Hooikoorts (21 meningen)

Slit one (3 meningen)
Allergovit (1 mening)

17-05-2013 | Man | 35
Hooikoorts
Mensen, let op! Dit product kost 3,50 euro per pilletje!! Ik kreeg dus een rekening van 350 euro (eigen risico was nog niet gebruikt)

26-09-2016 | Man | 36
Hooikoorts
Al sinds mijn jeugd veel last van hooikoorts in de meest extreme vorm. Dus veel niezen, ontstoken ogen en heel moe. Diverse testen wezen ieder keer weer uit dat ik voor meerdere zaken allergisch ben waaronder gras. Voor gras was ik het meest allergisch en wel in zodanige vorm dat ik na iedere test een contramiddel kreeg om van de reactie af te komen... Na dik 2 jaar Graz[lees meer...]ax ingenomen te hebben bleek bij een tussentijdse test dat de allergische reactie bijna 0 was. Nog een jaartje slikken en dan mag ik er alweer mee stoppen. Afgelopen zomer volop buiten bezig geweest met fietsen en wandelen. Iets waar ik de afgelopen jaren nooit van had kunnen dromen.

03-12-2012 | Vrouw | 42
Darmproblemen - diarree
Sinds ik Grazax gebruik heb ik echt vreselijke darmklachten en zelfs is er een voedsel allergie ontstaan of erger geworden....Mijn darmen zijn echt een hel.....Ben blij dat ik er nu zelf achter kom.....Zelfs koorts aanvallen gehad zo beroerd!!!

03-04-2016 | Man | 44
Hooikoorts
Bij de start van het gebruik van Grazax geen klachten maar 2 a 3 weken een allergische reactie op het medicijn. Nu 4 maanden later zijn de klachten al behoorlijk afgenomen. Alleen nog aan 1 kant last van een verstopte/opgezwollen buis van Eustachius. Het lijkt te werken. Tot nu toe geen slechte ervaring met het medicijn.

29-04-2011 | Man | 44
Hooikoorts
Vanaf mijn vroege jeugd allergisch geweest voor graspollen. Tot een paar jaar geleden betekende dat veel medicijngebruik in de zomer (Beconase neusspray, Prevalin oogdruppels en Zyrtec anti-histamine pillen). Drie jaar geleden begonnen met Grazax kuur en ben net klaar met de kuur. Eerste jaar al beduidend minder klachten en vorige zomer al zo goed als klachtenvrij. Voor he[lees meer...]t eerst in mijn leven heerlijk buiten in het gras picknicken. Dit had er 20 jaar geleden al moeten zijn!

11-03-2011 | Man | 44
Tegen hooikoorts allergie
Ik heb bijna mijn hele leven veel last gehad van hooikoorts. Soms zo erg dat ik een dagdeel in bed moest blijven. Mijn allergie is echt voor bloeiend gras in de maanden juni, juli en augustus.Veel verschillende medicijnen geprobeerd maar geen enkele gevonden waarmee ik 100% hooikoorts vrij was. Ben in februari 2009 Grazax gaan gebruiken en was gelijk al bijna die hele zo[lees meer...]mer hooikoorts vrij. Moet nu nog een jaar maar ben heel erg blij met het goede resultaat.

01-06-2014 | Man | 45
Hooikoorts
5 jaar lang geslikt. Ging aanvankelijk goed ieder jaar wat minder klachten in juni. Ik kon zelfs weer een wandelingetje maken bij mooi weer in juni. Echter na 5 jaar gestopt, het is tenslotte heel duur. Dit jaar weer evenveel hooikoorts als vroeger in juni. GEEN immuniteit gekregen dus. Ik ga weer op zoek naar een goede anti histamine.

27-06-2013 | Man | 45
Allergie
Voor dat ik met Grazax begonnen ben had ik veel last van Hooikoorts, ook met gebruik van medicijnen, Nu 3 jaar later bijna geen last meer.

31-05-2017 | Man | 47
Hooikoorts
Na bijna 35 jaar medicijnen (voorgeschreven en via drogist) tegen de klachten van de hooikoorts vond ik het wel welletjes. Via Google kwam ik op immunotherapie. Zowel de huisarts en KNO aders waren snel akkoord. Uit testen bleek ik zuivere hooikoorts te hebben zonder andere allergieën. Inmiddels gebruik ik de medicatie 8 maanden. En nu al duidelijk resultaat. Totaal ge[lees meer...]en klachten dit voorjaar. Ook alle verkoudheden zijn verdwenen. Medicatie is zeer eenvoudig in gebruik. Totaal geen last van bijwerkingen. Een aanrader voor iemand met langdurige hooikoorts.

04-09-2016 | Vrouw | 47
pollen van Timotheegras (300)
Allergie
Mijn grootste allergien waren voor de Berk, huisstofmijt en hooikoorts. Ik was in eerste instantie wat huiverig omdat ik mij geen leven kon voorstellen zonder verkouden/allergisch te zijn. Maar wat had ik immers te verliezen?? Ja elk jaar mijn eigen risico voor een heel jaar dat was ik wel kwijt na 3 maanden Grazax. Ik ben in januari 2013 gestart en het eerste voorjaar ko[lees meer...]n ik eindelijk eens genieten van een voorjaar zonder allergische reacties. Ik gebruik inmiddels al 9 maanden geen grazax meer. Ik kan niet anders zeggen dat ik nu al nagenoeg 3 jaar en 9 maanden nagenoeg geen last meer heb van mijn allergie en niet meer verkouden ben. Elk voorjaar hooguit 3 a 5 dagen allergietabletten moeten nemen. Voor mij heeft het dus echt een geweldig goed resultaat gehad. Had smelttabletten voor onder de tong.

13-06-2012 | Vrouw | 47
Hooikoorts
Nog nooit ben ik zo zo ziek geweest en zo lang niet kunnen werken als gevolg van het gebruik van grazax. Na 3 tabletten werd ik met ademhalingsklachten en hartritme stoornis opgenomen op de eerste hulp waar een longontsteking werd vastgesteld. Daarna een lange periode van bezoeken naar longarts, kno arts en neuroloog. Echt een ramp voor iemand die niet rookt, drinkt en gez[lees meer...]ond leeft. Ik zal dit niemand aanbevelen. na 6 mnd zit ik nu dagelijks aan de seretide (pompje).

05-04-2020 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Flauwgevallen, tintelende vingers, ademnood, piepende longen, koorts, steken in hartstreek, daarvoor geen klachten. Direct opgenomen Eerste Hulp. Bijwerkingen zeer ernstig!

09-03-2020 | Man | 50
Allergie
Last van asmatische hooikoorts, met grazax verdwijnen de klachten volledig. 3 jr gebruikt na 1jr off moet ik wel opnieuw beginnen omdat de klachten terugkomen.

03-02-2020 | Vrouw | 50
Allergie
Ik ben nu 4 jaar geleden gestopt met een kuur van 3 jaar met grazax. Was altijd en eeuwig aan het snotteren. Binnen enkele weken had ik al resultaat en dit duurde echt 5 jaren, geweldig. Het was een enorme ervaring na een leven lang snotteren. Nu ben ik alweer 2 jaar aan het snotteren, weer na de allergoloog geweest en moet nu starten met een acasizax kuur, weer van 3 jaa[lees meer...]r, zelfde principe maar nu gericht tegen de huisstofmijt! Hoop op hetzelfde resultaat als grazax!

09-07-2016 | Vrouw | 50
Allergie
om mijn pollen allergien te behandelen begon ik in Oktober 2015 aan grazax . Aanvankelijk leek het goed te gaan en ik was blij geen injecties meer te hoeven krijgen. maar binnen een paar dagen begon ik ernstige rode uitslag te krijgen. Nu heb ik altijd aanleg gehad voor eczeem, maar niet in deze mate. Na een week zat ik van top tot teen onder en had eczeem op plekken waa[lees meer...]r ik het mijn hele leven nog nooit had gehad ..! Ook was ik kortademig . ik had eigelijk voornamelijk weleens last gehad van wat eczeem op delen van mijn armen en benen. soms mijn hals. een korte periode mijn gezicht. maar nu kreeg ik een heel rood, fel jeukend eczeem, niet alleen op mijn armen en benen, , van boven tot onder,maar ook op mijn rug en op mijn buik, waar ik nog nooit eczeem had gehad... Het was erg vurig rood en de jeukte verschrikkelijk. Ik ben toen gestopt met Grazax, en men verzekerde mij dat de klachten na enige tijd zouden wegebben/verdwijnen. Het is inmiddels juli 2016. De klachten zijn helemaal niet verdwenen, maar sinds die ene week Grazax altijd gebleven. Ik zit voortdurend onder de rode jeukende uitslag , krab heel erg, slaap slecht.. Ik denk dat Grazax voor sommige patienten een heel schadelijk medicijn kan zijn. Als je asthmatisch bent en aanleg voor huidklachten hebt zou ik er niet zomaar aan beginnen. Niemand neemt verantwoordelijkheid , maar met mij gaat het sinds het kortstondige gebruik van Grazax aanmerkelijk slechter dan ervoor, en ik heb tot nu toe alleen maar tijdelijke remedies gevonden.

06-06-2019 | Man | 51
Allergie
Grazax is erg duur, ong. 100 euro voor 30 tabletten, de effecten na 9 maanden gebruik zijn bij mij vrijwel nihil, de bijwerkingen zijn : vermoeidheid, duizeligheid, hoofdpijn. Jammer dat de apotheek drie pakjes heeft meegegeven en ik ong 350 euro moest aftikken voor iets wat ik niet meer ga gebruiken, probeer het eerst met 1 pakje en laat je niet overtuigen door de apo[lees meer...]theek dat je er metteen 3 moet afnemen, dat is weggegooid geld als het niet bij je werkt zoals ik.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (543) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (498) - Antibiotica - penicillines breedspectrum