Cetirizine Tabletten

Huisstofallergie (3 meningen)
Verkoudheid (2 meningen)
Netelroos (1 mening)

INVLOED VAN DNA

Genetisch invloed bekend? Nee.
Genen zijn bij niemand gelijk. Geven jouw genen je meer kans op bijwerkingen?

Aerius (166 meningen)
Levocetirizine (121 meningen)
Cetirizine Tabletten (120 meningen)
Xyzal (74 meningen)
Tavegil (61 meningen)

Farmacoterapeutisch Kompas

Pagina 1 van 7
01-03-2019

Verkoudheid

Al jaren ben ik bijna de hele winter af en aan verkouden. Toen ik me weer heel naar voelde, dit middel geprobeerd. Na één pilletje was de verkoudheid de volgende ochtend nagenoeg verdwenen, alleen nog een wat dichte neus. En slápen dat ik ervan doe, heerlijk! Ik neem nu soms nog een half pilletje, neem dat rond 18:00, ik slaap dan heel diep en goed.
26-02-2019

Hooikoorts

03-01-2019

PDS (prikkelbare darmsyndroom)

Ik neem al jaren cetrizine om diarree te verlichten en om geen diarree te krijgen na een avondje uiteten. In principe eet ik niet als ik niet weet wat erin zit omdat ik gauw diarree krijg. Veel diarree wordt voorkomen door cetrizine te slikken. Het nadeel is weel dat ik 's avonds snel slaperig wordt en meer slaap (maar omdat ik te weinig slaap is het misschien wel goed). I[lees meer...]k neem het niet iedere dag, behalve als ik op vakantie ben. Ik neem het meestal als ik voel dat ik het moet nemen.
26-11-2018

Longkanker

Door de longkanker krijg in immunotherapie. Het medicijn wat ik krijg toegediend heet pembrolizumab. De zeldzame bijwerking van een loopneus maar dan de hele dag was bij mij van toepassing. Na het slikken van Cetrizine heb ik daar geen last meer van.
23-10-2018

Allergische reactie

Doordat ik extreme allergische reacties heb door mijn kou naar warmte allergie op zoek gegaan naar een oplossing. Eerst andere hooikoortstabletten geprobeerd, hier ging ik mij erg vreemd van voelen. Overgegaan naar deze, eerst werkte het heel goed. Daarna begon ik te merken dat ik problemen kreeg met spraak en zelfs typfouten ging maken, kwijt was hoe ik woorden moest schr[lees meer...]ijven en het vaak verkeerd uitsprak. Zeker geen alcohol erbij drinken want 1 wijntje versterkte dit en voelde ik me erg vreemd. Dus ik besloot te stoppen. Nu is de warmte allergie erger dan ooit. Zelfs als ik in de auto stap, onder de dekens ga liggen, een wijntje drink, stofzuig, direct heftige allergische netelroos op mijn hele lichaam. Word er nu nog gekker van. Ik raad dit dus af. Her lichaam raakt gewend aan de anti histamine waardoor je nog allergischer raakt! Achteraf gezien was ik ook heel kortademig (op de seh ervoor gelegen), nu ik gestopt ben is dat ook voorbij. Ik vind het absurd dat zo'n medicijn zonder recept notabene verkrijgbaar is terwijl het inspeelt op je hersenen!
04-09-2018

Hooikoorts

Na drie dagen kreeg ik bij de minste inspanning druk op mijn borst, uitstraling naar mijn armen en een zeer hoge hartslag! Na stoppen met deze pilletjes weer alles normaal.
14-08-2018

Allergie

Pijnlijke steken Pezen zitten vast en doen pijn Vingers zitten vast Zenuwachtig hoge bloeddruk Jammer Helpt wel voor mijn Chronische rhinitis
09-08-2018

Allergie

Ik heb al twee jaar huisstofmijt allergie het is eender welke medicatie ik neem mijn niezen lopende neus brandende ogen verminderd wel maar heb nadien ontstekingen op luchtwegen en de longen waar ik dan antibiotica moet nemen .Dus ik neem geen enkel medicatie tegen allergie meer in.
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (842) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (488) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (464) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (376) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!