Cetirizine Tabletten

Tavegil (66 meningen)
Desloratadine (60 meningen)

06-08-2019

Hooikoorts

3 jaar geleden gestart tijdens hooikoortsseizoenen met cetirizine, met succes Tussendoor stoppen als hooikoortseizoen voorbij was, leverde geen problemen op Na 3 jaar overgestapt naar homeopatische oogdruppels en gestopt met cetirizine 2 dgn na stoppen kreeg ik jeuk over het gehele lichaam zonder uitslag Collega kwam met bijwerking jeuk na staken cetirizine Na inname [lees meer...]10mg tabler, verdween de jeuk binnen 2 uur Korte tijd weer doorgebruikt, daarna wederom gestopt En weer na 2/3 dgn flinke jeuk Neem nu bij toename jeuk 1 tablet in en probeer het zo steeds langer uit te stellen tot ik er hopelijk helemaal mee kan stoppen Zit nu gemiddeld 6dgn tussen
12-07-2019

Allergische reactie

Heel erg jammer dat bijna alle fabrikanten (behalve de hele dure pillendraaiers) en leveranciers elk jaar omstreeks juli leveringsproblemen hebben. Er bestaan gigantische prijsverschillen tussen de goedkoopste pil in januari (€0,15) en de prijs die ik op dit moment moet betalen (€0,71 Allerfre of Reactine). Behalve twee hele dure merken is Cetirizine van een gewoon huismer[lees meer...]k van supermarkt en drogisterijketens als Etos, Kruidvat en Lidl uitverkocht. Ook de apotheken zowel online als plaatselijk kunnen mij niet meer aan betaalbare pillen helpen. Een hele rare zaak. Zeker gezien het feit dat dit vorig jaar omstreeks deze tijd ook het geval was. Gelukkig bleken ze in de ons omringende landen wel genoeg voorraad te hebben. Kortom, ongeloofwaardige prijsverschillen en gekke smoezen van verkopers over dit gekke fenomeen.
26-06-2019

Hooikoorts

Na jarenlang desloratadine en livocab had dit weinig werking meer. Werkt gewoon na een tijd nemen niet meer denk ik ofzo. Werkt prima, nog wel wat last van kriebel in de neus of oor. Maar overall ontzettend blij weer gewoon naar buiten te kunnen! Gebruik het nu 4 dagen, klein beetje moe soms maar absoluut niet erg. Ik koop hem bij de Kruidvat.
18-05-2019

Allergie

Na het 7e tabletje werd ik smorgens wakker met een gezwollen linkerzijde van mijn gezicht. Flinke zwelling ter hoogte van mijn jukbeen en huiduitslag op beide jukbeenderen, bultjes en vlekken, roodheid. Na stoppen met Cetirizine nam de zwelling langzaam af binnen een dag of 4. De huiduitslag veranderde in een huid die leek op schuurpapier, hard en rood. 4 dagen na stoppen[lees meer...] met de medicatie is dit nog aanwezig. Buiten de vervelende bijwerkingen hielp het middel mij ook helemaal niet tegen een constante waterige loopneus.
20-04-2019

Hooikoorts

Ik lees dat levocetirizine minder bijwerkingen geeft en dat ervaar ik ook zo maar de effectiviteit is bij mij nihil. Cetirizine maakt mij inderdaad slaperig maar werkt bij mij beter. Het werkt direct en langduriger. Ik heb al sinds mijn 8ste hooikoorts. Ik heb sinds mijn jeugd van alles geprobeerd. Homeopatisch tot aan prikken. Maar ieder jaar hoopte ik weer dat ik mij a[lees meer...]lles verbeeld had totdat het voorjaar aanbrak. Een paar jaar geleden getest en helaas voor alle pollen, bomen en grassen ben ik allergisch .
25-03-2019

Hooikoorts

Binnen enkele uren na inname tablet veel minder last van jeukende ogen, niesen en loopneus door hooikoorts. Heb de afgelopen paar dagen vrijwel geen hooikoortsklachten meer gehad. Ben tevreden over cetirizine.
01-03-2019

Verkoudheid

Al jaren ben ik bijna de hele winter af en aan verkouden. Toen ik me weer heel naar voelde, dit middel geprobeerd. Na één pilletje was de verkoudheid de volgende ochtend nagenoeg verdwenen, alleen nog een wat dichte neus. En slápen dat ik ervan doe, heerlijk! Ik neem nu soms nog een half pilletje, neem dat rond 18:00, ik slaap dan heel diep en goed.
26-02-2019

03-01-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik neem al jaren cetrizine om diarree te verlichten en om geen diarree te krijgen na een avondje uiteten. In principe eet ik niet als ik niet weet wat erin zit omdat ik gauw diarree krijg. Veel diarree wordt voorkomen door cetrizine te slikken. Het nadeel is weel dat ik 's avonds snel slaperig wordt en meer slaap (maar omdat ik te weinig slaap is het misschien wel goed). I[lees meer...]k neem het niet iedere dag, behalve als ik op vakantie ben. Ik neem het meestal als ik voel dat ik het moet nemen.
26-11-2018

Longkanker

Door de longkanker krijg in immunotherapie. Het medicijn wat ik krijg toegediend heet pembrolizumab. De zeldzame bijwerking van een loopneus maar dan de hele dag was bij mij van toepassing. Na het slikken van Cetrizine heb ik daar geen last meer van.
23-10-2018

Allergische reactie

Doordat ik extreme allergische reacties heb door mijn kou naar warmte allergie op zoek gegaan naar een oplossing. Eerst andere hooikoortstabletten geprobeerd, hier ging ik mij erg vreemd van voelen. Overgegaan naar deze, eerst werkte het heel goed. Daarna begon ik te merken dat ik problemen kreeg met spraak en zelfs typfouten ging maken, kwijt was hoe ik woorden moest schr[lees meer...]ijven en het vaak verkeerd uitsprak. Zeker geen alcohol erbij drinken want 1 wijntje versterkte dit en voelde ik me erg vreemd. Dus ik besloot te stoppen. Nu is de warmte allergie erger dan ooit. Zelfs als ik in de auto stap, onder de dekens ga liggen, een wijntje drink, stofzuig, direct heftige allergische netelroos op mijn hele lichaam. Word er nu nog gekker van. Ik raad dit dus af. Her lichaam raakt gewend aan de anti histamine waardoor je nog allergischer raakt! Achteraf gezien was ik ook heel kortademig (op de seh ervoor gelegen), nu ik gestopt ben is dat ook voorbij. Ik vind het absurd dat zo'n medicijn zonder recept notabene verkrijgbaar is terwijl het inspeelt op je hersenen!
04-09-2018

Hooikoorts

Na drie dagen kreeg ik bij de minste inspanning druk op mijn borst, uitstraling naar mijn armen en een zeer hoge hartslag! Na stoppen met deze pilletjes weer alles normaal.
14-08-2018

Allergie

Pijnlijke steken Pezen zitten vast en doen pijn Vingers zitten vast Zenuwachtig hoge bloeddruk Jammer Helpt wel voor mijn Chronische rhinitis
09-08-2018

Allergie

Ik heb al twee jaar huisstofmijt allergie het is eender welke medicatie ik neem mijn niezen lopende neus brandende ogen verminderd wel maar heb nadien ontstekingen op luchtwegen en de longen waar ik dan antibiotica moet nemen .Dus ik neem geen enkel medicatie tegen allergie meer in.
04-08-2018

Allergie

Ik gebruik dit al vele jaren. Heb tnt geen bijwerkingen ervan ervaren. Mijn klachten zijn onder controle
30-07-2018

Allergische reactie

In eerste instantie kreeg ik de cetirizine 10 mg tabletten voorgeschreven voor mijn hooikoortsklachten. Ik ben allergisch voor Bomen en grassen. Dus ik slikte ze van februari tm oktober. Tot ik een keer onverwacht 5 maanden lang een flinke allergische uitslag over mijn hele lichaam (van voet tot nek) had. Die uiteindelijk door lichttherapie verdween. Daarna kreeg ik het a[lees meer...]dvies van de Dermatoloog de Cetirizine het hele jaar rond te gaan innemen. Tot nu toe is het bij kleine opvlammingen gebleven die ik snel weer onder de knie kreeg door niet te krabben en jeukstillende en verkoelende crèmes te gebruiken

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (512) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (481) - Antibiotica - penicillines breedspectrum