methylfenidaat

Equasym XL

Bojan Nikolik (30-12-2014)

29-12-2016 | Man | 20
ADHD
ik ben enorm blij met de werking van equasym. Ik ben helemaal geen voorstander van medicatie. Deze heeft invloed op wie je werkelijk bent. Maar: 1) Equasym geeft mij structuur 2) het laat mijn hersenen optimaal gebruiken ondanks mijn concentratiestoornissen. 3) Daarbij is het ook makkelijker om linken tussen verschillende onderwerpen te leggen. Mijn hoofd zat vaak v[lees meer...]ast als ik wou gaan beredeneren, linken leggen,... en equasym deblokkeert deze blokkeringen. 4) Last but definitely not least: geen enkele bijwerkingen!

19-08-2016 | Vrouw | 8
ADHD
Hallo Mijn dochter is 8 jaar en sinds dat we ondervonden hadden dat ze zich heel moeilijk kan concentrerenen veel last had van tic's enzo heb ik vorig jaar besloten voor ze te laten testen . lichte vorm van ADHD kwam eruit als resultaat . ze is dan gestart met dixarit omdat die het meest zou helpen bij de tic's en concentratie zeiden ze me. spijtig genoeg hielp het ni[lees meer...]et. Vandaag zijn we terug moeten gaan en vanaf morgen moet ze starten met equasym ik ben eens benieuwd. ik voel me zo slecht als moeder omdat ik mijn kind dit moet geven is dat normaal ? ik moet er wel bijzetten dat ze al 7 jaar een slechte situatie heeft gehad door omstandigen met haar papa

11-05-2016 | Man | 14
methylfenidaat (30mg)
ADHD
Ik ben een jongen van 14, In het eerste leerjaar hebben ze vastgesteld dat ik ADHD (attention deficit hyperactivity disorder), had oftewel aandachtstekort-hyperactiviteitstoornis, wat het was had ik op die leeftijd geen besef van maar met verloop van tijd wist ik zeer goed wat ik had. Ik ben toen relatine gaan nemen, grootste vergissing van m'n leven .. : Ik stopte een ti[lees meer...]jdje met groeien, ik at niet veel en niet graag, ik had altijd hoofdpijn, buikpijn, enz.. Dus ben ik daar mee gestopt, toen ben ik 1 à 2 jaar niet meer naar de Psycholoog en Psychiater geweest. Mijn punten daalden en daalden, dus moest ik wel terug gaan. In het zesde leerjaar ben ik terug gegaan en hebben ze mij Retard gegeven, maar dat had zo goed als geen effect op mij. Dat heb ik dan tot het 1ste middelbaar genomen. Nu ben ik gestart met equasym (30mg), het beste wat ik ooit had, mijn punten zijn gestegen, je hebt zo goed als geen bijwerkingen in het begin, misschien een beetje hoofdpijn maar dat is het dan ook. Ik voel me weer mezelf en geen pillenslikker. Hopelijk helpt dit jou ook!

27-11-2015 | Man | 8
ADHD
Zoonlief heeft adhd, en kreeg eerst rilatine... Wat een monster van een medicijn. Meermaals 'als dit mijn leven is, wil ik doodgaan' gehoord en hij was nog geen 7. Equasym voorgeschreven gekregen en een heerlijk kind erbij. Eet nog altijd goed, let goed op in de klas, maakt vriendjes, en voelt zich goed in zijn vel. Om in te slapen krijgt hij 2x 0.3 mg melatonine, en wij e[lees meer...]en gelukkig kind!

09-04-2015 | Vrouw | 10
methylfenidaat (10mg)
ADHD
Onze dochter stond een 5 voor rekenen in groep 5, de Juf wilde haar terugsturen naar groep 4. Na onderzoek bleek klassiek ADHD en begonnen bij ons de kwartjes te vallen. Na het proberen van Ritalin (ïk heb eerst het gevoel dat ik niet leef") en erna Equasym was het duidelijk, dit zou het worden. Elke ochtend een pil en 's avond melatonine (20 pilletjes) voor het slapen. [lees meer...]Als we de pil vergeten merken we het meteen en zelf beld ze gewoon op van school dat ze em wil. Aan het eind van groep 5 stond ze een 9 voor rekenen, de (super)juf had dit nog nooit zo meegemaakt. We helpen haar bijna niet meer met huiswerk, ze kan voor het eerst in haar leven langer dan 5 min. aandachtig spelen en leest eindelijk boeken. Zelf vind ze het geweldig en wil ze er niet meer vanaf. het is ronduit belachelijk dat de verzekeraars dit medicijn niet vergoeden.

03-01-2014 | Vrouw | 30
methylfenidaat
ADHD
Na lang wikken en wegen heb ik toch een onderzoek laten doen, en daaruit bleek dat ik ADHD heb. Ik heb een groot gezin. 2 kinderen hebben ook ADHD. Dit maakt het best druk in het gezin. Sinds in de pillen slik ben ik een ander mens. Veel rustiger, niet meer op elke slakje zout leggen. Veel meer kunnen incasseren want dat moet je als moeder wel kunnen. Veel meer ge[lees meer...]nieten van alles en geen honger meer. Dit is een geweldige bijwerking want ik wil graag afvallen. Nu al 5 kilo na een maand slikken. Verder geen bijwerkingen. Ik was erg bang (echt heel bang) dat ik een sloom mens zou worden of anders zou worden maar ik ben voor andere nog steeds de zelfde. Ik wilde equasym gebruiken omdat de afgifte mij het meeste aansprak. 30 % bij inname, 70 % geleidelijk over 8 uur. Ik heb geen rebound efffect. Ik ben nu gewoon gelukkig. Als buiten sta, voel ik me intens gelukkig. Ik was ook altijd erg moe, door de drukte, maar het is ook een bijwerking dat je slecht in slaap komt, bij mij komt dat dus goed uit want ik ben overdag niet meer moe, en savonds ga ik gewoon slapen. Dus als je twijfelt of je wel of niet pillen moet gaan slikken... wacht je tijd af tot je er aan toe bent, dat heb ik ook gedaan. Je moet er zelf aan willen beginnen en als mensen je er toe willen zetten dat geeft dat een naar gevoel en wil je het niet. De keuze moet bij jezelf liggen. Maar als je al zover bent dan zou ik zeggen, probeer het... Als ik mijn gevoel een cijfer moest geven voor de pillen en nu, dan is dat een 6 en nu een 9... succes met de beslissing.

Thyrax Duotab (853) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (549) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (503) - Antibiotica - penicillines breedspectrum