Ervaringen met Tentin

dexamfetamine

Bij  ADHDX

angst constipatie moeite met slapen nerveuze tics nervositeit stijve spieren

18-05-2023 | Vrouw | 25
ADHD
Gebruik nu een tijdje 5mg, sinds een week 2x per dag 2 stuks, dus 20mg in totaal. De bijwerkingen moeten vanzelf overgaan, nou, wel iets minder maar over zeker niet. Zit vaak op de wc, heb klemmende kaken, en enorm knarsetanden (onrust, steeds bewegen met lippen en tong). Totaal geen eetlust meer. Kan ik me beter concentreren en is het rustiger? Ja. Zijn de bijwerkingen te[lees meer...] doen? Nee. Het voordeel weegt niet op tegen het nadeel helaas.

09-05-2023 | Vrouw | 40
ADHD
Het word uitgegeven omdat de echte dex niet meer vervoerd mag worden van de ene naar andere apotheek dus alleen in apotheken waar het word gemaakt, tentin valt onder de antidepressiva eigenlijk net zoiets als welbutrin wat ook wel gebruikt word als je wil stoppen met roken. Dus heeft niet hetzelfde effect als dex hou er goed rekening mee als je al antidepressiva slikt je k[lees meer...]rijgt dan snel te veel binnen en vlak je finaal af met sexuele problemen erbij zoals moeite met klaarkomen of je libido zakt als de gek. Altijd gewoontjes vlak en serieus niet blij niet boos bah echt erg oja en plas problemen ....geen succes dus

04-07-2022 | Vrouw | 28

24-06-2023 | Man | 35
ADHD
Zeer tevreden gebruiker van de oude variant dexamfetamine. Tentin bevat dezelfde werkzame stof maar heeft bij mij een tegenovergestelde werking. In plaats van rust in mijn hoofd en tegelijkertijd energie en overzicht om dingen aan te pakken, kreeg ik van tentin paniekaanvallen terwijl ik als een zombie op de bank lag. Voor de buitenwereld lijk ik wellicht ontspannen, in mi[lees meer...]jn hoofd is het chaos. Ook ging dit gepaard met zeer depressieve gedachten. Ik neem dit nooit meer, bizar dat ik veel vergelijkbare verhalen lees ondanks dat de werkzame stof dus gelijk is. Het zal wel aal de hulpstoffen liggen. Bij Tentin leek het alsof ik eerst door 4 uur aan erg vervelende bijwerkingen heen moet, waarna ik uitgeput ben en vanuit dat een soort ontspannenheid ervaar.

22-06-2023 | Vrouw | 22
ADHD
Voor mij hebben deze medicijnen geen effect, helaas alleen bijwerkingen voor mij. Bijwerkingen voor mij waren: geen eetlust, onrust in mijn hoofd en lijf, klemmende kaken en kapotte tong en als laatste niet meer dan 2u per nacht kunnen slapen. Conclusie: gestopt met medicijnen

16-05-2023 | Vrouw | 43
ADHD
Van Ritalin overgestapt op Tentin vanwege Reynaud. Tentin nu een aantal weken gebruikt en het lijkt wel alsof de bijwerking toenemen. Ik sta op standje workaholic en kom daar niet uit, communiceer stevig, snel en hard, en ik merk dat ik mezelf steeds meer uitput. Slapen lukt nauwelijks. Ik ga door, door, door terwijl ik, werk en thuisfront dit niet wenselijk vinden. [lees meer...]Motivatie, assertiviteit en vrolijkheid zijn behoorlijk hoog. Effecten op andere adhd symptomen is minimaal. Focus, foutjes maken, overzicht verliezen… niet zo erg als zonder, maar nauwelijks effect. Geld vliegt eruit, ik lijk impulsiever. Twee dagen stoppen en de vermoeidheid overvalt me als een zware deken. Geen doen dit, ben er helemaal niet blij mee. Ik heb het gevoel dat ik zo afsteven op een vette burn-out of hartproblemen. Herken mezelf niet. Maar, gelukkig blijf ik we vrolijk onder ;).

26-06-2022 | Man | 58
ADHD
Trillen spieren, kort lontje en drukker dan normaal. Aantal weken gebruikt maar ben nu gestopt. Maakt de kwaal alleen maar erger.⁰

13-04-2022 | Vrouw | 36
ADHD
Binnen twee dagen van vrolijk en ondernemend, naar depressief en in mezelf gekeerd. Snel geirriteerd ook... Echt bizar dat deze troep nog op de markt is en dat het het tegenovergestelde effect lijkt te hebben van Ceban waar ik heel tevreden over was.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum