ziekte

Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hooikoorts

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hooikoorts

06-08-2019

Cetirizine Tabletten (cetirizine)
Hooikoorts

3 jaar geleden gestart tijdens hooikoortsseizoenen met cetirizine, met succes Tussendoor stoppen als hooikoortseizoen voorbij was, leverde geen problemen op Na 3 jaar overgestapt naar homeopatische oogdruppels en gestopt met cetirizine 2 dgn na stoppen kreeg ik jeuk over het gehele lichaam zonder uitslag Collega kwam met bijwerking jeuk na staken cetirizine Na inname [lees meer...]10mg tabler, verdween de jeuk binnen 2 uur Korte tijd weer doorgebruikt, daarna wederom gestopt En weer na 2/3 dgn flinke jeuk Neem nu bij toename jeuk 1 tablet in en probeer het zo steeds langer uit te stellen tot ik er hopelijk helemaal mee kan stoppen Zit nu gemiddeld 6dgn tussen
25-07-2019

Hooikoorts

Onderdrukt mijn berkenallergie zeer goed. Enkel ogen jeuken nog dus daar moet ik extra druppels in doen.
22-07-2019

Zaditen oogdruppel (ketotifen)
Hooikoorts

Ik gebruik deze oogdruppels al een aantal jaren (voorschrift van de oogarts) in de zomermaanden, iedere dag 2 keer per dag druppelen, maar heb het idee dat ze niets doen. (ernstige allergie voor grassen en kruiden)
21-07-2019

Fexofenadine (fexofenadine)
Hooikoorts

Gebruik het alleen zodra de eerste klachten zich aandoen van het seizoen. Zeer effectief tegen de allergische reacties. Het heeft als neveneffect dat het irritatie van de eikenprocessierups vermindert, geen jeukende en kort kleine bultjes.
06-07-2019

Rhinocort (budesonide)
Hooikoorts

Ik gebruik al jaren Rhinocort turbohaler. heb daardoor geen klachten meer van niesen en verkoudheid vanwege allergie. Nu kwam ik mijn nieuwe turbohaler ophalen bij de apotheek, kunnen ze het niet meer leveren: het is uit de handel!!! Wat nu? die vieze budesonide spray hoef ik niet, druipt je keel in en het werkt niet. Vroeger gebruikte ik natrium cromoglicaat, maar dat we[lees meer...]rkt niet meer afdoende.
05-07-2019

Hooikoorts

Na vaststelling hooikoorts (al enkele jaren) levocetirizine beginnen nemen, werkt goed (nog weinig last van niezen, ogen, en dergelijke). Ook een vorm van netelroos gehad en komt af en toe terug (jeuk over hele lichaam), helpt ook hierbij. Maar ik heb sinds 2017 last van duizeligheid die af en toe de kop op steekt (niet constant) en ik vermoed nu dat het hiervan komt. Ik [lees meer...]ga een ander medicijn nemen om het verschil te kennen. Vermoeidheid is ook een zware bijwerking... Maar die kennen we al ondertussen :-)
04-07-2019

Dymista (azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat)
Hooikoorts

Zeer goed wondermiddel, voortdurend last van verstopte neus, niezen en verstopte neus-oorgang (waardoor minder goed horen), eigenlijk het hele jaar door. Sinds ik vanaf begin maart via KNO arts dit voorgeschreven heb gekregen vrijwel geen last meer en werkte ook vrijwel meteen, horen is daarna ook fors verbeterd!
02-07-2019

Dymista (azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat)
Hooikoorts

Nu 2 weken in gebruik. Veel moeite met het gebruiken door kokhals effect van de nare nasmaak. Komt helaas toch in keelholte terecht. Wel bevrijdend gevoel in neus, maar na gebruik ook pijnlijke neus. Alsof iemand even flink in mijn neusgaten heeft zitten porren... Na 6 weken zijn de bijwerkingen over zegt de HA maar dan is mijn hooikoortseizoen ook al over. Hopelijk k[lees meer...]an ik een ander minder chemisch middel krijgen.
01-07-2019

Grazax (pollen van Timotheegras)
Hooikoorts

Geweldig medicijn! Aan iedereen met een allergie tegen graspollen aan te raden :) (Natuurlijk wel met de arts bespreken) Zorg er wel voor dat je de volle aanbevolen 2 jaar volhoud. Ik merkte zelf pas tegen het einde van de twee jaar verschil. Nu anderhalf jaar na mijn laatste gebruik een allergietest gedaan; ik ben volledig van mijn allergie af!
30-06-2019

Hooikoorts

Bijwerkingen van levocetrizine gaan op den duur heel erg tegen staan; soort van regen in de drup ervaring. Dit jaar hooikoorts verschijnselen heel hevig en weinig zijn om ook nog eens de sufheid erbij te nenem, en daarom maar eens wat anders genomen in overleg met huisarts.
30-06-2019

Hooikoorts

Man, 62 jr, 72 kg, 1m.75; "hooikoorts veteraan"; Reactie op pollen kunnen bij mij heel erg variëren; vorig jaar 2018 met 2 hittegolven nauwelijks last zonder medicijnen, maar dit jaar is het echt extreem; desloratadine 2 x 5mg helpt dit jaar alleen de ogen en de neus; hooikoorts slaat echter door naar zere keel en pijn bij slikken, de longen met veel hoesten en vervolgen[lees meer...]s al een week lang geheel de stem kwijt; wel een koorts "gevoel" maar van koorts bij regelmatig meten echter geen sprake, altijd tussen 36 en 37; Dus geen virus aanval terwijl het wel heel erg op "griep"lijkt; toch ligt het hele lichaam onder vuur, ook alle spieren doen zeer in de eerste paar dagen. Algehele malaise dus. In overleg met de arts de dosis desloratadine verhoogd en voor pijnklachten Ibuprofen vooral tegen keelpijn. Zelf doe ik nu om de 6 uur 2 x Ibuprofen a 400 mg, af en toe in combinatie met 1x paracetamol a 500 mg. Vooral de nachten met veel hoesten zijn een ware lijdensweg...geen oog dicht en de volgende dag(en) totaal brak.
26-06-2019

Cetirizine Tabletten (cetirizine)
Hooikoorts

Na jarenlang desloratadine en livocab had dit weinig werking meer. Werkt gewoon na een tijd nemen niet meer denk ik ofzo. Werkt prima, nog wel wat last van kriebel in de neus of oor. Maar overall ontzettend blij weer gewoon naar buiten te kunnen! Gebruik het nu 4 dagen, klein beetje moe soms maar absoluut niet erg. Ik koop hem bij de Kruidvat.
23-06-2019

Hooikoorts

Na een week of twee echt directe verlichting werden de klachten steeds heftiger. Het is net als krabben wanneer je jeuk hebt, maar krabben met schuurpapier in het geval van de neusspray.. dus niet zomaar gebruiken
18-06-2019

Semprex (acrivastine)
Hooikoorts

Indien nodig mag je 3 capsules per dag tegen hooikoorts. Over het algemeen heb ik aan 1 capsule voldoende. Zeer effectief dus.
12-06-2019

Hooikoorts

We hebben al diverse malen onze klachten geuit over het gevaar in gebruik van dit spul. Zeer pijnlijk in gebruik, en tot bloedens aan toe stuk. Reactie uwer zijde is een tegoedbon voor een nieuw product. Wat denkt Uzelf. Dit moet uit de handel genomenvworden. Direct
09-06-2019

Hooikoorts

sedert enkele maanden zware last van allergieen , had al enkele jaren vaak last van jeukende ogen en verstopte neus maar op korte tijd veel heviger geworden dus laten testen . blijkbaar dus allergisch aan pollen en honden ( ik heb er vier en ze gaan niet weg ) de eerste twee pilletjes deden niets en dan heeft de apotheek mij deze gegeven . ik sliep voor het eerst weer door[lees meer...] en neus was redelijk open , het hielp half . wel werd ik s morgens heel moeilijk wakker en ook durende de dag heel moe en veel spierpijn . ook veel problemen met lage bloeddruk . ik ben chronishe pijnpatiente ( zenuwpijnen na operaties ) en ook werd ik 3 weken geleden weer geopereerd ( schildklier verwijderd ) . de laatste dagen zo moe dat ik niet meer van men zetel afkon en ook mijn ogen heel moeilijk openhouden . ik ben dan gisteren gaan kijken op deze site en mijn ogen gingen wel open . blijkbaar een heel aantal mensen die dezelfde klachten hebben . gisteren zonder pil gaan slapen , enkel de neus uitgespoeld en redelijke goed geslapen , ik heb nu dokter vogel tabletten besteld want meestal men ik goed met natuurlijke produkten . ik voel mij al iets beter dan gisteren maar t is natuurlijk nog maar een dag
08-06-2019

Hooikoorts

Na het in de neus spuiten onmiddellijk heftige allergie reactie gekregen. Het werkt juist ave rechts. Vervolgens de hele dag een loopneus gehad. De prevalin wordt meteen uit geniest, waardoor het niet een harde laag kan vormen in het neus slijmvlies. Lekker zonde om steeds 16 / 70 = 23 EUR CT. Uit te niezen. Wat een troep. Het kost vervolgens dan ook nog eens meer handzeep[lees meer...] om mijn handen en gezicht te wassen.
07-06-2019

Tavegil (clemastine)
Hooikoorts

De hooikoorts symptomen zijn weg, dat was het enige positieve. Het is echt rotspul. Extreme vermoeidheid en stemmingswisselingen. Na 12 uur slaap nog vermoeid. Geen energie, geen incasseringsvermogen voor wat dan ook. Huilbuien en te neer geslagen. Neem dit echt nooit meer.
07-06-2019

Hooikoorts

Naar aanleiding van de t.v. reclame gekocht. Vond het behoorlijk aan de prijs 15 euro. Het verergert de klachten in plaats van ze te verhelpen. Neigd naar oplichting dus NIET KOPEN
06-06-2019

Hooikoorts

Na veel middelen te hebben geprobeerd die matig hielpen of vervelende bijwerkingen hadden, dit middel met weinig verwachtingen genomen. Echter tot mijn verbazing waren alle klachten in no-time verdwenen en kan ik tot op heden geen enkele bijwerking ontdekken. Top!!!
03-06-2019

Kenacort-A (triamcinolonacetonide)
Hooikoorts

Heel veel verschillende medicatie gebruikt. Eénmaal deze gehad en meteen geholpen. Geen doorlopende medicatie meer voor mij. 1 x per jaar één spuit en ben hooikoorts vrij.
01-06-2019

Hooikoorts

Ik gebruikte al jaren levocetirizine voor hooikoorts, dat elk jaar minder leek te doen. Het niezen is nog tot daar aan toe, maar die jeukende ogen dag en nacht en vooral snacht een jeukend verhemelte. Druppelen met livocab hielp ook niet.Het werd zo erg dat ik de huisarts ben gaan belagen, ik moest een ander middel hebben. Zij vond het duidelijk geen kansrijke missie maar[lees meer...] schreef me toch een ander middel, Desloratadine 5 mg, voor. Binnen 2 uur waren ALLE klachten verdwenen. Hiep hiep hoera. Dat beetje dufheid heb ik er graag voor over, zonder deze medicijnen kan ik niet eens naar buiten.
01-06-2019

Hooikoorts

Dit middel heeft me gered. Ik gebruikte al jaren levocetirizine voor hooikoorts, dat elk jaar minder leek te doen. Het niezen is nog tot daar aan toe, maar die jeukende ogen dag en nacht en vooral snacht een jeukend verhemelte. Druppelen met livocab hielp ook niet.Het werd zo erg dat ik de huisarts ben gaan belagen, ik moest een ander middel hebben. Zij vond het duidelijk [lees meer...]geen kansrijke missie maar schreef me toch dit middel voor. Binnen 2 uur waren ALLE klachten verdwenen. Hiep hiep hoera. Dat beetje dufheid heb ik er graag voor over, zonder deze medicijnen kan ik niet eens naar buiten.
21-05-2019

Hooikoorts

Werkte niet optimaal tegen de hooikoorts, klachten werden wel iets minder maar hielp niet echt. Erger was de vermoeidheid, lusteloosheid. Echt geen energie meer. Leek wel op een depressie. Gestopt met dit middel en na 2 3 dagen weer de oude. Eerst merk sandoz gebruikt ook toen bijwerkingen maar lang niet zo erg als bij het merk focus
19-05-2019

Avamys (fluticason)
Hooikoorts

In het begin werkte Avamys beter dan in andere jaren (ligt er ook een beetje aan hoe t weer is en hoe lang de zaken in bloei staan waarvoor ik allergisch ben). Ik had niet echt het gevoel dat het super hielp tegen kattenallergie, althans niet bij slechts 1x gebruik wat op het recept stond. Ik sprayde ook altijd veel vaker dan voorgeschreven werd. Soms had ik t idee dat het[lees meer...] niet goed genoeg werkte. Ik had het idee dat het flacon veel te snel leeg was.
19-05-2019

Hooikoorts

Ivm hooikoorts (en kattenallergie) heb ik deze zonnige zondag ter voorbereiding van een lange wandeling in t Twiske, bij het Kruidvat Prevalin direct neusspray gekocht. Normaliter heb ik Avamys neusspray met hormonen (via de huisarts), omdat andere antihistaminica niet hielpen (zoals tabletten en neussprays), maar deze was op. Ik had al wat last van jeukende ogen en neus, [lees meer...]oren en keel, maar dit is verholpen door het fantastisch werkend middel Prevalin Direct (extra sterk). Erg fijn! Tegen droge ogen heb ik Vicisic zalf, dus daar heb ik geen last van gehad. Wel vind ik de neusspray chemisch ruiken (stinken) vooral in het begin. Tijdens de wandeling heb ik nog wel n keer eventjes gehoest maar dat was alles. Super goed middel! Ik merkte direct dat het erg sterk is.
14-05-2019

Mizollen (mizolastine)

14-05-2019

Hooikoorts

Ik gebruikte dit medicijn een maand, Werd meteen duizelig,dit duurde hele dag door ,misselijk hele dag door ,doodmoe ,me helemaal uitgeput voelen .kon amper nog iets doen of ik was al uitgeput. spierpijn overal ,stramme spieren en zelfs een soort reumatische klachten in me gewrichten kreeg ik ervan. Ik kon ook niet meer normaal slapen ,voelde me opgejaagd. Toen ik erm[lees meer...]ee stopte ging het meteen beter,voelde die dag met stoppen me langzamerhand opknappen,fitter voelen ,het gevoel hebben hehe me energie komt weer terug. De spierpijn verdween ook en de reumatische klachten in me gewrichten ook. Logisch het medicijn verdwijnt dan uit je lichaam . De dag erna voelde ik me weer gezond ,dus dit medicijn is echt vergif voor me lichaam geweest, Wat voor troep ik geslikt heb is me nu nog een raadsel?. Heb echt het idee als ik door gegaan was ermee, ik was dood gegaan eraan ,als de bijwerkingen zo erg zijn je normale leven gaat hierdoor eraan. En je zelfs reumatische klachten gaat ontwikkelen in je gewrichten. Maar als je dokter huisarts belt bestaat dit alles niet,en word je als leugenaar bestempelt wat me heel boos maakt. Gelukkig lees ik hier nog meer slechte ervaringen met dit medicijn ,dat ik dus niet de enigste ben. Dus ben blijk ik kan me ervaring met dit slechte medicijn delen hier.
07-05-2019

Hooikoorts

Sinds begin 2018 gestart met Levocetirizine, omdat soms wisselen van hooikoortspil blijkbaar nodig is om het werkzaam te houden tegen de kwaal. Dus van alles al gehad en geprobeerd, acupunctuur, medical taping, kruiden, verschillende pillen. In 2018 heeft de levocetirizine prima gewerkt! Nu in feb 2019 weer gestart met de pillen en dit jaar alweer minder effectief tegen [lees meer...]hooikoorts. De klachten worden maar deels onderdrukt. Er is alleen 1 gevaarlijke zware bijwerking en dat is bizarre vermoeidheid. Ik ben absoluut niet wakker te krijgen in de ochtend, slaap steevast door alle wekkers heen. Sta elke dag uitgeput/vermoeid op en heb regelmatig een plotselinge opkomende wegtrekker in de auto naar werk. Levensgevaarlijk, waarvoor ik ook meteen stop en voor bijslaap. Het heeft negatief effect op mijn gehele dag en gesteldheid. Geen zin, puf, energie om nog iets leuks te ondernemen na werk. Of gewoon om te sporten. Alles wat mensen van je vragen, kost eigenlijk te veel van je. En je zegt alle leuke dingen af, omdat je gewoonweg niet meer kan.
24-04-2019

Hooikoorts

Eigen merk van kruidvat was uitverkocht en noodgedwongen prevalin moeten kopen. Zonde van m’n geld , helpt nog geen fractie van het eigen kruidvat merk. De oogdruppels van prevalin zijn trouwens wel super goed. Erg jammer dat ik door de neusspray te kopen en gebruiken een paar vervelende dagen heb gehad. Ben uiteraard nu weer overgestapt op m’n vertrouwende goedkope merk.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2170)
Depressie (1783)
Angst & paniekstoornis (1618)
Hoge bloeddruk (1245)
Acne/puistjes (854)