Aerius

Astma (6 meningen)
Netelroos (3 meningen)

01-07-2019

Allergie

Nadat Aerius niet meer vergoed werd moest ik van Aerius naar desloratadine. Dit generieke middel van Aurobindo werkte totaal niet. Waardeloos maar wel goedkoper. Ik moest er een antihoest middel bij gebruiken en een neusspray ziehier de kosten besparing ??
25-04-2019

Allergische reactie

Vanwege een allergische reactie op kaneel, cacao en banaan nam ik Aerius. Na inname verdwenen de klachten (jeuk, galbulten) binnen 20 minuten. Zeer tevreden over Aerius. Helaas werd Aerius vervangen door Desloratadine. Ook effectief maar minder naar mijn gevoel. Geen bijwerkingen bij beide middelen.
11-08-2017

Allergie

Overgestapt naar cetirizine ivm steeds vocht achter de trommelvlies.
16-09-2016

Allergische reactie

Na 1 pilletje klacht verholpen!
30-06-2016

Allergie

Fijn middel, waar je niet suf van wordt, zoals andere medicijnen die ik heb gebruikt. Soms breekt de allergie wel door de medicatie heen, maar over het algemeen houdt hij m onder controle.
24-01-2016

Allergie

Onze dochter kreeg dystonie van de Desloratidine, ze heeft een aantal dagen in het ziekenhuis doorgebracht, het was enorm schrikken en angstig om te zien. Komt zeldzaam voor bij deze medicatie, wij vinden het echt troep dus, voor ons deze zooi nooit meer!
20-08-2015

Allergie

Beste mensen k was paar weken terug op vakantie in turkije en deze pillen krijg je daar zonder recept in de apotheek voor 4 euro per pak 30 stuks,Gelijk paar pakken meegenomen voor mensen die op Vakantie gaan naar turkije eff langs de apotheek . šŸ‘
12-05-2015

Hooikoorts

ik werd er na een dag of drie, enorm suf van en kon alleen nog maar slapen. Ik had het gevoel mezelf kwijt te zijn. Ik ben een actieve ADHD'er zonder medicijn gebruik. Dit medicijn is nog erger dan de kwaal.
25-04-2015

Hooikoorts

Kleine tabletjes, geen bijwerkingen zoals sufheid. Goed effect tegen hooikoorts en andere allergieƫn.
21-04-2015

14-01-2015

Astma

Mijn oudste zoontje heeft dit jaren gebruikt. Ik merkte meteen dat zijn gedrag serieus veranderde, heel druk en opvliegend. Andere druppels gekregen maar nog erger. Geen keus ivm ernst allergie. Toen mijn 3e zoontje ook dit spul kreeg, echt weer hetzelfde te merken aan gedrag. Inmiddels was mijn oudst depressief! Ik had er deze zomer genoeg van en heb het spul de deur uit [lees meer...]gedaan. Eerlijk waar.. mijn oudste kijkt weer vrolijk en ze hebben beiden geen terugval gehad. (nu is Montelukast blijkbaar een goed alternatief, zijn tabletjes, wel prijzig -hier in Belgiƫ toch) Ik werd niet serieus genomen door de longspecialist van mijn oudste, goh hoor je niet vaak hoor.
17-10-2014

Jeuk

Had meer dan 30 jaar afwisselend weinig tot extreem veel jeuk, krabde me over heel mijn lichaam dan open. Had er vroeger 2 maanden voor in een academisch ziekenhuis gelegen, alle denkbare therapieen gehad, niets hielp ook maar in 't minst. Veel dermatologen gezien, onderzoeken gehad, alles zonder enig resultaat. De meeste antihistamine tabletten waren zeer versuffend, hie[lees meer...]ld toch nog jeuk. Desloratadine (Aerius) hielp mij binnen een half uur.... onvoorstelbaar. Ik mag er tot 6 per dag ! Is niet eens nodig. Mijn man kreeg netelroos, hem hielpen ze ook enorm goed. Nu heb ik Desloratadine van Actavis, helpt ook goed. Ik kan nu toe met 1 per dag, gebruik al 3 jaar dagelijks de Desloratadine, maar als ik stop begint de jeuk na enkele dagen weer...Dus stoppen gaat (nog) niet, maar ik ben er laaiend enthousiast over, het heeft mijn leven veranderd !!
24-07-2014

Allergie

Ook een ander merk gekregen (Teva Pharma) dan Aerius en de effectieviteit is inderdaad een stuk minder. Na weken slikken nog steeds tranende ogen en veel, heel veel niezen. Om gek van te worden soms. Gelukkig 's-nachts niet. Nu gevraagd om Aerius terug te krijgen, zal me lukken ook al moet ik ervoor bijbetalen.
03-07-2014

Allergie

Toen we op een hond pasten van een vriendin moest ik naar de KNO-arts en die vond de allergie zo erg dat hij Aerius voorschreef. Het werkt bij mij erg goed, ik neem het alleen in als ik ergens heen ga waar huisdieren zijn of als ik ga zwemmen ivm chloorallergie, daar werkt het bij mij ook goed bij. Toen ik 12 werd wilde de KNO-arts me ipv de drank aan de pilletjes hebben,[lees meer...] 1 keer geprobeerd, nooit weer. Ik bleek allergisch te zijn voor die pillen en het werd alleen maar erger en ik werd er ook nog eens heel duf van. Daarna weer aan het drankje begonnen en daar ben ik erg tevreden over. Het wordt tegenwoordig wel steeds lastiger om het bij de apotheek te krijgen, ondanks expliciet voorschrift van de KNO-arts om me de Aerius te geven in vloeibare vorm op het recept, doet de apotheek vaak moeilijk. De ene keer moeten we zelf betalen (kan ook aan zorgverzekeraars liggen) de andere keer willen ze me weer aan de pillen hebben (die duurder zijn, logisch) en weer een andere keer verkopen ze me een goedkopere versie, waarvan ik dus maar weer af moet wachten of ik er geen klachten van krijg. Ik heb nu de goedkopere versie meegkregen, die heeft mijn moeder gekregen, ondanks dat ze vroeg om Aerius, ik heb nu desloratadine Teva, de bestanddelen zijn hetzelfde als van Aerius, dus ik ga het wel proberen, na aandringen van de apotheek. Maar de pillen neem ik nooit meer.
10-06-2014

Hooikoorts

Helpt snel en hoeft alleen te worden genomen als je last hebt. Moeheid is wel een kleine bijwerking, maar dat ligt wellicht ook aan de hooikoorts zelf.
27-04-2014

Hooikoorts

Desloratadine...............hondskotsmisselijk van die pillen en toch nog niezen, ik heb me al 'ns 'n stoma breuk geniesd. Wat moet ik doen om van dat niezen ieder voorjaar af te komen??? Toch maar weer 'n pot bijenpollen kopen .

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (503) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (472) - Antibiotica - penicillines breedspectrum