ADHD (15 meningen)

Equasym XL

Bojan Nikolik (30-12-2014)

27-11-2011 | Man | 14
Adhd
Onze zoon van 14 gebruikt sinds zijn 7e adhd medicatie. De equasym werkt het beste tot nu toe. Het is alleen belachelijk dat de verzekeraar dit niet vergoedt, reden voor ons om andere verzekeraar te kiezen.

27-09-2015 | Man | 11
methylfenidaat (30mg)
Syndroom van Asperger
Zoon, 11 jaar, groep 8, jarenlang aangemodderd op school. Kind vaak eruit gestuurd, ruzie, klassenclown uitgehangen etc. We snakten naar medicatie. Die kregen we ook! We hebben ervoor gekozen om equasym te gebruiken, omdat we het alleen voor school nodig vonden. Maar stiekem hebben we tijdens het oefenen in de zomervakantie, ook veel plezier gehad van het feit dat onze zoo[lees meer...]n niet de hele tijd onze dochter op de kast joeg. Ook vond hij het geen probleem om een uitstapje te maken. Na jaren een probleemkind op school te hebben gehad, gaat het ontzettend goed. Hij kan zich uitstekend concentreren. Nu maar hopen op een goed advies.

09-04-2015 | Vrouw | 10
methylfenidaat (10mg)
ADHD
Onze dochter stond een 5 voor rekenen in groep 5, de Juf wilde haar terugsturen naar groep 4. Na onderzoek bleek klassiek ADHD en begonnen bij ons de kwartjes te vallen. Na het proberen van Ritalin (ïk heb eerst het gevoel dat ik niet leef") en erna Equasym was het duidelijk, dit zou het worden. Elke ochtend een pil en 's avond melatonine (20 pilletjes) voor het slapen. [lees meer...]Als we de pil vergeten merken we het meteen en zelf beld ze gewoon op van school dat ze em wil. Aan het eind van groep 5 stond ze een 9 voor rekenen, de (super)juf had dit nog nooit zo meegemaakt. We helpen haar bijna niet meer met huiswerk, ze kan voor het eerst in haar leven langer dan 5 min. aandachtig spelen en leest eindelijk boeken. Zelf vind ze het geweldig en wil ze er niet meer vanaf. het is ronduit belachelijk dat de verzekeraars dit medicijn niet vergoeden.

30-08-2011 | Man | 9
Adhd
Mijn oudste zoon heeft concerta geslikt maar als ik nu het verschil zie met mijn jongste zoon en de equasym is dit een hele verademing.Werkt echt heel goed,ik heb een heel ander kind terug.Ik ga nu wel merken dat de dosering waarschijnlijk naar 30 mg mag maar als het helpt :)

20-06-2017 | Man | 8
Syndroom van Asperger
Werkt goed om de concentratie te verhogen ivm overprikkeling door Asperger.

03-02-2017 | Man | 8
Autisme
Mijn zoontje van bijna 9 gebruikte eerst enige tijd de 20 mg. Werkt super goed alleen was hij aan het einde van de dag altijd helemaal "op". Slapen als een os. Doordat hij teveel kreeg werd hij wat suffig en soms wat warrig. Voor het gebruik van dit middel methylfenidaat kort werkende tabletjes gehad. Veel onrust en veel depressieve gevoelens. Gelijk gestopt met de kort [lees meer...]werkende tabletten. Wel door lang werkende medicatie minder bijwerkingen gemerkt. Waarschijnlijk is de 10 mg voldoende voor onze zoon. Alsnog fijn dat we hem iets kunnen geven waardoor hij minder snel, hoog in zijn frustratie en emoties zit, hij krijgt hierdoor meer zelfvertrouwen en zit beter in zijn vel, gaat beter op school en sociaal is het een stuk relaxter.

19-08-2016 | Vrouw | 8
ADHD
Hallo Mijn dochter is 8 jaar en sinds dat we ondervonden hadden dat ze zich heel moeilijk kan concentrerenen veel last had van tic's enzo heb ik vorig jaar besloten voor ze te laten testen . lichte vorm van ADHD kwam eruit als resultaat . ze is dan gestart met dixarit omdat die het meest zou helpen bij de tic's en concentratie zeiden ze me. spijtig genoeg hielp het ni[lees meer...]et. Vandaag zijn we terug moeten gaan en vanaf morgen moet ze starten met equasym ik ben eens benieuwd. ik voel me zo slecht als moeder omdat ik mijn kind dit moet geven is dat normaal ? ik moet er wel bijzetten dat ze al 7 jaar een slechte situatie heeft gehad door omstandigen met haar papa

27-11-2015 | Man | 8
ADHD
Zoonlief heeft adhd, en kreeg eerst rilatine... Wat een monster van een medicijn. Meermaals 'als dit mijn leven is, wil ik doodgaan' gehoord en hij was nog geen 7. Equasym voorgeschreven gekregen en een heerlijk kind erbij. Eet nog altijd goed, let goed op in de klas, maakt vriendjes, en voelt zich goed in zijn vel. Om in te slapen krijgt hij 2x 0.3 mg melatonine, en wij e[lees meer...]en gelukkig kind!

28-02-2011 | Man | 8
Adhd
Onze zoon van 8 gebruikt dit medicijn nu sinds een paar maanden. Eerst kreeg hij methylfenidaat waardoor hij meerdere malen per dag heel erg veel last kreeg van een rebound. Nu met de Equasym is die rebound voor een heel eind verdwenen. Hij vind het zelf helemaal super gaan en gaat op school ook met hele grote sprongen vooruit. Een nadeel is de verminderde eetlust en h[lees meer...]et moeilijk in slaap komen. Maar daar hebben we nu melatonine voor en daar heeft hij heel veel baat bij. Voor ons en onze zoon is dit echt een wondermedicijn.

12-10-2011 | Man | 7
Adhd
Mijn zoon gebruikt sinds een paar weken equasym. heeft ADHD met hyperactiviteit en concentratieproblemen. we zin begonnen met 10 mg toen 20 mg en nu krijgt hij 30 mg en het gaat prima. Hij is een stuk rustiger met name in zijn hoofd. Op school gaat het nu steeds beter. Ik was echt anti-medicijn maar op een gegeven moment kon het niet anders. Ben blij dat ik dit medicijn vo[lees meer...]or hem gebruik. Hij heeft weinig last van bijwerkingen. klaagt soms over wat buikpijn. Eten gaat tot nu toe ook goed. Hij is erg dun dus hou dat goed in de gaten.

09-11-2010 | Man
Adhd pdd nos
vraagje; mijn zoon van bijna 10 jr gebruikt 27mg concerta per dag. Ik heb het gevoel dat dit niet echt help, ik heb inmiddels veel over Equasym gelezen en vroeg mij af of iemand hier ervaring mee heeft, op deze leeftijd van bijna 10 jaar met hun kind/neef/nicht etc.. mocht dit zo zijn hoor ik u graag volgende week weer langs bij dokter en wil ik graag mijn ervaring met he[lees meer...]m bespreken!

13-10-2010 | Man
ADHD
Onze zoon van 9 jaar, gebruikt sinds ruim een jaar equasym xl,(eerst Ritalin) Na een week gaf hij zelf aan zich beter te voelen en veel minder last te hebben van rebound verschijnselen. Daarnaast gebruikt hij 2 keer per dag herbalifeline capsule en NRG tablet en geen chocolade en coca cola; daar reageert hij heel sterk op. Hij groeit heel regelmatig en eet goed.

11-10-2010 | Vrouw
ADHD
Onze zoon van 9 gebruikt het nu een half jaar. Het gaat 100x beter dan toen hij nog het kortwerkende methylfenidaat gebruikte. Daar kreeg hij zo'n vreselijke rebound van en bovendien vlakte hij behoorlijk af in z'n gevoelens. Equasym werkt gedurende de schooltijd en begint nadat hij thuiskomt uit te werken, waardoor hij 's avonds gelukkig weer goed eet (tenzij hij het nie[lees meer...]t lust natuurlijk... ;)). Groot nadeel: de vermindering van de eetlust. hij zit al op het onderste gewichtslijntje, dus MAG niet verder afvallen, maar eten als z'n medicijnen werken, is moeilijk.

16-02-2010 | Man
ADHD/ADD
Samen met de kinderarts hebben we besloten over te stappen van ritalin naar equasym. Ik ben benieuwd naar de ervaringen.

27-11-2009 | Man
ADHD
Mijn zoon van 10 jaar gebruikt dit medicijn al 2 jaar. hiervoor ritalin gehad, wat veel te snel was uitgewerkt. Dit medicijn werkt goed. eetlust is s middags iets minder, maar wordt s avonds ingehaald. Kost me wel 25 euro p.mnd. Jammer, maar heb t er zeker voor over.

07-12-2008 | Man

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (553) - Anticonceptie - eenfase