ziekte

Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hooikoorts

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hooikoorts

18-08-2021 | Vrouw | 17
Hooikoorts
Dochter raakte zeer vermoeid, dit werd steeds erger. Veel hoofdpijn. Ze sliep eigenlijk de hele dag. Klieren in oksel en liezen raakten opgezwollen. Met bloedprikken andere oorzaken uitgesloten. Toen toch maar de grazax stop gezet. Binnen een week begon ze langzaam te herstellen. Ongelofelijk hoe ziek je kunt worden van gras innemen. Ze heeft de medicatie drie kwart jaar g[lees meer...]enomen. Helaas heeft het haar niet mogen helpen.

02-08-2021 | Man | 31
Hooikoorts
Ik gebruik het medicijn nu ongeveer 2 jaar, ook erg last van mijn darmen, en bij mij is onlangs glutenallergie vastgesteld. Ik hoop niet dat dit gerelateerd is aan elkaar. Wel ben ik grotendeels van de hooikoorts af, maar als dit met elkaar te maken zou hebben was het het wellicht niet waard. De scores die ik heb gegeven zijn mogelijk niet correct; ik weet niet of het met [lees meer...]elkaar te maken heeft.

27-07-2021 | Vrouw | 52
Hooikoorts
Ik slik het als middel tegen hooikoorts. Al jaren. En als ik op vakantie ben in zuid Frankrijk. Daar krijg ik uitslag van de warmte of ik word geprikt door de mini miertjes. Enorm veel jeuk bultjes op m’n voeten en enkels. Levocetrizine maakt de jeuk draaglijk. Anders krab ik ieder bultje kapot!

10-07-2021 | Man | 59
Hooikoorts
Beste hooikoortspatiënten, Laatste keer was ik vergeten te melden waar ik polaramine kan verkrijgen....bij deze in de Franse webshop. Succes, Marc (Red. : Let op: deze mening is aangepast, in de gebruiksvoorwaarden staat dat er geen 'handel in medicijnen' gedreven mag worden op mijnmedicijn. Medicijngebruik dient via een voorschrijvend arts plaats te vinden en [lees meer...]aflevering van medicatie via een geregistreerde apotheek.)

Reactine

25-06-2021 | Man | 33
cetirizine
Hooikoorts
Tabletten van de bekende discountzaak met de L. Ik heb erg veel last van pollen allergie. Deze tabletten maar geprobeerd . Nou ik ben niet meer te pruimen kortaf geïrriteerd humeurig en heel moe voor een sportman van 32 jaar. Na 3 dagen meteen mee gestopt

25-06-2021 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Mijn hooikoorts werd op een gegeven moment zo ernstig dat ik niet meer goed functioneerde en ik op het punt stond mij ziek te melden op het werk. In januari begonnen met deze tabletten en de maanden erna al minder klachten. Nu ga ik het derde jaar met de tabletten in en zie veel mensen om mij heen die veel klachten hebben, maar ik heb enkel een lichte snotneus. Ik ben ze[lees meer...]er tevreden over dit middel en hoop dat na het stoppen van de tabletten het effect blijft.

Budesonide Neusspray

23-06-2021 | Man | 61
Hooikoorts
Gebruik het al jaren en heb géén last van hooikoorts behalve soms jeukende ogen. Zonnebril op buiten en soms de ogen even deppen met water en het is daarna goed te doen. Het is wel een middel waarmee je eerder moet beginnen dan dat je last krijgt van hooikoorts. Gebruik het elke dag en je creëert een spiegel, die ervoor zorgt dat je geen klachten hebt. In juli kan ik stopp[lees meer...]en omdat ik dan geen last van hooikoorts meer heb

22-06-2021 | Man | 56
Hooikoorts
Deze medicatie werkte bij mij voor geen meter. Ik heb bijna alles geprobeerd en heb als laatste redmiddel de Kenacort injectie genomen bij de Hooikoorts Kliniek in Amsterdam. Nergens meer last van sindsdien!

22-06-2021 | Man | 45
Hooikoorts
Wat een ellende is dit. Ik word er suf van en loop alsnog de hele dag te niezen en heb jeukende ogen. Ik heb vorige week een hooikoortsprik gehaald bij de hooikoortskliniek in Amsterdam en ik heb nergens meer last van. Ben blij dat ik van deze kwakzalverij af ben.

Kenacort-A

21-06-2021 | Man | 34
triamcinolonacetonide
Hooikoorts
Na vele lentes en zomers mega last te hebben van Hooikoortsklachten ben ik mij gaan inlezen over de Kenacort injectie. In het begin was ik redelijk sceptisch maar naar uitvoerig onderzoek waar ik er ook achter ben gekomen dat het in Verenigd Koninkrijk en Scandinavië deze methode heel gangbaar is, ben ik gezwicht. Mijn huisarts kon de injectie niet zetten en dus ben ik [lees meer...]naar de Hooikoorts Kliniek gegaan in Amsterdam Zuid-Oost. Ik werd behandeld door een deskundig arts. Letterlijk 24 uur later was ik van al mijn klachten af en het is heerlijk om weer klachtenvrij door het leven te gaan. Nooit meer die ellendige pillen en neussprays . Wat een verademing!

21-06-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Mega last van hooikoorts en wat ik in huis had was niet afdoende. Huisarts heeft toen deze medicijnen voor geschreven. Niet blij mee.

Symbicort

11-06-2021 | Man | 68
formoterol/ budesonide

Kenacort-A

10-06-2021 | Man | 25
triamcinolonacetonide
Hooikoorts
Sinds een aantal jaar gebruik ik 1x per jaar een injectie op advies van mijn huisarts. Na alle beschikbare pillen, oogdruppels en neussprays te hebben geprobeerd is mijn injectie het enige wat nog helpt. En hoe, want ik heb na 1 injectie de hele zomer geen last meer van mijn hooikoorts klachten. Hoe fijn is het om de hele zomer op het terras te kunnen en te kunnen zwemmen [lees meer...]als je altijd gewend was om zoveel mogelijk binnen te blijven.

Allerfre

18-05-2021 | Vrouw | 22
loratadine
Hooikoorts
Ik wilde dit proberen i.v.m. hooikoorts en huisstofmijtallergie. S’avonds genomen maar ik kreeg na 15/30 minuten al een verhoogde hartslag en werd misselijk waardoor ik bijna niet in slaap kon vallen. S’ochtends was ik juist weer erg moe met een enorme droge mond.

18-05-2021 | Man | 58
Hooikoorts
Beste, Goed nieuws...ik heb afgelopen week wederom polaramine online aangekocht. Het pakketje komt steeds perfect terecht, reeds 5 jaar koop ik op dezelfde plaats dit geneesmiddel. Veel succes en weinig last van de graspollen gewenst, Marc

15-05-2021 | Vrouw | 33
Hooikoorts
Vreselijk duizelig en misselijk (meerdere dagen) van geworden. Mee gestopt.

15-05-2021 | Vrouw | 53

15-05-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Omdat de polaramine tabletten niet meer verkrijgbaar zijn, heb ik Levocitirizine voorgeschreven gekregen. Ik neem ‘s ochtends één tabletje en binnen een uur helpt het mij van het niezen, loopneus en tranende ogen af. Maar ik heb het idee dat het naast de slijmvliezen in mijn neus ook de slijmvliezen in mijn mond bijna plat legt. Ik krijg er namelijk een ontzettende droge m[lees meer...]ond van. Ook voelt mijn neus droog en enigszins geïrriteerd aan. Dat is dus de keerzijde van dit medicijn. De moeheid valt bij mij mee, ik kan er wel heerlijk van (door)slapen. :)

Fexofenadine

14-05-2021 | Vrouw | 43
fexofenadine
Hooikoorts
Door de allergoloog in eerste instantie voorgeschreven voor netelroos. Slik 4x 180 mg per dag, 2x in de ochtend, 2x in de avond. Doe dit nu al ruim 3 mnd. Heb normaal gesproken ook extreem veel last hooikoorts wat vaak al begint in maart. Inmiddels is het mei en ik heb nog geen dag last gehad van hooikoort. Geen bijwerkingen. Ik vraag me af waarom de huisarts me al die[lees meer...] jaren bang heeft gemaakt als ik vroeg om 2 tabletten per dag als ik erg veel last had van hooikoorts. Fexofenadine werkt echt perfect maar dan wel bij een hogere dosering.

06-05-2021 | Vrouw | 17
Hooikoorts
Het werkte top met enkele bijwerkingen, maar kreeg er een allergische reactie op en moest naar het ziekenhuis.

01-05-2021 | Vrouw | 59
Hooikoorts
Omdat ik suf word van levocetirizine, de prevalin direct plus spray gekocht n.a.v. een tv reklame. De mentholgeur vind ik niet bezwaarlijk, het brandend/prikkend gevoel wel. De hooikoortsklachten verminderen ietsje, maar de bijwerkingen vind ik alarmerend. Gigantische hoofdpijn, misselijkheid, buikklachten, verandering van smaak en wat me enorm beangstigt: hartkloppingen![lees meer...] Linea recta de kliko in!!!!

Itulazax

29-04-2021 | Vrouw | 62
allergeenextract van berkenpollen
Hooikoorts
Al 30 jaar heftig hooikoorts kon niet buiten komen in het voorjaar. Vooral door de berken pollen. Ben in oktober begonnen met de smelttabletten. Bijna geen bijwerkingen en dit jaar voor het eerst naar buiten en zelfs plantjes in de tuin gezet. Ik weet niet wat me overkomt, be m hier zeer gelukkig mee.

27-04-2021 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Duur! En de hele dag een vieze geur van eucalyptus in mijn neus. Waarom moeten dergelijke stoffen worden toegevoegd? Ik heb niet het idee dat het een effectief middel is.

Tavegil

22-04-2021 | Vrouw | 53
clemastine
Hooikoorts
Ik had in het begin niet zo veel klachten, maar naarmate ik het medicijn langer gebruikte werden de bijwerkingen steeds heviger. Tenslotte was het niet meer te harden en ben ik ermee gestopt.

18-04-2021 | Man | 58
Hooikoorts
ik heb het gisteravond voor het eerst ingenomen en heel erg beroerd ervan ik stop er nu mee dan maar die ik eerst gebruikte tegen me hooikoorts ik ben 58jaar en troep dit middel

Cetirizine Tabletten

17-04-2021 | Vrouw | 32
cetirizine
Hooikoorts
Ik word er zo moe van en loom net alsof je wakker bent maar in een roes ofzo ... zelfs als ik ze savonds neem voor het slapen. Ik geraakte deze ochtend niet uit mijn bed nam gisteren rond 22u een pilletje van 10mg. Altijd al last van de vermoeidheid na een pilletje dus probeerde nu eens om dezevoog het slapen te nemen maar geen resultaat het is nu 13u en ik voel me nog ste[lees meer...]eds niet normaal qua energie pijl

Semprex

09-04-2021 | Man | 47
acrivastine
Hooikoorts
Xyzal deed zijn werk niet meer. Hoofdzakelijk op basis van de gebruikerservaringen op deze site Semprex geprobeerd. De klachten zijn duidelijk verminderd, met name de irritatie, maar zeker niet verdwenen. De belangrijkste klacht, de verstopte neus, is jammer genoeg niet verminderd. Verder duurt het best lang voordat het medicijn begint te werken (een uur) en werkt het b[lees meer...]etrekkelijk kort (8 uur, soms zelf nog minder). Wellicht een goed medicijn in combinatie met een effectieve neusspray.

Rhinocort

31-03-2021 | Man | 50
Hooikoorts
Was het enige medicijn die bij mij hielp. Heb al 45 jaar hooikoorts wordt het medicijn ineens niet meer geleverd door Astra Zenica. Zullen waarschijnlijk meer geld krijgen voor het maken van het Covid19 medicijn. Wij heeft voor mij een oplossing, elders in de wereld kopen gaat ook niet, heb dat ook al geprobeerd. Wie heeft voor mij een alternatief.

30-03-2021 | Vrouw | 35
Hooikoorts
Eindelijk na jaren denken besloten om desensibilisatie te doen voor mijn hooikoorts. Ik heb zo’n last van dat ik er ziek van word en pillen van de huisarts werken onvoldoende tot niet. Heb de pillen 20 dagen gebruikt. Kreeg meteen knallende hoofdpijn en huidiitslag in de vorm van bultjes op mijn buik. Dacht dat ik gewoon even aan de pillen moest wennen. Na de pillen 17 dag[lees meer...]en te hebben gebruikt krijg ik ook last van hartkloppingen. Nu een dag gestopt en de hartkloppingen en de hoofdpijn worden minder heftig, maar zijn nog steeds aanwezig. Nu wordt er verder bloedonderzoek gedaan en wellicht ecg. Dame van de kliniek kende de bijwerkingen niet, terwijl het toch echt in de bijsluiter staat. Kleine kans op hartkloppingen, maar wel aanwezig. Zou toch even dubbel nadenekn voor je dit gebruikt.

Budesonide Neusspray

29-03-2021 | Man | 51
Hooikoorts
Werkte totaal niet meer. Jaren gebruikt waarbij het een beetje hielp, maar laatste paar jaar totaal nutteloos. Overgestapt om Dymista wat wel goed werkt

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2633)
Depressie (2122)
Angst & paniekstoornis (2083)
Hoge bloeddruk (1503)
Blaasontsteking (1086)