Ervaringen met Tentin

dexamfetamine

Bij  ADHDX

angst nerveuze tics nervositeit stijve spieren

09-03-2024 | Vrouw | 48
ADHD

nervositeit angst stijve spieren nerveuze tics

Met dexamfetamine van Tentin heb ik continu het gevoel dat ik strak sta. Ik voel me nerveus, heb meer last van angst en kom ook op anderen opgejaagd over. Hier krijg ik dan weer sociale angst van. Ik zit de ganse dag aan mezelf te plukken. Mijn motorische onrust is erger door geworden. In de winter heb ik last van vingers en tenen die wit uitslaan (Raynaud). Ook heb ik las[lees meer...]t van stijve spieren. Lichamelijk onderzoek hiernaar leverde niks op. Toevallig ontstonden deze klachten pas nadat ik Tentin ging slikken. Tegelijk helpt het om in de ochtend enigszins op gang te komen. Zonder voel ik me echt een zombie. Dat schijnt dan een ontwenningsverschijnsel te zijn. Alleen daarom neem ik het tot nu toe nog in. Ik vind het rotspul.

11-10-2023 | Vrouw | 42
ADHD
Ik lees veel negatieve verhalen, waarin wordt aangegeven dat klachten veel erger worden en veel bijwerkingen. Zelf denk ik dat tentin wel eens sterker kan zijn dan de "oude" dex. Ik gebruikte 3 x 5 maar daarbij werden de klachten veel erger. En was de rebound ook heftig. Een dag gestopt. Om te kijken hoe dat ging. Maar om 11 uut werd ik gestoord van mezelf. Wat ik nor[lees meer...]maal in 1 uur deed. Deed ik nu 3 uur over. Toch maar een halve genomen. En dat bleek de oplossing! Veel mensen hebben de neiging meer te nemen als het niet niet goed werkt. Mijn tip: neem eens wat minder. En kijk wat dat doet. Daarbij las ik ook ergens, en dar vond ik dan weer een fijne tip. Dat je wel je grenzen in de gaten noet houden. Doordat alles makkelijker gaat, vraag je ook snel nog meer vanjezelf. En raak je alsnog oververmoeid en overprikkeld. Ik ben erg benieuwd of meer mensen baat hebben bij minder ipv meer. Dus reageer gerust. Groetjes!

22-06-2023 | Vrouw | 22
ADHD
Voor mij hebben deze medicijnen geen effect, helaas alleen bijwerkingen voor mij. Bijwerkingen voor mij waren: geen eetlust, onrust in mijn hoofd en lijf, klemmende kaken en kapotte tong en als laatste niet meer dan 2u per nacht kunnen slapen. Conclusie: gestopt met medicijnen

12-06-2023 | Vrouw | 25
dexamfetamine (10)

01-06-2023 | Vrouw | 47
Geen concentratie

18-05-2023 | Vrouw | 25
ADHD
Gebruik nu een tijdje 5mg, sinds een week 2x per dag 2 stuks, dus 20mg in totaal. De bijwerkingen moeten vanzelf overgaan, nou, wel iets minder maar over zeker niet. Zit vaak op de wc, heb klemmende kaken, en enorm knarsetanden (onrust, steeds bewegen met lippen en tong). Totaal geen eetlust meer. Kan ik me beter concentreren en is het rustiger? Ja. Zijn de bijwerkingen te[lees meer...] doen? Nee. Het voordeel weegt niet op tegen het nadeel helaas.

16-05-2023 | Vrouw | 43
ADHD
Van Ritalin overgestapt op Tentin vanwege Reynaud. Tentin nu een aantal weken gebruikt en het lijkt wel alsof de bijwerking toenemen. Ik sta op standje workaholic en kom daar niet uit, communiceer stevig, snel en hard, en ik merk dat ik mezelf steeds meer uitput. Slapen lukt nauwelijks. Ik ga door, door, door terwijl ik, werk en thuisfront dit niet wenselijk vinden. [lees meer...]Motivatie, assertiviteit en vrolijkheid zijn behoorlijk hoog. Effecten op andere adhd symptomen is minimaal. Focus, foutjes maken, overzicht verliezen… niet zo erg als zonder, maar nauwelijks effect. Geld vliegt eruit, ik lijk impulsiever. Twee dagen stoppen en de vermoeidheid overvalt me als een zware deken. Geen doen dit, ben er helemaal niet blij mee. Ik heb het gevoel dat ik zo afsteven op een vette burn-out of hartproblemen. Herken mezelf niet. Maar, gelukkig blijf ik we vrolijk onder ;).

09-05-2023 | Vrouw | 40
ADHD
Het word uitgegeven omdat de echte dex niet meer vervoerd mag worden van de ene naar andere apotheek dus alleen in apotheken waar het word gemaakt, tentin valt onder de antidepressiva eigenlijk net zoiets als welbutrin wat ook wel gebruikt word als je wil stoppen met roken. Dus heeft niet hetzelfde effect als dex hou er goed rekening mee als je al antidepressiva slikt je k[lees meer...]rijgt dan snel te veel binnen en vlak je finaal af met sexuele problemen erbij zoals moeite met klaarkomen of je libido zakt als de gek. Altijd gewoontjes vlak en serieus niet blij niet boos bah echt erg oja en plas problemen ....geen succes dus

20-08-2022 | Vrouw | 40
ADHD
2 jaar geleden heb ik tijdens een burn-out adhd-diagnose gekregen en ben ik begonnen met Tentin 5mg. Ik voelde me gelijk stukken beter. Wel was het vervelend om de hele dag geen zin in eten te hebben. Ik viel in een paar maanden tijd 5kg af, wat voor mij niet nodig was. Gelukkig kwam de eetlust na een paar maanden terug en lukte het me om op gewicht te blijven. Mijn leven[lees meer...]skwaliteit is door Tentin erg omhoog gegaan. Ik voelde me een 2.0-versie van mezelf. Voor ik de diagnose adhd kreeg, vermoedde ik altijd wel dat ik adhd had, maar ik was me er niet van bewust hoeveel invloed het op mijn leven had. Ik heb mezelf beter leren kennen en ben erachter gekomen wat ik wel en niet kan. Ook vond ik eindelijk de naam voor die week vooraf gaand aan mijn menstruatie, waarin ik alles en iedereen altijd wel in elkaar wilde trappen of in bed wilde liggen huilen. Pms, waar dus ook een verhoogde kans op is met adhd door de wisseling in hormonen. Tijdens die week hielp het me erg om de dosering tentin met een 2,5mg per keer te verhogen en een extra tablet te nemen aan het eind van de dag. Helaas werd na zo’n anderhalf jaar de werking van de medicatie minder en was ik emotioneel weer veel instabieler. Werke 5mg eerst bijna 4 uur, ineens voelde ik het na 3 uur al niet meer en tijdens die 3 uur al niet optimaal. Een verhoging van de dosering hielp me hierin niet. Ik kon er niet meer van opaan. Nu ben ik bezig met uitzoeken wat dan wél werkt; 20mg Elvanse, 30, 40, of gaat dit gewoon níet werken. Zucht.

04-07-2022 | Vrouw | 28

13-06-2022 | Vrouw | 19
ADHD
Tentin werkt voor mij goed. Het werkt veel beter dan de Ritalin die ik hiervoor nam. Wel merk ik dat de slaapproblemen bij Tentin erger zijn dan bij Ritalin. Verminderde eetlust is hetzelfde. Andere bijwerkingen zoals spanning, angst, buiten adem zijn en hartkloppingen heb ik veel minder dan met Ritalin. Als je niet tevreden bent met Ritalin of ander methylfenydaat zou ik[lees meer...] tentin (of andere dexamfetamine) zeker aanraden.

22-05-2022 | Vrouw | 24
ADHD
Met tentin voel ik mij de iets betere versie van mijzelf. Gelukkig word ik geen robot zoals bij ritalin/methylfeniaat. Daarvan krijg ik veel meer hyperfocus en motivatie, dat is even prettig voor wanneer het echt nodig is, maar voor het dagelijks leven is het voor mij teveel. dan herken ik mijzelf niet meer, met tentin wel. Eigenlijk voel ik niks van de tentin, behalve wan[lees meer...]neer ik het niet slik. Dan gaat het opzich ook wel oké, maar met tentin ben ik net iets stabieler. De kers op de taart zal ik het maar noemen. Juist omdat het mij een steuntje in de rug geeft voel ik mij genoodzaakt om mijn ervaring hier te plaatsen, helaas nemen de slechte ervaringen de overhand terwijl het voor mij net dat laatste zetje in de goede richting geeft.

26-04-2022 | Vrouw | 39
ADHD
Zeer tevreden over deze medicatie. Probeerde eerst methylphenidaat, daar had ik zeer veel bijwerkingen van. Van de dexamfetamine heb ik totaal geen bijwerkingen, voel me meer gefocust en gevoncentreerd en helpt ook nog eens voor een betere stemming. Ben er heel blij mee.

13-04-2022 | Vrouw | 36
ADHD
Binnen twee dagen van vrolijk en ondernemend, naar depressief en in mezelf gekeerd. Snel geirriteerd ook... Echt bizar dat deze troep nog op de markt is en dat het het tegenovergestelde effect lijkt te hebben van Ceban waar ik heel tevreden over was.

23-02-2022 | Vrouw | 27
ADHD
Tentin is voor mij echt de uitkomst. Het geeft me rust in mijn hoofd en overzicht. Het helpt ook met het stabiliseren van emotionele uitschieters met betrekking tot hormonale schommelingen. Medikinet en Ritalin gaven me alleen focus, maar Tentin doet voor mij echt veel meer dan dat. Het enige nadeel is de droge mond, maar met een fles water naast me is dat probleem ook mak[lees meer...]kelijk verholpen.

04-08-2023 | Man | 23
ADHD
Ik heb een Adhd/Autisme diagnose. Gebruik nu 5 maanden Tentin. Begonnen met 5mg 3x per dag. Nu zit ik op 15mg 3x keer per dag. Bij 5mg en 10mg voelde ik mij wel beter maar toch niet genoeg effectiviteit. Met 15mg was ik de eerste 2 weken super depressief. Na 2 weken waren de wolken verdwenen en deed tentin wat het moet doen. In het algemeen heb ik ervaren dat het zeker[lees meer...] 3/4 weken duurt voor dat de nieuwe dosering goed werkt en de bijwerkingen minder worden. De bijwerkingen vallen overigens meestal wel mee. Heel af en toe heb ik last van te veel hart kloppingen en duizeligheid. De dagelijkse bijwerkingen zijn lichte trillingen, minder eetlust en minder slaap. Conclusie: Tentin is goed werkzaam mits ik geduldig ben en niet direct stop bij last van bijwerkingen. Het is uiteindelijk een kwestie van zoeken en aanvoelen wat goed is. Ik ben uiteindelijk het meest blij dat ik eindelijk kan concentreren. Daarnaast ook assertiver en vrolijker. Ik kan zeggen dat ik (eindelijk) mijn zelf kan zijn.