Rosacea (11 meningen)
Acne/puistjes (2 meningen)

13-04-2020 | Vrouw | 31
Rosacea
Ik ben dan benieuwd als je de crème hebt gebruikt , en daarna bent gestopt het ook echt heeft geholpen of dat het terug gekomen is .

13-04-2020 | Vrouw | 31
Rosacea
Ik ben dan ook benieuwd of het heeft geholpen bij je . Of dat het terug gekomen is .

02-04-2020 | Vrouw | 70
Rosacea
In combinatie met doxycicline tabletten. Rosacea voornamelijk rond de ogen en op de oogleden. Na 6 weken antibiotica en smeren wordt de roodheid en ontsteking langzaam minder en de jeuk beter uit te houden, zodat de neiging om de oogleden aan te raken, laat staan krabben, minder is geworden. Huid is droog en het geheel geeft een vermoeide blik.

02-03-2020 | Vrouw | 22
Acne/puistjes
Deze creme van de huisarts gekregen voor kleine puistjes op mijn voorhoofd en wangen. De puistjes worden minder rood en minder zichtbaar maar zijn helaas niet verdwenen. Nu over naar differin in combinatie met antibiotica doxycycline.

24-05-2019 | Vrouw | 44
Rosacea
Bij aanhoudende bultjes op mijn beide wangen die sinds 3 maanden ook wat puistjes werden, van de huisarts deze creme gekregen. Binnen 4 dagen (2x of smeren) is de helft weg en mn wangen zijn rustig. Ik blijf uit de zon zoveel als ik kan. Ik voel dat mn huid wat trekt maar meer niet. Geen andere bijwerkingen. Moet dit een maand proberen en dan stoppen. Ben benieuwd hoe het [lees meer...]gaat over een week of 2 weken. Soms lees je dat het na een eerste verbetering, plots erger terug komt. Vooralsnog: een hele fijne smeerbare zalf met zeer goed resultaat.

08-04-2019 | Vrouw | 33
metronidazol (7,5mg/g)
Voorgeschreven gekregen tegen een lichte vorm van rosacea. Na 2 weken is mijn gezicht een stuk minder rood, moet nog zien wat het op de lange termijn doet, maar voor nu ben ik erg tevreden.

29-01-2019 | Vrouw | 21
Acne/puistjes
Acné is zeer snel minder rood en vurig geworden en de puistjes drogen snel uit. Mijn huid is al na een week veel rustiger. Wel na gebruik je handen wassen, anders gaan je vingers vervellen.

24-10-2018 | Vrouw | 78
metronidazol (7,5mg/g)
metronidazal kalmeert enigszins bij herhaaldelijk gebruik.

07-02-2016 | Vrouw | 24
Rosacea
Ik gebruik de crème nu 2,5 week. Na 1 week leek mijn huid er goed van op te knappen, maar een week later zag het er weer erg slecht uit. Veel kleine puistjes op beide wangen, terwijl het een week ervoor helemaal glad was na 1 week gebruik. Dat kan misschien te maken hebben met dat ik elk moment ongesteld moet worden. Mijn huid wordt meestal slechter een week voordat ik ong[lees meer...]esteld word. Ik blijf het voorlopig maar smeren en hoop maar dat het binnen enkele weken minder wordt. Bijwerkingen vallen erg mee. Ik heb alleen wat droogheid op mijn wangen, maar dat is met een hydraterende crème wel te verhelpen. Ook lijkt deze droogheid wat minder te worden naarmate ik het langer gebruik. Ik las ergens dat bijwerkingen vaak vanzelf verdwijnen.

09-09-2015 | Vrouw | 22
metronidazol (25mg)
Rosacea
Ik heb dit voorgeschreven gekregen nadat ik problemen had met mijn gezicht. Helaas heeft het niet geholpen. Het werkt maar voor een korte duur, waarna het vervolgens weer erger terugkomt. Ik had er geen bijwerkingen aan, het enige lastige was dat hij niet lekker mengt met een foundation.

04-04-2015 | Vrouw | 40
metronidazol (500mg)
Bacteriële vaginose
Bijwerkingen schrikken erg af maar los van een kortdurend zeurend gevoel in de maag nergens last van gehad. Het betrof 2 gram in een inname. Bij ontbijt ingenomen.

12-01-2015 | Vrouw | 20
Vaginale schimmelinfectie
Door de schimmelinfectie moest ik 4 tabletten in een keer innemen. Heel misselijk geworden, overgegeven, misselijkheid, moeheid. Niet duidelijk meer kunnen zien(wazig)

09-01-2015 | Vrouw | 50
Bacteriële vaginose
Na de eerste tablet werd al na enkele uur de geur flink minder. Bacteriële vaginose veroorzaakt namelijk een vreselijke stank. Door de jarenlang durende (al vanaf begin 40) overgang en de daarbij wisselende hormonen en ph-waarde van de vagina krijgen bij mij de slechte bacteriën regelmatig de overhand. Metronidazol is voor mij dus een wondermiddel waar ik veel baat bij he[lees meer...]b. Eenmalig kreeg ik voor het eerst (daarna nooit meer) last van hartkloppingen waar ik van schrok en op advies van de huisarts moest ik het gebruik direct staken. Andere keren daarna is dit nooit meer gebeurd, maar wel hou ik het goed in de gaten als ik benauwd word en moeite met ademhalen krijg tijdens een kuur. Gelukkig is dit niet meer gebeurd.

11-03-2014 | Vrouw | 43
Buikpijn
Wat een vreselijk medicijn. Ik heb al vaker antibiotica gehad maar deze wil ik echt nooit meer. Misselijk, opgeblazen buik, duizelig en zelf paniekerig gevoel. De metaalsmaak in de mond is ook vervelend. Overdag gaat het nog, maar 's nachts hierdoor erg droge mond. Het heeft voor de darmklachten geholpen, maar er zal zeker nog wel een andere antibiotica zijn die ook helpt [lees meer...]en minder vervelende bijwerkingen heeft.

14-08-2013 | Vrouw | 18
metronidazol
Ik was gewaarschuwd door mijn dokter en apotheker dat dit een heel gemeen medicijn zou zijn, ik besloot hem dus in de nacht in de te nemen. Ik viel direct in slaap dus ik dacht 'dit valt mee' totdat ik de volgende dag opstond. Ik moest eenmalig 4 tabletten slikken, ik was ontzettend duizilig en ben de hele dag maar in bed gebleven. Ik was moe en mijn vriend probeerde me op[lees meer...] te vrolijken maar volgens hem was ik ontzettend nors dit kwam ook door de aanhoudende misselijkheid. Ik had wel gewoon ontbeten maar ik gaf nog net niet over de misselijkheid hield ontzettend lang aan. Gelukkig had zakte het die nacht weer en was de bijwerking de dag erna alleen nog de metaal smaak die overgens ook niet al te best is op een zwakke maag. De infectie daarin tegen was binnen diezelfde dag ook echt direct weg. Het gekke was mijn vriend nam dit middel een paar dagen later dan mij en hij had nergens last van. Ik denk dat het ook aan je imuum systeem licht en iedereen hier anders op reageert. Ik vond het een erg naar medicijn en raad je aan een dagje vrij te nemen als je hem inneemt!

14-08-2013 | Vrouw | 44
Darmproblemen - diarree
Dit medicijn voorgeschreven gekregen voor een darmparasiet. In januari j.l. al een keer dit medicijn gekregen in een lagere dosering en in combinatie met clioquinol. Dat was al heftig en heeft niet het gewenste resultaat gehad. Van de 2 darmparasieten heb ik er nog steeds eentje over. Nu een kuur van 10 dagen 3xdaags 750mg Metronidazol. Ik voel me er echt beroerd van. Slap[lees meer...], duizelig, misselijk, vieze smaak in mijn mond en verschrikkelijk moe. Ben nu op de helft van de kuur. Ik zet wel door, maar zal volgende keer vragen of er niet een ander medicijn beschikbaar is. Ik voel me echt heel vervelend! En dat met een verhuizing voor de deur....

Amoxicilline (549) - Antibiotica - penicillines breedspectrum