Ervaringen met Ebastine

Allergie (4 meningen)
Netelroos (2 meningen)

12-07-2021 | Vrouw | 60
ebastine (20mg)
Ik heb er goede resultant mee

08-08-2017 | Vrouw | 32
Allergische reactie

24-05-2022 | Man | 61
ebastine (10mg)
Mijn man kreeg deze vanwege ernstige jeuk nadat hij gestopt was met een antibioticumkuur. De jeuk was echt extreem en er was een beginnende cellulitis. Na een bezoek bij de specialist schreef deze ebastine voor, 20mg. Mijn man had gelijk toen we bij de apotheek waren geweest 1 talblet gepakt, zo'n 5 uur later voelde hij zich niet meer zo stabiel op z'n benen en was hij d[lees meer...]uizelig. De jeuk voelde hij inderdaad niet meer zo extreem, maar de bijwerkingen vond hij daarentegen wel heel extreem.

18-06-2021 | Vrouw | 62
Netelroos
Om de week ongeveer heb ik een serieuze aanval van netelroos. Nadat ik Ebastine 10 ingenomen heb, is de jeuk na ongeveer een half uur helemaal verdwenen. De uitslag meestal ook, of iets later. Het probleem is de slaperigheid de dag na inname. Kan met moeite m'n ogen openhouden. Autorijden is uitgesloten. Echter tegen netelroos helpt het bij mij zeer goed en ook wanneer ik [lees meer...]hooikoorts heb. Ik kreeg het ook voorgeschreven tegen eosinofiele gastro-enteritis, 2 pillen per dag. Dat was niet doenbaar want dan ben ik geen één dag meer wakker genoeg om te rijden bv. Maar tegen netelroos en hooikoorts voor mij echt een topper.

31-03-2020 | Man | 32
Netelroos

24-11-2022 | Man | 57
ebastine (10mg)
Ivm met allergie voor huisstofmijt en een dierenallergie. Ben voor alsnog erg tevreden met ebastine. Hiervoor diverse allergie medicatie gehad. Begonnen met mizollen deze hebben mij jaren geholpen. Vervolgens Telfast 180 mg ook deze hebben mij jaren gediend. Daarna nog Arius en loratedine geprobeerd echter zonder resultaat. Mijn vorige medicijn was levocetirizine hier moes[lees meer...]t ik na een paar dagen mee stoppen ivm vreselijke bijwerkingen.

13-06-2018 | Vrouw | 30
ebastine (10mg)
Jaren veel last gehad van mijn allergie en veel antihistaminetabletten werkte na verloop niet meer. Nu al jaren in combinatie met neusspray weinig klachten meer van hooikoorts, huisstofmijt en huisdieren allergie. Daarnaast altijd overgevoelig geweest voor zeep, wasmiddel ed. Door deze tabletten na het douchen of sporten geen last meer van vervelende jeuk.