Ervaringen met Modiodal

Narcolepsie (10 meningen)

30-08-2023 | Man | 78
Narcolepsie
ik heb weinig of geen keuze wil ik nog redelijk kunnen functioneren. ik verdenk wel dat ik mijn libido ben kwijt geraakt! hoop dat er alternatieve medicijnen en of betere dosis !

10-07-2023 | Vrouw | 30
modafinil (400mg)
ADD
Sinds ik modafinil gebruik is er een wereld voor me opengegaan. Het staat bekend als de limitless drug. Van de film limitless. Je bent gefocust. Je cognitieve prestaties gaan omhoog je kan veel langer door werken, je stemming verbetert, je zelfvertrouwen groeit, je kan multitasken, je begrijpt dingen veel sneller. Ik vind het echt een wondermiddel Helaas word het door art[lees meer...]sen niet altijd voorgeschreven omdat het officieel niet erkend word als medicijn tegen add of adhd. In amerika is het wel officieel erkend. Het medicijn werkt ontzettend goed. ///////////RED Mijn medicijn.nl Let op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd. In de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.//////////////

18-06-2023 | Vrouw | 24
Narcolepsie
Toen ik 8 was ben ik begonnen met tobben. Inmiddels 24 en slik nu drie jaar modafinil en methylfenidaat. Ochtend (9.00) 2x 100mg moda + 1x 10mg methyl. Middag (12.00) 1x100mg moda + 1x 10mg methyl. Middag (15.00) 2x10mg methyl. Helaas nog steeds weinig effect. Ik blijf slaap aanvallen houden en veel onbegrip. Ik kan nog steeds ieder moment slapen. Ook ben ik inmiddels mama[lees meer...] omdat de pil niet samen ging met de moda. Helemaal blij met mn lieve dochtertje maar maakt het soms wel wat pittiger. Iedere dag is nog een gevecht met narcolepsie, cvs, hartritmestoornissen, astma en pijn in de gewrichten. Helaas mag ik ook niet deelnemen aan het verkeer en zijn mijn dagen behoorlijk aangepast. Gelukkig is mn dochtertje ook een lichtpuntje en ben ik altijd positief ingesteld.

12-04-2017 | Man | 75
Narcolepsie
Viel af en toe zo maar in slaap, aan de huiskamertafel, tijdens werk aan pc, of tijdens tv kijken- op zich niet verontrustend. Partner vond wel dat ik er mee naar de huisarts moest i.v.m. werk - ik was op dat moment koerier. Ik zocht het eerst op: af en toe in slaap vallen en vond narcolepsie. Vervolgens keek ik onder Narcolepsie en vond Modiodal als medicijn. Ik met die w[lees meer...]etenschap naar de huisarts en die schreef mij dat voor - Vervolgens reed ik er mee b.v. naar Noord Denemarken en terug en alleen gestopt om te tanken.. Logische bijwerking was Slaapstoornis, Modafinil heeft als bijwerking Slaapaanval. Is er wezinlijk verschil tussen beide medicamenten en hoe rijm ik: middel tegen slaapaanvallen en de waaarschuwing voor slaapaanvallen??

06-03-2017 | Man | 58
modafinil (100mg)
Mijn ervaring met Modiodal, is wisselend, de ene keer word ik er actief en helder van, een andere keer werkt het nauwelijks, als ik een eind moet autorijden dan gebruik ik het samen met 2 finimal's dan ben ik een uur lang behoorlijk helder, ik weet niet waar het eindigt, hoeveel kan je of kun je slikken en wat komt hierna als het niet meer optimaal werkt. Ik hoop dat er no[lees meer...]g iets is, anders zie ik het somber in, ik heb anders wel het gevoel dat het erger word.

10-11-2015 | Man | 24
ADD
Geweldig middel! Ik neem 200mg in de ochtend, de Modiodal het generieke tabletje geeft mij bij erge (huid)uitslag dat rechtvaardigt het om het merkmedicijn te slikken. Welke tevens wat sterker is. Maar 200mg in de ochtend dus, dat zijn 2 tabletjes, en 1 in de middag (9uur en 1200uur). Perfect! Werkt niet hetzelfde als Ritalin, wel wat beter en minder chemisch spulletje in [lees meer...]mijn ogen, en ik heb heel veel medicijnen geslikt voor al de psychische problemen waar ik tegen aan ben gelopen. Anti-epileptica, antidepressiva, antipsychotica, benzo's je kan het zo gek niet bedenken. Dit is een vrij redelijk middel naar de respons kun je altijd nog wat van de dosering veranderen 100 of 200 is startdosis meen ik. 300 Niet in ieder geval. Maar de max is 400. Werkt een uurtje of 8. Ben minder chaotisch, minder vergeetachtig(!). Dat doet alleen Modiodal bij mij, Ritalin niet en met amfetamine heb ik soms wat minder chaos, maar uiteindelijk wordt je hele leven in mijn ogen een chaos van amfetamine. Dat is ookwel speed oftewel drugs. Alle medicijnen kun je drugs noemen. Maar met speed heb je wel een scherp puntje te pakken ;). Heel anders dan dit middel. Dit is gewoon een lichte stimulant die je amper oppept, meer de vermoeidheid weghaalt. En structuur geeft voor mij als ADDer.

07-01-2015 | Man | 27
Narcolepsie
Ik leid sinds mijn puberteit aan narcolepsie. Het heeft helaas zeer lang geduurd eer ik daar ben achter gekomen (ik veronderstel dat mijn huisdokter nog nooit te maken kreeg met de ziekte). 5 jaar geleden had een neuroloog mij Rilatine 10mg voorgeschreven. Die heb ik 1 jaar gebruikt, maar was er niet zo tevreden van, vooral door de 'boost' die je krijgt en ook weer voelt v[lees meer...]erdwijnen. Daarna heb ik 4 jaar niks gebruikt omdat ik het mentaal moeilijk kreeg met de boost; en viel ik voortdurend in slaap, op de meest ongewenste momenten en plaatsen. 2 weken terug ben ik dan opnieuw naar andere neuroloog geweest voor een 2de opinie. Deze verstelde mij over Provigil (Modafinil), ik gebruik deze nog maar enkele dagen maar WAT EEN VERSCHIL. Soms heb ik wel het gevoel dat mijn lichaam moe word, maar mijn geest blijft super aandachtig. Voorlopig heb ik geen bijwerkingen. Als ik het medicijn langer gebruik zal ik hier eens een nieuwe ervaring plaatsen.

16-05-2013 | Vrouw | 20
ADHD
ik kon men kaken niet meer goed ontspannen in het begin en was erg opgefokt en snel agressief en stemmingswisselingen. en vervolgens vergat ik ze vaak

07-12-2012 | Vrouw | 31
modafinil
Ik gebruik nu een maand de modafinil en ben er zeer tevreden over. Na jaren ritalin gebruikt te hebben, waar ik ontzettend veel hoofdpijn van kreeg en na 3 uur weer in slaap viel, kan ik nu zeggen dat ik de narcolepsie onder controle heb. Naast modafinil gebruik ik venlavaxine voor de kataplexie. Ik heb af en toe last van een beetje duizeligheid maar dat is zo weer over. I[lees meer...]k heb veel meer energie, slaap snachts goed.. En mijn dochter zegt niet meer.. Mama zit je nu alweer te slapen..

22-10-2012 | Vrouw | 43
modafinil
na jaren van moe zijn en ook overdag tegen de slaap te moeten vechten en er regelmatig aan toe moeten geven heb ik een slaap onderzoek gehad. er kwam uit dat ik behoorlijk restless leggs had en zoals de specialist zei leek ik wel een marmot. wanneer ik het goed heb begrepen heb ik geen narcocleptie . Ik kreeg iets tegen de restless leggs en modafinil om wakker te blijven.[lees meer...] ik kreeg een opbouw schema mee. ik begon met 2 maal daags een halve tablet hier werd ik flink ziek van hoofdpijn overgeven enz. op aanraken van de specialist heb ik er paracetamol en domperidom bij genomen en hij vertelde me dat de bijwerkingen zouden afnemen en dat gebeurde. ik wist niet wat me overkwam ik was de hele dag en avond wakker en had de energie die ik vroeger had. ik bouwde het op totdat ik twee maal daags 2 tabletten innam. Na anderhalve maand begon de slaap overdag weer terug te komen dus heb ik contact opgenomen met de specialist deze zei me de dosis te verhogen naar 2 maal daags 300 gram. ik kan wakker blijven nu maar de energie die ik in het begin had is weg en acht uur is weer mijn bedtijd. ook zijn de spieren in mijn nek continu verkrampt ik laat deze 2 keer per week door een fysio los maken en dat geeft een paar uur verlichting. Ook heb ik het gevoel dat ik niet kan stoppen met neurien ik weet niet of dit van de modafinil komt maar ik weet wel dat ik dit voorheen niet had. ik blijf de medicijnen innemen omdat ik bang ben dat ik anders weer hele dagen lig te slapen.

13-09-2012 | Man | 43
modafinil
Modiodal was een plezierig medicijn, zelfde effect als Ritalin maar als het was uitgewerkt verviel je niet meteen in slaap dus je had even de tijd om het tweede medicijn in te nemen. Daarnaast hoefde je minder vaak te slikken, dan bij Ritalin het geval is.

21-08-2012 | Man | 49
MS (multiple sclerose)
Voor het bestrijden van de scherpe randjes van de waardeloze, walgelijke, onrechtvaardige MS-vermoeidheid, gebruik ik dus al jaaaren modiodal. Helpt een beetje. Ik kom de dag er mee door, maar helaas komt toch iedere dag die man met die hamer langs. Een extra pilletje op dagen dat ik 'm echt niet zo nadrukkelijk tegen wil komen, helpt. Maar ik moet oppassen dat niet in sla[lees meer...]ap vallen na 22:00, de zaak 's-anderendaags zou verergeren. Dus dat extra pilletje doe ik niet te vaak en zo vroeg mogelijk op e dag.

23-04-2012 | Vrouw | 23
modafinil
Hallo ik ben Marion ben 23 en heb al sinds mijn puberteit last van narcolepsie. Heb er heel lang geen gehoor aan gegeven, totdat ik iedere dag met mijn scooter op en neer naar mijn werk moest en dus steeds tijdens het rijden in slaap viel. Ben dus naar de dokter gegaan en heb testen moeten doen in het ziekenhuis en ja hoor ik heb narcolepsie(wat mijn vader al jaren zei) n[lees meer...]u heb ik dus al een tijdje modiodal geslikt en dat werkte super.in het begin wat hoofdpijn klachten. maar dat is nu over. Vergeet het wel eens per ongeluk te nemen maar dan zie ik wel hoeveel effect het heeft als ik het dus een keer niet neem. Echt bizar hoe snel ik dan weer inslaap. Maar nu kreeg ik bij de apotheek ineens een andere vorm genaamd modafinil. Heeft iemand daar ervaring mee? het ziet er redelijk hetzelfde uit qua bijsluiten enz. maar ben benieuwd..

17-03-2012 | Vrouw | 21
modafinil
Goedenavond, ik ben 21 jaar en ik ben gediagnostiseerd met narcolepsie.... Ik heb hier al meer dan een jaar last van, maar het is pas vanaf begin deze week dat ze me modiodal hebben voorgeschreven, alleen ik heb nu al grote stemmingswisselingen. Ik moet door mijn cardioloog in de gaten gehouden worden omdat, ik ook nog eens last heb van een hartritmestoornis en met modiod[lees meer...]al voel ik dat een beetje. Het enige probleem voor mij is dat ik ondanks ik dit slik, nog steeds 4 tot 5u later weer slaap.... dus, sinds één jaar is mijn leven een hel... Ik word ook gevolgd door mijn neuroloog en mijn psychiater, maar dit wordt allemaal een beetje veel en ik sta op het punt om in te storten. Ik denk dat het me goed zal doen als ik de ervaringen van anderen hoor met dezelfde problemen zodat ik me minder alleen voel :)

05-12-2011 | Man | 43
modafinil
In het begin kreeg ik echt klamme handen als ik modiodal gebruikte. Dat heb ik al lang niet meer. Ik heb Narcolepsie dus is het een heel welkom middel om overdag wakker te blijven. Ik gebruik 2 tabletten 's ochtends. Soms neem ik een extra tabletje voor 12 uur als ik weet dat het die avond wel eens laat kan worden. Dat compenseer ik dan door in het weekend als ik toch [lees meer...]niets hoef er 1 minder te nemen. In het weekend wil ik modiodal zelfs wel eens vergeten.

04-11-2010 | Man
Narcolepsie
Mijn vraag is: Wie heeft deze bijwerking: een erg kort lontje. Mijn man gebruikt dit medicijn nu een maand en is erg in zijn humeur aan het veranderen. Zeer opvliegerig en ik heb erg veel moeite met de "nieuwe" persoon in mijn leven. Probeer alles, maar kan het maar niet goed doen. Wie herkent dit?