Xyzal

Jeuk (1 mening)
Huisstofallergie (1 mening)

Aerius (169 meningen)
Levocetirizine (133 meningen)
Cetirizine Tabletten (126 meningen)
Tavegil (66 meningen)
Desloratadine (60 meningen)

23-04-2019

Netelroos

Toen ik last kreeg van dermografie en geen enkele behandeling helpte merkte ik dat xyzall de symptomen (jeuk, roodheid,)) wel tegenhield. Ik heb het 7 jaar kunnen gebruiken zonder problemen en deze week zijn alle symptomen teruggekomen en werkt er geen enkele dosis xyzall nog jammer genoeg, heb wel een paar bijwerkingen ervaren (moeheid, leegheid, depressie, sterke afhanke[lees meer...]lijkheid van het medicijn)
13-12-2017

Allergie

Ooit begonnen wegens ondefnieerbare jeukklachten. Hielp eerst wel maar na en aantal jaar steeds minder. Stoppen met de Xyzal tabletten lukte niet omdat ik overal tintelende jeuk kreeg. Uiteindlijk gestopt met behulp van de Xyzal in drankvorm. Om de 2 a 3 weken steeds een mililiter minder tot ik na 0, 5 mililiter nu definitief gestopt ben. Had 1 a 2 weken nog wat jeuk- en [lees meer...]tintelklachten maar nu geheel jeukvrij.
01-09-2017

COPD

Al van kinds af aan zeer slechte longen. Veel ups- en downs gehad. Dit medicijn zorgt dat ik minder heftig reageer op allergieën. Dit maakt het leven een stuk aangenamer. Een aantal jaren geleden mocht het originele product niet meer geleverd worden van de verzekering. Het alternatief van een ander merk was bijna dodelijk. Hier waren 6 van de 7 bijwerkingen van toepassi[lees meer...]ng tot bijna shock toestand. Dat was een hele nare ervaring.
18-03-2017

Allergie

Last van ademhaling, jeukende ogen, water in mijn oren, lichte longontsteking. Beetje moe, dat is alles wat betreft bijwerking.
16-04-2015

Allergie

In het begin werkte dit middel als een speer! Helaas nam de effectiviteit af in de loop der jaren en ben ik dus geswitched naar een ander medicijn. Ook had ik bij dit medicijn erg veel last van sufheid en moeheid!
25-01-2015

Allergie

Begonnen met het slikken van Xyzal n.a.v. allergieën. Werkte daar redelijk tegen (niet volledig), maar kreeg een onverklaarbare moeheid en niet kunnen opstaan 's ochtends. Jarenlang geslikt, totdat ik erachter kwam dat het misschien door Xyzal kon komen. Verder kon ik op een gegeven moment niet meer stoppen met Xyzal door een gekmakende jeuk over het hele lichaam. Na het l[lees meer...]ezen van o.a. de reacties hier, besloot ik dat die jeuk misschien juist zelfs DOOR Xyzal kon komen. Dus heb ik het heel erg langzaam geprobeerd af te bouwen (eerst om de dag, dan weken lang 1x per 3 dagen en zo steeds minder), dat heeft wel maanden geduurd. Maar ik ben er volledig af en voel me veel beter en de jeuk is nooit meer teruggekomen. Ik ben dus niet te spreken over Xyzal door die moeheid en jeuk.
13-06-2014

Hooikoorts

Levoceterizine de werkzame stof in Xyzal heeft niet zoveel van de vermoeidheidsverschijnselen als bijwerking zoals ceterizine in bijvoorbeeld Reactine.
02-04-2014

Hooikoorts

Xyzal jaren geleden voorgeschreven gekregen, echter aangezien de verzekering dit niet meer vergoedde (merknaam), vervanger gekregen in de vorm van Focus Levocetirizine diHCL. Werkt net zo goed. Echter dit jaar van mijn apotheek tabletjes van Glenmark gekregen, voor 't eerst last van bijwerkingen (hoofdpijn, pijn achter de ogen) en ook de werking was een stuk minder. Gelu[lees meer...]kkig nu weer over op tabletjes van Focus en deze werken voor mij goed!
10-03-2014

Xyzal (levocetirizine)

Ik gebruik Xyzal inmiddels al jaren vanwege ondraagbare jeuk over het hele lichaam. Xyzal werkt super! De jeuk is volledig verdwenen. Jammer genoeg komt de jeuk ook heel snel terug als ik het een dag niet neem. Met twee dagen heb ik dan alweer de neiging om mijn huid tot bloedens toe kapot te krabben. Maar zodra ik dan weer Xyzal neem is de jeuk heel snel weer weg. Van bij[lees meer...]werkingen heb ik overigens geen last. Wellicht komt dat door het jarenlange gebruik, maar in het begin heb ik ook geen last gehad van bijwerkingen. Voor zover ik me kan herinneren dan; dat is alweer jaren geleden.
07-01-2014

Allergie

Ik heb deze middel voor een allergie op mijn huid gekregen. Heb hem maanden gebruikt en wilde stoppen, na 2 dagen mega jeuk. Weer begonnenm, net als anderen aangeven - na 2 uur jeuk en alles weg. Heb nu de medecijn weer 3 maanden gebruikt maar wil stoppen. 4 dagen nu niet geslikt, jeuk is begonnen na 2 dagen, soms echt onwijs vervelend - houdt je ook uit slaap, komt op ge[lees meer...]kste plekken en wisselt steeds. Soms voel je even niks. Ik probeer het nu min een week vol te houden met een hoop dat dit inderdaad een soort afkick moment is en over gaat.
17-06-2013

Hooikoorts

Gebruik al jaren Xyzal voor allergische-/hooikoortsklachten en ben vanwege allergietesten nu een paar weken gestopt. Slaap erg slecht in en heb s'morgens veel tijd nodig om op gang te komen. De 'bijwerking' slaperigheid is voor mij dus ook niet zo slecht!
10-06-2013

Allergie

Omdat ik morgen een allergie test moet ondergaan moest ik 4 dagen stoppen met levocetirizine. maar na dag 1 kreeg ik een vervelende jeuk! over heel het lichaam,telkens afwisselend . na 2 dagen is deze jeuk niet meer te houden !!! enkel als ik lig dan valt het mee. nu wil ik dit medicijn stoppen ,voorgoed omdat ik merk dat ik veel meer nadelen heb dan voordelen. Maar h[lees meer...]oelang gaat deze hel van jeuk nog duren als ik deze medicatie niet meer ga herbeginnen? graag jullie mening en liefst ervaringen . ik ben ten einde raad. levocitirizine ben ik beginnen in te nemen voor huisstofmijt ,niet voor jeuk .....
11-05-2013

Allergie

Ik gebruik nu al een aantal jaren xyzal en zonder vervelende bijwerkingen. Dat je er slaperig van word vind ik ook niet vervelend. Slaap ik 's avonds lekker in.
25-04-2013

Hooikoorts

Ik heb tijdens het gebruik nog steeds erg veel last van mijn luchtwegen en ogen. Wordt er net als vele anderen heel erg duf van, lusteloos en slaperig (erg vervelend). Ook 's nachts wordt ik meerdere maken wakker van het hoesten. Kortom niet tevreden over de werking.
03-04-2013

Allergie

Miin zoontje van (toen) 3jr bleek een erge allergie voor katten en hooikoorts te hebben. Xyzal gekregen via kinderarts. Katten vermijden we en in de hooikoortsperiodes krijgt hij 2x per dag 2,5ml vh xyzal drankje. Werkt goed. Alleen het niezen blijft maar dat is niet zo erg.
15-03-2013

Allergie

mijn zoon nam dit dagelijks en dit sinds enkele jaren, hij kreeg stilaan klachten thv zijn hart : hartkloppingen vooral. Hij kreeg ook vergrote pupillen. Volgens huisarts en cardioloog kon dit niet door xyzall maar omdat ik het zaakje niet vertrouwde stopte ik met Xyzall. De klachten verdwenen ! Volgens mij bouwde dit medicijn na het dagelijks te nemen een overdosis op en [lees meer...]werd het zo gevaarlijk voor een jonge tiener ! Overigens had hij geen last meer van allergieën toen hij stopte met Xyzall...

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (513) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (482) - Antibiotica - penicillines breedspectrum