Ervaringen met Cetirizine Tabletten

Verkoudheid (3 meningen)
Netelroos (2 meningen)

10-07-2023 | Man | 42
Hooikoorts
Ik had dezelfde klachten maar ben cetirizine blijven slikken omdat het hielp bij ergere klachten qua hooikoorts en jeuk en mijn slaapkwalitiet flink verbeterde (stop ik dan ga ik erg heftig dromen, waardoor ik ook weer moe en suf wakker word) Wel heb ik gemerkt dat wanneer ik 's morgens beweeg (10km hometrainer) en extra Magnesium en Vitamine B12 neem ik geen suf/moehei[lees meer...]d klachten meer heb gedurende de dag.

22-06-2023 | Vrouw | 41
Hooikoorts
Ik heb deze pillen vaker genomen tegen hooikoorts. Echter de laatste 2x dat ik deze pillen nam kreeg ik een enorme reactie. Binnen een uur was mijn hartslag veel hoger, hyperventilatie, misselijk, buikpijn, diaree, agitatie, verwardheid, zweten. Ik heb een volle dag met paniekaanvallen gezeten, hoge hartslag en het kwam en ging. Na lang zoeken kwam ik erachter dat er een[lees meer...] stofje inzit die paniekaanvallen kan veroorzaken! Hoe is het mogelijk dat deze pillen zomaar zonder recept bij de drogist te koop zijn?! Dit zou veel beter in de bijsluiter gemeld moeten worden! Wat een ellende deze pillen! Nooit meer! En nu maar wachten tot het is uitgewerkt, slapen lukt niet met al die klachten

09-06-2023 | Vrouw | 62
cetirizine (10mg)
Ik gebruik het omdat ik erg allergisch ben voor insectensteken zoals muggen en horzels en daar enorme zwellingen en jeuk van krijg, met als gevolg kapot krabben en beschadigde en soms zelfs geïnfecteerde huid. In vakanties neem ik het in zodra ik geprikt wordt. Jeuk en zwelling zijn dan lang zo erg niet, dus ik heb het altijd bij me.

06-06-2023 | Man | 41
Hooikoorts
Ik gebruik nu al enkele jaren Centrizine tegen hooikoorts (graspollen/Berk) er voornamelijk vanaf begin mei t.e.m. augustus. Elk jaar heb ik dezelfde symptomen, hetzij algehele vermoeiheid en een neerslachtig gevoel. Ook wanneer ik dit 's avonds inneem. Wanneer ik stop met inname dan verdwijnen de bijwerkingen na enkele dagen. Momenteel probeer ik het seizoen door te gaan [lees meer...]met een neusspray op basis van corticosteroïden en oogdruppels tegen allergie. Jammer genoeg heb ik het doorgegeven aan één van mijn kinderen die momenteel enorm veel last van heeft.

03-06-2023 | Vrouw | 68
Netelroos
Jarenlang (10) al netelroos en met gebruik citrizine is het voor 95 % genezen. Toch ontstaat er nog steeds nieuwe uitslag. Deze zijn kleiner en genezen sneller.

01-03-2023 | Vrouw | 23
Verkoudheid
Mijn ervaring is wellicht anders dan andere maar hopelijk kan dit verhaal iemand helpen. De Cetirizine Tabletten werken omdat het ervoor zorgt dat je slijmvliezen uitdrogen in de neus. Bij mij (als vrouw) resulteerde dit in niet alleen het uitdrogen van de neus maar ook de mond, en geslacht. Hierdoor kreeg ik moeite met het hebben van seks en vaak hoofdpijn. Ik heb 2 jaar [lees meer...]iedere dag deze tabletten geslikt en ben afgelopen weekend gestopt nadat ik achter deze informatie was gekomen. Hierdoor ben ik overgegaan op neusspray voor allergieen die voorgeschreven werd door de dokter. De bijwerkingen van stoppen zijn erg veel jeuk die ik voorheen nog niet had maar beter dan pijn bij seks :)

31-01-2023 | Man | 72
Jeuk
Ik heb jeuk over vrijwel het gehele lichaam, maar op afwisselend meerdere plaatsen. Cetirizine heeft mij na ongeveer een dag goed geholpen en mij vooral mijn nachtrust teruggeven. Ik ben doorgestuurd naar een dermatoloog en ben een paar dagen voor het (tweede) consult gestopt met de medicatie. De jeuk was toen nog niet in belangrijke mate teruggekomen. Echter na een dag w[lees meer...]el en ik wacht nu af. Wanneer de situatie voortduurt maak ik opnieuw een afspraak met de dermatoloog.

16-01-2023 | Man | 39
cetirizine (10mg)
Het helpt alleen maar geneest niet. Heb het nu een jaar gebruikt. Elke dag s’avonds voor het naar bed gaan 1 tabletje en dan heb ik geen last meer van verkoudheidsklachten. Alleen waar ik dan last van heb is zwak, suf en moe zijn. Wat uiteindelijk leid tot lichtelijk depressief zijn. Nu na een jaar ben ik gestopt ook mede door de bijsluiter eens goed te lezen. Na drie dage[lees meer...]n komt de allergie weer terug en lig ik ziek op de bank. 50+ keer niezen op een dag is normaal. Ik weet niet wat beter is gewoon de natuur zijn werk te laten doen of een medicijn die het ene stopt maar het andere nadeel er voor terug krijgt. Dit alles heeft heel veel invloed op mijn werkleven. Elke maand ziek zijn vind geen werkgever leuk en als ik het inneem ben ik suf en moe en ongeconcentreerd. Dus het werkt van beide kanten niet in mijn voordeel.

12-06-2022 | Vrouw | 32
Werkt goed!

22-01-2022 | Vrouw | 44
cetirizine (5mg)
Sinusitis
Was wat bang van de bijwerkingen in de bijsluiter maar viel in mijn geval goed mee. Wel wat vermoeider dan voordien maar te doen.

07-12-2021 | Vrouw | 33
Huisstofallergie
Ik heb het bijna een jaar gebruikt. Geen last meer van allergie en geen bijwerkingen. Nu probeer ik te stoppen. Dit veroorzaakt nauwelijks de symptomen die ik eerst had door huisstofmijt allergie. Maar nu krijg ik wel last van jeuk over heel mijn lijf. Als ik dan toch weer een pilletje slik, verdwijnt de jeuk weer. Nu kijk ik of ik het medicijn rustig af kan bouwen.

15-08-2021 | Man | 58
Jeuk
Jeuk, urthicaria / atopisch eczeem, ondraaglijk sterke jeuk, hele lichaam, vooral s nachts

17-04-2021 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Ik word er zo moe van en loom net alsof je wakker bent maar in een roes ofzo ... zelfs als ik ze savonds neem voor het slapen. Ik geraakte deze ochtend niet uit mijn bed nam gisteren rond 22u een pilletje van 10mg. Altijd al last van de vermoeidheid na een pilletje dus probeerde nu eens om dezevoog het slapen te nemen maar geen resultaat het is nu 13u en ik voel me nog ste[lees meer...]eds niet normaal qua energie pijl

10-09-2020 | Vrouw | 52
cetirizine (10mg)
Gebruik nu al 3 jaar de Lidl tabletten naar volle tevredenheid zonder al teveel bijwerkingen. Gebruik bij jeuk in de oren, ogen en keel icm pijn in de keel. Dit laatste verdwijnt een 10 minuten na een halve tablet. Gebruik: het hele jaar door enkel wanneer nodig een halve tablet. Begin dit jaar ook de cetrizine tabletten via de huisarts geprobeerd via de apotheek maar[lees meer...] dit veroorzaakte aanhoudende hoofdpijn. Duurde paar dagen voordat het verband met de pillen bekend was. Nu weer terug naar tabletten bij de Lidl en overgestapt naar kruidvat omdat ze al 4 maanden niet leverbaar zijn bij de Lidl.

21-07-2020 | Man | 31
cetirizine (10mg)
Werkt redelijk goed, heb er nooit problemen mee tijdens hooikoorts , wordt er zelfs niet moe van. De mensen die hier bijwerkingen van krijgen zouden zich beter op meerdere dingen laten testen.

06-07-2020 | Vrouw | 46
Hooikoorts
Een paar jaar geleden gebruikt en vrij snel gestopt ivm vermoeidheidsklachten. Nu door COVID toch weer begonnen, hoe weet ik anders of ik hooikoorts heb of besmet ben met COVID. Tip van collega was om in te nemen voor het slapen gaan. Al een paar perfecte maanden gehad, nies nu nagenoeg nooit meer, voel me fit en helemaal prima. Van hooikoorts werd ik echt ziek inclusief [lees meer...]koorts, nu voel ik me beter dan afgelopen jaren hiervoor.