Ervaringen met Benzoylperoxide Hydrogel

Acne/puistjes (80 meningen)

29-12-2019 | Vrouw | 24
Acne/puistjes
Dit gebruikt voordat ik aan roacuttane begon. Mijn dekbed bleekte volledig uit, veel last van jeuk, zat met schilfers op mn gezicht. Ontevreden over de zalf

11-11-2015 | Vrouw | 19
benzoylperoxide (50mg/ml)
Acne/puistjes
Mijn tube is alweer leeg. Ik heb vooral een droge huid ervan gekregen, maar dat valt wel weer mee. Ik doe dan wat nivea crème op die droge plekjes en dan is het na een dagje weer normaal. Wanneer het erg droog is geworden, doe ik ook even geen benzoylperoxide meer op. Ik heb zelf niet veel verschil gemerkt in mijn huid behalve de droogheid. Mijn moeder zegt wel verschil te[lees meer...] hebben gezien in mijn voorhoofd.

08-01-2015 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Werkte bij mij amper. Ben overgestapt naar differin.

21-04-2010 | Vrouw
Acne
Mijn houd werd er erg droog van. Na een maand had het nog geen effect en ben ik er mee gestopt.

23-03-2010 | Man
Acne Vulgaris
Deze zooi gaf mij donkere vlekken in mijn gezicht + een hele droge huid die helemaal kapot schilferde. De huisarts vertelde mij dat de eerste 2 weken dit voor kon komen maar bij mij bleven deze bijwerkingen zich voordoen tot zelfs in week 4. Ben er toen mee gestopt. Het hielp wel iets om mijn puisten te verminderen maar dit stond tegenover veel te erge bijwerking[lees meer...]en, ik denk dat dit middel absoluut slecht is voor mensen met van nature een gevoelige/droge huid.

14-10-2008 | Man
Acne
Veroorzaakt erg rode en droge (bijna korst-achtige) huid na regelmatig gebruik. Ben er daarom ook mee gestopt.

09-09-2019 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Ik heb nooit echt last gehad van puistjes. 1 puistje in 3 maanden was normaal. Totdat ik over ben gestapt naar deze pil die ik nu slik. Ik wist dat deze mij puistjes zou gaan geven maar zoveel😨 mijn hele rug zat onder en daar had ik echt NOOIT een puistje. Mijn gezicht. Ik lijk wel een kind van 14 die helemaal vol zit. Ik ben 23 trouwens. De dokter adviseerde mij deze cr[lees meer...]ème, ik moet zeggen ik gebruik hem nu 4 weken en het is een heel stuk minder, mijn huid is heel droog. Lijkt wel alsof ik een facelift heb gehad😂 maar toch komen er toch puistjes door. Ik smeer bv me hele rug in dus niet alleen de plekjes want dan komen ze ergens anders. Maar het werkt dus niet volledig. Op dit moment vind ik mijn gezicht het ergste. Ik ga morgen naar de dokter toe en ga vragen voor de jasmin pil. Ik word hier niet goed van. Ik hoop met heel me hart dat deze pil mij gaat helpen en geen andere nare bijwerking geeft!

30-11-2016 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Mijn bijwerkingen: Uitdroging en schifering van de huid. Toenemen van hoeveelheid/grootte bultjes. Het lijkt er op dat de bultjes eerder 'rijpen', maar de roodheid lijkt meer en lijkt zelfs langer te duren dan zonder medicijn.

11-06-2016 | Vrouw | 31
Acne/puistjes
Heb de crème een aantal weken voor het slapen gaan gebruikt. Het werkt prima, al bleekt het wel het beddengoed enz. Na een aantal weken werd ik iedere morgen wakker met een gezicht alsof ik op beide ogen was geslagen (rood-blauwe schaduwen rond mijn ogen) en gezwollen huid op mijn voorhoofd en rond de ogen. Dit ging vervolgens over in eczeem. Na een aantal dagen gestopt me[lees meer...]t smeren. Ik blijk allergisch te zijn, helaas!

08-09-2014 | Man | 15
Acne/puistjes
ik heb het een paar weken geleden gekocht en smeer het elke avond op mijn acne gesmeerd ,heb last van matige/ernstige acne op het voorhoofd en tussen de wenkbrawen na een week begon de huid een beetje te vervellen en werd droog en rekkerig nu na 2weken is het terug in orde en de acne droogt snel uit ben toch wel tevreden,maar mijn gezicht is nog niet acnevrij.

28-11-2012 | Vrouw | 13
Acne/puistjes
Ik heb ook Benzoylperoxide gebruikt. Na de eerste paar keer werd het duidelijk minder maar ik krijg nu schilfertjes op mijn voorhoofd. Het is vervelend maar op advies van sommige mensen heb ik hydraterende dagcrème opgesmeerd waardoor je het minder ziet. Ik blijf het gebruiken en als de schilfertjes blijven gebruik ik het weer even niet en kijk ik wat er plaatsvindt. Maar [lees meer...]ik zou het zeker proberen, want het ligt ook aan je huid. Een vriendin van m'n zus had namelijk geen last van schilfertjes en heeft een mooie zachte huid. Aanrader ! Groetjes,

18-10-2012 | Vrouw | 14
Acne/puistjes
toen ik de eerste keer het erop smeerde werd mijn huid helemaal rood. Toen heb ik toch doorgezet en na 3 dagen was de roodheid weg. Maar toen ging mijn huid heel erg vervellen. Dat was wel heel erg vervelend, maar met een goede creme zie je het al minder. Na ongeveer 2 weken stopte het vervellen. Mijn pukkels waren echt duidelijk minder! Wonderspul vond ik het. Alleen mijn[lees meer...] huid was zoooo droog.. Maar als je gewoon elke ochtend een goede creme op doet zie je dat minder. Maar toen in de 3e week kreeg ik allemaal rode plekjes waar eerst een puist had gezeten.. Ik ben er toen mee gestopt. Maar ik denk dat het toch wel goed heeft geholpen want nu ik het niet meer gebruik heb ik toch (bijna) geen enkele puist meer. Maar nu (3 weken nadat ik gestopt ben) heb ik nog allemaal rode vlekjes, weet iemand misschien hoe ik hieraf kom? ik vind het namelijk erg vervelend.

03-04-2012 | Man | 19
Acne/puistjes
Ik gebruik het middel nu ongeveer 2 weken en moet zeggen dat ik nog niks van de hieronder genoemde bijwerkingen heb gemerkt. Mijn huid is juist soepeler en zachter geworden en de donkere plekjes zijn ook minder geworden. De acne zelf is helaas nog niks aan veranderd. Pas inderdaad wel goed op met je kleding en beddengoed. Het hoerige alleen niet, het gaat ook ontzettend st[lees meer...]inken naar dit middel. Het ruikt nogal naar chloor.

09-02-2012 | Vrouw | 15
benzoylperoxide
Ik ben een meisje van 15 jaar en heb al sinds mijn 11e last van jeugdpuistjes, geen acné maar toch wilde ik er erg graag van af. Ongeveer 2 maanden geleden begonnen met het smeren van de gel van 5%. Ik wilde het gebruiken voor mijn schouders, rug, borst en gezicht tegen de puistjes. Nergens last gehad van branderigheid en jeuk behalve in me gezicht, die werd na een paar da[lees meer...]gen knalrood dus pas op met de doseringen! Na een week of 2 zag je duidelijk verschil, al de puistjes in mijn gezicht waren verdwenen en na een tijdje die op mijn borst etc. ook. Erg blij was ik dus! Tot het na een maand leek of ik er immuun voor was geworden en alles weer terugkeerde, toen overgestapt op de 10% en op me borst etc. ging het weer weg. Voor je gezicht is de 10% vreselijk, je huid word schilferig en knalrood, mijn huid zag er erger uit dan ooit. Nu ben ik sinds een maand aan de pil en door die hormonen zijn mijn puistjes weer enorm erg, maar als het goed is neemt dat na 3 maanden af en verdwijnen ze dan langzaam. Benzoylperoxide gel is een goede tijdelijke oplossing, maar niet als je voor altijd van je puistjes af wil.. Daarvoor raad ik toch echt de pil aan waar je versies van heb speciaal tegen acné, en anders biergistpillen die huidzuiverend werken.

22-09-2010 | Vrouw
Puisten
Deze zalf werkt een beetje te goed.. het droogt niet alleen je puisten uit maar gelijk je hele hoofd. Waardoor je een enorme droge, vellerige huid krijgt. Die veel moeilijk te bedekken is met make up dan de pukkels.. Daarnaast bleekt het en verknooi je al je handdoeken, slaapoutfits.. Het is mij te agressief, maar heel soms als er een enorme ondergrondse pukkel aankomt [lees meer...]smeer ik t erop!

18-02-2009 | Vrouw