Ervaringen met Isosorbidedinitraatvaselinecreme

Isosorbidedinitraatvaseli...

09-03-2012 | Man | 51
isosorbidedinitraat / vaseline
na 1e gebruik al opkomende hoofdpijn en me steeds zwakker voelen, die dag 4 keer gesmeerd. eind van de middag al migraine, heel de nacht hoofdpijn, 7 finimal geslikt. de volgende dag was hoofdpijn wat minder en weer vrolijk verder met smeren, verloop van de dag zelfde beeld met zware hoofdpijn in de middag en avond, zelfs de ibuprofen 600 mg helpt maar een half uurtje voor[lees meer...]dat hoofdpijn weer terug komt. De zalf zelf geeft verlichting op de plek zelf, maar op deze manier is het middel erger dan de kwaal en ik stop er dan ook onmiddellijk mee. In eerste instantie alleen de bijwerkingen gelezen " mogelijk lichte hoofdpijn bij begin gebruik......" dus toch de 2e dag verder gegaan. Maar vandaag alles gelezen en dan staat er ook ergens dat mensen met aanleg voor migraine op moeten passen. Dat heb ik nu gemerkt. maandag bellen met huisarts voor ander product!

19-02-2012 | Vrouw | 39
isosorbidedinitraat / vaseline
Ik heb al een 2-tal jaar last van een kloofje in de anus en pijn/bloed bij de stoelgang. Deze klachten gaan op en af maar door een recente verergering ben ik op voorschrift van de arts begonnen met desbetreffende zalf. Na de eerste dag had ik lichte hoofdpijn, iboprufen verlichtte deze voor ik ze liet doorbreken. Ik voelde me grieperig. De zalf gaf een koud gevoel in de an[lees meer...]us na enkele minuten. De 2de dag had ik schouder en nek-spierpijn en een toenemende gevoelige aars en een soort nijpende pijn daarrond. Niet overdreven pijnlijk maar vervelend ook omdat je wacht op verlichting van de aanvankelijke aandoening. De 3de dag zie ik, na het nemen van een bad, dat mijn nu algeheel gevoelige anusstreek een aambei vertoond, klein halve centimeter maar gevoelig. Die stond er eerst niet! Ik besluit te stoppen met de zalf op de 3de dag. Dat was deze ochtend en ook nu nog in de namiddag voelt mijn anus branderig en geïrriteerd. Dat had ik niet voor ik met de zalf begon. Morgen bel ik de huisarts!

08-04-2011 | Vrouw | 48
Anuskloofjes
Vandaag begonnen met klovenzalf van gulden naturals verkrijgbaar bij gezondheidswinkel, en.............. het verlicht al een heel stuk dus minder pijn! Zou dit dan de oplossing zijn????

05-04-2011 | Vrouw | 48
Kloofjes rond anus
1e dag 3x gesmeerd vreselijke hoofdpijn na 3e keer smeren, hele nacht opgezeten en niet geslapen, vreselijk zeg, Raar hoor maar klopte volgens apotheek! nu andere creme met pijnstilling, We zullen zien, sterkte allemaal

25-02-2011 | Vrouw | 42
isosorbidedinitraat / vaseline
Snee in de anus door harde ontlasting
Ik heb ontzettende hoofdpijn en paracetamols helpen niet. Ik ben van 5 keer per dag naar 3 keer gegaan maar hoofdpijn is niet minder geworden. De verkoeling voelt prettig aan.

10-06-2010 | Vrouw
Scheurtje rondom anus
Veel last van de bijwerkingen gekregen, daardoor na overleg met huisarts gebruik voorlopig moeten staken. De bijwerkingen waar ik last van had was (voorheen geen enkel klacht mee gehad): -extreme aanhoudende hoofdpijn, die niet weg te krijgen was met paracetamol en ibuprofen. - Spierverkramping rondom nek (volgens huisarts komt dit mogelijk doordat ik hms heb, waar[lees meer...]door mijn spieren snel heftig reageren) - misselijk, niet meer in staat om eten binnen te houden, nog geeneens droge liga of banaan. - duizeligheid - continu vermoeid

03-07-2009 | Man
Fisuur ani
Ik heb zeurende hoofdpijn. Met paracetamol weg te krijgen. Een wattendeken in het hoofd. Tijdens een depressie een TURP (prostaatoperatie) ondergaan. Nu ook last van mijn darmen. Ik weet niet meer waar van komt. Gebruik ook Ramipril en Metoprolol.

23-04-2022 | Vrouw | 59
Aambeien en vaatscheurtjes
Inderdaad 2 uur na het smeren een zeurende hoofdpijn, waar ik voor gewaarschuwd was door mijn arts. Na drie dagen was de hoofdpijn weg, verder geen bijwerkingen. Na 4 weken begint het te werken.

11-12-2017 | Man | 43
isosorbidedinitraat / vaseline (1)
Aambeien en vaatscheurtjes
het is nu langer dan 6 weken die ik last van pijn en branderig gevoel diarree en slaaploosheid heb. slapeloosheid is natuurlijk door alle zorgen en pijn en piekeren er over, men denk wanneer zou het genezen en hoe lang zal nog dueren? bij het gebruik van dit zalf je merk wel beetje hoofdpijn maar het is niet echt veel hoor.. ik gebruik vanaf vandaag. van ochtend na[lees meer...] huisartsbezoek en net even geleden vanavond. ik ben benieuwd of dat het werkt ...

05-12-2017 | Man | 39
isosorbidedinitraat / vaseline (10mg/g)
Afgelopen donderdag er mee begonnen. Verbazend hoe sterkt de bijwerkingen zijn. Bij opsmeren bijna gelijk hoofdpijn. Huisarts gaf aan dat ik er aan moet wennen en dat t beter zou gaan. Gebruik het nu 5 dagen, ik merk wel dat het beneden beter gaat...Huisarts gaf aan dat het even duurde voordat het genezen was.

26-07-2016 | Vrouw | 39
Rectale / anale fistel
eerste dag voelde het prettig aan, maar na drie keer aanbrengen begon de ellende. Ik kon niet slapen, kreeg steeds kloppend gevoel, hartkloppen, warm gevoel in mijn gezicht, mijn bloeddruk daalt, duizeligheid... pff werd angstig.. mijn chirurg verzekerde mij door te gaan, we zijn twee weken verder en nog steeds bijwerkingen. vandaag heftige hoofdpijn, ik overweeg de operat[lees meer...]ie te doen, want de klachten zijn angstjagend...

09-02-2015 | Vrouw | 51
Aambeien en vaatscheurtjes
Een zalf tegen aarsfisuren. Hoofdpijn zet onmiddelijk op als je de zalf hebt aangebracht. Ook lichte duizelingen en later ook een gevoel van zwelling in het gezicht en klieren. De hoofdpijn is geen gewone hoofdpijn . Het knelt rond het hoofd. Het is zeer onaangenaam en ik vind het werkelijk een 'smerige ' zalf. Ik heb dan maar een Nurofen genomen tegen die hoofdpijn.[lees meer...] De dagen daarna nam ik telkens een pijnstiller als ik de zalf gebruikte. Daardoor is het doenbaar. Na een dag of 3 lijken de bijwerkingen af te nemen. De zalf werkt wel. D.w.z. dat ze al vrij snel effektief is en nu na 3 dagen de aarskloof al bijna dicht lijkt te zijn. Ik moest de zalf 3 weken gebruiken , dus ga nog even ermee door. Tesamen met deze zalf kreeg ik ook een laxeermiddel om zachte ontlasting te hebben. Het zou fijn zijn moest er een andere zalf bestaan die minder bijwerkingen heeft.

29-12-2011 | Vrouw | 42
isosorbidedinitraat / vaseline
hoi allemaal, ik heb deze creme gehad van een vaatchirurg voor de ziekte van raynaud omdat ik wit/blauwe tenen had en geen goede doorbloeding heb..... heel gek dat er alleen te lezen is voor anus hahha moest het ook effe checken bij de apotheek!! ik heb niet meer zo'n dikke en pijnlijke voeten meer wel jeuk en niet echt bijwerkingen ..

05-12-2011 | Vrouw | 47
isosorbidedinitraat / vaseline
Was ik maar van te voren op deze site gaan lezen dan was ik er nooit mee begonnen! Vandaag bij de huisarts geweest waarna ik met 2 tubes van dit gif naar huis ging. Van de huisarts geen woord over mogelijke (heftige) bijwerkingen terwijl ik nadrukkelijk vroeg wat voor stoffen er in die crème zitten…. De bijwerkingverschijnselen op de bijsluiter deden me niet laten terugdei[lees meer...]nzen want daar staan al te vaak dingen waarvan ik nooit geen last heb….niet dus! Ondragelijke hoofdpin die met 4 x 500 mg Aspirine niet verdwenen en er nog steeds zijn, kotsmisselijk (sorry), hartkloppen, duizelig, noem het maar en ik heb of had het! Ben echt geen kneusje maar dit gaat me duidelijk te ver! Ik raak die crème nooit meer aan. Dan maar pijn bij het poepen en andere middelen uitproberen! Hier word ik echt bang van!

22-07-2011 | Vrouw | 21
Kloven
mijn huisarts vertelde mij dat ik de creme een paar dagen moet gebruiken en dan stoppen. De klacht komt steeds terug. Maar als ik het hier lees moet je het blijven gebruiken wil het echt werken. Verder veel last van bijwerkingen, zware hoofdpijn, ik neem al in de ochtend een ibuprofen dan blijft t goed onder controle.

21-03-2011 | Vrouw | 32
Aambeien
Dit is de 4e week dat ik last heb van aambeien, gepaard met pijn bij het zitten. Vorige week heb ik deze zalf gekregen, met het advies deze 5x op een dag te gebruiken. Enige nadeel volgens de huisarts; veel hoofdpijn. Nou, dit is dus werkelijk iets waar je rekening moet mee houden. De hoofdpijn was de eerste paar dagen ondraaglijk. Nu valt het wel mee. Zalf geeft opzich [lees meer...]een lichtelijk gevoel rond de anus, maar de pijn houdt nog aan.