Ervaringen met Differin

Acne/puistjes (46 meningen)

11-06-2019 | Man | 20
Acne/puistjes
Beste mensen, ik ben Gioya Smeets en kom uit Sittard. Ik ben opzoek naar een acné model met 5 witte pustels en 3 mee-eters. Het examen is op 20 juni om 15:15. Wie mee wil en goed wordt gekeurd krijgt een vergoeding. Heb je interesse ?

08-06-2019 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik heb het 3,5 week geprobeerd maar helaas geen resultaat. De eerste twee dagen leek het even te werken maar mijn acne werd hierna alleen maar erger. N.a.v ervaringen die ik hier had gelezen hield ik er rekening mee dat het tijdelijk erger kon worden. Maar 3,5 week noem ik niet meer tijdelijk dus ben ik er mee gestopt.

06-01-2017 | Vrouw | 13
Acne/puistjes
Ik ben 13 jaar en in de herfstvakantie begonnen met dit product vanwege wat meer puistjes dan normaal. Na 1 week hele droge huid en meer puistjes. Nu werd mij verteld dat dit bijwerkingen waren die na enkele dagen weg zouden trekken. Na 8 weken gebruik een nog droge huid en veel ontstekingen en puisten in het gezicht. Ben hier heel ontevreden over. Had normaal altijd een v[lees meer...]rij vette huid en nu moet ik het insmeren met vaseline iedere avond omdat ik anders niet normaal mijn gezicht kan bewegen. Ook heb ik op mijn voorhoofd veel meer puisten en ontstekingen. Ben nu 1 keer naar de huidtherapheut geweest en sinds een paar dagen aan de pil. Ook gebruik ik nu een zelfgemaakte tonic met appel cider azijn en water en dat gebruik ik sinds 2 dagen voordat ik ga slapen. Dat lijkt al iets te helpen. Hopelijk trekt het met deze maatregelen wel weg maar die differin is echt een rotmiddel. Ben er in aanraking mee gekomen doordat we de dokter hadden gebeld. Wou aan de pil maar moest eerst dit proberen vanwege leeftijd maar wat een rotmiddel is dit zeg.

12-11-2016 | Vrouw | 17
Acne/puistjes
haai, ik ben 17 jaar en heb het product gekregen voor mijn acne. In het begin voelde ik niks geen branderig gevoel ik kon gewoon nog make up zetten en al mijn producten. Na een tijdje begon de differin heel erg te branden kon geen make up niks meer op me gezicht zetten alleen vaseline. Ik smeer het elke avond zoals het hoort maar het brand, ik krijg er een droge huid van [lees meer...]wanneer ik heb gedoucht. Voor mijn doen heeft de gel helemaal geen effect, puistjes blijven komen en gaan niet weg. Ik gebruik het product nu al iets langer dan een maand en het heeft helemaal niet geholpen.

10-01-2021 | Vrouw | 26
Acne/puistjes
Nu na zo’n 12 jaar acne via de dermatoloog Differin voorgeschreven gekregen. Met name voor de gesloten mee eters. Na twee weken heeft mijn huid er nog nooit zo slecht uitgezien. Ondanks dat ik erop voorbereid was dat het erger kon worden, had ik geen gezicht vol rode plekken/ korstjes verwacht. Bij elk mini pukkeltje zit er dagen lang een rode vlek/ korst. Ook waar de mee [lees meer...]eters zaten. Overal dus Hopelijk trekt dit nog bij, ik zou er niet opnieuw meer aan beginnen ..

30-10-2019 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
Ik kreeg differin gel voorgeschreven samen met inderm lotion. Ik gebruikte het op zowel mijn gezicht, hals en rug. Mijn huid werd hier al heel snel ontzettend geïrriteerd van. Zodra ik buiten in de zon was, verbrande mijn huid bijna direct en ontstonden er brandplekken en blaren. Ik merkte na een aantal weken wel dat mijn acne langzaam verbeterde, maar mijn huid zag er n[lees meer...]og slechter uit door alle droge en schrale plekken en deed veel pijn. Na een aantal maanden ben ik gestopt met de inderm en alleen verder gegaan met de differin. Mijn huid bleef slecht, gevoelig en erg pijnlijk. Zodra ik stopte, kwam mijn acne al snel weer in de hoeveelheid waar het mee begon. Uiteindelijk besloten beide te stoppen en over te gaan op een kuur Roaccuntane capsules van de dermatoloog. Hoewel de cremes voor mij onprettig waren, hielp het wel met mijn acne en geloof ik ook dat het de moeite waard is om te proberen, omdat ik genoeg mensen ken waarbij het wel prettig werkt,

13-01-2019 | Vrouw | 19

26-06-2018 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Ik gebruik nu meer dan twee weken de differin gel en mijn acne is eigenlijk nog nooit zo erg geweest als nu. Het kan vier weken duren voordat je resultaat ziet en het is normaal dat de acne de eerste weken verergert, maar dit is het bijna niet eens waard.... Hoop echt dat mijn acne binnenkort afneemt anders begin ik er nooit meer aan.

17-05-2012 | Vrouw | 20
adapaleen
Na de gel voor ongeveer 4 dagen gebruikt te hebben, ging mijn huid erg schilferen, het werd rood en ging jeuken. Na het 2 keer niet opgedaan te hebben zijn de plekken waar ik de gel heb aangebracht nog steeds rood en heb ik jeuk op en rond die plekken. Ik merkte wel dat de mee-eters minder werden. Ik heb een erg gevoelige huid en heb ook nog last van seborroisch eczeem, wa[lees meer...]ardoor ik denk ik sterk reageerde op de gel.

27-09-2011 | Man | 20
Acne/puistjes
Door het medicijn last van droge huid, schilvers en rode plekken. Ben er dan ook snel mee gestopt, omdat mijn huid er nog slechter uitzag dan voordat ik was begonnen met het medicijn. Snapte de werking ervan ook niet helemaal, aangezien het alleen aangebracht mocht worden op de acne zelf. Dit zou erop zou wijzen dat het niet preventief werkt, maar alleen de bestaande a[lees meer...]cne behandelt.

31-12-2008 | Man
Acne Vulgaris
Zoals de meeste creme's en zalven tegen Acne zijn erg sterk en drogen enorm uit. Hetzelfde geld voor Differin Gel. Het is een zeer sterk middel en geeft bij een gevoelige huid erg veel irritatie. Tip: Als je dit middel gebruikt, gebruik dan daarnaast ook een verzorgende hypoallergene zachte dagcreme en nachtcreme. Ook raad ik aan om een heel zacht reinigingsmiddel te gebru[lees meer...]iken zoals babyzeep. Anders dan zal je erg veel last krijgen van een ruwe, droge, rode en schilferige huid die erg pijnlijk is.

22-12-2020 | Man | 39
Acne/puistjes
Ik gebruikte Differin als tiener/twintiger tegen acne. In mijn ervaring heeft het een gelijkaardige effectiviteit als benzoylperoxide (Benzac) maar is het zachter voor de huid en het bleekt je kleding/beddengoed niet. Buiten de gangbare droogheid had ik verder geen last van bijwerkingen. Een goede hydraterende creme gebruiken helpt hier enorm bij trouwens. Het maximale[lees meer...] resultaat krijg je na 12 weken gebruik, wat bij mij het geval was. De eerste weken kan je acne - zoals vaak gemeld - inderdaad verergeren; kwestie van even door te bijten tot je 6 weken ver zit. Als het dan nog acne blijft uitlokken is het wellicht niet het geschikte middel voor jou en ben je mogelijks beter met benzoylperoxide (Benzac). Differin is ook een van de meest effectieve anti-rimpelcremes die er bestaan, véél effectiever dan om het even welke vrij verkrijgbare creme. Daar ik stilaan tegen de 40 jaar aanloop ben ik vorig jaar om die reden weer Differin beginnen gebruiken. Het maximale efffect tegen rimpels is na 1 jaar zichtbaar en ik kan inderdaad bevestigen dat mijn (weinig aantal) rimpels (quasi) volledig weg zijn in die periode. Als je het gebruikt tegen acne is dat een fijn neveneffect (al heb je als tiener/twintiger meestal nog geen rimpels :) ) Helaas krijg ik er op deze leeftijd wél vervelende bijwerkingen van waardoor ik het gebruik heb moeten stopzetten: zwelling onder de ogen (wallen) en een soort allergische reactie in de buurt van de oogleden. Twee weken na stopzetting zijn de wallen en allergische reactie volledig weg. Jammer, want ik ben hiervoor altijd zeer tevreden geweest over Differin. Om bijwerkingen zoveel mogelijk te voorkomen is het heel belangrijk om slechts de grootte van een erwt Differin te gebruiken voor het hele gezicht en de buurt van de ogen te vermijden. Adapalene, het actieve bestanddeel van Differin, is een zeer krachtige retinoïde en er teveel van gebruiken heeft alleen maar nadelen; je acne (of rimpels) gaat er niet sneller van weg. Het is ook zinvol om Differin aan te brengen enkele uren voor je gaat slapen omdat het anders teveel in je kussen trekt en op die manier toch aan de ogen komt. Ook de handen wassen na aanbrengen is belangrijk. Ongeacht, als je er allergisch op reageert speelt het weinig rol hoe weinig je ervan gebruikt. Tot slot: het is altijd nuttig om naar een dermatoloog te gaan voor huidproblemen. Dat zijn immers de huidexperts. Als tiener veroorzaakte mijn acne littekens en ik ben blij dat een dermatoog me toen Roaccutane heeft voorgeschreven. Enkel Differin had dat niet opgelost.

25-03-2018 | Vrouw | 18
Acne/puistjes
Gebruiksvriendelijk, en ik zie wel degelijk verbetering. Wel heb ik al 2 weken kang voortdurend last van het vervellen van mijn huid en roodheid/droogte. Ik hoopndat dit nog weg gaat trekkken

17-04-2016 | Vrouw | 17

02-10-2014 | Man | 18
Acne/puistjes
aan het begin word je huid rood en droog maar dat komt omdat de huid ff moet wennen pas na 1 week gebruiken gaat dat over en dan zul je zien dat het wel werkt.

09-01-2013 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Ik gebruik 1 maal daags, in de avond. Leek de eerste 2 dagen te helpen, maar nu lijkt het alleen maar erger en erger te worden.