ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

14-04-2018

Acne/puistjes

Hoi Ik ben nu 2 dagen bezig met het innemen van roaccutane 20mg oer dag. Nu is het zo dat ik best wel jeuk heb, maar ook een branderige gevoel heb bij het plasssn, mijn vagina die ook branderig aanvoelt. Is dit normaal??? Of moet ik de arts raadplegen? (Ik heb bij beoordeling wat moeten invullen, in verband met dat ik maar 2 dagen bezig ben) Alvast bedankt.
10-04-2018

Acne/puistjes

Vreselijke medicatie ! Ik heb achteraf zo enorm veel spijt gehad dat ik er ooit aan ben begonnen. Mijn acné is niet veel of groot, maar hardnekkig. Het gaat moeilijk weg, dus als laatst optie kreeg ik dit van de dermatoloog. Normaliter heb ik zelden last van bijwerkingen, maar dit is echt een paardenmiddel ! Ik ging overmatig transpireren, ik kreeg rare gedachtes, ik voel[lees meer...]de me onbekend in mijn eigen lichaam (depersonalisatie), ik had 10 dagenlang diarree, kreeg last van extreme droge ogen. En het erge is dat een aantal klachten zijn gebleven, na twee jaar nog steeds ! Dus ik ben na 10 dagen al gestopt. Want ik had niet willen weten wat er na maanden gebruik was gebeurd.. De medicatie is allang al uit mijn lichaam maar ik heb er helaas wel klachten aan overgehouden. Normaal gesproken heb ik nooit last van bijwerkingen, ik heb hele zware medicatie gebruikt, ook toen ik in het ziekenhuis lag. Maar dit is niet te vergelijken. Echt pure troep wat je in je lichaam stopt zelfs opiaten zijn hierbij vergeleken NIKS ! Dus mijn advies, zoek naar andere oplossingen. Meer natuurlijke oplossingen of iets bij de schoonheidsspecialiste, want dit medicijn heeft meer nadelen dan voordelen.
24-03-2018

Acne/puistjes

Sinds een jaar kreeg ik opeens last van allerlei puistjes op mijn gezicht. Zalfjes van de huisarts werkte niet, dus werd ik doorgestuurd naar de dermatoloog. Toen ben ik begonnen met een antibioticakuur, maar na anderhalve maand zagen we geen tot weinig resultaat. Daarna overgestapt naar Roaccutane 20 mg per dag (ik weeg 61 kg en ben 174 cm). Ik was voorbereid op de bijwer[lees meer...]kingen, maar heb behalve wat droge handen en soms wat droge lippen helemaal nergens last van. Voor mijn handen heb ik zalf voorgeschreven gekregen en voor mijn lippen werkt blistex prima. Over het resultaat ben ik zeer tevreden, na anderhalve maand heb ik helemaal geen last meer van puistjes. Waarschijnlijk moet ik de Roaccutane 6 maanden slikken om te voorkomen dat de puistjes terugkomen. Ik zit nu op twee maanden en voor mij heeft het echt een fantastische uitkomst. De volgende maanden blijf ik 20 mg slikken, wat prettig is aangezien ik daarbij geen bijwerkingen heb. Op naar de laatste maanden!
16-03-2018

Acne/puistjes

Al vanaf jonge leeftijd had ik last van acné. Hiervoor heb ik tal van cremes (voorgeschreven door de huisarts) geprobeerd. Zonder het gewenste resultaat. Ook na meerdere antibiotica kuren bleef mijn acne terug komen. Ik heb aan mijn dermatoloog toen gevraagd of ik aan een roaccutane kuur mocht beginnen. Na bijna 8 maanden zit mijn kuur er nu op. Het resultaat is perfect: m[lees meer...]ijn acne is verdwenen. Dit ging echter niet helemaal zonder slag of stoot. Mijn lippen waren tijdens de kuur erg droog en scheurden vaak. Ook had ik last van uitgescheurde mondhoeken en obstipatie. Mijn gezicht zelf werd niet heel droog. Ik smeerde elke dag een hydraterende creme van ROC wat er denk ik voor zorgde dat mijn gezicht niet volledig uitdroogde. Ik vind roaccutane zeker een uitkomst voor mensen met serieuze acne. De bijwerkingen zijn met cremes en andere medicijnen goed de kop in te drukken.
13-03-2018

Acne/puistjes

Hallo mijn naam is Pim. Ik heb al eerder op deze site mijn verhaal gedaan over roaccutane. Ik heb mijn mening toen vooral gegeven op de hoeveelheid bijwerkingen en het toch niet verwachte verloop van het medicijn. Ik wist dat er een mogelijkheid was dat het de eerste weken erger kon worden, maar na 2 maanden zou er zeker al vooruitgang te zien moeten zijn, volgens de derm[lees meer...]atoloog. Ik heb ik ook netjes, ook al was dit erg moeilijk, op gewacht. Op het moment dat maand 2 voorbij was en ik nog steeds geen verbetering zag, maar het alleen maar zag verergeren, heb ik besloten toch weer terug te gaan naar de dermatoloog. Deze heeft mij ook verteld dat dit zéker niet het verachte patroon was. Hij heeft mij toen de optie gegeven om een kortdurende prednison kuur te geven(5 dagen) om de ontstekingen in het gezicht te doen slinken. In eerste instantie leek me prednison wel meteen een heel erg zwaar middel met veel vervelende bijwerkingen, maar dat was alleen het geval wanneer ik langdurig(minimaal 2 weken) prednison zou moeten gebruiken. Na 1 dag merkte ik al verschil...onstekingen werden minder, kwamen geen nieuwe ontstekingen bij en de pijn werd minder. Na 5 dagen was de kuur op en ben ik i.p.v. 30 mg roaccutane(eerste fase van mijn kuur) per dag, overgestapt naar 20 mg per dag. Ik merkte na 2-3 dagen dat er wéér nieuwe ontstekingen begonnen te vormen. Ik heb toen meteen de dermatoloog opgebeld om te laten weten dat het weer aan het verergeren was. Opnieuw heb ik een 5-daagse prednison kuur gekregen die, net zoals de vorige keer, super werkte...tijdens de 5 daagse kuur...Op het moment dat ik stopte merkte ik na 2 dagen dat er 13 ontstekingen bij waren gekregen (pusontwikkeling). Na weer een bezoek bij de dermatoloog is het besluit gevallen toch te stoppen met de roaccutane, of in ieder geval een break. Dit om alles te recetten en eventueel over 4-5 weken opnieuw te beginnen, met 10mg per dag. Wel heb ik een antibioticum meegekregen die werkt tegen de bacterie, clindamycine. Hopelijk werkt dit middel wel en worden de ontstekingen minder.
26-02-2018

Acne/puistjes

Ik heb wekelijks foto's gemaakt en ervaring bijgehouden op een niet te vinden via google site : isotretinoine . webnode . nl Haal de spaties weg op de link hierboven en je komt op mijn website en je kan alles vinden en zelfs vragen stellen mocht je er op de site niet uitkomen Dit medicijn is het waard als je onder de acne zit en niet meer weet wat je moet doen
17-02-2018

Acne/puistjes

Ik ben begonnen met het gebruik van roaccutane op mijn 19de. Voor mijn gebruik van roaccutane heb ik af en toe wel eens last gehad van puistjes. Het ging dan meestal over 1-4 kleine puistjes in mijn gezicht en een aantal mee-eters op mijn rug. Ik wilde heel graag van deze puistjes af omdat ik deze redelijk genant vond. Op het moment dat de dermatoloog met een recept had vo[lees meer...]orgeschreven en ik ben begonnen met de roaccutane zijn in de eerste 2 weken de bijwerkingen beginnen te ontstaan die naarmate 4 weken alleen maar verergerde. In het begin leken de puistjes iets minder te worden en stond er daardoor ook met een positieve blik in. Maar opeens sloeg dit om en zijn er van geen puistje....meer dan 20 puistjes bij gekomen. Het vervelende is dat ze ook niet weg gaan. Ben nu iets meer dan 1.5 maand bezig en hoop wel dat het een klein beetje gaat slinken... Wel heb ik, wanneer er veel ontstekingen aanwezig zijn, gelezen dat ‘zithromax’ eventueel zou kunnen helpen.
10-02-2018

Acne/puistjes

Hallo, ik ben een vrouw van 22 jaar en gebruik nu al 4 maanden roaccutane. Ik slik 1 tablet van 20mg per dag en heb niet de indruk dat mijn acne verminderd, maar eerder erger wordt. Mijn huid is wel iets droger , maar puistjes blijven komen en heb ook allemaal rode vlekken in mijn gezicht... ook mijn lippen zijn droog, maar voor de rest heb ik gelukkig niks van bijwerkinge[lees meer...]n. Wanneer begint dit te werken ? En is het normaal dat mijn acne na 4 maanden nog altijd alleen erger wordt? Alvast bedankt !
Pagina 1 van 3

Mirena (2043) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (444) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (362) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!