ziekte

Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hooikoorts

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hooikoorts

Symbicort

11-06-2021 | Man | 68
formoterol/ budesonide

Kenacort-A

10-06-2021 | Man | 25
triamcinolonacetonide
Hooikoorts
Sinds een aantal jaar gebruik ik 1x per jaar een injectie op advies van mijn huisarts. Na alle beschikbare pillen, oogdruppels en neussprays te hebben geprobeerd is mijn injectie het enige wat nog helpt. En hoe, want ik heb na 1 injectie de hele zomer geen last meer van mijn hooikoorts klachten. Hoe fijn is het om de hele zomer op het terras te kunnen en te kunnen zwemmen [lees meer...]als je altijd gewend was om zoveel mogelijk binnen te blijven.

Allerfre

18-05-2021 | Vrouw | 22
loratadine
Hooikoorts
Ik wilde dit proberen i.v.m. hooikoorts en huisstofmijtallergie. S’avonds genomen maar ik kreeg na 15/30 minuten al een verhoogde hartslag en werd misselijk waardoor ik bijna niet in slaap kon vallen. S’ochtends was ik juist weer erg moe met een enorme droge mond.

18-05-2021 | Man | 58
Hooikoorts
Beste, Goed nieuws...ik heb afgelopen week wederom polaramine online aangekocht. Het pakketje komt steeds perfect terecht, reeds 5 jaar koop ik op dezelfde plaats dit geneesmiddel. Veel succes en weinig last van de graspollen gewenst, Marc

Desloratadine

15-05-2021 | Vrouw | 33
desloratadine
Hooikoorts
Vreselijk duizelig en misselijk (meerdere dagen) van geworden. Mee gestopt.

15-05-2021 | Vrouw | 53

15-05-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Omdat de polaramine tabletten niet meer verkrijgbaar zijn, heb ik Levocitirizine voorgeschreven gekregen. Ik neem ‘s ochtends één tabletje en binnen een uur helpt het mij van het niezen, loopneus en tranende ogen af. Maar ik heb het idee dat het naast de slijmvliezen in mijn neus ook de slijmvliezen in mijn mond bijna plat legt. Ik krijg er namelijk een ontzettende droge m[lees meer...]ond van. Ook voelt mijn neus droog en enigszins geïrriteerd aan. Dat is dus de keerzijde van dit medicijn. De moeheid valt bij mij mee, ik kan er wel heerlijk van (door)slapen. :)

14-05-2021 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Door de allergoloog in eerste instantie voorgeschreven voor netelroos. Slik 4x 180 mg per dag, 2x in de ochtend, 2x in de avond. Doe dit nu al ruim 3 mnd. Heb normaal gesproken ook extreem veel last hooikoorts wat vaak al begint in maart. Inmiddels is het mei en ik heb nog geen dag last gehad van hooikoort. Geen bijwerkingen. Ik vraag me af waarom de huisarts me al die[lees meer...] jaren bang heeft gemaakt als ik vroeg om 2 tabletten per dag als ik erg veel last had van hooikoorts. Fexofenadine werkt echt perfect maar dan wel bij een hogere dosering.

Desloratadine

06-05-2021 | Vrouw | 17
desloratadine
Hooikoorts
Het werkte top met enkele bijwerkingen, maar kreeg er een allergische reactie op en moest naar het ziekenhuis.

Prevalin neusspray

01-05-2021 | Vrouw | 59
Hooikoorts
Omdat ik suf word van levocetirizine, de prevalin direct plus spray gekocht n.a.v. een tv reklame. De mentholgeur vind ik niet bezwaarlijk, het brandend/prikkend gevoel wel. De hooikoortsklachten verminderen ietsje, maar de bijwerkingen vind ik alarmerend. Gigantische hoofdpijn, misselijkheid, buikklachten, verandering van smaak en wat me enorm beangstigt: hartkloppingen![lees meer...] Linea recta de kliko in!!!!

Itulazax

29-04-2021 | Vrouw | 62
allergeenextract van berkenpollen
Hooikoorts
Al 30 jaar heftig hooikoorts kon niet buiten komen in het voorjaar. Vooral door de berken pollen. Ben in oktober begonnen met de smelttabletten. Bijna geen bijwerkingen en dit jaar voor het eerst naar buiten en zelfs plantjes in de tuin gezet. Ik weet niet wat me overkomt, be m hier zeer gelukkig mee.

Prevalin neusspray

27-04-2021 | Vrouw | 50
Hooikoorts
Duur! En de hele dag een vieze geur van eucalyptus in mijn neus. Waarom moeten dergelijke stoffen worden toegevoegd? Ik heb niet het idee dat het een effectief middel is.

Tavegil

22-04-2021 | Vrouw | 53
clemastine
Hooikoorts
Ik had in het begin niet zo veel klachten, maar naarmate ik het medicijn langer gebruikte werden de bijwerkingen steeds heviger. Tenslotte was het niet meer te harden en ben ik ermee gestopt.

18-04-2021 | Man | 58
Hooikoorts
ik heb het gisteravond voor het eerst ingenomen en heel erg beroerd ervan ik stop er nu mee dan maar die ik eerst gebruikte tegen me hooikoorts ik ben 58jaar en troep dit middel

Cetirizine Tabletten

17-04-2021 | Vrouw | 32
cetirizine
Hooikoorts
Ik word er zo moe van en loom net alsof je wakker bent maar in een roes ofzo ... zelfs als ik ze savonds neem voor het slapen. Ik geraakte deze ochtend niet uit mijn bed nam gisteren rond 22u een pilletje van 10mg. Altijd al last van de vermoeidheid na een pilletje dus probeerde nu eens om dezevoog het slapen te nemen maar geen resultaat het is nu 13u en ik voel me nog ste[lees meer...]eds niet normaal qua energie pijl

Semprex

09-04-2021 | Man | 47
acrivastine
Hooikoorts
Xyzal deed zijn werk niet meer. Hoofdzakelijk op basis van de gebruikerservaringen op deze site Semprex geprobeerd. De klachten zijn duidelijk verminderd, met name de irritatie, maar zeker niet verdwenen. De belangrijkste klacht, de verstopte neus, is jammer genoeg niet verminderd. Verder duurt het best lang voordat het medicijn begint te werken (een uur) en werkt het b[lees meer...]etrekkelijk kort (8 uur, soms zelf nog minder). Wellicht een goed medicijn in combinatie met een effectieve neusspray.

Rhinocort

31-03-2021 | Man | 50
budesonide
Hooikoorts
Was het enige medicijn die bij mij hielp. Heb al 45 jaar hooikoorts wordt het medicijn ineens niet meer geleverd door Astra Zenica. Zullen waarschijnlijk meer geld krijgen voor het maken van het Covid19 medicijn. Wij heeft voor mij een oplossing, elders in de wereld kopen gaat ook niet, heb dat ook al geprobeerd. Wie heeft voor mij een alternatief.

30-03-2021 | Vrouw | 35
Hooikoorts
Eindelijk na jaren denken besloten om desensibilisatie te doen voor mijn hooikoorts. Ik heb zo’n last van dat ik er ziek van word en pillen van de huisarts werken onvoldoende tot niet. Heb de pillen 20 dagen gebruikt. Kreeg meteen knallende hoofdpijn en huidiitslag in de vorm van bultjes op mijn buik. Dacht dat ik gewoon even aan de pillen moest wennen. Na de pillen 17 dag[lees meer...]en te hebben gebruikt krijg ik ook last van hartkloppingen. Nu een dag gestopt en de hartkloppingen en de hoofdpijn worden minder heftig, maar zijn nog steeds aanwezig. Nu wordt er verder bloedonderzoek gedaan en wellicht ecg. Dame van de kliniek kende de bijwerkingen niet, terwijl het toch echt in de bijsluiter staat. Kleine kans op hartkloppingen, maar wel aanwezig. Zou toch even dubbel nadenekn voor je dit gebruikt.

Budesonide Neusspray

29-03-2021 | Man | 51
budesonide
Hooikoorts
Werkte totaal niet meer. Jaren gebruikt waarbij het een beetje hielp, maar laatste paar jaar totaal nutteloos. Overgestapt om Dymista wat wel goed werkt

Dymista

29-03-2021 | Man | 51
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Hooikoorts
Jaren Budesonide gebruikt, wat maar zeer matig werkt voor mij. Sinds twee jaar overgestapt op Dymista wat veel beter werkt. Klachten (jeukende ogen en niezen) worden duidelijk verminderd.

Dymista

28-03-2021 | Man | 76
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Hooikoorts
Wondermiddel. Na 50 jaar hooikoorts ellende van feb. T/m April en talloze medicijnen eindelijk zo goed als klachtenvrij na gebruik van dit middel. Echt geweldig en geen bijwerkingen!!!!!

24-03-2021 | Vrouw | 61

23-03-2021 | Man | 53
Hooikoorts
Polaramine helpt mij zeer goed om mijn hooikoorts onder controle te houden. Vorig jaar kon ik dit geneesmiddel nog via een apotheek in Frankrijk kopen, Nu helaas niet meer. Heeft iemand enig idee waar dit middel nog te bestellen is? Of heeft iemand een goed alternatief voor dit middel tegen hooikoorts?

03-03-2021 | Man | 21
Hooikoorts
Werk redelijk goed tegen hooikoorts in de neus en ogen. Daarnaast helpt het tegen contactallergie. Het werkt binnen een half uur, maar helaas slechts 8-10 uur.

Kenacort-A

01-03-2021 | Man | 36
triamcinolonacetonide
Hooikoorts
Het enige date echt helpt tegen mijn heftige hooikoorts en allergieën. Slik ernaast dagelijks het hele jaar door wel nog een tabletje tegen allergie omdat ik ook veel klachten heb door huisstofmijt etc. Met alleen een tabletje had ik nog heel veel last van hooikoorts. Sinds 8 jaar jaarlijks 2 Kenacort-A injecties en vrijwel geen klachten meer tijdens het hooikoorts seiz[lees meer...]oen!

Prevalin oogdruppels

23-02-2021 | Man | 10
Hooikoorts
Mijn zoon heeft sinds afgelopen weekend weer erg veel jeuk in zijn ogen door hooikoorts. Mijn zoon's ogen zijn roder dan rood na de druppels. We hebben het nu 3 dagen geprobeerd, maar het helpt helemaal niet.

09-01-2021 | Vrouw | 34

09-01-2021 | Vrouw | 34
Hooikoorts
In februari 2020 gestart met grazax. Kno arts had dit voorgeschreven. Ik heb haar meerdere malen gevraagd of dit middel veilig was om te gebruiken. Volgens haar was dit het geval. Binnen een minuut direct een heftige allergische reactie opgezette keel, moeite met ademhalen. Kno arts erbij geroepen en moest de rest van de pil uitspugen. Een tijd in het ziekenhuis gebleven,[lees meer...] extra medicatie moeten gebruiken tegen de allergische reactie. Per direct gestopt met de grazax. Daarna naar huis gegaan met het idee dat het weer goed was. Volgende dag na eten van walnoten dezelfde reactie uiteindelijk op de spoed eisende hulp beland. Longarts dacht net als ons aan de grazax. Doorgestuurd naar de allergoloog in het umcg. Immuunsysteem was zo in de war door de grazax dat ik heel veel voeding niet kon eten zonder opgezette keel en benauwdheid. Meerdere onderzoeken gehad. Gelukkig geen primaire allergieën aan overgehouden. We zijn nu bijna een jaar verder en ik kan nog steeds geen noten eten en ook geen tarwe producten ook reageer ik op bepaalde fruitsoorten. Door 1/3 tablet grazax is mijn leven drastisch verandert in negatieve zin. Voedingsproblemen heb ik nooit gehad en sinds inname grazax wel. En ernstig ook. Elke keer als ik iets nieuws probeer te eten is het weer spannend of ik erop ga reageren of niet. Kno artsen willen er niet over praten. Denk goed na voordat je dit medicijn gaat gebruiken.

23-11-2020 | Man | 53
Hooikoorts
Heb de medicijnen helemaal gebruikt maar bijna geen verbetering ervaren. medicijnen zijn moeilijk uit de sachet ruimte te halen, Veel maagklachten gehad en een rekening van 379 euro die ik echt grof vind voor 3 pakjes medicijnen!

Oralgen

15-11-2020 | Man | 28
desensibilisatievloeistof
Hooikoorts
Eerste jaar werden mijn klachten erger, daarna werden mijn klachten veel lichter dan daarvoor. Ik heb heet medicijn 5 dagen per week, 3 jaar lang ingenomen.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2575)
Depressie (2076)
Angst & paniekstoornis (2006)
Hoge bloeddruk (1452)
Blaasontsteking (1053)