Ervaringen met Desloratadine

Netelroos (10 meningen)
Huisstofallergie (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Tavegil (78 meningen)
Xyzal (77 meningen)

07-02-2024 | Vrouw | 70
desloratadine (0,5mg/ml)
De eerste dag prima geslapen de tweede nacht slecht geslapen zweten by omdraaien in bed duizelig

02-01-2024 | Vrouw | 64
Netelroos
In een woord GEWELDIG geholpen bij heftige netelroos, die na allerlei medicatie maar niet over ging. Voorgeschreven door dermatoloog.

01-08-2023 | Vrouw | 33
Netelroos
Heftige netelroos , deze pillen helpen nauwelijks. Ik ben op vakantie en ik dacht dat ik depressief aan het worden was of niet goed ben in het hoofd. Ik voel Me heel naar, neerslachtig, duizelig vooral na het eten savonds als ik net die pil heb ingenomen. Ik dacht dat ik te weinig water dronk, maar 2,5/3 liter lijkt me voldoende. Ik stop er gelijk mee .. wist niet dat [lees meer...]het een bijwerking van de pillen kon zijn! Maar wat ik hier lees

23-07-2023 | Vrouw | 41
desloratadine (0,5mg/ml)
Draagt zeker bij aan beter verdragen van voedsel. In de eerste 4 a 5 uren na gebruik komt een zeurende hoofdpijn opzetten en een wat neerslachtig gevoel. En soms wat misselijkheid. Ik slaap langer als ik dit gebruik maar ben toch meer vermoeid. Ik gebruik het nu 2 weken, wellicht treedt dus nog meer gewenning op.

18-06-2023 | Vrouw | 32
Hooikoorts
Van de huisarts gekregen voor de hooikoorts, doet maar weinig.

03-06-2023 | Man | 51
Hooikoorts
Huisarts adviseerde deslorat 5mg ipv cetrizine. Sinds gebruik van cetrizine last van droge mond, keelschrappen, hoofdpijn, moeite met uit bed komen. Hooikoortsproblemen zijn wel opgelost, maar last van bijwerkingen is minder. Na overstap op deslorat 5mg veel hoofdpijn, angstaanvallen, droge mond als je slaapt (vaak drinken). Hoesten, niezen en andere hooikoortsklachten [lees meer...]zijn wel verdwenen.

29-05-2023 | Man | 31
Hooikoorts
Werkt perfect en zeer snel. Wordt er wel een beetje suffig van. Daarom neem ik ze nu voor het slapen gaan en je slaapt als een roos. Werkt 24u lang dus de dag er na kan ik prima de dag door komen

20-05-2023 | Vrouw | 85
desloratadine (5mg)
Neus reageert op sterke geuren, bloemen, schoonmaakmiddelen, wasmiddel, huisparfums, parfums, synthetische stoffen etc. Gevolg: neus gaat dicht zitten, net alsof ik door een filter ademhaal. Op 1 mei Desloratadine Sandoz 5 mg voorgeschreven gekregen, en als extra aanvulling in geval van nood Dymista neusspray. Tot nu toe maar 1x de Dymista hoeven gebruiken. Échter sinds[lees meer...] 4 dagen knetterende koppijn en een onstilbare honger, ik kan de hele dag door eten... Dan lees ik hier ook nog eens dat er redelijk veel mensen vermoeidheidsverschijnselen krijgen en ik ben al chronisch vermoeid. Ik heb gister dus ook mijn laatste tabletje ingenomen.

31-08-2022 | Vrouw | 68
desloratadine (5mg)
Heb sinds maanden histamineproblemen, kan veel niet meer eten. Eerste pil ging goed, 2e ook, derde dag was vreselijk na lunch, ik weet niet of ik nog een derde neem.

14-07-2022 | Vrouw | 15

11-06-2022 | Vrouw | 65
desloratadine (5mg)
Warmte Urticaria ook in de winter .Prikt jeukt vooral halsstreek met rood witte vlekken en zwelling .Ik neem nu drie maanden deze medicatie maar met weinig effect.Wel hoofdpijn en aan rechterkant pijnlijke steken naast de maag.

23-05-2022 | Vrouw | 42
Netelroos
Werkte onvoldoende bij netelroos, ook na hoge dosering niet het gewenste resultaat

26-03-2022 | Man | 67
Desloratadine helpt niet.

19-12-2021 | Man | 56
Huisstofallergie
Ik was heel erg veel verkouden, loopneus hoesten en helemaal schraal onder me neus, en kreeg altijd de griep ,heb me toen laten testen op het ziekenhuis. uit de test bleek dat ik huismijt had de hoogste gehalte -5 ik was voor veel stofjes vat baar,ze schreven toen het medicijn arius voor ,1 tablet per dag.en ik heb nergens geen last meer van,geen griep ,niet meer verkoude[lees meer...]n,o ja bijna vergeten ,had het een week niet in genomen ,Ik kreeg uitslag op mijn lichaam allemaal van die rode bultjes bleek van bosvlooien te zijn ,daar kreeg ik de uitslag van,heb meteen weer mijn tablet ingenomen ik was er in een paar dagen van af.ik slik het al 15 jaar heb er veel baat bij.ben heel blij met dit medicijn.

21-06-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Mega last van hooikoorts en wat ik in huis had was niet afdoende. Huisarts heeft toen deze medicijnen voor geschreven. Niet blij mee.

16-06-2021 | Vrouw | 34
desloratadine (10mg)
Een paar jaar desloratedine gebruikt, heeft maar even effect gehad, je lichaam lijkt er snel aan te wennen! Nu levocetrizine en heeft zeker effect, geen dikke jeukende ogen meer!