ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 3

29-05-2018

Acne/puistjes

Ik heb een tijd roaccutane gebruikt voor mijn acne. Ik had al vanalles geprobeerd, maar niets hielp. Uiteindelijk heeft mijn huisarts mij een verwijsbrief gegeven naar de dematoloog. Hier werd roaccutane voorgeschreven. Ik ging op internet zoeken naar ervaringen met dit medicijn. Ik schrok hier heel erg van en wist dus niet of ik er wel aan zou willen beginnen. Uitein[lees meer...]delijk heb ik het toch gedaan, omdat mijn acne me erg onzeker maakte. Ik moest elke maand bloedprikken en voordat ik een nieuw doosje kreeg moest ik een zwangerschapstest doen. De eerste twee maanden werd mijn acne erger. Ook kreeg ik al vrij snel last van droge lippen. Na twee maanden merkte ik dat mijn huid langzaam beter werd. Helaas had ik wel erge last van droge, gescheurde lippen en af en toe had ik een bloedneus. Ik ben nu ongeveer een week gestopt met dit medicijn en ik ben nog nooit zo blij geweest met mijn keuze. Mijn huid is nog nooit zo mooi geweest. Daarnaast merk ik ook dat mijn lippen langzaam weer minder droog aan t worden zijn. Ik wilde graag mijn ervaring delen, aangezien ik erg schrok van alle andere ervaringen toen ik begon met dit medicijn. Ik wil iedereen die overweegt te beginnen met dit medicijn dan ook meegeven dat in principe alleen de mensen die dit medicijn als iets negatiefs hebben ervaren hun ervaring op het internet delen. Dit is slechts een heel klein gedeelte van de mensen. Ook wil ik zeggen dat mijn zelfverzekerheid enorm is gestegen door mijn verbeterde huid en ik dit medicijn heel erg dankbaar ben en zeker aanbeveel aan andere met acne.
21-05-2018

Acne/puistjes

Paardenmiddel, maar resultaat mag er wezen. Ik heb wel één vraag: ik heb het idee dat, naarmate de kuur vordert, mijn poriën steeds grover worden en beter zichtbaar, iemand hier ervaring mee/herkent iemand dit? Zoja, is dit normaal? Ik dacht dat poriën juist minder grof zouden worden. Ik zit nu op 4 maanden (30 mg)
17-05-2018

Acne/puistjes

Vanaf de pubertijd altijd last gehad van acne. Zo veel zalfjes, goede reinigingsmiddelen, pilletjes antibioticums geprobeerd zonder enkele resultaat. Knettergek werd ik hier van. Na 17/18 jaar werd het erger dikke onderhuidse bulten maar ook rode puisten. Had hier veel last van deed zeer, zag er niet uit, met makeup zag het er ook niet uit. Na 3 jaar rond blijven sukkelen [lees meer...]in onzekerheid toch maar initatief genomen doordat ik van een collega hoorde dat roaccutane haar enorm geholpen had, dat wilde ik ook. Bewust van de bijwerkingen maar met de juiste verzorgingsproducten o.a. blistex voor de lippen en purol voor in mijn neus is dit tot nu toe de beste medicatie die ik geprobeerd heb van alle honderden dat ik al geprobeerd had. Men zegt ligt aan je voeding en roken en je moet meer water drinken je zit nog in je pubertijd <18 dat werd mij altijd verteld totdat de dermatoloog zei dat het puur hormonaal is. Ik ben inmiddels 21 en zij zei dat het wel tijd werd dat het zou verdwijnen in mijn gezicht. Ik kwam zelf met het voorstel om roaccutane te slikken en haar leek het ook een goed idee. Begonnen met 20mg (63 kilo en 1.72) 2e maand verhoogd naar 30mg merkte geen verschil met 20mg daarom zit ik nu op 40mg 2x 20mg per dag. Nu bijna 3 maanden verder en ben op een paar pukkels al zeer tevreden.
30-04-2018

Acne/puistjes

Al vanaf mijn 15e last van acne (nu29) altijd in ernstige vorm, helaas nooit weg geweest. Daadwerkelijk alles geprobeerd maar niks hielp. Ik was er zo klaar nee dat ik gekozen heb voor roacuttane het laatste red middel. Ik geloofde niet dat dit bij mij zou werken net als alle andere middelen. Maar ik ben nu 4.5 maand bezig en ik heb huid zonder acne. Dit is echt bizar!!!! [lees meer...]Eindelijk. Wel erg droge lippen en neus en uitgescheurde mondhoeken. Nog 4 maanden en dan mag ik stoppen. Ben heel benieuwd hoe mijn huid zonder medicatie gaat.
14-04-2018

Acne/puistjes

Hoi Ik ben nu 2 dagen bezig met het innemen van roaccutane 20mg oer dag. Nu is het zo dat ik best wel jeuk heb, maar ook een branderige gevoel heb bij het plasssn, mijn vagina die ook branderig aanvoelt. Is dit normaal??? Of moet ik de arts raadplegen? (Ik heb bij beoordeling wat moeten invullen, in verband met dat ik maar 2 dagen bezig ben) Alvast bedankt.
10-04-2018

Acne/puistjes

Vreselijke medicatie ! Ik heb achteraf zo enorm veel spijt gehad dat ik er ooit aan ben begonnen. Mijn acné is niet veel of groot, maar hardnekkig. Het gaat moeilijk weg, dus als laatst optie kreeg ik dit van de dermatoloog. Normaliter heb ik zelden last van bijwerkingen, maar dit is echt een paardenmiddel ! Ik ging overmatig transpireren, ik kreeg rare gedachtes, ik voel[lees meer...]de me onbekend in mijn eigen lichaam (depersonalisatie), ik had 10 dagenlang diarree, kreeg last van extreme droge ogen. En het erge is dat een aantal klachten zijn gebleven, na twee jaar nog steeds ! Dus ik ben na 10 dagen al gestopt. Want ik had niet willen weten wat er na maanden gebruik was gebeurd.. De medicatie is allang al uit mijn lichaam maar ik heb er helaas wel klachten aan overgehouden. Normaal gesproken heb ik nooit last van bijwerkingen, ik heb hele zware medicatie gebruikt, ook toen ik in het ziekenhuis lag. Maar dit is niet te vergelijken. Echt pure troep wat je in je lichaam stopt zelfs opiaten zijn hierbij vergeleken NIKS ! Dus mijn advies, zoek naar andere oplossingen. Meer natuurlijke oplossingen of iets bij de schoonheidsspecialiste, want dit medicijn heeft meer nadelen dan voordelen.
24-03-2018

Acne/puistjes

Sinds een jaar kreeg ik opeens last van allerlei puistjes op mijn gezicht. Zalfjes van de huisarts werkte niet, dus werd ik doorgestuurd naar de dermatoloog. Toen ben ik begonnen met een antibioticakuur, maar na anderhalve maand zagen we geen tot weinig resultaat. Daarna overgestapt naar Roaccutane 20 mg per dag (ik weeg 61 kg en ben 174 cm). Ik was voorbereid op de bijwer[lees meer...]kingen, maar heb behalve wat droge handen en soms wat droge lippen helemaal nergens last van. Voor mijn handen heb ik zalf voorgeschreven gekregen en voor mijn lippen werkt blistex prima. Over het resultaat ben ik zeer tevreden, na anderhalve maand heb ik helemaal geen last meer van puistjes. Waarschijnlijk moet ik de Roaccutane 6 maanden slikken om te voorkomen dat de puistjes terugkomen. Ik zit nu op twee maanden en voor mij heeft het echt een fantastische uitkomst. De volgende maanden blijf ik 20 mg slikken, wat prettig is aangezien ik daarbij geen bijwerkingen heb. Op naar de laatste maanden!
16-03-2018

Acne/puistjes

Al vanaf jonge leeftijd had ik last van acné. Hiervoor heb ik tal van cremes (voorgeschreven door de huisarts) geprobeerd. Zonder het gewenste resultaat. Ook na meerdere antibiotica kuren bleef mijn acne terug komen. Ik heb aan mijn dermatoloog toen gevraagd of ik aan een roaccutane kuur mocht beginnen. Na bijna 8 maanden zit mijn kuur er nu op. Het resultaat is perfect: m[lees meer...]ijn acne is verdwenen. Dit ging echter niet helemaal zonder slag of stoot. Mijn lippen waren tijdens de kuur erg droog en scheurden vaak. Ook had ik last van uitgescheurde mondhoeken en obstipatie. Mijn gezicht zelf werd niet heel droog. Ik smeerde elke dag een hydraterende creme van ROC wat er denk ik voor zorgde dat mijn gezicht niet volledig uitdroogde. Ik vind roaccutane zeker een uitkomst voor mensen met serieuze acne. De bijwerkingen zijn met cremes en andere medicijnen goed de kop in te drukken.
Pagina 1 van 3

Mirena (2050) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (450) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!