ziekte

Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hooikoorts

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hooikoorts

Ventolin Inhalatie

29-10-2020 | Vrouw | 59
salbutamol inhalatie
Hooikoorts
Sinds 3 jaar gebruik in de hooikoortsperiode. Voordat ik eraan begon heel erg hoesten, heel de dag door. Was erg blij met Ventolin. Begon met 4x per dag en afbouwen. Ben geen longpatient (dus geen astma, bronchiturs,copd of wat dan ook) Jaar daarna weer begonnen ivm hoesten (hooikoortsperiode). 2x per dag en weer afbouwen naar 1x per dag. Dit jaar in maart in de coronati[lees meer...]jd weer begonnen (blaadjes kwamen weer aan de boom). 2x per dag begonnen en snel afgebouwd naar 1x per dag. Voordat ik naar bed ging en tanden ging poetsen deed ik prefentief 1x inhalatie. Deed dus zoal spoelen. Na een tijdje een kriebelig, stekelig iets achtig ergens achter in mijn keel. Ging niet weg. Nooit gehad. Bijsluiter stond mond spoelen ivm etc. Raar dat ik door dat kriebelig achter in mijn keel bleef hoesten, heel raar. Had dokter gebeld, maar kom niet verder dan de assistent (coronatijd). Moest blijven gebruiken, terwijl ik het niet benauwd had. Ben Kamillosan mondspray gaan gebruiken en uiteindelijk gestopt met Ventolin. Dus nu na 2 weken is de kriebelig, stekelig gevoel weg. Waarschijnlijk bleef een of ander stofje ergens achter in mijn keel hangen.

Zaditen

23-09-2020 | Vrouw | 35
ketotifen
Hooikoorts
Last van een hallucinerende gevoel alsof het LSD is, verder ook slaperig en minder bij bewustzijn.

11-08-2020 | Vrouw | 51
Hooikoorts
Hooikoorts met door de benauwdheid als stressreactie oplaaien pseuriasis. Door deze medicatie zijn klachten afgenomen.

Grazax

31-07-2020 | Man | 30
pollen van Timotheegras
Hooikoorts
Mijn hele leven (ik ben nu 30) heb ik vreselijk last gehad van hooikoorts, zo erg dat ik niet naar buiten wilde/kon. Veel medicijnen en combinaties van medicijnen geprobeerd (neussprays, oogdruppels, pillen, etc.), dit hielp altijd erg weinig. Ik zit nu op anderhalf jaar met het grazax traject, en heb deze zomer veel minder klachten. Zo'n 75% minder zou ik zeggen. Ik b[lees meer...]en dan ook ontzettend blij dat ik hier aan ben begonnen, en kan het iedereen aanraden die last heeft van (gras)pollen.

Allerfre

29-07-2020 | Vrouw | 43
loratadine
Hooikoorts
Ik neem hem ‘s avonds in voor het slapen gaan. En dan heb ik vrijwel direct geen last meer van loopneus, tranende / jeukende ogen en niesbuien. Voor mij dus het ideale middel tegen deze klachten. Ik ervaar niet de door anderen genoemde dufheid.

28-07-2020 | Man | 65
Hooikoorts
prevalin direct wekt een hoest aanval op.

Dymista

13-07-2020 | Vrouw | 49
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat

06-07-2020 | Vrouw | 46
Hooikoorts
Een paar jaar geleden gebruikt en vrij snel gestopt ivm vermoeidheidsklachten. Nu door COVID toch weer begonnen, hoe weet ik anders of ik hooikoorts heb of besmet ben met COVID. Tip van collega was om in te nemen voor het slapen gaan. Al een paar perfecte maanden gehad, nies nu nagenoeg nooit meer, voel me fit en helemaal prima. Van hooikoorts werd ik echt ziek inclusief [lees meer...]koorts, nu voel ik me beter dan afgelopen jaren hiervoor.

Kenacort-A

26-06-2020 | Vrouw | 48
triamcinolonacetonide
Hooikoorts
Het enige middel dat mij van mijn klachten afhelpt. Na de injectie duurt het een dag of 5 voordat ik effect merk. Vanaf dat moment heb ik de rest van de zomer geen klachten meer!

24-06-2020 | Man | 44

24-06-2020 | Man | 44
Hooikoorts
Prevalin direct, Verstopt neus meer, zit al deels dicht door allergie reactie. Brand sterk in je neus tot achter in je keel. Lijkt alsof je extra bloemige pollen opzettelijk inspuit. En direct meer gaat niezen helaas. Pruts product en te duur!

23-06-2020 | Vrouw | 43
Hooikoorts
Door de toevoeging van mint krijg ik enorme last van niesbuien. Ik begrijp werkelijk niet waarom zo'n sterk mint extract is toegevoegd. Het geeft voor mij hetzelfde effect als dat je Sterilon in je ogen gaat druppelen. Dat doe je toch ook niet? Daarnaast heb ik de ervaring met deze maar ook alle andere neussprays dat je neus hier enorm van uitdroogt. De vochtbalans in je[lees meer...] neus raakt compleet verstoord. Vind je het dan gek dat je bijwerkingen krijgt? Het is dweilen met de kraan open. Ik ga kijken of ik een andere manier kan vinden om de klachten te verminderen. Misschien wel immuno therapie. Kan ik pas in de herfst mee starten.

Livocab oogdruppels

19-06-2020 | Vrouw | 49
levocabastine

Kenacort-A

15-06-2020 | Vrouw | 32
triamcinolonacetonide
Hooikoorts
Al 20 jaar last van heftige hooikoorts. Nu door de omstandigheden i.v.m. corona gevraagd of er toch nog wat anders was wat ik kon proberen, omdat de hooikoortsklachten nu extra vervelend zijn. Mijn huisarts gaf aan goede ervaring te hebben met kenacord en dat ik dat best zou mogen proberen. Na 2 dagen was ik compleet van mijn klachten af terwijl de pollen door de lucht zwe[lees meer...]efden. Nu afwachten hoeveel maanden ik er baat bij heb. Heerlijk om eindelijk een zomer geen klachten te hebben. Ik heb ook geen enkele last van bijwerkingen gehad.

15-06-2020 | Vrouw | 63
Hooikoorts
Na gebruik een zeer pijnlijke neus en een hele vieze smaak in je mond die de hele dag aanhoudt en bovendien helpt het ook hélemaal niet. Ik zou zeggen: NIET KOPEN.

09-06-2020 | Man | 43
Hooikoorts
Al vanaf de middelbare school had ik regelmatig rode, branderige ogen, maar nooit aan hooikoorts gedacht. Ik weet het zelf aan de TL-verlichting, want het was altijd op school. Pas in 2009 (ik was toen 33), toen ik op een mobiele torenkraan ging werken, kon ik ineens 's morgens mijn ogen niet meer openhouden. Het leek alsof ik heel slaperig was, zo'n gevoel was het. Maar i[lees meer...]k was gewoon om 5 uur opgestaan en onderweg naar het werk. Toch maar omgekeerd en naar de huisarts. Die zei resoluut: 'graspollen-allergie, want dat heb ik zelf ook'. Toen kreeg ik neusspray mee. Echter kreeg ik daar vaak een bloedneus door en dat kon wel anderhalf uur duren voor dat ophield (werken was dan onmogelijk). Na een andere spray overgestapt op oogdruppels. Maar dat werkte ook niet, want veel werk was in de bouw en niet altijd was een toilet of ook maar stromend water beschikbaar en eenmaal pijnlijke ogen, kon ik onmogelijk nog druppelen. Uiteindelijk uitgekomen bij Cetirizine (en 's morgens een boterham met honing van een plaatselijk bijenvolk, levende pissebed eten hielp ook niet), maar daar word ik dikker van en bovenal behoorlijk moe. Maar het is kwaad met kwaad bestrijden; zonder medicatie kan ik niet, maar het best werkzame middel veroorzaakt vermoeidheid. Ik neem het 's morgens bij het ontbijt en als ik veel moet rijden en ik voel dat het begint uit te werken, neem ik er nog eentje. Maar dat is bij hoge uitzondering, want dan kan ik haast van parkeerplaats naar parkeerplaats rijden om een kwartiertje de ogen dicht te doen. Alleen....doe ik het niet, ben ik er welhaast zeker van dat ik me ziek kan melden en de volgende dag thuis zit met de gordijnen dicht, omdat mijn ogen dan overgevoelig zijn voor licht....

08-06-2020 | Vrouw | 51
Hooikoorts
Helpt tegen niesen en een loopneus en oogklachten als gevolg van hooikoorts. Het houdt mijn neus droog en jeukvrij. Totaal geen bijwerkingen.

07-06-2020 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Door hoesten, loopneus en benauwdheid dit middel voorgeschreven door huisarts. Het werkte wel maar nog wel licht benauwd en hoesten. Na een maand gebruik pijn in rechterzij. Steken in achterhoofd en krampscheuten in nekspieren. Snel geïrriteerd naar de kinderen toe. Nu stop ik maar mee en kijken of klachten afnemen.

Rhinocort

06-06-2020 | Man | 34
budesonide
Hooikoorts
Beste, 10-tallen mensen op dit forum hebben hetzelfde probleem. Rhinocort is uit de handel, zelf alternatieven met budesonide zijn niet meer te verkrijgen in België. Kunnen we hier geen campagne voor voeren via de media. Het kan toch niet dat een product zomaar verdwijnt waarbij ze duizenden mensen laten in de kou staan!!!

05-06-2020 | Vrouw | 45
Hooikoorts
Echt oplichterij dit spul voor 17 euro zo,n flesje gekocht, met allerlei veelbelovende en misleidende teksten zoals” binnen paar minuten verlichting”. Helemaal niets van waar, de klachten verergerden meteen. Oke dacht ik even doorgebruiken misschien werkt het na een tijdje. Na een paar dagen is mijn neus nog erger verstopt, opgezwollen en aan het bloeden. Dat dit zomaar [lees meer...]kan en dit soort fabrikanten hier mee weg komen en ons door misleiding het geld aftroggelen.

Dymista

04-06-2020 | Vrouw | 29
azelastinehydrochloride/fluticasonpropionaat
Hooikoorts
De vieze bittere smaakt blijft lange tijd aanwezig en ook krijg ik hoofdpijn van deze spray.

Reactine

03-06-2020 | Man | 29
Hooikoorts
Ik heb het medicijn nu een paar dagen. Na inname van het eerste tablet waren de klachten door hooikoorts flink verminderd, maar ik was zwaar vermoeid. Een gezonde jongen van 29 jaar en in het weekend om 1400 uur naar bed moeten want er zit geen fut meer in. Fijn dat het tegen hooikoorts helpt maar ik zou geen tweede pilletje meer nemen. De dag erna waren de hooikoor[lees meer...]tsklachten dusdanig dat ik alsnog een pilletje heb genomen maar weer zwaar vermoeid. Al met al een waardeloos weekend gehad maar wel enigszins hooikoorts vrij. De rest van de pillen heb ik weggegooid.

02-06-2020 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Ik hou niet van medicijnen en gebruik dit zowaar het kan liever niet. Mijn graspollen allergie wordt echter steeds erger en moest ook reguliere medicatie gaan gebruiken. Door mijn allergoloog werd Desloratadine van Ratiopharm voorgeschreven. Het werkt bij mij goed, maar ik word er zo moe en suf van, dat ik alsnog geen fijne tijd heb. Ik ga op zoek naar iets anders, mocht [lees meer...]iemand een aanbeveling hebben, dan hoor ik het graag.

Levocetirizine

02-06-2020 | Man | 39
levocetirizine
Hooikoorts
Ik neem Levocetirzine tabletten voor mijn hooikoorts. Ik merk zeker dat dit medicijn de klachten onderdrukt. Jeukende ogen en neus zijn stukken minder na inname. Ook de constante loopneus wordt onderdrukt. Wat wel heel opvallend is dat ik er heel moe van wordt. Niet zozeer geestelijk, maar vooral lichamelijk. Ik heb weinig 'puf' en zodra ik ga staan merk ik dat ik duizeli[lees meer...]ngen krijg. Net of je te snel gaat staan. Betreft potentie werkt het ook niet echt bevorderlijk zeg maar... Al met al is dit wel het enige medicijn wat bij mij enigszins werkt en deze bijwerkingen neem ik dan maar voor lief. Beter dit dan totaal uitgeschakeld zijn door de hooikoorts.

Levocetirizine

02-06-2020 | Man | 64
levocetirizine

Grazax

01-06-2020 | Man | 65
pollen van Timotheegras
Hooikoorts
Ivm ernstige hooikoortsklachten heb ik gedurende vier (5?) jaar Grazax geslikt, elke dag 1 tablet. Ik ben er niets mee opgeschoten, de hooikoorts is terug en ik ben weer aan de medicijnen. Het heeft me alleen veel geld gekost, jaarlijks eigen risico.

Rhinocort

01-06-2020 | Vrouw | 48
budesonide
Hooikoorts
Ik ben immuun voor alle medicijnen geworden, 3 jaar desensibilisatie gedaan, medical taping, noem het maar op. Uiteindelijk op rhinocort uitgekomen, wat ik inde winter op halve dosering mocht blijven gebruiken. Ik kon sinds 40 jaar weer gewoon in de zomer naar buiten! Nu is het uit de handel! Ik zit nu weer binnen met dit prachtige weer. Neem het aub snel weer in productie[lees meer...]!

Aerius

31-05-2020 | Vrouw | 18
Hooikoorts
Ik neem Aerius al een aantal jaren, sinds hooikoorts is vastgesteld. Dit helpt heel goed tegen klachten als niezen en een loopneus.

Allerfre

27-05-2020 | Man | 55
loratadine
Hooikoorts
Gebruik het nu al een paar jaar. Werkt heel goed, kan weer lekker naar buiten :-) De dufheid herken ik, ik viel overdag tijdens het werk gewoon in slaap... Op advies huisarts daarom voor het slapen gaan innemen. Gevolg is dat ik slaap als een roosje, en overdag geen enkele bijwerking meer ervaar. Het begint bij mij pas echt te werken na een paar dagen slikken, maar d[lees meer...]an ook vrijwel geen last meer. In extreme periodes gebruik ik ook nog prevalin spray en oogdruppels.

Fexofenadine

25-05-2020 | Man | 44
fexofenadine
Werkt na een half uur maar niet langer dan 6 uur

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2424)
Depressie (1973)
Angst & paniekstoornis (1882)
Hoge bloeddruk (1374)
Blaasontsteking (986)