Ervaringen met Oralgen

Itulazax (3 meningen)

30-06-2023 | Vrouw | 40
desensibilisatievloeistof (100)
Hooikoorts
Neem het niet, je wordt er ziek van. De bijwerkingen komen na enkele weken.

15-11-2021 | Vrouw | 50
desensibilisatievloeistof (100)
Hooikoorts
Helaas lees ik alleen negatieve verhalen over Oralgen maar mij heeft het enorm geholpen. Mijn klachten zijn voor 80% verdwenen. Door zwangerschap gestopt met de graspollen versie en nu via de allergoloog niet meer verkrijgbaar terwijl het in de diergeneeskunde nog wel verkrijgbaar is. Ik kan helaas niet tegen de spuiten (te hoge dosis) en de pillen kuur is ook te sterk voo[lees meer...]r mij waardoor ik me juist zieker ga voelen. Dmv de druppels kan ik veel verfijnder de kuur opbouwen en voor een gevoelig iemand (reageer altijd heftig op medicijnen) heel belangrijk.

29-01-2012 | Vrouw | 20
Hooikoorts
Ik gebruik nu 2 keer 10 druppels in de week. Ik heb geen last van bijwerkingen. En ben er prima aangewend. Geen vieze smaak o.i.d. Wel word ik er soms iets misselijk van, omdat ik een eetstoornis heb gehad is mijn maag erg gevoelig. Ik weet niet of het werkt. Dit omdat ik in de herfst gestart ben.

15-11-2020 | Man | 28
desensibilisatievloeistof (300)
Hooikoorts
Eerste jaar werden mijn klachten erger, daarna werden mijn klachten veel lichter dan daarvoor. Ik heb heet medicijn 5 dagen per week, 3 jaar lang ingenomen.

24-04-2015 | Man | 36
desensibilisatievloeistof (75000)

25-06-2012 | Man | 35
Hooikoorts
Ik gebruik het middel oralgen (druppels) nu 3 jaar en ik merk nu pas dat de klachten sterk minder zijn. Ik kan nu naar buiten zonder het slikken van medicijnen. Ik heb alleen nog last van jeukerige ogen en af en toe een niesje. Bijwerkingen: last van verergerde klachten tijdens de dagen dat ik de druppels neem (wat logisch is). Ik wil binnenkort een test laten doen om te k[lees meer...]ijken of mijn allergie ook daadwerkelijk minder is. Nadelen zijn: duur (300 euro per 2 maanden) en je moet zeer regelmatig de druppels nemen (hoe regelmatiger, hoe beter het middel schijnt te werken). Ik heb een soort kalender gemaakt voor mezelf zodat ik het niet vergeet. Conlusie: Alleen geschikt voor volhouders (je moet het 3-5 jaar volhouden) en mensen die de zelfdiscipline hebben om jaren lang om precies delfde 2 dagen in de week de druppels te nemen. Als je geen erge klachten hebt zou ik willen aanraden dat je voor de paar maanden in het jaar wat goedkope pillen koopt (desnoods op doktersrecept), scheelt een hoop gedoe.

01-03-2012 | Man | 52
Hooikoorts
Ben nu aan laatste (dure € 364,-- ) flesje bezig. Ik ga in overleg met mijn huisarts stoppen als dit flesje op is. Na 4 jaar kan ik zeggen dat het bij mij effectief heeft geholpen. Sinds vorig jaar -2011-geen last meer, Sinds 2010 aanmerkelijk minder tranende ogen, loopneus, niezen etc. Ik ben er tevreden over.

02-01-2012 | Man | 24
Hooikoorts
Ben na ongeveer 3 jaar gestopt ermee. Merkte in het laatste jaar gebruik hiervan wel progressie maar nadat ik er mee ben gestopt enorm allergisch voor andere zaken geworden. Dus nu niet meer afhankelijk van het seizoen voor de overlast... Ook onhandig in gebruik voor mensen die veel reizen.