lees de ervaringen

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

22-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb last van grote onderhuidse ontstekingen in mijn gezicht en acne. Veel zalfjes geprobeerd maar het hielp niet. Nadat ik de dermatoloog om raad had gevraagd, bood hij mij roaccutane aan. Binnen 1 à 2 weken waren mijn onderhuidse ontstekingen weg. Ook merk ik dat mijn huid gladder wordt en mijn littekens wegtrekken. Fantastisch paardenmiddel. Wees je ervan bewust dat z[lees meer...]o'n paardenmiddel ook bijwerkingen heeft. De bijwerkingen bij mij waren droge ogen, erg droge lippen, verminderderde weerstand, dunnere huid, af en toe een spontane bloedneus, korstjes in de neus, iets minder goed in het donker kunnen kijken en zonlicht kan zo nu en dan nogal fel zijn. Klinkt nogal heftig bij elkaar opgeteld, maar valt in werkelijkheid reuze mee. Als je erg last hebt van acne en kans hebt op littekenvorming dan is dit middel een aanrader. Als ik opnieuw voor de keuze had gestaan, had ik het zo weer geslikt.
08-02-2017

Acne/puistjes

Vanaf 2013 heb ik last van acne. alle medicijnen van de dokter geprobeerd maar niets hielp. Toen ik in 2014 hoorde van Roaccutane ben ik opnieuw naar de dokter gegaan en ben ik doorverwezen naar de dematoloog. Ik ben toen niet begonnen met de medicijnen omdat ik de bijwerkingen te heftig vond (recensies op internet gelezen). In 2016 nog steeds heftige acne en ondertussen o[lees meer...]ok behoorlijk wat littekens, ik voelde me zo onzeker daardoor en vond het zo erg! Toch opnieuw naar de dermatoloog geweest en begonnen aan Roaccutane. Eerste 2 maanden 20mg per dag (juni en juli 2016) en tot nu 40mg per dag. Ik moet de medicijnen slikken tot 29 maart 2017. Een behoorlijk tijd aan die medicijnen dus. Mijn bijwerkingen vallen heel erg mee! De bekende droge lippen / handen maar verder eigenlijk niets. Ook af en toe sombere dagen maar die kan ik wel relativeren; zonder die medicijnen heb je ook wel eens een off-day! Ik vind eerder dat er nog een mooi pluspunt aan zit; voor de medicijnen moest ik mijn haren elke dag wassen omdat het dan alweer vet was. Nu kan ik een week mijn haren niet wassen en dan is het nog niet vet. De eerste 2 maanden zag ik nog geen verschil maar daarna werd het steeds een beetje beter. Vanaf oktober heb ik al geen pukkel meer gehad. Ik heb me netjes gehouden aan geen alcohol drinken. Eigenlijk bevalt me dit prima. Ik zou deze medicijnen aan iedereen aanraden die ongelukkig is door de acne. Je kan het altijd proberen! Zijn jouw bijwerkingen erger, dan kan je net zo makkelijk weer stoppen. Ik ben in ieder geval sinds al die jaren weer acne vrij en heel gelukkig daardoor! Als ik wist dat de bijwerkingen zo minimaal zouden zijn dan was ik in 2014 al begonnen.
02-02-2017

Acne/puistjes

Hallo allemaal! Ik heb niet heel erg last van acne maar meer van paar kleine puistjes op de voorhoofd. Er is nooit een tijd geweest dat ik echt weken zonder puisten heb gezeten. Vandaar dat ik bij de dermatoloog (na het proberen van antibiotica en andere middeltjes) heb gevraagd om roaccutane. Iedereen verklaart mij voor gek omdat zij vinden dat ik bijna niks heb. Voor [lees meer...]de duidelijkheid ik heb dus absoluut geen acne, maar hier en daar wat puistjes. Mijn vraag is dus of ik roaccutane even lang moet slikken als de gemiddelde gebruiker die wel echt acne heeft? Kan iemand mij uitleggen hoe dit precies werkt.. ik heb om een lage dosis gevraagd 20mg. De dermatoloog vertelde mij dat ik dit ongeveer 4 maanden moet slikken. Kan iemand mij hier meer over vertellen want ik heb gelezen dat je een bepaald aantal mg in je lichaam moet krijgen. Maar hangt dat niet af van hoe ernstig je acne nou is. Ik hoop dat iemand mij hier meer informatie over kan geven. Alvast bedankt.
01-02-2017

Acne/puistjes

Ik heb sinds mijn 10e ontzettend veel last van puistjes gehad. Normaal gesproken trekt dit op een bepaalde tijd (na de puberteit) ook weer weg, helaas was dit bij mij niet het geval. Via de huisarts heb ik meerdere verschillende soorten zalfjes geprobeerd, die allemaal geen resultaat hadden. Hierna ben ik in Eindhoven naar een speciaal behandelcentrum voor acne gegaan, gen[lees meer...]aamd Vital. Dit was pure oplichterij, ontzettend veel geld kwijt geraakt aan behandelingen die 0,0 effect hadden. Uiteindelijk na wat zoekwerk op het internet uitgekomen bij roaccutane. Via de huisarts ben ik doorverwezen naar de dermatoloog die mij dit medicijn heeft voorgeschreven. Ik heb dit 6 maanden lang gebruikt. Gedurende deze 6 maanden heb ik erg veel last gehad van bijwerkingen, zoals: enorme spierpijn, bacteriële infectie op het gezicht en in het oor, sombere gedachten, etc. Voornamelijk de spierklachten waren hevig. Waar ik normaal een voetbalwedstrijd van 90 minuten met gemak uitspeel, kon ik nu na +/- 20 minuten al geen stap meer zetten. Het resultaat van het gebruik van dit medicijn was echter wonderbaarlijk mooi! Ik heb sindsdien nog maar sporadisch enkele puistjes (waar voorheen mijn hele gezicht vol zat). Het is nu ongeveer een jaar geleden dat ik ben gestopt met roaccutane en het resultaat is gelukkig hetzelfde gebleven. Ik zou dit zeker aanraden voor mensen die zich geen raad meer weten. Dit is een mooi laatste "redmiddel".
27-01-2017

Acne/puistjes

Sinds mijn puberteit had ik veel last van uitslag , vooral na het scheren. Na jaren van dermatoloog naar dermatoloog te gaan en alle zalfjes geprobeerd te hebben kreeg ik mino50 , dat hielp even maar erna kwam het ook weer terug . Toen kreeg ik Roaccutane 20mg. Dat hielp, lippen werden droog , kon niet meer tegen zonlicht enz. Uitslag was weg maar voelde me rot. Na ee[lees meer...]n kuur van 8 maanden, net gestopt met de Roaccutane kreeg ik een hersenberoerte op de hersenstam. Ze konden geen oorzaak vinden maar op al mijn ziekenhuis papieren staat wel dat ik aan de Roaccutane zat en dat daar de oorzaak zou kunnen liggen. Geen echte reden gevonden alleen veel van de stof die in de gewone vrouwen pil zit die ook in Roaccutane zit die beroertes kunnen veroorzaken, in 2013 was ik 33 jaar. Hoewel geen enkele arts zeker is ervan, ik weet alleszins dat mijn familie of kinderen er zeker vanaf moeten blijven!! Mijn uitslag was weg ja, maar 2 maanden ziekenhuis? dan liever wat scheeruitslag.
19-01-2017

Acne/puistjes

Voorgeschreven voor ernstige acne. Na veel andere medicijnen geprobeerd te hebben was dit het laatste redmiddel. Na de tweede week begonnen mijn lippen droog te worden. Er kwamen scheurtjes en barstjes. Goed te verhelpen door Purol te smeren. Na drukke dagen hoofdpijn, oogontstekingen, en een ontzettend droge, schilferige huid. Ook dat laatste goed te verhelpen door het in[lees meer...] te smeren met een verzorgende creme voor de droge huid. Zeer tevreden over de werking, nu na 4 maanden heb ik enkel nog littekens in mijn gezicht. Al zeker 2 maanden geen nieuwe puistjes meer gehad!
18-01-2017

Acne/puistjes

Op mijn 12e kreeg ik last van puistjes. Na verscheidene middeltjes te hebben geprobeerd (waaronder benzoylperoxide), begon ik op mijn 14e aan de Diane-pil. Na ruim 10 jaar had ik daar genoeg van, en stopte ik abrupt. De eerste 2 maanden ging het goed, maar daarna kwam de acne heftiger dan ooit terug. Ik voelde me verschrikkelijk en durfde haast niemand meer aan te kijken. [lees meer...]De huisarts raadde mij een tretinoïnezalf aan, maar dat maakte het alleen maar erger. Na 2 maanden werd ik doorverwezen naar de dermatoloog die na 1 blik op m'n huid gelijk Roaccutane voorschreef. De eerste 2 maanden was m'n huid superdroog, maar toen dat opklaarde zag ik de structuur van m'n huid langzaam veranderen. Nauwere poriën en m'n huid voelt inmiddels zijdezacht aan. De resultaten zijn boven verwachting. Maar neem dit medicijn alleen als je je echt geen raad meer weet met je huid. Ik voel me de afgelopen maanden best depri (alsof een Dementor al het geluk uit me zuigt haha) en dat is echt een hele nare bijwerking. Mijn leven staat als het ware een beetje on hold. Verder heb ik erg veel last van droge lippen, maar de Classic Lipcare van Dr. Swaab werkt top (heb verder bijna alles geprobeerd). Maar afijn, heel tevreden over het resultaat so far. Nog 2,5 maand en dan is het voorbij, eindelijk!
11-01-2017

Acne/puistjes

Ik ben vanaf mijn 12e al aan t tobben met medicijnen etc. Dit was het laatste redmiddel als het ware. en ben nu 21 ik wou dat ik dit jaren geleden al had geprobeerd ik zweer er voor!!
Pagina 1 van 3

Mirena (1947) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (786) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (402) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (395) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (338) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Cymbalta (291) - Depressie - antidepressiva overig

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!