Ervaringen met Isosorbidedinitraatvaselinecreme

isosorbidedinitraat / vaseline

23-05-2021 | Vrouw | 70
isosorbidedinitraat / vaseline
Rectale / anale fistel
Al een jaar last van anale scheurtjes. Botox behandeling hielp helemaal niet. ISdn zalf 12 weken gebruikt. Dit leek te helpen maar nu ik ben gestopt is het probleem weer in alle heftigheid teruggekeerd. Ik zou de zalf nog wel langer willen gebruiken. Kan dat? Alle dieetvoorschrifen heb ik gevolgd, beweeg volop (ben yogadocent) en volledig gezond.

23-09-2020 | Man | 50
Rectale / anale fissuur
Heb deze crème via een vriendin uit Nederland gekregen en erop gedaan. Werkt echt super goed en ik wil graag de behandeling verlengen, maar het is niet in Spanje te koop (ik woon in Spanje) Heeft iemand een idee hoe ik deze crème toch kan kopen? Wie kan mij helpen??

04-12-2020 | Vrouw | 40
Rectale / anale fissuur
Twee weken rondgelopen met blijkbaar een anale kloof. Helse pijnen niet te beschrijven. Heel veel moed voor diegene die dit ook hebben!! Naar het ziekenhuis gegaan en hier werd me de isosorbidezalf voorgeschreven. De eerste avond zeer zware hoofdpijn ervaren alsook enorme pijnen door de zalf. Maar ik moest volhouden. Meer als een week heb ik nog helse pijnen gehad, ur[lees meer...]enlang na de stoelgang. Omdat het zo pijnlijk is de stoelgang stop je vanzelf om naar wc te gaan, wat ook geen schitterend idee is natuurlijk. Je beseft goed dat de hele ontlasting niet gebeurd is waardoor er een pijnlijke druk ontstond aan het einde van je poepgaatje. Toch hield ik het op uit schrik tot de volgende ochtend. (Dit is geen tip) Heb een heel vezelrijk schema gevolgd met 2ltr water per dag. Is echt wel zeer belangrijk om je ontlasting soepel te houden. De zalf heb ik de eerste week met een vingercondoompje ingebracht, maar nadien met de tube zelf, dit omdat ik het vermoeden had dat er niet genoeg zalf ingebracht werd. (De hoofdpijn neem ik er graag bij) Na bijna twee weken voel ik en ongelooflijk verschil, geen pijn meer bij de ontlasting en hoef sinds twee dagen niet meer uren in bad te vertoeven (vrees nu al voor de waterfactuur ;-)) Nu enkel een jeukend gevoel na de ontlasting, ik probeer wel mijn vezelrijk schema vol te houden want dit wil ik noooooooit meee meemaken, dit is de hel! Vergeet niet veel water erbij te drinken lieve mensen, want dit is zeer belangrijk bij vezels, als je dit niet doet wordt de stoelgang hard . Een zakje movicol houdt de stoelgang ook zacht. Hou vol met de zalf als je kan, twee weken doorbijten!!! Succes !

26-07-2016 | Vrouw | 39
Rectale / anale fistel
eerste dag voelde het prettig aan, maar na drie keer aanbrengen begon de ellende. Ik kon niet slapen, kreeg steeds kloppend gevoel, hartkloppen, warm gevoel in mijn gezicht, mijn bloeddruk daalt, duizeligheid... pff werd angstig.. mijn chirurg verzekerde mij door te gaan, we zijn twee weken verder en nog steeds bijwerkingen. vandaag heftige hoofdpijn, ik overweeg de operat[lees meer...]ie te doen, want de klachten zijn angstjagend...

18-05-2021 | Man | 38
Rectale / anale fissuur
Ik heb 2 kloofjes en daarvoor moest ik deze zalf nemen. Ik heb ook al ruim 30 jaar darmproblemen (moeilijke stoelgang), dus deze diagnose is nieuw en schijnt te helpen. Vrij snel na het smeren werd ik duizelig en kreeg ik hoofdpijn..... ik heb het 7 dagen gebruikt met 6 x per dag smeren; - 5 dagen ernstige hoofdpijn - 7 dagen duizelig - 3 dagen zeer misselijk (1 d[lees meer...]ag kon ik niet eten) - 7 dagen vermoeid. Ik ben een fanatiek sporter, maar ik kon mijn trainingen niet volhouden, 1 dag minder getraind. Hoofdpijn hield 12 - 13 uur per dag aan ondanks aspirine en citrosan. Ik bleef vermoeid en ik bleef erg duizelig....... Na overleg met de arts en 7 dagen proberen, ben ik ermee gestopt en heb ik de andere zalf gekregen. Deze is nog gebruiksvriendelijker en hoef ik minder vaak te smeren (2 ipv 6x) zonder bijwerkingen (dus niet deze maar de andere zalf blijf ik nu gebruiken. Beide zalfjes doen wel wat zij moeten doen (ontspannen van de spier rond de anus en het genezen van de kloofjes (want ik bloed minder).

31-08-2020 | Vrouw | 38
Rectale / anale fissuur
Na een jaar zoveel helse pijn te hebben gehad tijdens en uren na de ontlasting eindelijk geen pijn meer sinds ik 2 weken nu deze crème gebruik . Echt geweldig . Hiervoor andere crème gehad , 6 weken gebruikt maar geen verschil . Ik ben dus super tevreden met deze crème . Om de 3 uur smeren vind ik geen probleem . Beetje hoofdpijn in de eerste dagen , maar die pijn was niet[lees meer...] te vergelijken met de pijn waarvoor ik de crème kreeg . Nog 4 weken smeren te gaan en hopelijk verlost van het probleem.

19-10-2015 | Vrouw | 32
Rectale / anale fissuur
Na het lezen van alle negatieve reacties was ik huiverig voor het gebruiken van deze creme, maar gelukkig is het leed voor mij nu verleden tijd! Na mijn bevalling kreeg ik last van wat later bleek een fissuur. Iedere dag na de stoelgang leed ik vreselijke pijnen die werkelijk urenlang aanhield. Lang zitten of staan was onmogelijk. Het verpestte mijn dag en ik kon hierdoor [lees meer...]ook minder genieten van mijn zoontje. Uiteindelijk via huisarts verwezen naar specialist (dit ivm het nog geven van borstvoeding) en deze creme voorgeschreven gekregen, voor mij een ware redder in nood! Na enkele dagen smeren had ik weliswaar nog wel pijn tijdens de ontlasting, maar hield deze niet meer urenlang aan. Dit was al een enorme vooruitgang. En na twee weken had ik ook bij de ontlasting geen pijn meer. Wat een opluchting!!! De bijwerkingen, hoofdpijn, waren bij mij zeer mild van aard en na twee tot drie dagen ook weer over. Het smeren, 5x per dag gedurende minimaal 6 weken, vind ik wel een beetje vervelend maar dit heb ik er graag voor over.

15-04-2016 | Vrouw | 30
Rectale / anale fissuur
Eerst Rectogesic voorgeschreven gekregen. Van deze kreeg ik lichte hoofdpijn. Daarna naar een generisch product gevraagd en bleek dat er een alternatief bestaat voor glyceryltrinitraat namelijk isosorbidedinitraat. De apotheker heeft dit zelf gemaakt, toch was het nog steeds duur omdat het dinitraat zo duur is in aankoop zo blijkt. Van isosorbidedinitraat heb ik geen enkel[lees meer...]e bijwerkingen. Nu is het wel zo dat ik van nature zelden hoofdpijn heb. Ik gebruik de creme net voor het slapengaan. Soms een half uur voordien al. Totdat ik in slaap val weet ik van geen bijwerkingen. Soms gebruik ik het ook overdag als ik echt last heb, dan ook geen bijwerkingen. Het werkt ongelooflijk snel tegen anale scheurtjes. Eenmaal smeren en een nachtje laten inwerken doet al wonderen. Soms is een tweede nacht nodig vooraleer het helemaal weg is. Als ik weinig fruit/vezels gegeten heb durf ik wel wat harde stoelgang hebben. En voila, even later doet het weer pijn daar onder, en dan moet ik weer wat smeren.

25-02-2014 | Vrouw | 28
Rectale / anale fistel
Na de bevalling van mijn kindje 4 maanden geleden kreeg ik ook last van, wat achteraf bleek, 2 anale fissuren. Ik dacht eerst aan een inwendige aambei dus op eigen houtje diverse crèmes gebruikt zonder resultaat. De pijn werd steeds erger en het begon mijn leven te beheersen. Naar de wc gaan was enorm pijnlijk (vergelijking met het uitpoepen van glasscherven)., en nog ur[lees meer...]en erna brandende en zeurende pijn. Zitten was bijna onmogelijk en ik lag er vaak 's nachts wakker van. Ben toen naar de huisarts gegaan heb crème meegekregen, maar na 1 week waren de klachten nog net zo erg. Nogmaals naar huisarts en kreeg toen de ISDN crème (in combi met crème tegen bacteriële infecties) nou wat een opluchting! Deze crème werkte vrij snel. Nu anderhalve week geleden en de fissuren zijn zo goed als dicht. Heb een paar dagen hoofdpijn gehad, maar de hoofdpijn was beter te hebben dan de pijn aan de fissuren. Tips voor zachte ontlasting: lijnzaadolie van Zonnatura, het is vies maar scheutje door yoghurt doet wonderen. En allbran ontbijt product zit vol vezels. Ook verkopen ze bij de drogist extra vezeltabletten.

30-07-2016 | Vrouw | 27
Rectale / anale fistel
Nou vreselijk zeg! Zeker 13 keer gesmeerd ondertussen, maar kom er dus nu pas achter dat al mijn klachten door dit middel komt. Het begon Donderdag al met enorme nekkramp, gewoon echt ondraaglijk, dacht wat is hier nou weer aan de hand?! Kon sindsdien ook bijna niet meer achter mijn laptop, dus heel veel liggen en heel veel zelf masseren en andere laten masseren, maar help[lees meer...]t dus niet. Had toen ook lichte hoofdpijn gekregen en misselijkheid, geen eetlust. 2e dag, nog steeds erg nekkramp, heel misselijk, geen eetlust, duizeligheid, hoofdpijn ook, moeheid. 3e dag (nu dus), ontiegelijk moe, gewoon echt alsof je zwanger bent zo moe, extreme koppijn, lijkt net of mijn voorhoofd uit elkaar wilt knallen elk moment, voelt ook erg warm aan mijn hoofd, duizelingen, en heel erg nekpijn nog! Vandaag 3 keer gesmeerd, nou ik kap er echt mee. Mijn klachten, zijn dus ook nog niet weg, ben er mee begonnen, omdat ik steeds bloed heb met mijn ontlasting en het gevoel heb alsof ik glasscherven uitpoep. Doet echt heel pijn. Enorme druk ook voordat ik naar het toilet moet, echt een zenuw gevoel. Maar heb alle cremes nu ondertussen al geprobeerd, en de laatste optie was dus een operatie om mijn anus wijder te maken ofzoiets, word ik ook niet erg vrolijk van. Mijn ontlasting is trouwens helemaal niet hard, dus vind het maar vreemd dat ik dit steeds heb. Ik ga maar eens even weer naar de natuurarts of natuurwinkel, vragen of hun iets voor me weten.. hier kap ik mee, hoop dat de zware koppijn zo snel mogelijk over is.

31-08-2021 | Man | 26
Rectale / anale fissuur
Heb al jaren last van fissuren, eens in de zoveel tijd wordt het na obstipatie oid weer te erg en bel ik de dokter voor een recept. Diltiazem werkt voor mij helaas niet, ISDN werkt echt supergoed maar helaas zijn de bijwerkingen nogal heftig. Ernsige hoofdpijn, vermoeidheid, lage bloeddruk. Maargoed alles beter dan de pijn daar beneden..

13-11-2017 | Man | 21
Rectale / anale fissuur
Bijna twee maanden rondgelopen met een anaal fissuur; begin september had ik al het gevoel dat er iets niet klopte: enorm veel pijn tijdens stoelgang, hield wel 3-4 uur aan, zéér veel jeuk en angstaanjagend veel bloed. Heb er nog wel ervaring mee gehad, maar ging toen vanzelf weer over dus besloot ik er weer mee te wachten; maar ging niet over en emotioneel was het niet vo[lees meer...]l te houden (geen seksleven). Huisdokter schreef twee zalven voor: een merkmiddel, en nog een goedkopere die de apotheker zelf moest klaarmaken. Kostte ook al meer dan 40 euro, was dus een zware hap uit mijn studentenbudget. Iets meer dan een week gebruikt, dagelijks 5 keer aanbrengen, zeer lichte hoofdpijn maar viel heel goed mee. Tien dagen na gebruik voelde ik me weer klaar voor seks, en had totaal geen pijn. Stoelgang gaat ook weer vlot en pijnloos. Wondermiddel !

22-06-2014 | Man | 21
Rectale / anale fistel
Dit is voor mij echt een redder in nood geweest, na de reacties hier gelezen te hebben besloot ik om het niet te gebruiken, ivm de bijwerkingen maar op den duur had ik zoveel pijn dat ik nachten op heb gelegen. Huilend van de pijn lag ik dan op mijn buik en overdag kon ik ook NIETS meer. Toen heb ik het toch maar gebruikt en vanaf de eerste dag had het al effect. De eerste[lees meer...] twee dagen wel wat hoofdpijn en nekpijn gehad, maar dat is egt niets vergeleken met de pijn van de anuskloof. Ik raad het iedereen aan.. Ik ben het nu een week aan het gebruiken en heb bijna geen last meer, alleen nog als ik naar de wc ga maar dan smeer ik nog een klein beetje en is de pijn weg. Het heeft een verkoelend effect. Ik moet wel zeggen dat ik heel vaak een dosering vergeet of niet in de gelegenheid ben om het te smeren. Toch helpt het goed. Mijn vertrouwen in medicijnen komt weer terug