Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hooikoorts

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hooikoorts

09-03-2024 | Vrouw | 47

heesheid droge neus

Begin in maart al met slikken van de fexofenadine. Om dan een soort spiegel op te bouwen. Heb door ervaring gemerkt dat het middel dan het beste werkt als je het elke dag slikt. .Begin dan met elke avond 1 tablet. Kreeg dit ook als advies, dit om je lichaam aan het middel te laten wennen en op deze manier zo min mogelijk last te krijgen van bijwerkingen. Als de hooikoorts[lees meer...] tijd dan echt begint en voor mij rond mei op zijn hevigst wordt slik ik s'morgens en s'avonds 1 tablet, en dit werkt voor mij top !!

25-02-2024 | Vrouw | 38
Hooikoorts
Gebruikte al meer dan 10 jaar avamys neusspray tegen hooikoorts. Sindskort geeft de apotheek aan dat deze niet meer leverbaar is . Ook niet te bestellen. Nu een andere merk gehad met dezelfde bestanddelen, alleen werkt dit gewoon niet! Baal hier erg van!!

Grazax

08-02-2024 | Vrouw | 52
pollen van Timotheegras
Hooikoorts
Gestopt in overleg met allergoloog veel bijwerkingen . Zou het niemand aanraden

17-01-2024 | Vrouw | 42
Hooikoorts
Wat een zonde dat Avamys niet meer verkrijgbaar is. Na overstap op ander middel, veel klachten.

Fluticason neusspray

17-01-2024 | Vrouw | 42
fluticason
Hooikoorts
Wat een ramp van een medicijn. Het werkingsmechanisme/verstuiver werkt niet goed, waardoor de vloeistof niet goed naar binnen komt maar eruit sijpelt. Ook verstuift het in dikke, grote druppels en komt zo niet goed daar waar het moet werken. Ik hoopte nog dat ze Avamys terug zouden halen, maar na dit alles gelezen te hebben geen hoop meer. Wat nu? Straks als het lente en z[lees meer...]omer wordt kan ik niet meer naar buiten. Voor de fabrikant (Basic Pharma): dit medicijn werkt gewoon niet!

Grazax

17-11-2023 | Vrouw | 55
pollen van Timotheegras
Hooikoorts
Heb dit middel 3 maanden gebruikt, in de vorm van smelt tabletten. Direct na inname kreeg ik pijnlijke keel en slokdarm. Maagzuur, misselijkheid en daarbij soms braken. In overleg met allergoloog gestopt.

21-07-2023 | Vrouw | 37
Hooikoorts
Makkelijk te gebruiken, mentholgeur was onnodig en een pijnlijke toevoeging. Tranen liepen letterlijk mijn wangen na 1 spray! Lichaam raakte zo geirriteerd dat ik na bijna een week nog met een snotkop rond loop. Effect tegen allergie? Geen idee andere klachten overheersden

14-07-2023 | Vrouw | 48
Hooikoorts
Ontzettend blij ben met de werking van de kenacort-injectie. Afgelopen avonden hebben alle ramen en deuren opengestaan en kon ik lekker buiten eten zonder ook maar een kriebeltje in mijn neus, zonder andere hulpmiddelen zoals cetirizine, neussprays, oogdruppels etc. Ik durfde zelfs mijn lenzen weer in te doen, dus kon ik ook mijn gewone zonnebrillen weer dragen. En van eve[lees meer...]ntuele bijwerkingen merk ik niets. Hooguit soms een 'opvlieger', maar dat mag geen naam hebben. Echt zeer fijn om op een normale manier de zomerse dagen door te kunnen komen, er was namelijk geen houden meer aan met die hoeveelheid pollen. Ik kon niets meer doen zonder nies-episodes, jeukende, branderige, rode ogen en flinke vermoeidheid. Werd er gillend gek van. Nu niets meer van dat alles! Heerlijk.

Itulazax

10-07-2023 | Vrouw | 36
allergeenextract van berkenpollen
Hooikoorts
Ik zit nu in het 3e jaar en zie een enorme daling in klachten tijdens het hooikoortsseizoen. Voorheen veel jeuk, niezen en benauwd. Nog steeds wel wat jeuk (als ik geen antihis. slik), maar de benauwdheid is zo goed als weg. Daarnaast kon ik amper fruit eten nog, maar ook dat is grotendeels opgelost! Zeer positief dus. Ja, de bijwerkingen waren de eerste maand even naar. A[lees meer...]ls ik er nu op terugkijk, dan had ik het er 100% voor over.

10-07-2023 | Man | 42
Hooikoorts
Ik had dezelfde klachten maar ben cetirizine blijven slikken omdat het hielp bij ergere klachten qua hooikoorts en jeuk en mijn slaapkwalitiet flink verbeterde (stop ik dan ga ik erg heftig dromen, waardoor ik ook weer moe en suf wakker word) Wel heb ik gemerkt dat wanneer ik 's morgens beweeg (10km hometrainer) en extra Magnesium en Vitamine B12 neem ik geen suf/moehei[lees meer...]d klachten meer heb gedurende de dag.

Oralgen

30-06-2023 | Vrouw | 40
desensibilisatievloeistof
Hooikoorts
Neem het niet, je wordt er ziek van. De bijwerkingen komen na enkele weken.

25-06-2023 | Man | 39
Hooikoorts
Krijg heel erg hooikoorts elke jaar maar Prevalin extra sterke is een van de veinigen middelen die blijkt goed te werken. Maar ik begon steeds meer te merken dat na het gebruik had ik heel hard moeten hoesten voor tenminste een kwartier of so... naar een paar weken begon ik dan ook pijn in mijn abdomen te krijgen een blijk nu een opgezwollen lever te hebben. Ik lees in de [lees meer...]bijsluiter dat er bensalkoniumchloride in de spray zit en door wat verder lezen blijkt dit middel heel slecht voor je gezondheid te zijn als het ingeademd wordt. Het is zeer toxic spul een heel giftig eigelijk... ik begrijp niet waarom dit middel gebruikt is voor een neusspray?! De theorie dat neusspray niet ingeademd zouw zijn is een beetje "niet so slim"...

22-06-2023 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Ik heb deze pillen vaker genomen tegen hooikoorts. Echter de laatste 2x dat ik deze pillen nam kreeg ik een enorme reactie. Binnen een uur was mijn hartslag veel hoger, hyperventilatie, misselijk, buikpijn, diaree, agitatie, verwardheid, zweten. Ik heb een volle dag met paniekaanvallen gezeten, hoge hartslag en het kwam en ging. Na lang zoeken kwam ik erachter dat er een[lees meer...] stofje inzit die paniekaanvallen kan veroorzaken! Hoe is het mogelijk dat deze pillen zomaar zonder recept bij de drogist te koop zijn?! Dit zou veel beter in de bijsluiter gemeld moeten worden! Wat een ellende deze pillen! Nooit meer! En nu maar wachten tot het is uitgewerkt, slapen lukt niet met al die klachten

18-06-2023 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Van de huisarts gekregen voor de hooikoorts, doet maar weinig.

17-06-2023 | Man | 40

14-06-2023 | Man | 43
Hooikoorts
Beloofd heel veel maar ben echt zeer ontevreden. Heb de pillen en de neusspray geprobeerd. Bij mij hebben beide producten totaal geen effect. Ik ben in staat om terug te stappen naar het kruidvat huismerk. Zeer jammer want dit is weggegooid geld.

13-06-2023 | Man | 31
Hooikoorts
Jaren ellende, verkrampte spieren van het hoesten en zomers aan evenementen voorbij laten gaan omdat je niet aan het genieten maar niezen was. Toen kwam dit via via voorbij. Wat een wondermiddel. Binnen 2 uur werden de klachten minder, na een dag alleen nog een kriebel en 3 dagen later alsof hooikoorts nooit bestaan heeft! Nooit meer de ellendige combinatie van slechtwe[lees meer...]rkende pilletjes, oogdruppels en neusspray

10-06-2023 | Man | 54
Hooikoorts
Het brand als speed, ik word opgepept zoals vroeger (was in mijn jonge jaren nogal een feestbeest) bij speed en ik krijg soms hartkloppingen zoals bij speed........Het werkt prima tegen mijn hooikoorts hoor maar is dit wel zuivere koffie?

Rhinocort

08-06-2023 | Man | 50
budesonide
Hooikoorts
Rhinocort turbuhaler was voor mij een wondermiddel!!!!!! BRENG HET AUB TERUG OP DE MARKT!!!!!!!!!!!!!!!!

08-06-2023 | Man | 38
Hooikoorts
Deze pillen voorgeschreven door mijn huisarts. Dit vanwege hooikoorts wat steeds erger is gaan ontwikkelen sinds de afgelopen 5 jaren. De klachten zijn: Loopneus of een vaste neus. Jeuk in mijn gehemelte. Suf. En af en toe afscheiding in mijn oog. De klachten waren gelijk weg na het nemen van mijn eerste tablet. Ik was blij! Het sloeg gelijk aan! Tot ik na dag 2 al begon [lees meer...]te merken dat het effect steeds korter duurde... Na dag 4 duurde de werking slechts 2 uur(!) De klachten kwamen ook nog eens veel harder terug... Ik was gelijk gestopt met dit medicijn. Het gaf me uiteindelijk meer klachten dan dat het heeft geholpen

Dymista

08-06-2023 | Man | 38
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Hooikoorts
Sinds de afgelopen 5 jaar is mijn hooikoorts allergie steeds erger geworden. Dit kon ik redelijk onderdrukken met de standaard Kruidvat Hooikoorts pilletjes. Maar helaas gaven deze geen effect meer. De klachten zijn: Jeuk en een steeds ergere loopneus en een vaste neus Vervolgens overgestapt naar nieuwe pillen: Fexofenadine. Deze werkten alleen heel even, en daarna ni[lees meer...]et meer. Sterker nog... de klachten werder erger! Tot mijn neus muurvast was bij het slapen. Ik heb de neus spray voorgeschreven gekregen en dit was na eerste gebruik gelijk aangeslagen! Wat een verademing! Geen last meer van een vaste of een loopneus. Ik kan weer vrij ademen! En die lichte chemische nasmaak wat ik heel af en toe heb...? Ach... Dat is bijzaak...

Levocetirizine

07-06-2023 | Vrouw | 22
levocetirizine
Hooikoorts
Dit product heb ik een dit jaar en voorgaande 3 jaren gebruikt. Voorheen werkte dit voor mij prima. Dit jaar heb ik gemerkt dat mijn hooikoortsklachten niet volledig verdwenen door dit medicijn. Daarnaast heb ik ook erg last gehad van vermoeidheid door de medicijn. Want mijn vervelendste bijwerking was, was de invloed op mijn mentale gesteldheid. Wellicht had het voorgaand[lees meer...]e jaren ook invloed. Dat weet ik niet, omdat mijn mentale gesteldheid destijds sowieso niet optimaal was. Ik merk nu wel dat als ik het gebruik ik erg prikkelbaar kan zijn. Ergernissen die ik anders kan laten varen, kunnen mij met gebruik van dit medicijn van binnen echt woest en gefrustreerd maken. Ook word ik sneller emotioneel. Ook voel ik me heel gejaagd en onrustig. Nu gebruik ik het een tijdje niet meer. Ik merk dat ik mij mentaal beter voel. Alleen betekent dit wel dat ik nu met de hooikoortsklachten moet dealen. Prevalin Direct Plus verlicht het wel wat, maar optimaal is het niet. Het gebruik van andere antihistaminica zie ik ook niet echt zitten. (Bijna) alles kan onrust en vermoeidheid als bijwerking hebben.

06-06-2023 | Man | 41
Hooikoorts
Ik gebruik nu al enkele jaren Centrizine tegen hooikoorts (graspollen/Berk) er voornamelijk vanaf begin mei t.e.m. augustus. Elk jaar heb ik dezelfde symptomen, hetzij algehele vermoeiheid en een neerslachtig gevoel. Ook wanneer ik dit 's avonds inneem. Wanneer ik stop met inname dan verdwijnen de bijwerkingen na enkele dagen. Momenteel probeer ik het seizoen door te gaan [lees meer...]met een neusspray op basis van corticosteroïden en oogdruppels tegen allergie. Jammer genoeg heb ik het doorgegeven aan één van mijn kinderen die momenteel enorm veel last van heeft.

Levocetirizine

05-06-2023 | Vrouw | 39
levocetirizine
Hooikoorts
Ik gebruik het nu dik een maand ivm hooikoorts . Omdat ik er vorig jaar erg slaperig van werd advies gezocht. Dit jaar alleen gaan innemen voor het slapen. Overdag heb ik er nu geen last van. Ivm de slaperigheid werkt het dus snachts beter. Slaap ik ook nog beter dus de bijwerking is in dit geval positief. Allergie klachten zijn er nog wel maar niet zo heftig, ic[lees meer...]m met neusspray en oogdruppels red ik het wel zo. Ik ben tevreden.

03-06-2023 | Man | 51
Hooikoorts
Huisarts adviseerde deslorat 5mg ipv cetrizine. Sinds gebruik van cetrizine last van droge mond, keelschrappen, hoofdpijn, moeite met uit bed komen. Hooikoortsproblemen zijn wel opgelost, maar last van bijwerkingen is minder. Na overstap op deslorat 5mg veel hoofdpijn, angstaanvallen, droge mond als je slaapt (vaak drinken). Hoesten, niezen en andere hooikoortsklachten [lees meer...]zijn wel verdwenen.

02-06-2023 | Man | 30
Hooikoorts
Al mijn hele leven enorm veel last van hooikoorts, in dusdanige mate dat ik in de lente eigenlijk niet buiten kwam. Uiteindelijke via de allergoloog Avamys voorgeschreven gekregen en alle hooikoortsklachten zijn weg en ik verneem geen enkele bijwerking. Ik gebruik dit middel nu 2 jaar en ik begin altijd vroeg in het jaar (voordat knoppen aan de bomen zitten) met het inne[lees meer...]men.

31-05-2023 | Man | 37
Hooikoorts
Alle andere medicijnen werkten niet voor mij. Jeukend gehemelte, jeukende ogen, enz. En enorm veel last gehad van bijwerkingen (super vermoeid/slaperig). Op aanraden van een familielid Avamys neusspray geprobeerd en als een wonder werkt het heel goed voor mij. En nog frappanter: nul (!) bijwerkingen. Niks te merken. Kan gewoon weer (tijdens de hooikoortspiek) de hel[lees meer...]e dag naar buiten, hardlopen, enz. Pas einde dag dan wat jeukende ogen, maar that’s it.

29-05-2023 | Man | 31
Hooikoorts
Werkt perfect en zeer snel. Wordt er wel een beetje suffig van. Daarom neem ik ze nu voor het slapen gaan en je slaapt als een roos. Werkt 24u lang dus de dag er na kan ik prima de dag door komen

Dymista

14-05-2023 | Vrouw | 57
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Hooikoorts
Hooikoorts, alles verstopt en ontstoken. De eerste dag leek de neus direct open te gaan - de 2e dag gestopt met deze smerige chemische spray. M’n reuk en smaak verdwenen / chemische smaak overheerst en zit in m’n slijm. Nu een week verder en nog steeds proef ik die chemische smaak in elke hoestbui ! en kan ik nog helemaal niets ruiken en ook al t eten drinken smaakt naar n[lees meer...]iets. Elke bijholte was ontstoken en ik heb nu amoxxiline. Ik heb deze ellende al tientallen jaren en elk jaar , maar m’n geur ben ik voor t eerst kwijt en ik vermoed dat dit medicijn de oorzaak hiervan is.

Loratadine Stroop/Tabletten

09-05-2023 | Man | 41
loratadine
Hooikoorts
Elk jaar in de lente krijg ik last van hooikoortsklachten en netelroos op mijn voeten. De pillen werken prima tegen deze klachten. Ik krijg er helaas wel hoofdpijn van. Als ik de pil voor het slapen inneem heb ik uiteindelijk het minste last van de bijwerkingen, maar neem regelmatig een pijnstiller voor de hoofdpijn.