Ervaringen met Tavegil

Allergie (36 meningen)
Hooikoorts (17 meningen)
Jeuk (2 meningen)
Huisstofallergie (2 meningen)
Anafylactische shock (1 mening)

Aerius (179 meningen)
Levocetirizine (168 meningen)
Cetirizine Tabletten (147 meningen)
Desloratadine (99 meningen)
Xyzal (77 meningen)

11-04-2011 | Man | 47
Pollen allergie
Werkt in mijn geval goed tegen pollen-allergie (jeukende ogen/geirriteerde neus/jeukend gehemelte) Maar ik ben de eerste dagen van gebruik in het pollenseizoen zeer slaperig en kan nauwelijks mijn ogen open houden. Auto rijden gaat niet. Ik begin het slikken dus maar voor het weekend en breng dit als een zombie door. Na een paar dagen verdwijnt deze slaperigheid. Effect te[lees meer...]gen allergie neemt ook wel wat af maar blijft voldoende.

20-09-2018 | Man | 48
clemastine (1mg/ml)
onbekende allergische reactie met zware jeuk op huid tot gevolg om jeuk te verminderen, dit mediijn voorgeschreven gekregen voor 5 dagen. na 2 pillen / 1 dag opgehouden vanwege bijwerkingen.

09-01-2018 | Vrouw | 48
Netelroos
Ik slik nu 2 dagen Tavegil ivm netelroos. Ik had blaadjes en jeuk over mijn hele lichaam, verdroeg geen kleding, vreselijk. Met tavegil werd de netelroos wel minder, maar ik lag vervolgens de hele dag op de bank te slapen. Zelfs te 'lui' om thee te zetten. Ik wil graag nog wat kunnen doen dus probeerde het even zonder Tavegil, maar weer over mijn hele lijf jeukende blaas[lees meer...]jes en opgezwollen verhitte huid. En krab me gek. Dus toch maar weer een tabletje genomen. Kan ik straks weer slapen... :-(

01-08-2016 | Vrouw | 48
clemastine (1mg)
Voor de 2e x in 1,5 maand een allergische reactie, weet nu iig wel waar het van is (een nieuwe bodylotion). Hele lichaam onder de jeukende, branderige bulten en een opgezwollen gezicht. Bij de eerste signalen nu gelijk Tavegil geslikt (en een zalf voor mijn gezicht + koelzalf voor mijn lichaam), maar het zette helaas toch door. Vorige keer duurder het een week eer ik er va[lees meer...]naf was, hoop nu toch wel sneller. Eigenlijk te duf om ook maar iets te doen, dut op mijn werk bijna in.

25-08-2015 | Vrouw | 48
Netelroos
Het vlakt af, maar ik werd er behoorlijk moe van, concentratieproblemen etc.

16-03-2015 | Vrouw | 49
Netelroos
Had even een paar uur effect maar zeker niet de 12 uur die aangegeven werd.

30-10-2020 | Vrouw | 50
clemastine (1mg)
Ik gebruik dit middel nu ruim 1 dag. Ik merk minimaal effect, alleen heel veel pittige bijwerkingen. Dit lijkt me geen prettig geneesmiddel. Als het dan nog goed hielp.. maar dat is ook niet zo. 2dd cetrizine helpt me beter en geeft minder bijwerkingen.

25-03-2015 | Vrouw | 50
clemastine (1mg)
Tavegil gebruik ik tijdens Angio Oedeemaanvallen. Dit middel veroorzaakt bij mij zeer ernstige vermoeidheid en slaperigheid. Zo ernstig dat mijn normale dagelijkse routine erg werd verstoord. Ik slikte wegens de hevige aanvallen ook preventief 1 tablet per dag en daarbij extra tijdens een aanval. De effectiviteit verschilde nogal. De ene keer hielp het een zwelling vroegti[lees meer...]jdig te stoppen. Een volgende keer was extra inname noodzakelijk of zelfs gebruik van Prednisolon of Epipen.

01-05-2014 | Man | 50
Anafylactische shock
Ik heb een voedselallergie. Reageer zeer heftig op sesamzaad/olie. (anafylactisch). Tavegil wordt dan door de huisarts of ambulance verpleegkundinge i.v gespoten. De klachten verdwijnen dan als seeuw voor de zon. Alleen de bijwerking van 2 dagen vermoeid, lusteloos en slaperig zijn vervelend. Verder een prima middel.

21-08-2012 | Vrouw | 50
clemastine
Tijdens onze zomer zon vakantie krijg ik elk jaar opnieuw last van vervelende jeukende bultjes van de zon.Op aanraden van andere mensen met het zelfde euvel ben ik Dexa gaan gebruiken ik neem deze 3 x per dag in voor de periode dat mijn vakantie duurt.meestal 14 dagen. Ik kan dan heerlijk genieten van de zon,zonder dat de jeukende bultjes terug komen.Ben wel wat slaperig d[lees meer...]e eerste dagen maar na verloop gaat dit over.

05-11-2011 | Vrouw | 50
Allergische klachten
Ik gebruik al jarenlang de Amerikaanse variant genaamd Tavist Allergy. Een supermiddel en ik heb nog nooit ook maar enige last gehad van welke bijwerking dan ooit. Slechts een of twee tabletten zijn voldoende om de klachten te laten verdwijnen. Echt geweldig!!

27-11-2018 | Vrouw | 51
Allergische reactie
Ik kreeg dit geïnjecteerd en daarna 1mg in tablet vorm bij een zeer ernstige allergische reactie waarvan ik helemaal opzwol.Aanval nam direct af. Ik kreeg de aanval weer een week later en had gelukkig travegyl in tabletvorm. De aanval stopte direct. Duurde nog wel 3 dagen voor de opzwellingen volledig verdwenen waren maar zette in ieder geval niet door. Aanval voor ik tra[lees meer...]vegyl gebruikte nam zeer ernstige vormen aan tot aan ademnood aan toe.

06-10-2017 | Vrouw | 51
Jeuk
Kreeg dit van de huisarts wegens allergische reactie op insectenbeten, een andere antihistamine werkte niet meer. met Tavegyl was ik vrijwel direct van de afgrijselijke jeuk af, heel fijn. Maar heb enkele dagen als een soort zombie geleefd: passief, suf, laag bewustzijns niveau en viel om de haverklap in slaap, ondanks dat ik 's nachts veel langer sliep dan normaal. Ik ben[lees meer...] daarom gestopt met innemen en hoop maar dat de jeuk niet terug komt.

28-08-2017 | Vrouw | 51
Allergische reactie
Ik krijg Tavegil via een infuus toegediend vooraf gaand aan een Taxol-kuur. Om een evt. Allergische reactie tegen te gaan. Het lijkt wel narcose; ben binnen de kortste keren vertrokken. Éénmaal thuis lig ik op de bank: slapen! Weet niet hoe ik op de Taxol reageer als ik Tavegil niet krijg, maar duf wordt ik er zeker van!

03-09-2022 | Man | 53
clemastine (1mg)
* stof allergie en aanraking van bv hooi, stro stuifmeel meestal is 2 pillen genoeg. * aanraking van bemeste tuinaarde extreem 6 pillen * Voedsel allergie in mindere mate bij nootmuskaat (oa speculaas) Palm olie, pittige kruiden, pinda's of pinda kaas. 2 tot 4 pillen * Voedsel allergie extreem: schaaldieren 6 pillen * Planten allergie extreem o.a. Hedra, Amerikaanse se[lees meer...]ring 6 pillen Tavegil werkt altijd goed en heb er geen bijwerkingen van dus ook niet slaperig of duf etc. Er is nog een zwaarder middel wat ik ook gebruikt heb dat is Hydroxyzini 25mg maar ik vind Tavegil beter werken ik gebruik het al 16jaar

22-04-2021 | Vrouw | 53
Hooikoorts
Ik had in het begin niet zo veel klachten, maar naarmate ik het medicijn langer gebruikte werden de bijwerkingen steeds heviger. Tenslotte was het niet meer te harden en ben ik ermee gestopt.