Ervaringen met Grazax

Sublivac (3 meningen)
Slit one (3 meningen)
Itulazax (3 meningen)

01-07-2019 | Man | 20
pollen van Timotheegras (300)
Hooikoorts
Geweldig medicijn! Aan iedereen met een allergie tegen graspollen aan te raden :) (Natuurlijk wel met de arts bespreken) Zorg er wel voor dat je de volle aanbevolen 2 jaar volhoud. Ik merkte zelf pas tegen het einde van de twee jaar verschil. Nu anderhalf jaar na mijn laatste gebruik een allergietest gedaan; ik ben volledig van mijn allergie af!

31-05-2017 | Man | 47
Hooikoorts
Na bijna 35 jaar medicijnen (voorgeschreven en via drogist) tegen de klachten van de hooikoorts vond ik het wel welletjes. Via Google kwam ik op immunotherapie. Zowel de huisarts en KNO aders waren snel akkoord. Uit testen bleek ik zuivere hooikoorts te hebben zonder andere allergieën. Inmiddels gebruik ik de medicatie 8 maanden. En nu al duidelijk resultaat. Totaal ge[lees meer...]en klachten dit voorjaar. Ook alle verkoudheden zijn verdwenen. Medicatie is zeer eenvoudig in gebruik. Totaal geen last van bijwerkingen. Een aanrader voor iemand met langdurige hooikoorts.

26-09-2016 | Man | 36
Hooikoorts
Al sinds mijn jeugd veel last van hooikoorts in de meest extreme vorm. Dus veel niezen, ontstoken ogen en heel moe. Diverse testen wezen ieder keer weer uit dat ik voor meerdere zaken allergisch ben waaronder gras. Voor gras was ik het meest allergisch en wel in zodanige vorm dat ik na iedere test een contramiddel kreeg om van de reactie af te komen... Na dik 2 jaar Graz[lees meer...]ax ingenomen te hebben bleek bij een tussentijdse test dat de allergische reactie bijna 0 was. Nog een jaartje slikken en dan mag ik er alweer mee stoppen. Afgelopen zomer volop buiten bezig geweest met fietsen en wandelen. Iets waar ik de afgelopen jaren nooit van had kunnen dromen.

06-06-2016 | Vrouw | 23
pollen van Timotheegras (300)
Hooikoorts
Helaas is de allergie na 4 jaar gebruik niet weg, er is ook geen klachtenvermindering opgetreden. Het innemen van de tabletten gaf een vervelende jeuk in de keel die na ongeveer 20 minuten verdween. Voor mensen met een zeer ernstige vorm is het dus ook de vraag of je dit middel wilt gebruiken, het heeft mij namelijk vier jaar lang mijn eigen risico gekost (in totaal zo'n 1[lees meer...]000 euro).

03-06-2016 | Man | 23
Hooikoorts
Na 5 jaar slikken van deze tabletten is mijn hooikoorts bijna net zo intens. De kosten van dit medicijn gebruik voor mij (bijna 2000 euro eigen risico, gelukkig werd de rest gedekt door de zorgverzekering) zijn voor mij weggegooid geld omdat dit niet gewerkt heeft. Nu kan ik alsnog niet genieten van lente of zomer en ben ik alsnog zeer vermoeid onder alle hooikoortsmedicat[lees meer...]ie. Ik zou dit niet aanbevelen wanneer er keuze is tussen dit, of immunotherapie via injecties. 5 jaar lang iedere dag 1 pil onder je tong en hier minstens 15 minuten rekening mee houden wordt na een tijd erg irritant.

03-04-2016 | Man | 44
Hooikoorts
Bij de start van het gebruik van Grazax geen klachten maar 2 a 3 weken een allergische reactie op het medicijn. Nu 4 maanden later zijn de klachten al behoorlijk afgenomen. Alleen nog aan 1 kant last van een verstopte/opgezwollen buis van Eustachius. Het lijkt te werken. Tot nu toe geen slechte ervaring met het medicijn.

12-07-2015 | Vrouw | 33
Hooikoorts
Dit jaar na vele jaren van hevige hooikoorts van grassen begonnen met desensibilisatie door middel van grazax smelttabletten onder de tong. Zeer prettig niet de injecties te hoeven laten zetten. Weinig bijwerkingen, soms wat jeuk in neus en keel. Dit seizoen merk ik al een wereld van verschil op, nauwelijks klachten. Verademing! Belooft veel goeds, is pas eerste behandelja[lees meer...]ar van de 3 a 5.

05-12-2014 | Man | 7
pollen van Timotheegras
Hooikoorts
Mijn zoon van 7 is eind augustus gestart met Grazax. In eerste instantie ruim een week last van griep verschijnselen en keelpijn. We dachten dat dat het was, maar heel langzaam is er een steeds erger wordende allergische reactie van de huid ontstaan. Jeukende bulten, ontstonden in de uren na inname en na het sporten. Toen wij eindelijk de link vermoedden tussen deze allerg[lees meer...]ische huid klachten en de Grazax zijn we gestopt om te zien of dit minder zou worden. Helaas niet. Zojuist weer uit het niets (wel warm gehad) vreselijke urticaria op armen benen rug en gezicht. Maandag afspraak maken bij de KNO arts.