ziekte

Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hooikoorts

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hooikoorts

23-11-2022 | Vrouw | 36
Hooikoorts
Grazax gestart iom allergoloog. Ongeveer 2.5 maand gebruikt. Ik ben bekend met eczeem. Door de start gigantisch veel eczeem gekregen op de borst en buik. Op de armen, achter mijn oren. Veel in gezicht ook. Daarnaast ontstoken ogen gekregen. Daarvoor oog antibioticazalf gekregen. Het eczeem komt maar niet tot rust na de stop vh middel. Ontiegelijk veel jeuk gehad. Blaze[lees meer...]n op de huid. Nu gestart met Prednison iom allergoloog en dermatoloog. Dit middel is absoluut niet mild en niet voor iedereen te gebruiken. Daar ben ik van overtuigd. Naast de klachten van verergert eczeem, oogontsteking en benauwdheid is het ook nog eens zo dat ik mijn antihistamine medicatie moest verdubbelen. Als je het mij vraagt zou dit middel verboden moeten worden. Kost heel veel geld, daarbij kan je al bestaande medicatie verdubbeld worden én ben je niet zeker van een blijvend resultaat na 3 jaar. Het is een verdienmodel voor de farmaceutische industrie. Kortom: overweeg goed of je dit durft te proberen als je al eczeem hebt en licht astmatische klachten had of hebt. Wie weet werkt het bij anderen heel goed. Mijn ervaring was bijzonder teleurstellend.

16-10-2022 | Man | 30
Hooikoorts
Inmiddels ben ik 2 jaar verder met het gebruik van grazax (na al 3 jaar injecties te hebben gekregen) en de klachten zijn bij mij nauwelijks veranderd in de maanden mei/juni. In de eerste week van het gebruik een heftige allergische reactie gehad op de medicatie. Na 2 jaar gebruik, ervaar ik nog steeds veel jeuk en zware malaise klachten. Twee weken geleden naar de KNO-art[lees meer...]s geweest, hij geeft aan dat ik uitbehandeld ben... Zit erover na te denken een second opinion aan te vragen bij een allergoloog. Zijn er hier nog adviezen/tips voor in de maanden mei/juni of bijvoorbeeld voor een doorverwijzing? Alles is welkom! Dank!

21-07-2022 | Vrouw | 24
Hooikoorts
Na jaren gigantische hooikoorts te hebben en er helaas geen medicijn meer wordt voorgeschreven omdat alles geprobeerd is… las ik hier geweldige meningen over dit medicijn. En terecht het werkt bij mij super goed en ik heb geen klachten meer. Geweldig! Ik raad het zeker aan om te proberen.

Xyzal

03-07-2022 | Vrouw | 62
Hooikoorts
Het medicijn helpt wel maar de bijwerkingen waren de reden dat ik ben gestopt met xyzal.

Avamys

23-06-2022 | Man | 55
fluticason
Hooikoorts
Ogen percies gezwollen en dan ademhaling die moeilijker was dus gestopt

Cetirizine Tabletten

12-06-2022 | Vrouw | 32
cetirizine
Werkt goed!

07-06-2022 | Vrouw | 47
Hooikoorts
Bij de eerste klachten van hooikoorts werkt deze spray redelijk, maar hoe meer klachten des te minder de spray werkt. (Prevalin Direct). Vaak levert het nog extra niesbuien op na gebruik. Toch gebruik ik het al jaren aangezien ik na 40 jaar alle pilletjes wel heb geprobeerd. Het is voor mij meer het idee dat ik iets bij me heb, maar werken doet het niet echt.

Levocetirizine

05-06-2022 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Helaas wordt ik hoe zo moe van dat ik constant het liefste zou gaan slapen. Het middel werkt verder wel beter dan Fexofenadine.

05-06-2022 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Als m’n hele leven hooikoorts en vorig jaar drie weken m’n keel dicht gehad dus toch maar weer aan de medicijnen. Helaas lijkt dit middel niet te helpen. Ik nies me suf en moet nergens met m’n handen aankomen. Daarnaast loop ik deze hele dag met een in de verte aanwezige hoofdpijn terwijl ik nooit hoofdpijn heb. Geen succes dus helaas. Helaas ook al Levocetirizine gehad ma[lees meer...]ar daar werd ik extreem moe van helaas.

Livocab oogdruppels

05-06-2022 | Man | 46
levocabastine
Hooikoorts
Druppels doen helemaal niets, erg ontevreden met dit product

03-06-2022 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Ben het gaan gebruiken yiken omdat ik van middelen zo moe wordt... Hier dus niet van... Helaas tijdens de zomervakantie helemaal onder de uitslag... Zonneallergie.. Vreselijk jeuk, niks hielp... Bij de dokter geweest, moest maar een allergietablet slikken... Dat deed ik toch al.... Toch maar weer over op de ceterizine.... Dit hielp wel maar heeft zeker een half jaar geduur[lees meer...]t voor mijn huis weer helemaal goed was...

03-06-2022 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Totaal geen verbetering, heel de dag een jeukend gezicht, dus ogen ,oren, neus voorhoofd. Eigelijk alles...heb het al 35 jaar, hooikoorts

Beclometason Neusspray

31-05-2022 | Vrouw | 54
beclometason
Hooikoorts
Na jaren hooikoorts-ellende, alle medicijnen geprobeerd, inclusief 4 jaar injectiekuur die weinig deed. Kwam bij nieuwe huisartsen die schreef me dit voor met name voor de brandende ogen??? Jazeker het helpt zowel bij verkoudheid als geïrriteerde ogen ten gevolge van hooikoorts. Twee keer daags 1 shot in beide neusgaten. Duurt wel een weekje voordat je echt effect hebt maa[lees meer...]r dan werkt het ook goed bij mij. Had ik dit maar jaren eerder geweten, had mij veel vervelende zomermaanden met ziek zijn gescheeld. Maar goed, ben erg blij nu met dit middel.

Emadine

12-05-2022 | Man | 54
emedastine

05-05-2022 | Vrouw | 20
Hooikoorts
ik ben door dit spul al meer dan een week mn reukvermogen kwijt enigste wat ik nog ruik is de geur van het medicijn en dan een vieze zurige versie ervan en de kauwgom geur die hij heeft is niet fijn en brand met het gebruiken van het product. je betaald bijna 20 euro voor een flesje wat helemaal niks doet en mn neus is nog steeds verstopt en ik blijf maar niezen zonde van [lees meer...]je geld.

Rhinocort

24-04-2022 | Vrouw | 65
Hooikoorts
Rhinocort thurbohaler uit de handel Met alle gevolgen van dien Wat heb ik ondernomen Astra zeneca gemaild vervolgens naar j&j spanje Duitsland Zwitserland en Canada … wat een drama, licentie verlopen dus niet meer verkrijgbaar, ik dien ook het verzoek in kan iemand mij alsjeblieft helpen een een opzetstuk wat zou ik gelukkig zijn ik functioneer niet meer vast heel erg b[lees meer...]edankt

Loratadine Stroop/Tabletten

22-04-2022 | Man | 38
loratadine
Hooikoorts
Dit medicijn neem ik nooit weer. Het werkt zeer matig tegen hooikoortsklachten. Zeer moeilijk inslapen en zeer intens dromen, vaak wakker worden. De dromen staan 3 dagen later nog op m'n netvlies, vreselijk. Zwaar vermoeid door slaaptekort.

Rhinocort

28-03-2022 | Man | 66
Hooikoorts
Ik gebruik al minstens 25 jaar rhinocort 100 in de turbuhaler sommige jaren weinig of geen hooikoorts maar nu ineens weer een heftige aanval vroeg specifiek om rhinocort 100 maar de apotheek wist me te vertellen dat er alleen nog maar neus spray budesonide 100 is maar daar ga ik alleen maar meer van niezen weet ik uit ervaring .. astrazeneca had het te druk met dat gef[lees meer...]aalde covid vaccin van hun denk ik Dat was naderhand niet zo goed als voorgespiegeld werd Nu hadden ze al jaren een goed product (rhinocort ) en dan leveren ze het niet meer heel teleurstellend allemaal

05-03-2022 | Vrouw | 60
Hooikoorts
Direct na gebruik verstopte en droge neus. Bij de extra variant keelpijn, erg prikkende neus die later branderig wordt en, brandende keel en oorpijn. Helpt verder nauwelijks. Veel te duur, slechte werking nare bijwerkingen.

Kenacort-A

25-02-2022 | Man | 64
triamcinolonacetonide
Hooikoorts
Na 10 jaar (tevergeefs) bij een allergoloog gelopen te hebben voor meerdere behandeling (immunotherapie) om van mijn hooikoortsklachten af te komen uiteindelijk 100% goed geholpen door mijn huisarts. Hij wees mij op Kenacort-A. Na één injectie (meestal begin half februari) in mijn bil werkt het al na 2 dagen. Geen loopneus en/of verschrikkelijke natte, pijnlijke ogen meer.[lees meer...] Deze injectie weet 6 weken, dan nogmaals een injectie begin april, daarna ben ik er redelijk vanaf. Soms een jaar met een derde injectie. Met vriendelijke groet, Willem

16-02-2022 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Goed product! Ik lees dat dit middel niet meer verkrijgbaar is, maar ik heb het zojuist nog besteld bij een Franse apotheek. Wel was er een maximum van twee doosjes, maar beter iets dan niets. Dan bestel ik gewoon wat vaker

Tavegil

07-02-2022 | Vrouw | 67
clemastine
Hooikoorts
Vroeger nam ik op aanraden van iemand die dezelfde hooikoortservaring had als ik, het medicament Dexa- Tavegil. Enkel in het buitenland verkrijgbaar. Dus nam ik hiervan 1 tablet per dag gedurende 4 à 5 maanden per jaar, te beginnen in maart. Dan is dat stilaan overal in de EU uit de handel genomen. Dus ben ik jaren geleden overgeschakeld op 1x Tavegil/dag.Zelfde bijwerking[lees meer...], maar helaas toch wel minder effectief. Dit jaar ga ik overschakelen naar 2 tabletten per dag en afwachten of de hooikoorts mindert, er een bijwerking bijkomt,... En dan de inname weer aanpassen.

Oralgen

15-11-2021 | Vrouw | 50
desensibilisatievloeistof
Hooikoorts
Helaas lees ik alleen negatieve verhalen over Oralgen maar mij heeft het enorm geholpen. Mijn klachten zijn voor 80% verdwenen. Door zwangerschap gestopt met de graspollen versie en nu via de allergoloog niet meer verkrijgbaar terwijl het in de diergeneeskunde nog wel verkrijgbaar is. Ik kan helaas niet tegen de spuiten (te hoge dosis) en de pillen kuur is ook te sterk voo[lees meer...]r mij waardoor ik me juist zieker ga voelen. Dmv de druppels kan ik veel verfijnder de kuur opbouwen en voor een gevoelig iemand (reageer altijd heftig op medicijnen) heel belangrijk.

18-08-2021 | Vrouw | 17
Hooikoorts
Dochter raakte zeer vermoeid, dit werd steeds erger. Veel hoofdpijn. Ze sliep eigenlijk de hele dag. Klieren in oksel en liezen raakten opgezwollen. Met bloedprikken andere oorzaken uitgesloten. Toen toch maar de grazax stop gezet. Binnen een week begon ze langzaam te herstellen. Ongelofelijk hoe ziek je kunt worden van gras innemen. Ze heeft de medicatie drie kwart jaar g[lees meer...]enomen. Helaas heeft het haar niet mogen helpen.

02-08-2021 | Man | 31
Hooikoorts
Ik gebruik het medicijn nu ongeveer 2 jaar, ook erg last van mijn darmen, en bij mij is onlangs glutenallergie vastgesteld. Ik hoop niet dat dit gerelateerd is aan elkaar. Wel ben ik grotendeels van de hooikoorts af, maar als dit met elkaar te maken zou hebben was het het wellicht niet waard. De scores die ik heb gegeven zijn mogelijk niet correct; ik weet niet of het met [lees meer...]elkaar te maken heeft.

Levocetirizine

27-07-2021 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Ik slik het als middel tegen hooikoorts. Al jaren. En als ik op vakantie ben in zuid Frankrijk. Daar krijg ik uitslag van de warmte of ik word geprikt door de mini miertjes. Enorm veel jeuk bultjes op m’n voeten en enkels. Levocetrizine maakt de jeuk draaglijk. Anders krab ik ieder bultje kapot!

10-07-2021 | Man | 59
Hooikoorts
Beste hooikoortspatiënten, Laatste keer was ik vergeten te melden waar ik polaramine kan verkrijgen....bij deze in de Franse webshop. Succes, Marc (Red. : Let op: deze mening is aangepast, in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en [lees meer...]aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

Reactine

25-06-2021 | Man | 33
cetirizine
Hooikoorts
Tabletten van de bekende discountzaak met de L. Ik heb erg veel last van pollen allergie. Deze tabletten maar geprobeerd . Nou ik ben niet meer te pruimen kortaf geïrriteerd humeurig en heel moe voor een sportman van 32 jaar. Na 3 dagen meteen mee gestopt

25-06-2021 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Mijn hooikoorts werd op een gegeven moment zo ernstig dat ik niet meer goed functioneerde en ik op het punt stond mij ziek te melden op het werk. In januari begonnen met deze tabletten en de maanden erna al minder klachten. Nu ga ik het derde jaar met de tabletten in en zie veel mensen om mij heen die veel klachten hebben, maar ik heb enkel een lichte snotneus. Ik ben ze[lees meer...]er tevreden over dit middel en hoop dat na het stoppen van de tabletten het effect blijft.

Budesonide Neusspray

23-06-2021 | Man | 61
Hooikoorts
Gebruik het al jaren en heb géén last van hooikoorts behalve soms jeukende ogen. Zonnebril op buiten en soms de ogen even deppen met water en het is daarna goed te doen. Het is wel een middel waarmee je eerder moet beginnen dan dat je last krijgt van hooikoorts. Gebruik het elke dag en je creëert een spiegel, die ervoor zorgt dat je geen klachten hebt. In juli kan ik stopp[lees meer...]en omdat ik dan geen last van hooikoorts meer heb

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2847)
Angst & paniekstoornis (2315)
Depressie (2291)
Hoge bloeddruk (1638)