Grazax

Sublivac (3 meningen)
Purethal (1 mening)

06-08-2018

Allergie

Dit medicijn werd me voor drie jaar, of meer, voorgeschreven. Het eerste jaar gebeurde er nog niets (en moest ik alsnog injecties aanvragen tegen overmatige allergische klachten bij hooikoorts en andere allergie). Nu, het tweede jaar zijn de klachten zo goed als verdwenen - niet helemaal, maar aanmerkelijk minder. Een wondertje!
12-03-2017

Allergie

Al mijn hele jeugd en puberteit erge hooikoorts gehad. Zo erg dat mijn ogen zelfs in een zomer een hoornvliesontsteking hadden. Alle neusspray, oogdruppels en tabletten hielpen maar voor een jaar. Heb daarom grazax drie jaar genomen en heb tot nu toe helemaal geen hooikoortsklachten meer. Al sinds het eerste jaar met Grazax niet meer. Zeer tevreden erover, het was de inten[lees meer...]siviteit dat de drie jarige kuur duurt (en het vele geld) zeker waard!
04-09-2016

Allergie

Mijn grootste allergien waren voor de Berk, huisstofmijt en hooikoorts. Ik was in eerste instantie wat huiverig omdat ik mij geen leven kon voorstellen zonder verkouden/allergisch te zijn. Maar wat had ik immers te verliezen?? Ja elk jaar mijn eigen risico voor een heel jaar dat was ik wel kwijt na 3 maanden Grazax. Ik ben in januari 2013 gestart en het eerste voorjaar ko[lees meer...]n ik eindelijk eens genieten van een voorjaar zonder allergische reacties. Ik gebruik inmiddels al 9 maanden geen grazax meer. Ik kan niet anders zeggen dat ik nu al nagenoeg 3 jaar en 9 maanden nagenoeg geen last meer heb van mijn allergie en niet meer verkouden ben. Elk voorjaar hooguit 3 a 5 dagen allergietabletten moeten nemen. Voor mij heeft het dus echt een geweldig goed resultaat gehad. Had smelttabletten voor onder de tong.
09-07-2016

Allergie

om mijn pollen allergien te behandelen begon ik in Oktober 2015 aan grazax . Aanvankelijk leek het goed te gaan en ik was blij geen injecties meer te hoeven krijgen. maar binnen een paar dagen begon ik ernstige rode uitslag te krijgen. Nu heb ik altijd aanleg gehad voor eczeem, maar niet in deze mate. Na een week zat ik van top tot teen onder en had eczeem op plekken waa[lees meer...]r ik het mijn hele leven nog nooit had gehad ..! Ook was ik kortademig . ik had eigelijk voornamelijk weleens last gehad van wat eczeem op delen van mijn armen en benen. soms mijn hals. een korte periode mijn gezicht. maar nu kreeg ik een heel rood, fel jeukend eczeem, niet alleen op mijn armen en benen, , van boven tot onder,maar ook op mijn rug en op mijn buik, waar ik nog nooit eczeem had gehad... Het was erg vurig rood en de jeukte verschrikkelijk. Ik ben toen gestopt met Grazax, en men verzekerde mij dat de klachten na enige tijd zouden wegebben/verdwijnen. Het is inmiddels juli 2016. De klachten zijn helemaal niet verdwenen, maar sinds die ene week Grazax altijd gebleven. Ik zit voortdurend onder de rode jeukende uitslag , krab heel erg, slaap slecht.. Ik denk dat Grazax voor sommige patienten een heel schadelijk medicijn kan zijn. Als je asthmatisch bent en aanleg voor huidklachten hebt zou ik er niet zomaar aan beginnen. Niemand neemt verantwoordelijkheid , maar met mij gaat het sinds het kortstondige gebruik van Grazax aanmerkelijk slechter dan ervoor, en ik heb tot nu toe alleen maar tijdelijke remedies gevonden.
06-06-2016

Hooikoorts

Helaas is de allergie na 4 jaar gebruik niet weg, er is ook geen klachtenvermindering opgetreden. Het innemen van de tabletten gaf een vervelende jeuk in de keel die na ongeveer 20 minuten verdween. Voor mensen met een zeer ernstige vorm is het dus ook de vraag of je dit middel wilt gebruiken, het heeft mij namelijk vier jaar lang mijn eigen risico gekost (in totaal zo'n 1[lees meer...]000 euro).
09-04-2016

Allergie

Echte aanrader! Bij starten veel bijwerkingen gehad van hooikoortsklachten na 2 weken voorbij. Wel meer moe dan anders, maar weegt niet op tegen de voordelen die ik nu in het eerste voorjaar van gebruiken heb!! Echt ik geniet weer van het voorjaar. Geen last van tranende ogen loopneus of benauwdheid meer. Zelfs inhalator is niet meer nodig.
16-09-2015

Allergische reactie

Erg fijn geneesmiddel m.b.t. inname alleen heb ik meerdere medicijnen tegen de vele allergieen die ik heb en ik kan deze niet combineren met grazax ook vooral omdat je een kwartier van tevoren en een kwartier na de inname niks mag eten of drinken.
12-07-2015

Hooikoorts

Dit jaar na vele jaren van hevige hooikoorts van grassen begonnen met desensibilisatie door middel van grazax smelttabletten onder de tong. Zeer prettig niet de injecties te hoeven laten zetten. Weinig bijwerkingen, soms wat jeuk in neus en keel. Dit seizoen merk ik al een wereld van verschil op, nauwelijks klachten. Verademing! Belooft veel goeds, is pas eerste behandelja[lees meer...]ar van de 3 a 5.
28-11-2013

Allergie

Ik slik nu 2 jaar Grazax en bij mij heeft het afgelopen jaar al enorm geholpen. Ik ben er erg blij mee. Doodmoe werd ik van alle niesbuien in het pollenseizoen. Nog 1 jaar slikken heb ik er graag voor over. Het is wel een duur middel..
03-12-2012

Darmproblemen - diarree

Sinds ik Grazax gebruik heb ik echt vreselijke darmklachten en zelfs is er een voedsel allergie ontstaan of erger geworden....Mijn darmen zijn echt een hel.....Ben blij dat ik er nu zelf achter kom.....Zelfs koorts aanvallen gehad zo beroerd!!!
19-11-2012

Hooikoorts

na het gebruik van Grazax kreeg ik overal exceem, vooral onder aan mijn voeten, dit duurt nu al maanden en is nog steeds niet over. Zijn er meer mensen met die ervaring?
13-06-2012

Hooikoorts

Nog nooit ben ik zo zo ziek geweest en zo lang niet kunnen werken als gevolg van het gebruik van grazax. Na 3 tabletten werd ik met ademhalingsklachten en hartritme stoornis opgenomen op de eerste hulp waar een longontsteking werd vastgesteld. Daarna een lange periode van bezoeken naar longarts, kno arts en neuroloog. Echt een ramp voor iemand die niet rookt, drinkt en gez[lees meer...]ond leeft. Ik zal dit niemand aanbevelen. na 6 mnd zit ik nu dagelijks aan de seretide (pompje).
27-04-2012

Allergie

Kwam vandaag tot de conclusie dat Grazax bij mij het tegenovergestelde effect heeft! Had vorig jaar heel lang, veel allergieklachten. Dit jaar ook al in maart. Voor Grazax alleen in juli/augustus. Na maart begon ik te denken. Heb in hetafgelopen jaar ook allerlei kwalen en klachten gehad, die eigenlijk gewoon bijwerkingen van Grazax. Helaas hebben ook de artsen geen link g[lees meer...]elegd tussen Grazax en de klachten. Dus ik heb me 1,5 jaar gif toegediend en het zal nu ook nog maanden duren voor m'n lijf daar weer van hersteld is, aangezien het hooikoortsseizoen nog moetbeginnen
29-01-2012

Hooikoorts

Ik gebruik het nu 18 dagen, en helaas nog steeds bijwerkingen. Met name mijn klieren onder mijn tong zwellen enorm op. Vervolgens kan ik moeilijk praten en slikken. Erg vervelend zo dik onder je tong. Hopelijk werkt dit wel!
04-10-2019

Hooikoorts

Van augustus 2016 t/m september 2019 Grazax gebruikt. In het voorjaar van 2018 merkte ik al dat mijn hooikoortsklachten verminderden. In 2019 heb ik helemaal geen last gehad van hooikoorts. Uit de laatste allergietest bleek ook dat ik niet meer allergisch ben voor graspollen. Voor mij heeft de immunotherapie echt gewerkt! Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Daarbij he[lees meer...]b ik trouw elke ochtend een tablet ingenomen. Tip: neem het meteen in als je opstaat. Op die manier wordt het een routine en vergeet je het nooit in te nemen.
01-07-2019

Hooikoorts

Geweldig medicijn! Aan iedereen met een allergie tegen graspollen aan te raden :) (Natuurlijk wel met de arts bespreken) Zorg er wel voor dat je de volle aanbevolen 2 jaar volhoud. Ik merkte zelf pas tegen het einde van de twee jaar verschil. Nu anderhalf jaar na mijn laatste gebruik een allergietest gedaan; ik ben volledig van mijn allergie af!

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum