Ervaringen met Dexmethylfenidaat

14-03-2016 | Vrouw | 58

13-03-2020 | Man | 28
dexmethylfenidaat (22)
ADD
1. Methylfenidaat sandoz 2x 54 innametijd 900 en om 1400.gestopt na 1.5 jaar ivm negatieve gedachten. Isoleerde mij thuis en overvroeg mijzelf. Een tablet werkte voor mij 6 uur lang vandaar twee tabletten. 2. Concerta.eerst 2x 54 geprobeerd bleek te veel. Daarna overgegaan naar 1x 54 mg op een latere tijdstip namelijk rond 10.30. Dit ging beter. Sociaal ging het beter [lees meer...]en wilde meer met vrienden ondernemen en mij begeven in sociale situaties. Meer succeservaringen. In de ochtend dronk ik koffie en aan het eind van de.middag iets van cafeine voor meer effect. Daarom overgegaan na 1.5 jaar Concerta naar Dexamfetamine. 3. Dexamfetamine 4 maanden geprobeerd sloeg minder aan. Verschillende dosissen uitgeprobeerd. 4. Nu sinds een maand gezocht naar de juiste dosis Langwerkend Dexmethylfenidaat Retard. Start 20.00 met 20 mg. Tablet van 15+5 mg om 8.00 uur s'ochtends. Rond 16.00 neem ik 2mg erbij om rebound te overbruggen. Voordelen: - Rust - Overzicht - Taken afmaken - Stap voor stap kunnen nadenken. - Verbanden leggen - functioneren op werk en sport

07-12-2019 | Vrouw | 50
dexmethylfenidaat (10)
ADD
Ik ga nu ook deze medicijnen gebruiken, en ben erg benieuwd. Alleen Regenboog apotheek maakt deze medicatie zelf in Nederland. En wordt ook alleen vergoedt door DSW.

28-11-2014 | Vrouw | 18
ADD
sinds 2 weken slik ik methylfenidaat (2 x 10 mg driemaal daags). ik merk in mijn werk dat ik rustiger werk (als de pil is ingewerkt) op school merk ik er niets van , ik kan me nog steeds niet concentreren en ben vaker met andere dingen bezig dan de les. ik heb een aantal bijwerkingen die niet weg gaan zoals : eerste uur droge mond drink veel water, ik ben de hele dag misse[lees meer...]lijk , ben suf, ben vaak aan het trillen en heb af en toe huilbuien. ik kan ook erg heftig reageren op dingen die mensen zeggen, ben niet mezelf. ik ga vragen voor een ander medicijn want denk niet dat dit het juiste is voor mij.

12-10-2015 | Vrouw | 17
dexmethylfenidaat (10mg)
ADD
Begin van inname een extreem vrolijk en blij gevoel. Na een aantal dagen werden mijn emoties op een lijn getrokken (neutraal) ik werd niet meer enthousiast maar ook niet meer somber. Dit duurde echter voor maar 2 dagen. Kort samengevat, de eerste 5 dagen hadden een redelijk positief effect. Daarna alleen nog maar negatieve klachten: buikpijn, hoofdpijn, spontane huilbuien,[lees meer...] kokhalsen (regelmatige drang tot overgeven), vermoeidheid, somberheid en een droge mond.