen actie onderneemt waarschijnlijk de rest van je leven zal moeten ondergaan! Dus mijn advies gebruik de creme trouw en als ik in nacht toevallig opsta om naar de wc oid te gaan dan smeer ik hem ook gewoon! Suc6 allemaal!

13-08-2011 | Man | 48
Kloof in slijmvlies/ anus
heb na drastisch gelijnd te hebben(-27kg)veel last van harde ontlasting waardoor de "aandoening" is ontstaan,heb voordien nooit enig last gehad.na diverse zalfjes te hebben gebruikt,nu eindelijk een zalf welke goed werkt.hoop hier snel vanaf te komen,nog veel pijn na ontlasting,ebt na een halve dag weer weg.

26-04-2011 | Vrouw | 35
Kloven in anus
Helpt goed. Geen bijwerkingen gehad. In het begin voelt het koel aan, erg prettig. Ik kan er alleen niet mee stoppen, meteen weer pijn en bloedverlies.

30-01-2011 | Vrouw | 60
Pijnlijke ontlasting met bloed
de eerste dagen hoofdpijn en later af en toe een keer hoofdpijn, die vanzelf wegging of met paracetamol. Heb het bijna 3 maanden gebruikt. Echt heel constant. Zelfs in de trein en in het vliegtuig. Ik lette altijd op de tijd van 3 uurtjes. 14 dagen geleden afgeboud naar 2 x per dag. En sinds een week niet meer. Elke dag zemelen en 2 lepeltjes lijnzaad. En volkorenbrood. Ma[lees meer...]ar sinds gisteren weer pijn bij ontlasting en een beetje bloed. Dus ben ik maar weer langzaam begonnen met 2 keer. Misschien moet dit wel mijn leven lang. Ik weet het ook niet meer. Maar het spul helpt goed en is goed te doen.

26-12-2010 | Man | 35
Aambeien / gescheurde vaatjes
In het begin enorme hoofdpijn, en ook vastzittende nek e.d., maar na enkele dagen (zoals beschreven in de bijsluiter, even doorbijten) niet meer. duurde best lang, toegegeven, maar het resultaat mag er zijn: geen pijn meer tijdens poepen en pijnloos kunnen zitten. ben het zelf af aant bouwen, en zit nu rond 1x per dag aanbrengen, en sla soms een dag over. ben overigens wel[lees meer...] opgehouden met lang op toilet zitten en lang 'duwen' om het zo maar te zeggen. dus voor de mensen met hoofdpijn: het lijkt lang te duren, maar echt even doorbijten, duurt een week ongeveer, daarna geen hoofdpijn meer. succes..

09-08-2010 | Man
isosorbidedinitraat / vaseline
Bloed bij ontlasting (anaalfisuur? dunne darmwand?)
Na veel jaren tobben (2 x coloscopie, terugkerende periodes van maanden met dagelijks bloedverlies) eindelijk alles opgelost met dit medicijn. Je voelt direct dat het werkt. Het voelt de eerste weken koud, totdat het slijmvlies weer stevig is, het dagelijkse bloeden stopt en de koudegewaarwording ook ophoudt.