Grazax

Slit one (3 meningen)
Allergovit (1 mening)

05-12-2014

Hooikoorts

Mijn zoon van 7 is eind augustus gestart met Grazax. In eerste instantie ruim een week last van griep verschijnselen en keelpijn. We dachten dat dat het was, maar heel langzaam is er een steeds erger wordende allergische reactie van de huid ontstaan. Jeukende bulten, ontstonden in de uren na inname en na het sporten. Toen wij eindelijk de link vermoedden tussen deze allerg[lees meer...]ische huid klachten en de Grazax zijn we gestopt om te zien of dit minder zou worden. Helaas niet. Zojuist weer uit het niets (wel warm gehad) vreselijke urticaria op armen benen rug en gezicht. Maandag afspraak maken bij de KNO arts.
19-11-2015

Allergie

Vorig jaar zijn we er mee gestart en gestopt in maart 2015, de reactie was best heftig door een constante vermoeidheid tot overmaat werd hij ziek met griep en door deze twee zaken heeft hij de ziekte van vijver opgelopen, we ook gestopt, en nu weer gestart vanaf oktober 2015, maar nu doen wij met een ander overleg, eerste maand met een kwart, tweede maand een half, derde m[lees meer...]aand drie kwart en de vierde maand een heel, zo vorm je voor een kind een betere opbouw en aanwenning van het medicament, zo hebben wij het met de allergoloog besproken, je moet wel weten dat het zeer duur is 30 stuks is 92.50 per doosje (in Belgie) in NL 105 per doosje ook 30 stuks.. Succes ermee, maar hou je kind goed in de gaten zeker en hou evt een dagboek er bij, dit zodat je altijd na kan kijken over zijn of haar gebruik, ook bij pijn in borst, zere keel, luchttekort door een soort astma, piepen met in en uit ademhaling. We zijn dan nu ontevreden, maar we hebben vertrouwen dat het goed komt voor in het voorjaar, dit is het lichaam dat het er aan moet wennen, de resultaten waren goed in het afgelopen voorjaar en zomer.
01-07-2019

Hooikoorts

Geweldig medicijn! Aan iedereen met een allergie tegen graspollen aan te raden :) (Natuurlijk wel met de arts bespreken) Zorg er wel voor dat je de volle aanbevolen 2 jaar volhoud. Ik merkte zelf pas tegen het einde van de twee jaar verschil. Nu anderhalf jaar na mijn laatste gebruik een allergietest gedaan; ik ben volledig van mijn allergie af!
29-01-2012

Hooikoorts

Ik gebruik het nu 18 dagen, en helaas nog steeds bijwerkingen. Met name mijn klieren onder mijn tong zwellen enorm op. Vervolgens kan ik moeilijk praten en slikken. Erg vervelend zo dik onder je tong. Hopelijk werkt dit wel!
16-09-2015

Allergische reactie

Erg fijn geneesmiddel m.b.t. inname alleen heb ik meerdere medicijnen tegen de vele allergieen die ik heb en ik kan deze niet combineren met grazax ook vooral omdat je een kwartier van tevoren en een kwartier na de inname niks mag eten of drinken.
06-06-2016

Hooikoorts

Helaas is de allergie na 4 jaar gebruik niet weg, er is ook geen klachtenvermindering opgetreden. Het innemen van de tabletten gaf een vervelende jeuk in de keel die na ongeveer 20 minuten verdween. Voor mensen met een zeer ernstige vorm is het dus ook de vraag of je dit middel wilt gebruiken, het heeft mij namelijk vier jaar lang mijn eigen risico gekost (in totaal zo'n 1[lees meer...]000 euro).
03-06-2016

Hooikoorts

Na 5 jaar slikken van deze tabletten is mijn hooikoorts bijna net zo intens. De kosten van dit medicijn gebruik voor mij (bijna 2000 euro eigen risico, gelukkig werd de rest gedekt door de zorgverzekering) zijn voor mij weggegooid geld omdat dit niet gewerkt heeft. Nu kan ik alsnog niet genieten van lente of zomer en ben ik alsnog zeer vermoeid onder alle hooikoortsmedicat[lees meer...]ie. Ik zou dit niet aanbevelen wanneer er keuze is tussen dit, of immunotherapie via injecties. 5 jaar lang iedere dag 1 pil onder je tong en hier minstens 15 minuten rekening mee houden wordt na een tijd erg irritant.
12-03-2017

Allergie

Al mijn hele jeugd en puberteit erge hooikoorts gehad. Zo erg dat mijn ogen zelfs in een zomer een hoornvliesontsteking hadden. Alle neusspray, oogdruppels en tabletten hielpen maar voor een jaar. Heb daarom grazax drie jaar genomen en heb tot nu toe helemaal geen hooikoortsklachten meer. Al sinds het eerste jaar met Grazax niet meer. Zeer tevreden erover, het was de inten[lees meer...]siviteit dat de drie jarige kuur duurt (en het vele geld) zeker waard!
01-06-2011

Hooikoorts graspollen

EINDELIJK!! Er is een medicijn wat HELPT!!! Al 17 jaar heb ik ernistige hooikoorts en kon ik eigenlijk niet genieten van het voorjaar/zomer. Vooral de maanden waarin de graspollen actief zijn was voor mij een hel. totdat het medicijn Grazax op de markt kwam. Het eerste jaar nauwelijks klachten gehad en nu slik ik het al ruim een jaar. Ik kan genieten in het gras zonder te[lees meer...] niezen, zonder extreem dichte neus, geen astma mee en nauwelijks jeukende ogen. Wat een genot! Ik kan wqeer genieten van de zomer en dat doe ik dan ook met volle teugen. Het innemen van het medicijn is heel makkelijk een tabletje per dag onder je tong leggen. Ik ben mijn huisarts super dankbaar dat hij mij dit heeft gegeven. Ik was en ben de eerste die het in zijn praktijk gebruikt en hij is ook verrast door het goede resultaat. Wetenschappers /onderzoekers BEDANKT!!!
04-10-2019

Hooikoorts

Van augustus 2016 t/m september 2019 Grazax gebruikt. In het voorjaar van 2018 merkte ik al dat mijn hooikoortsklachten verminderden. In 2019 heb ik helemaal geen last gehad van hooikoorts. Uit de laatste allergietest bleek ook dat ik niet meer allergisch ben voor graspollen. Voor mij heeft de immunotherapie echt gewerkt! Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Daarbij he[lees meer...]b ik trouw elke ochtend een tablet ingenomen. Tip: neem het meteen in als je opstaat. Op die manier wordt het een routine en vergeet je het nooit in te nemen.
29-03-2014

Hooikoorts

Ik kon niet genieten in het voorjaar en vooral de maanden juni, juli en augustus waren een drama. Niezen, jeukende ogen, jeukende keel en een potdichte neus. Gevolg slecht slapen en er letterlijk ziek van zijn. Elk jaar keek ik of er iets was voor hooikoorts totdat mijn huisarts die gespecialiseerd is in imuuntherapie met dit middel Grazax kwam. Ik slik het nu vier jaar om[lees meer...]dat ik nog niet helemaal hooikoorts vrij ben, maar ik kan eindelijk genieten van de zomer en het voorjaar. Dit middel heeft mijn leven veranderd in positieve zin en dan maakt mij die 350 euro eigen risico niet uit. Top middel voor mij!
28-11-2013

Allergie

Ik slik nu 2 jaar Grazax en bij mij heeft het afgelopen jaar al enorm geholpen. Ik ben er erg blij mee. Doodmoe werd ik van alle niesbuien in het pollenseizoen. Nog 1 jaar slikken heb ik er graag voor over. Het is wel een duur middel..
09-04-2016

Allergie

Echte aanrader! Bij starten veel bijwerkingen gehad van hooikoortsklachten na 2 weken voorbij. Wel meer moe dan anders, maar weegt niet op tegen de voordelen die ik nu in het eerste voorjaar van gebruiken heb!! Echt ik geniet weer van het voorjaar. Geen last van tranende ogen loopneus of benauwdheid meer. Zelfs inhalator is niet meer nodig.
12-07-2015

Hooikoorts

Dit jaar na vele jaren van hevige hooikoorts van grassen begonnen met desensibilisatie door middel van grazax smelttabletten onder de tong. Zeer prettig niet de injecties te hoeven laten zetten. Weinig bijwerkingen, soms wat jeuk in neus en keel. Dit seizoen merk ik al een wereld van verschil op, nauwelijks klachten. Verademing! Belooft veel goeds, is pas eerste behandelja[lees meer...]ar van de 3 a 5.
17-05-2013

Hooikoorts

Mensen, let op! Dit product kost 3,50 euro per pilletje!! Ik kreeg dus een rekening van 350 euro (eigen risico was nog niet gebruikt)
26-09-2016

Hooikoorts

Al sinds mijn jeugd veel last van hooikoorts in de meest extreme vorm. Dus veel niezen, ontstoken ogen en heel moe. Diverse testen wezen ieder keer weer uit dat ik voor meerdere zaken allergisch ben waaronder gras. Voor gras was ik het meest allergisch en wel in zodanige vorm dat ik na iedere test een contramiddel kreeg om van de reactie af te komen... Na dik 2 jaar Graz[lees meer...]ax ingenomen te hebben bleek bij een tussentijdse test dat de allergische reactie bijna 0 was. Nog een jaartje slikken en dan mag ik er alweer mee stoppen. Afgelopen zomer volop buiten bezig geweest met fietsen en wandelen. Iets waar ik de afgelopen jaren nooit van had kunnen dromen.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (516) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum