Ervaringen met Chloordiazepoxide

Alcoholverslaving (6 meningen)
Depressie (1 mening)

29-07-2010 | Vrouw
Alcoholverslaving
totaal geen behoefte aan alchol,voel me er echt goed bij 1 probleem ik wil het blijven gebruiken me leven is heerlijk op dit moment slik seroxat 20mg erbij

26-01-2017 | Man | 37
Alcoholverslaving
Jarenlang heb ik zeer veel alcohol gedronken en besloot een detox-opname te volgen in een kliniek van twee weken. De eerste zes dagen van deze opname kreeg ik Librium (Chloordiazepeoxide). Eerst 3x 10 mg overdag en 1x25 mg voor het slapen gaan. Na drie dagen werd dit langzaam afgebouwd (werkt verslavend te weten) en uiteindelijk bleef het de laatste twee dagen slechts 1x[lees meer...]10 mg per dag. Ik ben er zeer tevreden over. Dankzij deze medicatie zeer rustig gebleven en het heeft me de eerste drie dagen van onthouding zeer goed doorgeholpen. Ik bleef er erg rustig onder, niet teveel prikkels van buitenaf en werd er zoals hierboven te lezen erg rustig van. Totaal geen behoefte aan alcohol gehad, dus wat mij betreft een prima middel. De bijwerkingen zijn licht; ik werd er wat vlakker van en een beetje moe, maar de positieve werking, te weten het 'je rustig voelen' weegt veel en veel zwaarder. Wat mij betreft een prima aanrader om van de alcohol af te komen.

12-10-2018 | Man | 52
chloordiazepoxide (25mg)
na een aantal paniek aanvallen. die steeds erger werden, werd er eerst valium geprobeerd en een paar andere soorten kalmerings- tabletten. niks hielp echt tot ze me een combo van Librium,en lexotantil gaven ( chloordiazepoxide- bromazepam )ik gebruik dit nu all meer dan 30 jaar zonder problemen . en zonder rare bijwerkingen. en nu laat het ministerie van volksgezondheid h[lees meer...]et toe. dat er geen voorraad van dit middel is. . gelukkig heb ik de optie om dit medicijn gewoon in Duitsland te kopen. want daar is het wel volop verkrijgbaar. ik ga echt geen ander medicijn nemen omdat er in Nederland. geen voorraden zijn (Mijmedicijn.nl: tekst beperkt tot ervaring)

25-01-2014 | Man | 55

05-11-2022 | Vrouw | 56
chloordiazepoxide (25mg)
Helpt idd super. Ben heel tevreden. Kocht het in Duitsland op recept sinds 2018 omdat Sandoz en PCH en Teva niet meer konden leveren. Nu heeft Meda problemen om aan de grondstof te komen. Zoek nu een legale apotheek die naar NL leverd. Wie weet een internet opotheek waar deze medicatie besteld kan worden. Geen ander middel helpt bij mij. Ik wil geen medicatie die suf maakt[lees meer...]. Moet wel normaal kunnen functioneren. Wie heeft voor mij advies aub

26-06-2019 | Man | 58
Alcoholverslaving
prima medicatie om de verslaving te onderdrukken nu helaas uit de handel zit nu aan de lorazepam en gaat met de dag slechter met me ik neem 4 mg werkt gewoonweg niet ik heb zeer vel last van een tremor dat was met chloordiazepoxide niet aan de orde uit de handel ivm grondstoffen tekort laat me niet lachen in duitsland volop te verkrijgen nee wij moeten weer eens extra gaa[lees meer...]n betalen voor onze gezondheid alsof we al niet genoeg betalen

11-04-2018 | Vrouw | 60
chloordiazepoxide (5mg)
Psychische klachten
Ik heb als kind veel mee gemaakt en in 1978 ernstige psychische klachten gekregen waardoor ik ook 5 jaar in behandeling geweest ben in Warnsveld toen nog Groot Graffel van 1979 t/m 1984 ik had toen al librium waar ik later gezien door een andere psychiater goed op functioneerde en ze dus 40 jaar heb gehad en nu worden ze in 1X keer niet meer geleverd ,ik had ook al oxazep[lees meer...]am om in te slapen en Efexor voor ernstige depressies , nu heb ik ze niet meer maar hebben ze oxazepam nog meer voor geschreven maar ik ben weer terug bij af dit gaat ECHT NIET GOED maar we hebben een huisarts die echt nergens wat van af weet en de apotheker heeft dit uit gezocht en de oxazepam zou het zelfde werken nou mooi niet , ik weet niet hoe ik nu verder moet leven zie het niet meer zitten als ik geen chloordiazepoxide meer krijg is dit 1 van mijn laatste brieven want dan hoeft het van mij niet meer ik heb geen zin om nu { 60 Jaar toen 20 jaar }weer zo te worden als toen ik 20 was {het is allemaal al begonnen met 16 jaar } voor ze wisten waar de klachten vandaan kwamen omdat ik ook lichamelijke klachten door de problemen heb ik hoop dat iemand mij zo snel mogelijk kan zeggen misschien een ander land die nog wel chloordiazepoxide levert.

09-04-2018 | Man | 60
Alcoholverslaving
Werkt goed tegen de drang om te beginnen met drinken. De eerder genoemde dosering gebruik ik nogal vrij. Vier à 5 tabletten op een dag zijn geen uitzondering. Op dagen dat het niet nodig is gebruik ik niets.

10-02-2020 | Man | 61
chloordiazepoxide (25mg)
Helaas word Chlordiazepoxide 25, 10, 5 mg niet meer geproduceerd in Nederland maar aan de grondstoffen ligt het niet dit is een heel flauw excuus, in Portugal kunt u ook Chlordiazepoxide 10 en 5 mg (geen 25mg) krijgen onder de naam Paxium 10 of 5 mg met het zelfde hoofdbestanddeel Chlordiazepoxide, ook is dit zelfde medicijn is in India volop verkrijgbaar maar zou wel goed[lees meer...] uitkijken waar u het bestel, kortom wat men u wijs maakt in de apotheek berust op een grote leugen, men wil Chlordiazepoxide (Librium) zo goedkoop mogen inkopen, het liefst voor niets om zo groot mogelijke winst te maken op de patiënt. het is niet prettig om bijna dagelijks met angst en paniek te moeten rondlopen terwijl mijn huisarts beter weet maar te laks is om ze in het buitenland te laten bestellen door de apotheek.

23-11-2018 | Man | 66
Angst
HELP HELP HELP me de weg vinden. Gebruik al 30 jaar dit medicijn. Op nederlandse markt niet voorradig . Wel in duitsland aan de balie, maar woon in de randstad. Wie kent een apotheek in Duitsland die dit kan verzenden. Specialist recept aanwezig. Elke aanwijzing welkom Librium (merknaam) Chloordiazepoxide (stofnaam) Dank

30-05-2023 | Vrouw | 67
chloordiazepoxide (10mg)
Momenteel mei 2023 weer leverbaar door Meda bad Homburg (Duitsland) heb ze daar zelf nog met recept op 30 april 2023 gehaald

22-01-2019 | Man | 67
Alcoholverslaving
ik koop het medicijn in duitsland kleeve 50 stuks 32.63 25mg op recept moet zelf betalen eind van het jaar bij de belasting terug vragen

15-08-2018 | Man | 67
Alcoholverslaving
Na alcoholverslaving en behandeling in kliniek verder gegaan met Librium dat later chloordiazepoxide is gaan heten. Voelde me er uitstekend bij en had geen of nauwelijks bijwerkingen. Heb daardoor altijd mijn werk goed kunnen doen. Medicijn is nu uit de handel. Mijn huiasrts die ik zeer hoog heb, heeft me diazepam 2 mg voorgeschreven met het beleidsplan af te bouwen. De [lees meer...]eerste weken veel bijwerkingen. Spierpijnen en vooral duf en hoofdpijn. Weet iemand of er nog chloordiazepoxide te krijgen is? En heeft iemand ervaring met een goed alternatief? Graa een reactie.

01-02-2012 | Man | 69
Angst
wat ik over dat medicijn zerf dat klop niet wand deze zijn juist heel goed.

01-02-2012 | Man | 69
Angst
45 jaar geleden werd ik over spannen,dat kwam door de werk druk,ik wilde toen geen mediecijnen gebruiken maar je kon toen niet weigeren ,ik werd helemaal plat gespoten .ik begon met trilafon 8mg erst nog even bij het begin.ik kwam in de jelgermakleniek in oegstgeest maar ik kon nergens rust vinden ik liep elkekeer weg, toen moest ik naar de ramakleniek in den haag daar[lees meer...]liep ik ook weg toen moest ik naar rosenburg dat is op het zelf terein het was alleen voor zwadere patienten maar de medicijnen was ik toen aan gewendt. toe heb ik drie keer zelf moord willen plegen, van af die tijd kan ik wat meer over mijn medicijnen 3xpd 25mg libruim 3xpd nozinan 3xpd 25mg venegan s avonds om slapen 2x30mg dalmadorm,ik kreeg 14 jaar geleden medicijn vergiftiging en longenvizeem . als ik eerlijk moet wezen was het beter geweest dat ik het nietgehaald had,ik heb bijna geen leuke of gezelligedag gehad,het leven heeft voor mij geen waarde meer. ik gebruikt nu 3xpd 25mg chloordiazepoxide 3xpd 25mg venegan 1xpd20mg serosat 1xpd natrezipam .(ik ben heel wat keren opgenomen geweest.) toen ik 9 jaar was ben ik ook overspannen geweest dat heeft toen 5maanden geduurd ik zat toen in een kinder te huis er kwam toen elke ochtend een vrouw endie ging de hele dag met me wandelen er kwam om 14 dagen zenuwarts.ik heb bijna heel mijn jeugt in kinder tehuizen door gebracht me moeder had tbc ik hed daar ik een broetje aan dood hij is 2 jaar geworden. schrijven kan ik niet erg ik verteld het liever. ik vraag me af waarom ze zo met medicijnen moeten rotzooien zo moet het maar over de medicijnen is van de af gelopen 14 jeer de bslaap pillen zijn ze ook weer van een andere fabrikant.geschat

22-04-2018 | Vrouw | 72
chloordiazepoxide (10mg)
Veel meegemaakt en met librium begonnen in 1974 en dat sloeg goed aan. Mijn leven werd weer leefbaar en werd erg rustig van dit medicijn. Gebruik nu dagelijks 30 mg chloordiazepoxide en dat ook al tientallen jaren en heb een prettig leven. Nu wordt de chloordiazepoxide uit de handel genomen e er is geen loco voor dit medicijn, wel heb ik een doosje oxapam ??? gekregen maa[lees meer...]r weet al bij een eerdere ervaring dat dit een minimaal effect heeft. Morgen ga ik naar een arts in Spanje met mijn medicijn kaart en ga vragen of het in Spanje nog te krijgen is, mijn apotheker in Nederland wist dit nog niet. Hopelijk is het te krijgen in Spanje want ik heb nog voor 3 weken voorraad en zonder dit medicijn is het leven niet meer draaglijk.