ziekte

Hooikoorts

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hooikoorts

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hooikoorts

05-04-2020

Hooikoorts

Flauwgevallen, tintelende vingers, ademnood, piepende longen, koorts, steken in hartstreek, daarvoor geen klachten. Direct opgenomen Eerste Hulp. Bijwerkingen zeer ernstig!
01-04-2020

Allergo-COMOD neusspray (cromoglicinezuur)
Hooikoorts

Slechtste neusspray die ik ooit heb gebruikt!!!! Helpt voor gene meter €13 verspild aan deze 'neusspray'
31-03-2020

Hooikoorts

Gebruik deze inhaler al sinds 1988, naar volle tevredenheid, voorgeschreven door een allergoloog. Nu kom ik bij de apotheek en krijg de mededeling dat hij niet meer leverbaar is en wat anders krijg. In het verleden heb ik meerdere keren iets anders geprobeerd maar nooit met de gewenste resultaten. Dat waren dan neussprays. Hierdoor kreeg ik korstjes en bloedneuzen en de [lees meer...]vloeistof liep zo mijn keel in, bah. Ik wil de Rhinocort turbuhaler weer terug. Ik ben het hele voorjaar en de zomer ziek van de hooikoorts.
19-03-2020

Hooikoorts

Enkele jaren geleden kreeg ik in de lente/zomer verkoudheidsklachten die maar niet over gingen. Daarnaast was ik ook erg moe. Toch wel bezorgd ging ik naar de huisarts en die constateerde dat mijn beschreven klachten hooikoorts gerelateerd zijn. Nadat ik een neusspray had gekregen voor 2 x daags gebruik en 1 tablet levocetirizine a 5 mg per dag verdwenen de griepachtige kl[lees meer...]achten. Helaas de vermoeidheid bleef maar dit schijnt ook 1 van de bijwerkingen te zijn.
28-02-2020

13-02-2020

Hooikoorts

Eind december wilde ik een nieuwe Rhinocort inhaler ophalen bij de apotheek. Daar hoorde ik dat deze niet meer beschikbaar is en dat ik een spray mee kon krijgen. Van de spray krijg ik bloedneuzen en dat helpt niet. Inmiddels heb ik weer enorm last van mijn hooikoorts. Weet iemand waar je deze inhaler kunt bestellen?
04-02-2020

Hooikoorts

pijnlijk om te sprayen in de neus. Maar het helpt wel. flesje is na 1 á 2 x gebruiken niet meer werkzaam. sprayt niet meer en kan zo weg gegooid worden. Waardeloos dus. nu al 2 flesjes zo weg gegooid.
24-01-2020

Prednisolon tabletten/ injecties (prednisolon)
Hooikoorts

Zeer zware allergie voor berkenpollen en huisstofmijt en stikgevoel/benauwdheid. Door gebruik prednisolon is benauwdheid opgehouden en waren mijn neusgaten niet meer verstopt. Na 3 maanden weer last maar huisarts komt met astmapufjes die haast niks helpen. Hij wilt prednisolon niet weer voorschrijven ivm bijwerkingen. Nu maar ergens zoeken waar je ze kan krijgen zonder dok[lees meer...]tersrecept !
10-01-2020

Hooikoorts

Hoorde vandaag dat het niet meer leverbaar is. Ben intussen een jaar of 15 van mijn hooikoorts af. Als hooikoorts toch dreigde dan was 2x sprayen per neus gat voldoende om de dag door te komen. Kreeg het voorgeschreven van de KNO arts om te kijken of mijn gehoor zou verbeteren als vrij zou zijn van de hooikoorts. Heb nu een spray gekregen, ben er bang voor dat die niet [lees meer...]gaat werken. En nog banger voor wat er gaat gebeuren op de lange termijn. Ik hoop dat het medicijn weer terug komt. Bij mijn vorige bezoek aan de apotheek (2 jaar geleden) kreeg ook een alternatief maar na aandringen toch nog een Rhinocort Turbu gekregen.
04-10-2019

Hooikoorts

Van augustus 2016 t/m september 2019 Grazax gebruikt. In het voorjaar van 2018 merkte ik al dat mijn hooikoortsklachten verminderden. In 2019 heb ik helemaal geen last gehad van hooikoorts. Uit de laatste allergietest bleek ook dat ik niet meer allergisch ben voor graspollen. Voor mij heeft de immunotherapie echt gewerkt! Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Daarbij he[lees meer...]b ik trouw elke ochtend een tablet ingenomen. Tip: neem het meteen in als je opstaat. Op die manier wordt het een routine en vergeet je het nooit in te nemen.
12-09-2019

Hooikoorts

Ik kan mijn bed niet bereiken kijk uit als je meerdere middelen slikt. Levensgevaarlijk. Dit middel moet van de markt af
29-08-2019

Beclometason Neusspray (beclometason)
Hooikoorts

Na een keer dit medicijn te hebben gebruikt heb ik 4 uur lang lopen snotteren, niezen, droge ogen en smakeloosheid ondervonden. Aangezien ik heb voorgeschreven kreeg om snotterbuien van ongeveer 1 uur te verhelpen is dat dus geen verbetering. Ik ben blij dat ik de eerste dosis overdag, thuis, terwijl ik niks te doen had heb gebruikt. Als ik dit 's ochtends voordat ik in de[lees meer...] auto stapte om naar werk te gaan had gebruikt had ik zeker een vreselijke dag gehad. Ik moet nog steeds om de minuut mijn neus snuiten.
06-08-2019

Cetirizine Tabletten (cetirizine)
Hooikoorts

3 jaar geleden gestart tijdens hooikoortsseizoenen met cetirizine, met succes Tussendoor stoppen als hooikoortseizoen voorbij was, leverde geen problemen op Na 3 jaar overgestapt naar homeopatische oogdruppels en gestopt met cetirizine 2 dgn na stoppen kreeg ik jeuk over het gehele lichaam zonder uitslag Collega kwam met bijwerking jeuk na staken cetirizine Na inname [lees meer...]10mg tabler, verdween de jeuk binnen 2 uur Korte tijd weer doorgebruikt, daarna wederom gestopt En weer na 2/3 dgn flinke jeuk Neem nu bij toename jeuk 1 tablet in en probeer het zo steeds langer uit te stellen tot ik er hopelijk helemaal mee kan stoppen Zit nu gemiddeld 6dgn tussen
25-07-2019

Hooikoorts

Onderdrukt mijn berkenallergie zeer goed. Enkel ogen jeuken nog dus daar moet ik extra druppels in doen.
22-07-2019

Zaditen oogdruppel (ketotifen)
Hooikoorts

Ik gebruik deze oogdruppels al een aantal jaren (voorschrift van de oogarts) in de zomermaanden, iedere dag 2 keer per dag druppelen, maar heb het idee dat ze niets doen. (ernstige allergie voor grassen en kruiden)
21-07-2019

Fexofenadine (fexofenadine)
Hooikoorts

Gebruik het alleen zodra de eerste klachten zich aandoen van het seizoen. Zeer effectief tegen de allergische reacties. Het heeft als neveneffect dat het irritatie van de eikenprocessierups vermindert, geen jeukende en kort kleine bultjes.
06-07-2019

Hooikoorts

Ik gebruik al jaren Rhinocort turbohaler. heb daardoor geen klachten meer van niesen en verkoudheid vanwege allergie. Nu kwam ik mijn nieuwe turbohaler ophalen bij de apotheek, kunnen ze het niet meer leveren: het is uit de handel!!! Wat nu? die vieze budesonide spray hoef ik niet, druipt je keel in en het werkt niet. Vroeger gebruikte ik natrium cromoglicaat, maar dat we[lees meer...]rkt niet meer afdoende.
05-07-2019

Hooikoorts

Na vaststelling hooikoorts (al enkele jaren) levocetirizine beginnen nemen, werkt goed (nog weinig last van niezen, ogen, en dergelijke). Ook een vorm van netelroos gehad en komt af en toe terug (jeuk over hele lichaam), helpt ook hierbij. Maar ik heb sinds 2017 last van duizeligheid die af en toe de kop op steekt (niet constant) en ik vermoed nu dat het hiervan komt. Ik [lees meer...]ga een ander medicijn nemen om het verschil te kennen. Vermoeidheid is ook een zware bijwerking... Maar die kennen we al ondertussen :-)
04-07-2019

Hooikoorts

Zeer goed wondermiddel, voortdurend last van verstopte neus, niezen en verstopte neus-oorgang (waardoor minder goed horen), eigenlijk het hele jaar door. Sinds ik vanaf begin maart via KNO arts dit voorgeschreven heb gekregen vrijwel geen last meer en werkte ook vrijwel meteen, horen is daarna ook fors verbeterd!
02-07-2019

Hooikoorts

Nu 2 weken in gebruik. Veel moeite met het gebruiken door kokhals effect van de nare nasmaak. Komt helaas toch in keelholte terecht. Wel bevrijdend gevoel in neus, maar na gebruik ook pijnlijke neus. Alsof iemand even flink in mijn neusgaten heeft zitten porren... Na 6 weken zijn de bijwerkingen over zegt de HA maar dan is mijn hooikoortseizoen ook al over. Hopelijk k[lees meer...]an ik een ander minder chemisch middel krijgen.
01-07-2019

Hooikoorts

Geweldig medicijn! Aan iedereen met een allergie tegen graspollen aan te raden :) (Natuurlijk wel met de arts bespreken) Zorg er wel voor dat je de volle aanbevolen 2 jaar volhoud. Ik merkte zelf pas tegen het einde van de twee jaar verschil. Nu anderhalf jaar na mijn laatste gebruik een allergietest gedaan; ik ben volledig van mijn allergie af!
30-06-2019

Hooikoorts

Bijwerkingen van levocetrizine gaan op den duur heel erg tegen staan; soort van regen in de drup ervaring. Dit jaar hooikoorts verschijnselen heel hevig en weinig zijn om ook nog eens de sufheid erbij te nenem, en daarom maar eens wat anders genomen in overleg met huisarts.
30-06-2019

Hooikoorts

Man, 62 jr, 72 kg, 1m.75; "hooikoorts veteraan"; Reactie op pollen kunnen bij mij heel erg variëren; vorig jaar 2018 met 2 hittegolven nauwelijks last zonder medicijnen, maar dit jaar is het echt extreem; desloratadine 2 x 5mg helpt dit jaar alleen de ogen en de neus; hooikoorts slaat echter door naar zere keel en pijn bij slikken, de longen met veel hoesten en vervolgen[lees meer...]s al een week lang geheel de stem kwijt; wel een koorts "gevoel" maar van koorts bij regelmatig meten echter geen sprake, altijd tussen 36 en 37; Dus geen virus aanval terwijl het wel heel erg op "griep"lijkt; toch ligt het hele lichaam onder vuur, ook alle spieren doen zeer in de eerste paar dagen. Algehele malaise dus. In overleg met de arts de dosis desloratadine verhoogd en voor pijnklachten Ibuprofen vooral tegen keelpijn. Zelf doe ik nu om de 6 uur 2 x Ibuprofen a 400 mg, af en toe in combinatie met 1x paracetamol a 500 mg. Vooral de nachten met veel hoesten zijn een ware lijdensweg...geen oog dicht en de volgende dag(en) totaal brak.
26-06-2019

Cetirizine Tabletten (cetirizine)
Hooikoorts

Na jarenlang desloratadine en livocab had dit weinig werking meer. Werkt gewoon na een tijd nemen niet meer denk ik ofzo. Werkt prima, nog wel wat last van kriebel in de neus of oor. Maar overall ontzettend blij weer gewoon naar buiten te kunnen! Gebruik het nu 4 dagen, klein beetje moe soms maar absoluut niet erg. Ik koop hem bij de Kruidvat.
23-06-2019

Hooikoorts

Na een week of twee echt directe verlichting werden de klachten steeds heftiger. Het is net als krabben wanneer je jeuk hebt, maar krabben met schuurpapier in het geval van de neusspray.. dus niet zomaar gebruiken
18-06-2019

Semprex (acrivastine)
Hooikoorts

Indien nodig mag je 3 capsules per dag tegen hooikoorts. Over het algemeen heb ik aan 1 capsule voldoende. Zeer effectief dus.
12-06-2019

Hooikoorts

We hebben al diverse malen onze klachten geuit over het gevaar in gebruik van dit spul. Zeer pijnlijk in gebruik, en tot bloedens aan toe stuk. Reactie uwer zijde is een tegoedbon voor een nieuw product. Wat denkt Uzelf. Dit moet uit de handel genomenvworden. Direct
09-06-2019

Hooikoorts

sedert enkele maanden zware last van allergieen , had al enkele jaren vaak last van jeukende ogen en verstopte neus maar op korte tijd veel heviger geworden dus laten testen . blijkbaar dus allergisch aan pollen en honden ( ik heb er vier en ze gaan niet weg ) de eerste twee pilletjes deden niets en dan heeft de apotheek mij deze gegeven . ik sliep voor het eerst weer door[lees meer...] en neus was redelijk open , het hielp half . wel werd ik s morgens heel moeilijk wakker en ook durende de dag heel moe en veel spierpijn . ook veel problemen met lage bloeddruk . ik ben chronishe pijnpatiente ( zenuwpijnen na operaties ) en ook werd ik 3 weken geleden weer geopereerd ( schildklier verwijderd ) . de laatste dagen zo moe dat ik niet meer van men zetel afkon en ook mijn ogen heel moeilijk openhouden . ik ben dan gisteren gaan kijken op deze site en mijn ogen gingen wel open . blijkbaar een heel aantal mensen die dezelfde klachten hebben . gisteren zonder pil gaan slapen , enkel de neus uitgespoeld en redelijke goed geslapen , ik heb nu dokter vogel tabletten besteld want meestal men ik goed met natuurlijke produkten . ik voel mij al iets beter dan gisteren maar t is natuurlijk nog maar een dag
08-06-2019

Hooikoorts

Na het in de neus spuiten onmiddellijk heftige allergie reactie gekregen. Het werkt juist ave rechts. Vervolgens de hele dag een loopneus gehad. De prevalin wordt meteen uit geniest, waardoor het niet een harde laag kan vormen in het neus slijmvlies. Lekker zonde om steeds 16 / 70 = 23 EUR CT. Uit te niezen. Wat een troep. Het kost vervolgens dan ook nog eens meer handzeep[lees meer...] om mijn handen en gezicht te wassen.
07-06-2019

Tavegil (clemastine)
Hooikoorts

De hooikoorts symptomen zijn weg, dat was het enige positieve. Het is echt rotspul. Extreme vermoeidheid en stemmingswisselingen. Na 12 uur slaap nog vermoeid. Geen energie, geen incasseringsvermogen voor wat dan ook. Huilbuien en te neer geslagen. Neem dit echt nooit meer.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2310)
Depressie (1884)
Angst & paniekstoornis (1759)
Hoge bloeddruk (1318)
Acne/puistjes (930)