Semprex

Allergie (4 meningen)
Netelroos (1 mening)

20-03-2013

Hooikoorts

Semprex werkt, d.w.z. nagenoeg geen tranende en jeukende ogen meer, terwijl dat zonder Semprex niet te doen is. Wèl heb ik last van droge opgezwollen neusklieren, en blijft mijn neus lopen. Slaap daarom niet best. Deze bijwerking ervaar ik als een fors nadeel. Ik merk nauwelijks iets van slaperigheid oid. Heb eerder wel andere middelen gebruikt, weet niet eens meer welke[lees meer...], maar die waren minder effectief of veroorzaakten een duf gevoel de hele dag.
08-01-2015

Netelroos

Na een aantal injecties met B12 plotseling flink allergisch geworden daarvoor, met netelroos en eczeem reacties. Een aantal verschillende anti histamine tabletten gebruikt maar die werkten niet of gaven hartkloppingen. Semprex werkt bij mij prima alleen jammer dat er lactose in zit want daar reageer ik niet goed op. Ik zit nu met een opgeblazen gevoel en heb last van mijn [lees meer...]darmen. Jammer dat zo vaak lactose wordt toegevoegd. Veel mensen met een allergie of allergische reactie hebben meerdere stoffen waar ze slecht op reageren. Ik weet niet of ik het ga door gebruiken of toch beter weer een andere soort ga uitproberen.
11-05-2013

Hooikoorts

ruim een jaar geleden kreeg ik uitslag op mijn handen en polsen, later ook aan enkels en wreef. Bij druk op de huid ook grote rode verdikte plekken. Alle anti histamine tabletten geslikt maar daardoor kreeg ik verhoogde lever waardes. Alleen met dit medicijn niet. 1 capsule voor het slapen gaan is bij mij voldoende. Omdat je er een beetje suffig bij kan worden heeft dit e[lees meer...]en positieve invloed op de nachtrust.........
25-06-2012

Hooikoorts

Na verschillende andere antihistaminen, o.a. zyrtec, te hebben uitgeprobeerd uiteindelijk blijven hangen bij Semprex, al bijna 20 jaar inmiddels. Werkt goed, zelfs de maand juni is goed door te komen. Enige nadeel vind ik dat de pillen 8 uur horen te werken maar bij ernstige hooikoorts (harde oostenwind en erg droog weer bijv.) raken ze na een uur of zes wel uitgewerkt. [lees meer...] Ik gebruik wel in de ergste maanden additioneel oogdruppels.
24-02-2011

Hooikoorts, voedselallergie, andere allergiën

Semprex is bij mij het enige middel dat altijd werkt. Binnen een kwartier merk ik al verlichting. Ik neem er eentje wanneer mijn "24-uurs-middel" niet voldoende is, of wanneer ik per ongeluk iets heb binnengekregen waar ik niet tegen kan. Helaas duurt de werking maar een uur of 4, en mag ik er maar 3 per dag. Dus de hele dag overspannen lukt niet. Ook krijg ik bij 3 per d[lees meer...]ag last van een "hoofd vol watten". Slaperig word ik er niet van, en dit effect heb ik ook niet bij sporadisch gebruik, uitsluitend bij meerdere dagen 3 per dag. Ik draag dit middel altijd bij me, en vraag de allergoloog ook altijd om een herhalingsrecept, ondanks dat hij zegt dat er betere alternatieven zijn, simpelweg omdat dit middel echt werkt!
23-01-2011

Allergie

als ik meer gebruik, dan krijg ik last van de lactose in het tablet.
21-09-2010

Allergie

Goed medicijn, onderdrukt mijn allergieen prima. Tenzij ik een paar x een pil vergeet. Wel heb ik last van vermoeidheid door deze medicatie. Ik slaap meer en ben sneller moe.
18-06-2019

Hooikoorts

Indien nodig mag je 3 capsules per dag tegen hooikoorts. Over het algemeen heb ik aan 1 capsule voldoende. Zeer effectief dus.
17-04-2019

27-07-2015

Allergische reactie

jaar bij het VU gelopen en jaren bij het regionale ziekenhuis Haarlem bij een specialist, geen aanwijsbare allergie voor iets maar vreselijke jeuk en bultjes op handen en voeten. Met semprex veel minder last en ook mijn leverwaardes blijven redelijk in tegenstelling tot andere histamine onderdrukkers
25-03-2015

Semprex (acrivastine)

Sinds december 2011 ernstige zwellingen van gezicht (lippen, ogen, voorhoofd, kin), keelholte, tong en/of handen/voeten, darmen. In de loop van twee jaar (2012 en 2013) oplopend naar bijna dagelijkse aanvallen en spoedopnames in het ziekenhuis (zwellingen tong/keel). Stabiliseerde licht in 2014 en sinds januari 2015 uitdovend naar ong. 1 lichte aanval per week. De hefti[lees meer...]gste zwellingen worden onderdrukt met Prednisolon ic.m. Tavegyl en later Semprex. Prednisolon geeft mij bijzonder veel bijwerkingen en gebruik ik alleen indien nodig bij de gevaarlijke zwellingen van tong en keel. Tavegyl maakt mij heel slaperig en vermoeid. Zo ernstig dat ik problemen kreeg met dagelijks functioneren (slikte dagelijks 1 tablet preventief en meer tijdens aanvallen) Semprex is snel en kortwerkend en geeft bij mij geen bijwerkingen. Het kan geen kwaad om na bijv. 30 minuten nogmaals een capsule te nemen als de werking niet effectief blijkt. Geen vermoeidheid of slaperigheid. Ik slikte het in 2014 ook preventief maar dit heb ik inmiddels afgebouwd. Ik gebruik Semprex nu alleen nog bij een aanval en/of bij netelroos. Ik ben heel blij met dit middel!
18-11-2010

Voedselallergie

Ik heb een ernstige voedselallergie, voor tarwe. Wanneer ik niet zeker weet wat ik eet en dus mogelijk een tarwebestanddeel binnen ga krijgen neem ik preventief Semprex om anafylactische shock te voorkomen. Daarna moet ik alsnog rust houden, maar het medicijn werkt prima. Het enige neveneffect dat ik voel is slaperigheid, maar dat komt door de combinatie van tarwe en het m[lees meer...]edicijn - beiden veroorzaken vermoeidheid, en samen zorgen ze dus voor extreme slaperigheid.
01-05-2009

Hooikoorts en onstoken ogen

ik gebruik het al jaren tot volle tevredenheid
22-04-2009
Man