Ervaringen met Desloratadine

Netelroos (11 meningen)
Huisstofallergie (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (148 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

28-05-2015 | Vrouw | 39
Hooikoorts
Eerst Aerius gehad, goed product. Vanwege verzekeringsgedoe wordt dit niet meer vergoed en kreeg ik Desloratadine van Glenmark. Zelfde werkzame stof, andere hulpstoffen dus een andere werking. Gevolg: Rood aangelopen, oververhit, jeukend gezicht en een branderige tong. Werking: Minimaal. Ik kan niet wachten tot ik weer Aerius mag gebruiken. Dat helpt en werkt tegen a[lees meer...]llergie in plaats van het op te wekken.

15-05-2021 | Vrouw | 36
desloratadine (5mg)
In mijn geval gebruikt voor histamine problemen gerelateerd aan voeding en hooikoorts. Voor histamine wbt voeding werkt het niet voor mij. Bij de hooikoorts haalt het de scherpe randjes er van af. Zoals tranende prikkende ogen. Of jeuk. Helaas wordt ik hier heel onaangenaam van. Mega kort lontje en gewoon een boosaardig iemand. Zit mezelf heel erg in de weg, voel me conti[lees meer...]nu opgejaagd. Echt een vreselijk rot gevoel. Ik ben mezelf dan helemaal kwijt

04-09-2015 | Vrouw | 35
Allergische reactie
Werkt goed

16-06-2021 | Vrouw | 34
desloratadine (10mg)
Een paar jaar desloratedine gebruikt, heeft maar even effect gehad, je lichaam lijkt er snel aan te wennen! Nu levocetrizine en heeft zeker effect, geen dikke jeukende ogen meer!

01-08-2023 | Vrouw | 33
Netelroos
Heftige netelroos , deze pillen helpen nauwelijks. Ik ben op vakantie en ik dacht dat ik depressief aan het worden was of niet goed ben in het hoofd. Ik voel Me heel naar, neerslachtig, duizelig vooral na het eten savonds als ik net die pil heb ingenomen. Ik dacht dat ik te weinig water dronk, maar 2,5/3 liter lijkt me voldoende. Ik stop er gelijk mee .. wist niet dat [lees meer...]het een bijwerking van de pillen kon zijn! Maar wat ik hier lees

15-05-2021 | Vrouw | 33
Hooikoorts
Vreselijk duizelig en misselijk (meerdere dagen) van geworden. Mee gestopt.

19-01-2017 | Vrouw | 33
desloratadine (5mg)
Mijn huisarts heeft mij desloratadine voorgeschreven nadat ik opeens allergisch reageerde op mijn katten die al 10 jaar heb. De eerste paar dagen werd ik zwaar wakker en voelde ik mij moe, maar dit ging vanzelf weg. Ik slik het middel nu een paar weken en er zijn geen bijwerkingen. Middel zelf werkt voldoende, allergie is een stuk minder. Maar het is niet 100% effectief[lees meer...].

18-06-2023 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Van de huisarts gekregen voor de hooikoorts, doet maar weinig.

29-05-2023 | Man | 31
Hooikoorts
Werkt perfect en zeer snel. Wordt er wel een beetje suffig van. Daarom neem ik ze nu voor het slapen gaan en je slaapt als een roos. Werkt 24u lang dus de dag er na kan ik prima de dag door komen

20-02-2021 | Vrouw | 31
desloratadine (5mg)
De medicijnen werken goed tegen allergische reacties bij mij en zorgen ervoor dat ik minder astma klachten heb. Maar vind het zeer vervelend dat ik extreem moe wordt van deze medicijnen. Het is erg dubbel. Nu ook ff gestopt ermee omdat het teveel invloed heeft op m'n dagelijkse leven.

17-06-2017 | Man | 31
Allergische reactie
Ik had jeuk in mijn handen al een week en opeens s'nachts kon ik niet slapen van de jeuk want bij mijn lichaam was het ook. Ik ging direct naar de huisarts en desloratadine voorgeschreven. Ik moest 3 tegelijk in nemen eerste 3 dagen en daarna 2 tegelijk 3 dagen en totslot 1 per dag. Maar bij het eerste gebruik volgende dag kreeg ik overal ronde plekken zoals netelroos ik h[lees meer...]ad geen jeuk maar dikke bovenlip en hele lichaam onder de vlekken. Ik zal echter niet meer gebruiken !!!

27-07-2015 | Vrouw | 31
desloratadine (5mg)
Medicijn helpt heel goed tegen de jeuk, bijv bij extreme eczeem uitbarstingen.

06-04-2020 | Vrouw | 29
desloratadine (100mg)
Netelroos
Als ik 2 pillen slik, lijk ik last te krijgen van (slijmbeurs?)ontstekingen in mijn schouders.

07-06-2015 | Vrouw | 29
desloratadine (5mg)
Allergie voor pollen, dieren, parfum e.d.

02-06-2020 | Vrouw | 27
Hooikoorts
Ik hou niet van medicijnen en gebruik dit zowaar het kan liever niet. Mijn graspollen allergie wordt echter steeds erger en moest ook reguliere medicatie gaan gebruiken. Door mijn allergoloog werd Desloratadine van Ratiopharm voorgeschreven. Het werkt bij mij goed, maar ik word er zo moe en suf van, dat ik alsnog geen fijne tijd heb. Ik ga op zoek naar iets anders, mocht [lees meer...]iemand een aanbeveling hebben, dan hoor ik het graag.

16-10-2018 | Man | 27
Jeuk
Ik heb dit via de dermatoloog voor geschreven gekregen omdat ik erge jeuk had van mijn schimmelinfectie. Ik ben tevreden over dit product omdat het de jeuk een stuk minder maakt. Ik neem dit meestal voor het slapen in omdat ik tijdens het slapen er de meeste klachten bij had. Voorheen lag ik van de jeuk wakker. Maar nu kan ik gewoon door slapen. Ik moet wel zeggen dat ik [lees meer...]sinds ik het gebruik erg heftig droom. Soms ook wel nachtmerries. Voor de rest weinig last van bijwerkingen misschien een beetje vermoeider dan normaal.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (623) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (600) - Antibiotica - penicillines breedspectrum