Grazax

Slit one (3 meningen)
Allergovit (1 mening)

06-06-2019

Allergie

Grazax is erg duur, ong. 100 euro voor 30 tabletten, de effecten na 9 maanden gebruik zijn bij mij vrijwel nihil, de bijwerkingen zijn : vermoeidheid, duizeligheid, hoofdpijn. Jammer dat de apotheek drie pakjes heeft meegegeven en ik ong 350 euro moest aftikken voor iets wat ik niet meer ga gebruiken, probeer het eerst met 1 pakje en laat je niet overtuigen door de apo[lees meer...]theek dat je er metteen 3 moet afnemen, dat is weggegooid geld als het niet bij je werkt zoals ik.
09-07-2016

Allergie

om mijn pollen allergien te behandelen begon ik in Oktober 2015 aan grazax . Aanvankelijk leek het goed te gaan en ik was blij geen injecties meer te hoeven krijgen. maar binnen een paar dagen begon ik ernstige rode uitslag te krijgen. Nu heb ik altijd aanleg gehad voor eczeem, maar niet in deze mate. Na een week zat ik van top tot teen onder en had eczeem op plekken waa[lees meer...]r ik het mijn hele leven nog nooit had gehad ..! Ook was ik kortademig . ik had eigelijk voornamelijk weleens last gehad van wat eczeem op delen van mijn armen en benen. soms mijn hals. een korte periode mijn gezicht. maar nu kreeg ik een heel rood, fel jeukend eczeem, niet alleen op mijn armen en benen, , van boven tot onder,maar ook op mijn rug en op mijn buik, waar ik nog nooit eczeem had gehad... Het was erg vurig rood en de jeukte verschrikkelijk. Ik ben toen gestopt met Grazax, en men verzekerde mij dat de klachten na enige tijd zouden wegebben/verdwijnen. Het is inmiddels juli 2016. De klachten zijn helemaal niet verdwenen, maar sinds die ene week Grazax altijd gebleven. Ik zit voortdurend onder de rode jeukende uitslag , krab heel erg, slaap slecht.. Ik denk dat Grazax voor sommige patienten een heel schadelijk medicijn kan zijn. Als je asthmatisch bent en aanleg voor huidklachten hebt zou ik er niet zomaar aan beginnen. Niemand neemt verantwoordelijkheid , maar met mij gaat het sinds het kortstondige gebruik van Grazax aanmerkelijk slechter dan ervoor, en ik heb tot nu toe alleen maar tijdelijke remedies gevonden.
06-06-2016

Hooikoorts

Helaas is de allergie na 4 jaar gebruik niet weg, er is ook geen klachtenvermindering opgetreden. Het innemen van de tabletten gaf een vervelende jeuk in de keel die na ongeveer 20 minuten verdween. Voor mensen met een zeer ernstige vorm is het dus ook de vraag of je dit middel wilt gebruiken, het heeft mij namelijk vier jaar lang mijn eigen risico gekost (in totaal zo'n 1[lees meer...]000 euro).
03-06-2016

Hooikoorts

Na 5 jaar slikken van deze tabletten is mijn hooikoorts bijna net zo intens. De kosten van dit medicijn gebruik voor mij (bijna 2000 euro eigen risico, gelukkig werd de rest gedekt door de zorgverzekering) zijn voor mij weggegooid geld omdat dit niet gewerkt heeft. Nu kan ik alsnog niet genieten van lente of zomer en ben ik alsnog zeer vermoeid onder alle hooikoortsmedicat[lees meer...]ie. Ik zou dit niet aanbevelen wanneer er keuze is tussen dit, of immunotherapie via injecties. 5 jaar lang iedere dag 1 pil onder je tong en hier minstens 15 minuten rekening mee houden wordt na een tijd erg irritant.
17-05-2013

Hooikoorts

Mensen, let op! Dit product kost 3,50 euro per pilletje!! Ik kreeg dus een rekening van 350 euro (eigen risico was nog niet gebruikt)
03-12-2012

Darmproblemen - diarree

Sinds ik Grazax gebruik heb ik echt vreselijke darmklachten en zelfs is er een voedsel allergie ontstaan of erger geworden....Mijn darmen zijn echt een hel.....Ben blij dat ik er nu zelf achter kom.....Zelfs koorts aanvallen gehad zo beroerd!!!
19-11-2012

Hooikoorts

na het gebruik van Grazax kreeg ik overal exceem, vooral onder aan mijn voeten, dit duurt nu al maanden en is nog steeds niet over. Zijn er meer mensen met die ervaring?
13-06-2012

Hooikoorts

Nog nooit ben ik zo zo ziek geweest en zo lang niet kunnen werken als gevolg van het gebruik van grazax. Na 3 tabletten werd ik met ademhalingsklachten en hartritme stoornis opgenomen op de eerste hulp waar een longontsteking werd vastgesteld. Daarna een lange periode van bezoeken naar longarts, kno arts en neuroloog. Echt een ramp voor iemand die niet rookt, drinkt en gez[lees meer...]ond leeft. Ik zal dit niemand aanbevelen. na 6 mnd zit ik nu dagelijks aan de seretide (pompje).
27-04-2012

Allergie

Kwam vandaag tot de conclusie dat Grazax bij mij het tegenovergestelde effect heeft! Had vorig jaar heel lang, veel allergieklachten. Dit jaar ook al in maart. Voor Grazax alleen in juli/augustus. Na maart begon ik te denken. Heb in hetafgelopen jaar ook allerlei kwalen en klachten gehad, die eigenlijk gewoon bijwerkingen van Grazax. Helaas hebben ook de artsen geen link g[lees meer...]elegd tussen Grazax en de klachten. Dus ik heb me 1,5 jaar gif toegediend en het zal nu ook nog maanden duren voor m'n lijf daar weer van hersteld is, aangezien het hooikoortsseizoen nog moetbeginnen
19-11-2015

Allergie

Vorig jaar zijn we er mee gestart en gestopt in maart 2015, de reactie was best heftig door een constante vermoeidheid tot overmaat werd hij ziek met griep en door deze twee zaken heeft hij de ziekte van vijver opgelopen, we ook gestopt, en nu weer gestart vanaf oktober 2015, maar nu doen wij met een ander overleg, eerste maand met een kwart, tweede maand een half, derde m[lees meer...]aand drie kwart en de vierde maand een heel, zo vorm je voor een kind een betere opbouw en aanwenning van het medicament, zo hebben wij het met de allergoloog besproken, je moet wel weten dat het zeer duur is 30 stuks is 92.50 per doosje (in Belgie) in NL 105 per doosje ook 30 stuks.. Succes ermee, maar hou je kind goed in de gaten zeker en hou evt een dagboek er bij, dit zodat je altijd na kan kijken over zijn of haar gebruik, ook bij pijn in borst, zere keel, luchttekort door een soort astma, piepen met in en uit ademhaling. We zijn dan nu ontevreden, maar we hebben vertrouwen dat het goed komt voor in het voorjaar, dit is het lichaam dat het er aan moet wennen, de resultaten waren goed in het afgelopen voorjaar en zomer.
05-12-2014

Hooikoorts

Mijn zoon van 7 is eind augustus gestart met Grazax. In eerste instantie ruim een week last van griep verschijnselen en keelpijn. We dachten dat dat het was, maar heel langzaam is er een steeds erger wordende allergische reactie van de huid ontstaan. Jeukende bulten, ontstonden in de uren na inname en na het sporten. Toen wij eindelijk de link vermoedden tussen deze allerg[lees meer...]ische huid klachten en de Grazax zijn we gestopt om te zien of dit minder zou worden. Helaas niet. Zojuist weer uit het niets (wel warm gehad) vreselijke urticaria op armen benen rug en gezicht. Maandag afspraak maken bij de KNO arts.
03-04-2016

Hooikoorts

Bij de start van het gebruik van Grazax geen klachten maar 2 a 3 weken een allergische reactie op het medicijn. Nu 4 maanden later zijn de klachten al behoorlijk afgenomen. Alleen nog aan 1 kant last van een verstopte/opgezwollen buis van Eustachius. Het lijkt te werken. Tot nu toe geen slechte ervaring met het medicijn.
16-09-2015

Allergische reactie

Erg fijn geneesmiddel m.b.t. inname alleen heb ik meerdere medicijnen tegen de vele allergieen die ik heb en ik kan deze niet combineren met grazax ook vooral omdat je een kwartier van tevoren en een kwartier na de inname niks mag eten of drinken.
01-06-2014

Hooikoorts

5 jaar lang geslikt. Ging aanvankelijk goed ieder jaar wat minder klachten in juni. Ik kon zelfs weer een wandelingetje maken bij mooi weer in juni. Echter na 5 jaar gestopt, het is tenslotte heel duur. Dit jaar weer evenveel hooikoorts als vroeger in juni. GEEN immuniteit gekregen dus. Ik ga weer op zoek naar een goede anti histamine.
29-01-2012

Hooikoorts

Ik gebruik het nu 18 dagen, en helaas nog steeds bijwerkingen. Met name mijn klieren onder mijn tong zwellen enorm op. Vervolgens kan ik moeilijk praten en slikken. Erg vervelend zo dik onder je tong. Hopelijk werkt dit wel!
04-10-2019

Hooikoorts

Van augustus 2016 t/m september 2019 Grazax gebruikt. In het voorjaar van 2018 merkte ik al dat mijn hooikoortsklachten verminderden. In 2019 heb ik helemaal geen last gehad van hooikoorts. Uit de laatste allergietest bleek ook dat ik niet meer allergisch ben voor graspollen. Voor mij heeft de immunotherapie echt gewerkt! Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Daarbij he[lees meer...]b ik trouw elke ochtend een tablet ingenomen. Tip: neem het meteen in als je opstaat. Op die manier wordt het een routine en vergeet je het nooit in te nemen.

Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum