Ervaringen met Xyzal

Jeuk (1 mening)
Huisstofallergie (1 mening)

15-03-2013 | Man | 14
levocetirizine
mijn zoon nam dit dagelijks en dit sinds enkele jaren, hij kreeg stilaan klachten thv zijn hart : hartkloppingen vooral. Hij kreeg ook vergrote pupillen. Volgens huisarts en cardioloog kon dit niet door xyzall maar omdat ik het zaakje niet vertrouwde stopte ik met Xyzall. De klachten verdwenen ! Volgens mij bouwde dit medicijn na het dagelijks te nemen een overdosis op en [lees meer...]werd het zo gevaarlijk voor een jonge tiener ! Overigens had hij geen last meer van allergieën toen hij stopte met Xyzall...

14-12-2012 | Man | 54
Hooikoorts
Ik gebruik al zeker 10 jaar 1 tablet per dag op advies van huisarts ivm div overgevoeligheden, werkt prima. Omdat klachten zoals loopneus, niesen, jeukende ogen etc vooral vanaf maart beginnen wilde ik stoppen in de winter. Ben gestopt en na 2 dagen stond ik op met evenwichtsstoornissen en een zweterig gevoel. Leek alsof je nog een kater had maar heb absoluut geen alcohol [lees meer...]gehad. Lijken volgens mij afkick verschijnselen. Heb vervolgens een pilletje ingenomen en na 2 uur waren de klachten weg! Is iemand met deze bijwerking na het stoppen met Xyzal bekend?

04-05-2012 | Man | 21
levocetirizine
Na veel gewissel op Xyzal uitgekomen. Werkt goed, maar krijg er bijwerkingen voor terug. Buikpijn, slaperig, slecht concentratievermogen en verlaagt concentratie vermogen. Naast Xyzal gebruik ik levocab oog+neusdruppels en cortizone zalf. Tijdje Tavegil er naast gebruikt maar dat hielp voor geen meter.. Nu op punt aangekomen dat 1 ding nog maar helpt : Prednison

14-08-2011 | Man | 40
Alergie
Voor ik xyzal gebruikte had ik aerius en andere verchilende soorten medicijnen gebruikt voor mijn alergie. maar sinds ik xyzal gebuikte was ik gelijk af van mijn alergie. fantastis!!! nu een aantal jaren later helpt het niet meer mijn lichaam reageert totaal niet meer op. denk dat ik imum voor ben geworden ik wordt gek van de jeuk. morgen een nieuwe aspraak maken met[lees meer...] de alergieloog en hopelijke heeft hij wat anders voor mij.

10-07-2011 | Man | 47
levocetirizine
Als ik het middel ´s-morgens neem dan val ik tegen de avond in slaap. Ben ik niet vooruit de branden. Neem ik het aan het einde van de dag in dan slaap ik als in een coma maar ben ik de volgende morgen niet wakker te krijgen. Pas in de loop van de middag trekt het weer bij. De gehele ochtend ben ik futloos, moe, dromerig en afwezig. De werking tegen allergie is redel[lees meer...]ijk maar bij mij dus kiezen uit 2 kwaden. Of last van allergie of uitgeblust op de bank hangen.

16-03-2011 | Man | 20
levocetirizine
Extreem atopisch en verschillende middelen gebruikt. Xyzal goed middel voor gemiddelde hooikoorts klachten (loopneus) (eczeem) . Geen bijwerkingen en werkt snel. 4 pilletjes werkte onvoldoende dus dit jaar maar combineren met Tavegyl..

20-02-2011 | Man | 66
eerst zyrtec gebruikt

10-08-2010 | Man
Hooikoorts
Xyzal? Nooit van m'n leven neem ik dit meer! Ik heb erg veel last van hooikoorts maar liever de loopneus,jeukende ogen en zo nu en dan een niessessie dan je levenloos voelen! Ik werd zo moe van Xyzal dat m'n benen als pudding voelden en de moeheid was bijna niet tegen te vechten!

08-04-2010 | Man
levocetirizine
Hooikoorts, anafylaxie samen met anapen
Ik heb dit medicijn nodig voor mijn hooikoorts en voor een voedsel allergie met als reactie anafilaxy, hiervoor draag ik eeen anapen bij mij. de bijwerkingen merk ik heel erg, ongeveer 10 minuten na inname van het medicijn word ik zeer moe en slap, ook heb ik veel last van kortademigheid. ik vnid dat zeer vervelend en heb hiervoor in de plaats levocetirizine gekregen, ook[lees meer...] hier krijg ik dezelfde bijwerking, de werkzame stof in Xyzal is immers levocetirizine. ook haalt het mijn concentratiepijl omlaag op school. Heeft iemand een ander medicijn met minder bijwerkingen etgen de hooikoorts? Manier van inname maakt niet uit, injectie (intramusculair of in de huid, bloedbaan) drank of pil(letje) maakt mij niet uit. De algehele werking van het medicijn tegen de klachten is goed, de klachten van hooikoorts verdwijnen na 10 minuten ongeveer, maar zoals ik net al zij treden daarbij ook meteen de bijwerkingen op. \ Maar vooralsnog is de werking tegen de hooikoortsklachten zeer effectief. Ook is het formaat van de pil die ik heb goed, deze is zeer klein en dus gemakkelijk door te slikken in tegenstelling tot andere medicatie waar ik en vast ook u, vaak een vervelend gevoel van nahoud in de keel en/of maag. Gezien de bijwerkingen die ik ervaar zou ik een ander medicijn meer op prijs stellen maar dit zal voor iedereen anders zijn. Graag enige reactie betreft andere medicijnen tegen de hooikoorts.

15-03-2010 | Man
Alergie
helpt goed tegen allemaal soorten van alergie

25-11-2009 | Man
Netelroos
Werkt echt super tegen netelroos. Ik gebruik het enkel wanneer ik netelroos heb. Als ik een dagje vergeet krijg ik haast gelijk weer jeuk over mijn hele lichaam. De deze tablet is de jeuk zo weer weg.

26-05-2009 | Man
Hooikoorts
Klein pilletje, poging om allergie/hooikoorts (prikkelende ogen) te verminderen. Merk vooralsnog weinig verschil.

29-04-2008 | Man
levocetirizine
Ik gebruik 1x per dag Xyzal als medicijn tegen onrustige huid en jeuk.