Ervaringen met Differin

Acne/puistjes (46 meningen)

10-10-2012 | Vrouw | 20
Acne/puistjes
Ik heb een erg gevoelige huid en door de differin gel wordt mijn gezicht erg rood en geirriteerd. Mijn huid is verder niet droog geworden (nog steeds erg vet in de T-zone) en de acne lijkt iets te zijn verminderd. De huidstructuur lijkt iets verbeterd en mijn wangen voelen zachter aan. Wel ga ik met mijn arts bespreken of hij iets kan doen aan die roodheid, want ik schaam [lees meer...]me kapot. Ik schrik me soms dood als ik in de spiegel kijk. Ook ben ik aan de anticonceptiepil om de talgproductie tegen te gaan. Tot nu toe merk ik hier vrij weinig van.

21-04-2010 | Vrouw
Acné

09-10-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Differin heeft mijn hormonale acne volledig doen verdwijnen. Het pakt de littekens aan en openduur heeft je huid weer een egale teint. De eerste 2 weken verdween mijn acne als sneeuw voor de zon maar in de 3e week begon het zogenoemde 'purgen'. Een paar weken last gehad van flinke ontstekingen over mijn hele gezicht, terwijl mijn acne altijd op mijn kin en rond mijn mond z[lees meer...]at. Ook veel last gehad van een droge huid de eerste 2 maanden, maar met een vette crème is dit goed te doen. Savonds maak ik eerst mijn huid schoon met de cerave hydrating cleaner, dan doe ik een dun laagje differin op mijn hele gezicht en na een uurtje doe ik de cerave hydrating cream op. Na 7 maanden besloten om te stoppen omdat ik al al een paar maanden geen een puistjes meer had. Acne kwam toch lichtelijk terug. Een maand terug besloten om er weer aan te gaan. Eerste 2 weken weer een egale huid, maar op dit moment helaas weer in de purging fase met een paar diepe ontstekingen dit keer niet over mijn hele gezicht maar alleen op mijn kin. Gelukkig weet ik dat dat hoogstens een paar weken duurt en dat de huid snel op zal knappen. Ik ben in ieder geval van plan differin voor een aantal jaren te gaan gebruiken omdat ik helemaal klaar ben met acne. Altijd veel stress gehad en heel onzeker geweest om mijn acne. Door differin hoef ik me niet meer druk te maken over mijn huid, voel ik me weer mooi zonder make-up en kan ik genieten van leuke dingen doen.

06-10-2021 | Vrouw | 15
Acne/puistjes
Dit spul heeft een groot gedeelte van de puistjes weggehaald voor mij. Het duurt wel een aantal weken voor je resultaat ziet. De eerste 1 a 2 weken is je huid echr heel droog dus zorg dat je een goede hydraterende crème gebruikt. Ook moet je echt maar ter grote van een erwt gebruiken voor het hele gezicht anders wordt de droogheid heftiger en heeft het ook niet meer effec[lees meer...]t. Voor de rest is het een kwestie van echt sowieso wel tot 6 weken volhouden om te kijken of het voor jou werkt. Voor mij werkte het nog niet helemaal zoals ik wou dus ben overgestapt naar iets nieuws. Zeker aan te raden!

08-04-2019 | Vrouw | 16
Acne/puistjes
ik gebruik de gel nu drie weken. ik had last van een onzuivere huid vooral op mijn wangen, langs mijn kaaklijn en mijn kin. mijn huisarts heeft mij dit product aangeschreven. ik smeer de gel om de dag op mijn huid (grote van een erwtje smeer ik op) de huisarts heeft mij verteld dat ik pas na 6 weken resultaat zal zien en op langer termijn echt maximaal resultaat, maar ik g[lees meer...]ebruik het nu drie weken en ik moet zeggen dat de acne op mijn wangen wel sterk is verminderd wel heb ik hier en daar nog een puistje maar voor de rest zie ik wel resultaat. op mijn kin heb ik nog wel acne maar dat zal op den duur ook wel verminderen hoop ik. er zitten wel bijwerkingen aan, namelijk een droge huid. ik breng de gel aan voor het slapen gaan en als ik wakker word merk ik dat mijn huid onder de schilfertjes zit, maar dit komt natuurlijk omdat de gel vernieuwing van de huid forceert, dus het bovenste laagje huid word uitgedroogd.

07-07-2018 | Vrouw | 23
Acne/puistjes
Al jaren heb ik een onrustige huid door acne maar ook door eczeem, lange tijd geprobeerd met producten of voorgeschreven medicatie zalven de eczeem te behandelen en/of de acne, echter als het ene beter werd, werd het andere slechter. Toch weer naar de huisarts gestapt en die schreef mij eerst 12/weken een antibiotica kuur voor, mijn acne en ontstekingen trokken geheel weg,[lees meer...] mijn huid werd steviger en minder pijnlijk. Na de antibiotica kuur overgestapt naar de diffirin gel om de huid rustig te houden. De puistjes blijven weg alleen ik houd last van wondjes, rode vlekjes. De gel doet zn werk wat betreft Acne maar mijn huid is nog niet geheel rustig, ik gebruik het nu vier weken, en het kan nog beter worden volgens de arts. Geduld is bij deze zalf echt van toepassing en vertrouwen dat door regelmatig smeren de acne rustiger wordt. Voor de wondjes gebruik ik nu de cicaplast baume b5 gel van La Roche Posay, dit werkt erg fijn en laat mijn huid sneller genezen. Puistjes komen hiervan niet terug.

15-05-2018 | Vrouw | 25
Acne/puistjes
Gebruik tegen fijne onderhuidse puistjes/bultjes. Droogt huid wel uit maar ik zie al na 2 weken verbetering. Branderigheid is wel vervelend, hopelijk trekt het gauw weg.

28-03-2018 | Man | 16
Acne/puistjes
Ik gebruik dit product nu 1 week en het begon eerst heel erg te branden en mijn huid werd erg droog daarna begonnen de puistjes langzaam maar zeker te verwijden. Dit vond ik opmerkelijk aangezien de huisarts mij vertelde dat het pas na 4 weken effect zou hebben. Dus de mensen die na 1 week opgeven blijf nog even doorgaan en hopelijk gaat het branderige gevoel ook weg.

11-08-2016 | Man | 16
Acne/puistjes
Haai ik ben 16 jaar en kamp nu denk ik al 2 jaar met vervelende rode vlekken & onderhuidse bultjes. Van alles geprobeerd, maar niks hielp. Altijd bleven de kleine bultjes terugkomen. 9 dagen geleden maar eens naar de huisarts gegaan om te kijken of die er iets tegen kon doen. Ze gaf me Differin in combinatie met inderm (debber) mee. Ik begon toen met 2x per dag inderm & 1x[lees meer...] per dag differin. In het begin leek het niks te helpen en me huid brandde als een gek. Toen ben ik informatie erover gaan opzoeken en zag ik dat het binnen een week minder moest zijn. Ik ben nu een week verder en alles in mijn gelaat is verdwenen. Mijn huid ziet er nu weer goed uit. De bijwerkingen ervan vond ik wel wat minder, want mijn huid ging schilferen, branden en werd vuurrood. Maar qua effect is het een goed product! Een aanrader!

02-07-2016 | Man | 25
Acne/puistjes
Acne - gelukkig nu veel en veel minder

13-04-2015 | Vrouw | 27
Acne/puistjes
Ik ben zeer tevreden over Differin. Helaas kon ik zelf weinig informatie vinden op internet over de producten die je er naast kunt gebruiken om de extreme droogheid tegen te gaan. Dus ik heb zelf een artikel geschreven: http://prettybusiness.nl/differin-gel-adapaleen-deel-1/

20-02-2015 | Man | 19
Acne/puistjes
Denk dat ik rond mijn 16e begon met dit product en het werkte, voor mijn gevoel, vrij snel (na een aantal weken was er al duidelijk verschil). Ik gebruikte het een tijdje nog sporadisch als ik af en toe nog een verdwaald puistje vond, maar vond dat het steeds minder effect gaf. Ik had soms zelf het gevoel dat ik er alleen maar meer puistjes van kreeg. Daarnaast krijg je[lees meer...] er ook een droge huid van, dus ik ben er maar mee gestopt. Kortom: Het middel werkt goed als je een echte goede puistenkop heb, maar gebruik het niet té lang.

08-01-2015 | Vrouw | 29
Acne/puistjes
Ja, je acne wordt binnen twee dagen erger, ja je huid wordt gortdroog en gaat schilferen binnen 3 dagen, na 4 dagen brand je huid als de nete en denk je; waar ben ik aan begonnen? Maar na ruim 2 weken trokken de puistjes weg, en nu 3 weken verder heb ik alleen nog wat rode vlekjes door inmiddels verdwenen puisjes. Mijn Huid brand nog een beetje vlak na opsmeren, maar begin[lees meer...]t nu echt op te knappen! Ik gebruik het nu wel in combi met climacyline depper, deze gebruik ik smorgens en differin savonds. Ik gebruik verder geen dagcreme erbij, dit wordt ook afgeraden. Maar nu mijn huid gewend raakt, is deze ook niet meer zo droog en schilferig. Al met al tot nu toe zeer tevreden ondanks de hel waar je de eerste twee weken doorheen moet.

19-12-2013 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Gebruik de gel al aantal maanden en het gaat stukken beter met mijn puistjes. In het begin irriteerde mijn huid heel erg, ging schilferen enzovoorts. Na een poos verdween deze bijwerking. Af en toe komt de bijwerking wel eens terug maar dat neem ik maar voor lief. Er bestaan nou eenmaal geen magische wondermiddeltjes waardoor plotsklaps alles verdwijnt zonder enig ongemak.[lees meer...] Nadeel in gebruik is dat het verkleuring kan geven op kleding handdoeken enzovoorts. Voorzichtig dus!

15-02-2013 | Vrouw | 28
Acne/puistjes
Werkt zeer goed, mijn gezicht is (op een enkele pukkel rond mijn menstruatie na) helemaal pukkelvrij. Bedenk wel dat het een paar maanden de tijd nodig heeft om te werken, in het begin wordt het vaak erger. Ik gebruik het nu zo'n 3 jaar.

09-12-2009 | Vrouw
Acne vulgaris