metronidazol

Bij  RosaceaX

Acne/puistjes (2 meningen)

19-05-2021 | Man | 26
Rosacea
Ik heb een relatief lichte vorm van Rosacea, roodheid met name op mijn neus en wangen. Na 2 weken Metronidazol smeren merkte ik dat de klachten een stuk minder werd. Ik smeer het nu intussen al 3 of 4 maanden en de roodheid is de laatste weken weer terug gekomen. Het lijkt alsof het medicijn alleen op korte termijn erg goed werkt maar na een aantal maanden niet meer effect[lees meer...]ief is. Ik hoop dat de dermatoloog nog een beter medicijn heeft voor mij.

13-04-2020 | Vrouw | 31
Rosacea
Ik ben dan benieuwd als je de crème hebt gebruikt , en daarna bent gestopt het ook echt heeft geholpen of dat het terug gekomen is .

13-04-2020 | Vrouw | 31
Rosacea
Ik ben dan ook benieuwd of het heeft geholpen bij je . Of dat het terug gekomen is .

02-04-2020 | Vrouw | 70
metronidazol (7,5mg/g)
Rosacea
In combinatie met doxycicline tabletten. Rosacea voornamelijk rond de ogen en op de oogleden. Na 6 weken antibiotica en smeren wordt de roodheid en ontsteking langzaam minder en de jeuk beter uit te houden, zodat de neiging om de oogleden aan te raken, laat staan krabben, minder is geworden. Huid is droog en het geheel geeft een vermoeide blik.

24-05-2019 | Vrouw | 44
metronidazol (7,5mg/g)
Rosacea
Bij aanhoudende bultjes op mijn beide wangen die sinds 3 maanden ook wat puistjes werden, van de huisarts deze creme gekregen. Binnen 4 dagen (2x of smeren) is de helft weg en mn wangen zijn rustig. Ik blijf uit de zon zoveel als ik kan. Ik voel dat mn huid wat trekt maar meer niet. Geen andere bijwerkingen. Moet dit een maand proberen en dan stoppen. Ben benieuwd hoe het [lees meer...]gaat over een week of 2 weken. Soms lees je dat het na een eerste verbetering, plots erger terug komt. Vooralsnog: een hele fijne smeerbare zalf met zeer goed resultaat.

24-08-2017 | Man | 59

09-02-2016 | Man | 36
Rosacea
Sinds ik begonnen ben met aanbrengen op de gezichtshuid is de roodheid enorm toegenomen. Ook heb ik er meer puistjes door gekregen. Ik heb het voorgeschreven gekregen voor drie maanden en ben nu ruim twee weken onderweg. Ik hoop dat het nog gaat verbeteren, want tot nu toe is het enkel verslechterd.

07-02-2016 | Vrouw | 24
Rosacea
Ik gebruik de crème nu 2,5 week. Na 1 week leek mijn huid er goed van op te knappen, maar een week later zag het er weer erg slecht uit. Veel kleine puistjes op beide wangen, terwijl het een week ervoor helemaal glad was na 1 week gebruik. Dat kan misschien te maken hebben met dat ik elk moment ongesteld moet worden. Mijn huid wordt meestal slechter een week voordat ik ong[lees meer...]esteld word. Ik blijf het voorlopig maar smeren en hoop maar dat het binnen enkele weken minder wordt. Bijwerkingen vallen erg mee. Ik heb alleen wat droogheid op mijn wangen, maar dat is met een hydraterende crème wel te verhelpen. Ook lijkt deze droogheid wat minder te worden naarmate ik het langer gebruik. Ik las ergens dat bijwerkingen vaak vanzelf verdwijnen.

09-09-2015 | Vrouw | 22
metronidazol (25mg)
Rosacea
Ik heb dit voorgeschreven gekregen nadat ik problemen had met mijn gezicht. Helaas heeft het niet geholpen. Het werkt maar voor een korte duur, waarna het vervolgens weer erger terugkomt. Ik had er geen bijwerkingen aan, het enige lastige was dat hij niet lekker mengt met een foundation.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (523) - Antibiotica - penicillines breedspectrum