Ervaringen met Grazax

Slit one (3 meningen)
Itulazax (3 meningen)

13-06-2012 | Vrouw | 47
Hooikoorts
Nog nooit ben ik zo zo ziek geweest en zo lang niet kunnen werken als gevolg van het gebruik van grazax. Na 3 tabletten werd ik met ademhalingsklachten en hartritme stoornis opgenomen op de eerste hulp waar een longontsteking werd vastgesteld. Daarna een lange periode van bezoeken naar longarts, kno arts en neuroloog. Echt een ramp voor iemand die niet rookt, drinkt en gez[lees meer...]ond leeft. Ik zal dit niemand aanbevelen. na 6 mnd zit ik nu dagelijks aan de seretide (pompje).

27-04-2012 | Vrouw | 52
pollen van Timotheegras
Kwam vandaag tot de conclusie dat Grazax bij mij het tegenovergestelde effect heeft! Had vorig jaar heel lang, veel allergieklachten. Dit jaar ook al in maart. Voor Grazax alleen in juli/augustus. Na maart begon ik te denken. Heb in hetafgelopen jaar ook allerlei kwalen en klachten gehad, die eigenlijk gewoon bijwerkingen van Grazax. Helaas hebben ook de artsen geen link g[lees meer...]elegd tussen Grazax en de klachten. Dus ik heb me 1,5 jaar gif toegediend en het zal nu ook nog maanden duren voor m'n lijf daar weer van hersteld is, aangezien het hooikoortsseizoen nog moetbeginnen

17-11-2023 | Vrouw | 55
pollen van Timotheegras (100)
Hooikoorts
Heb dit middel 3 maanden gebruikt, in de vorm van smelt tabletten. Direct na inname kreeg ik pijnlijke keel en slokdarm. Maagzuur, misselijkheid en daarbij soms braken. In overleg met allergoloog gestopt.

16-10-2022 | Man | 30
pollen van Timotheegras (300)
Hooikoorts
Inmiddels ben ik 2 jaar verder met het gebruik van grazax (na al 3 jaar injecties te hebben gekregen) en de klachten zijn bij mij nauwelijks veranderd in de maanden mei/juni. In de eerste week van het gebruik een heftige allergische reactie gehad op de medicatie. Na 2 jaar gebruik, ervaar ik nog steeds veel jeuk en zware malaise klachten. Twee weken geleden naar de KNO-art[lees meer...]s geweest, hij geeft aan dat ik uitbehandeld ben... Zit erover na te denken een second opinion aan te vragen bij een allergoloog. Zijn er hier nog adviezen/tips voor in de maanden mei/juni of bijvoorbeeld voor een doorverwijzing? Alles is welkom! Dank!

19-11-2015 | Man | 12
pollen van Timotheegras (75000)
Vorig jaar zijn we er mee gestart en gestopt in maart 2015, de reactie was best heftig door een constante vermoeidheid tot overmaat werd hij ziek met griep en door deze twee zaken heeft hij de ziekte van vijver opgelopen, we ook gestopt, en nu weer gestart vanaf oktober 2015, maar nu doen wij met een ander overleg, eerste maand met een kwart, tweede maand een half, derde m[lees meer...]aand drie kwart en de vierde maand een heel, zo vorm je voor een kind een betere opbouw en aanwenning van het medicament, zo hebben wij het met de allergoloog besproken, je moet wel weten dat het zeer duur is 30 stuks is 92.50 per doosje (in Belgie) in NL 105 per doosje ook 30 stuks.. Succes ermee, maar hou je kind goed in de gaten zeker en hou evt een dagboek er bij, dit zodat je altijd na kan kijken over zijn of haar gebruik, ook bij pijn in borst, zere keel, luchttekort door een soort astma, piepen met in en uit ademhaling. We zijn dan nu ontevreden, maar we hebben vertrouwen dat het goed komt voor in het voorjaar, dit is het lichaam dat het er aan moet wennen, de resultaten waren goed in het afgelopen voorjaar en zomer.

05-12-2014 | Man | 7
Hooikoorts
Mijn zoon van 7 is eind augustus gestart met Grazax. In eerste instantie ruim een week last van griep verschijnselen en keelpijn. We dachten dat dat het was, maar heel langzaam is er een steeds erger wordende allergische reactie van de huid ontstaan. Jeukende bulten, ontstonden in de uren na inname en na het sporten. Toen wij eindelijk de link vermoedden tussen deze allerg[lees meer...]ische huid klachten en de Grazax zijn we gestopt om te zien of dit minder zou worden. Helaas niet. Zojuist weer uit het niets (wel warm gehad) vreselijke urticaria op armen benen rug en gezicht. Maandag afspraak maken bij de KNO arts.

02-08-2021 | Man | 31
Hooikoorts
Ik gebruik het medicijn nu ongeveer 2 jaar, ook erg last van mijn darmen, en bij mij is onlangs glutenallergie vastgesteld. Ik hoop niet dat dit gerelateerd is aan elkaar. Wel ben ik grotendeels van de hooikoorts af, maar als dit met elkaar te maken zou hebben was het het wellicht niet waard. De scores die ik heb gegeven zijn mogelijk niet correct; ik weet niet of het met [lees meer...]elkaar te maken heeft.

03-04-2016 | Man | 44
Hooikoorts
Bij de start van het gebruik van Grazax geen klachten maar 2 a 3 weken een allergische reactie op het medicijn. Nu 4 maanden later zijn de klachten al behoorlijk afgenomen. Alleen nog aan 1 kant last van een verstopte/opgezwollen buis van Eustachius. Het lijkt te werken. Tot nu toe geen slechte ervaring met het medicijn.

16-09-2015 | Vrouw | 21
Allergische reactie
Erg fijn geneesmiddel m.b.t. inname alleen heb ik meerdere medicijnen tegen de vele allergieen die ik heb en ik kan deze niet combineren met grazax ook vooral omdat je een kwartier van tevoren en een kwartier na de inname niks mag eten of drinken.

01-06-2014 | Man | 45
Hooikoorts
5 jaar lang geslikt. Ging aanvankelijk goed ieder jaar wat minder klachten in juni. Ik kon zelfs weer een wandelingetje maken bij mooi weer in juni. Echter na 5 jaar gestopt, het is tenslotte heel duur. Dit jaar weer evenveel hooikoorts als vroeger in juni. GEEN immuniteit gekregen dus. Ik ga weer op zoek naar een goede anti histamine.

06-11-2020 | Vrouw | 38
pollen van Timotheegras (75000)
Ik ben allergisch voor alle bomen, grassen en huismijt. Medicatie bleek al jaren niet voldoende en ik begon me met regelmaat grieperig te voelen. Toen is gebleken na testen in het ziekenhuis dat ik toch wel behoorlijk allergisch ben en doordat de medicatie niet meer werkte zijn mijn longblaasjes gaan ontsteken en heb ik een lichte vorm van astma ontwikkeld. Ik ben vooral[lees meer...] vaak moe en heb last van mijn spieren altijd. Sinds een week gestart met Grazax en ervaar veel ongemakken. Geen energie, moe dus. Daarnaast spierpijn en niet fit en wat nieuw is dat ik een druk op de borst voel en me benauwd voel. Afgesproken om de puffer naar 3x IPv 2x per dag te zetten en nog een week aan te kijken. Ik gebruik nog steeds mijn medicatie: 2x per dag desloratadine totaal 10 mg, neusspray dagelijks en Foster. Dit omdat ik over enkele weken kan starten met acarizax tegen de huismijt allergie.

21-04-2020 | Man | 24
Hooikoorts
Ik had een duidelijke geval van hooikoorts met lichte reacties op huisstofmijt, boompollen en hondenhaar, een medium reactie op kattenhaar en een zware reactie op graspollen (5 cm bij de huidpriktest). Hierop kreeg ik een kuur van 5 jaar voorgeschreven met Grazax, wat na 2/3 jaar al een flinke terugloop van hooikoorstreacties teweeg bracht. Na 5 jaar was mijn reactie op gr[lees meer...]aspollen zelfs helemaal verdwenen, terwijl ik op de basisschool en middelbare school soms thuis moest blijven door mijn hooikoorts. Na 1 jaar merkte ik dat ik ineens een lichte reactie kreeg op appel, peer, kersen en perzik. Nu, na 3 jaar, komen mijn klachten weer terug in de vorm van: niesen, loopneus, jeukende ogen, jeukend gehemelte (dit is de ergste) en daardoor vooral slapeloze nachten. Binnenkort ga ik toch maar eens terug naar de allergoloog.

29-01-2012 | Vrouw | 20
Hooikoorts
Ik gebruik het nu 18 dagen, en helaas nog steeds bijwerkingen. Met name mijn klieren onder mijn tong zwellen enorm op. Vervolgens kan ik moeilijk praten en slikken. Erg vervelend zo dik onder je tong. Hopelijk werkt dit wel!

22-03-2023 | Man | 26
Hooikoorts
Slik dit nu een maand en kan dus niks over de werking zeggen… maar ik heb totaal GEEN bijwerkingen. Zelfs geen jeuk in de mond bij inname ofzo. Zeer blij met deze behandeling

25-06-2021 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Mijn hooikoorts werd op een gegeven moment zo ernstig dat ik niet meer goed functioneerde en ik op het punt stond mij ziek te melden op het werk. In januari begonnen met deze tabletten en de maanden erna al minder klachten. Nu ga ik het derde jaar met de tabletten in en zie veel mensen om mij heen die veel klachten hebben, maar ik heb enkel een lichte snotneus. Ik ben ze[lees meer...]er tevreden over dit middel en hoop dat na het stoppen van de tabletten het effect blijft.

27-04-2021 | Man | 53
Ademhalingsproblemen
Ik vebruik grazax voor astmatische hooikoorts en heb hier mijn leven mee terug!