Ervaringen met Xyzal

Jeuk (1 mening)
Huisstofallergie (1 mening)

28-11-2010 | Vrouw
levocetirizine
Prima geneesmiddel tegen allerlei vormen van allergie.

24-11-2010 | Vrouw
Allergien
op aanraden van de KNO xyzal gekregen, aangezien ik op een hele sterke dosis tavegil zit en ik hier zo duf van wordt, werkte helemaal niet. ben denk ik zelf nog beteraf zonder iets dan dit medicijn, wel zijn de artsen er zeer over te spreken omdat het een van de enige is waar je niet suf van wordt.. dus voor diegene bij wie het wel werkt zal het vast fijn zijn! Nu fexo, n[lees meer...]asonex en tavegil en dat werkt prima!

05-10-2010 | Vrouw
Hooikoorts
Werkte voor mij niet. Tavegil wel, die is wat zwaarder.

24-09-2010 | Vrouw
Allergie / jeuk

21-09-2010 | Vrouw
Hooikoorts
Gebruik dit middel tegen hooikoorts, waarbij ik vooral last heb van tranende ogen en kortademigheid (longcapaciteit flink minder). De eerste dagen dat ik het inneem ben ik heel erg slaperig, moe en suf, na een week gaan de bijwerkingen gelukkig over en kan ik weer helemaal normaal functioneren zonder koortademigheid, niezen en lopende ogen. Eerder heb ik de voorloper, cete[lees meer...]rizine, gebruikt en dat gaf meer bijwerkingen en werkte minder effectief. Vanwege de gewenningstijd slik ik het hele hooikoortsseizoen door. De levoceterizine werkt bij mij meer op m'n systeem dan lokaal lijkt het, blijf enigzinds last houden van geirriteerde neusholtes als er veel pollen vliegen. Dat is ook wel weer handig want daaraan kan ik zien of het hooikoortsseizoen voor mij is afgelopen en ik kan stoppen met innemen.

17-08-2010 | Vrouw
Diverse allergieën
Prima middel, werkt perfect bij hooikoorts en andere allergieën. de enige bijwerking die ik heb is gewichtstoename maar dit weegt, nog niet, op tegen de voordelen.

10-08-2010 | Man
Hooikoorts
Xyzal? Nooit van m'n leven neem ik dit meer! Ik heb erg veel last van hooikoorts maar liever de loopneus,jeukende ogen en zo nu en dan een niessessie dan je levenloos voelen! Ik werd zo moe van Xyzal dat m'n benen als pudding voelden en de moeheid was bijna niet tegen te vechten!

28-06-2010 | Vrouw
Hystamine probleem
Ik begon aan xyzal na een traject van heel veel andere medicijnen waaronder pretnison. Het help tegen de jeuk, zwelling die krijg van ??? nog steeds geen idee. Want de artsen vertellen mij allemaal verschillende dingen. heel fijn, maar helaas willen wij nu graag een kindje en dan kan ik xyzal niet meer slikken of heeft iemand hier eraving mee ???

08-06-2010 | Vrouw
Kattenallergie
Sinds een paar jaar heb ik een kattenallergie ontwikkeld. Ik he zelf 2 oude beestjes en wilde ze niet op deze leeftijd weg doen, dus heb ik via de huisarts medicijnen gekregen Xyzal. Het werkt hartstikke goed. Mijn klachten zijn zo goed als weg. Toen ik zwanger raakte ben ik gestopt, maar dat hield ik nog geen 2 dagen vol. Uiteindelijk heeft mijn huisarts onderzoek gedaan [lees meer...]en informatie opgevraagd bij gynaecologen. Ik mocht het weer gaan gebruiken, wat een verademing. Ik had het anders echt geen 9 maanden zonder uitgehouden. Ook tijdens de borstvoeding gebruikt. Uiteindelijk 2 gezonde kindjes gekregen (tweeling). Eenmaal per dag is wel echt nodig, als ik het later dan normaal inneem of een keer vergeet merk ik dat direct.

06-06-2010 | Vrouw
A specifieke allergie
zeer tevreden over dit medicijn, ik slik het al jaren ivm aspecifieke allergie (of wel ik nies van alles, maar geen specifiek allergie gevonden). Als ik de pillen 1 dag niet neem, krijg ik de eerste allergie klachten na ongeveer 36 uur, jeukende ogen, loopneus en niezen niezen niezen. met dit medicijn geen klachten en nul bijwerkingen, ik vergeet dit medicijn wel een[lees meer...]s een dag en merk geen verschil met de dagen dat ik ze wel neem. ook het enige allergie medicijn wat bij mij goed werkt, vele anderen totaal geen resultaat

18-05-2010 | Vrouw
Hooikoorts
De eerst paar dagen voelde ik me echt slecht na inname maar dat verdween daarna volkomen. Toen ik met het medicijn ben gestopt had ik het gevoel dat het lang duurde voordat het helemaal uit mijn lichaam was verdwenen.

27-04-2010 | Vrouw
Allergische reaktie op???
ik ben dus ergens allergisch voor maar weet niet voor of door wat. als ik het een dag niet neem zit ik onder galbulten en heb ik vreselijke jeuk en met een tablet per dag heb ik nergens last van

26-04-2010 | Vrouw
Allergie/hooikoorts
Ik heb dit medicijn van de huisarts gekregen na vage hooikoortsachtige klachten. Ze konden na veel onderzoek niet zeggen waar ik nou een allergie voor heb! Toen hebben ze me Xyzal gegeven! Het helpt eigenlijk tegen allerlei soorten allergien! Het werkte voor mij echt perfect! 1m maal daags bij het avondeten een pilletje en ik was van al mijn klachten af. Echter na langere[lees meer...] tijd van gebruik merkte ik dat het medicijn steeds minder werkte! Het leek bij mij persoonlijk wel alsof mijn lichaam aan het medicijn gewend raakte. Kortom, goed middel maar niet voor langer gebruik.

19-04-2010 | Vrouw
Allergieën luchtwegen

08-04-2010 | Man
levocetirizine
Hooikoorts, anafylaxie samen met anapen
Ik heb dit medicijn nodig voor mijn hooikoorts en voor een voedsel allergie met als reactie anafilaxy, hiervoor draag ik eeen anapen bij mij. de bijwerkingen merk ik heel erg, ongeveer 10 minuten na inname van het medicijn word ik zeer moe en slap, ook heb ik veel last van kortademigheid. ik vnid dat zeer vervelend en heb hiervoor in de plaats levocetirizine gekregen, ook[lees meer...] hier krijg ik dezelfde bijwerking, de werkzame stof in Xyzal is immers levocetirizine. ook haalt het mijn concentratiepijl omlaag op school. Heeft iemand een ander medicijn met minder bijwerkingen etgen de hooikoorts? Manier van inname maakt niet uit, injectie (intramusculair of in de huid, bloedbaan) drank of pil(letje) maakt mij niet uit. De algehele werking van het medicijn tegen de klachten is goed, de klachten van hooikoorts verdwijnen na 10 minuten ongeveer, maar zoals ik net al zij treden daarbij ook meteen de bijwerkingen op. \ Maar vooralsnog is de werking tegen de hooikoortsklachten zeer effectief. Ook is het formaat van de pil die ik heb goed, deze is zeer klein en dus gemakkelijk door te slikken in tegenstelling tot andere medicatie waar ik en vast ook u, vaak een vervelend gevoel van nahoud in de keel en/of maag. Gezien de bijwerkingen die ik ervaar zou ik een ander medicijn meer op prijs stellen maar dit zal voor iedereen anders zijn. Graag enige reactie betreft andere medicijnen tegen de hooikoorts.

04-04-2010 | Vrouw
Ontstoken neusslijmvlies / netelroos