ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

18-11-2017

Xanax (alprazolam)

Ik slik nu 4x0.5mg alprazolam voor ik ga slapen, omdat ik 's nachts altijd paniekaanvallen kreeg. Ik was ook hypochonder.. Het is zeer verslavend, als ik ze vergeet te bestellen en niks kan innemen voor t slapen, ben ik de volgende dag doodziek en wil alleen maar slapen. Extreem levendige enge dromen, zweten, duizelig, verwijdde pupillen en angst. Je kan dus zeggen dat het[lees meer...] zeer zeker rommel is voor je lijf. Dus als je het niet nodig hebt: NIET aan beginnen. Voor mij is het een uitkomst en neem de verslaving voorlopig nog voor lief. Alles beter dan de constante paniekaanvallen en denken dat je dood gaat. Dit is dus mijn mening.
14-11-2017

Drugsverslaving

alprazolam of xanax beginnen nemen omdat diazepam mij geen rust meer gaf en onderdrukte mijn craving meer
20-10-2017

Xanax (alprazolam)

Hartstikke effectief maar mega verslavend. Dit merkte ik pas toen ik het medicijn niet op gehaald had. Ik werd ziek en heel erg bang bijna in psychose stand. Dit zakte weer weg na nemen medicijn, is echt een sluipmoordenaar. Dus ik raad het iedereen af! Ik zit nu n of met afbouwen op 0.5 mg, was 2. Ik ben zo blij als ik van deze zooi af ben. Deze zooi heeft mij een verslaa[lees meer...]fde gemaakt zonder dat ik dit wist.
02-10-2017

Xanax (alprazolam)

Momenteel gebruik ik al 11 jaar diazepam. Ik begon met 5 mg en in 2010 was dit 100 mg. Nu is het nog 50-60 mg en nog een pijnstiller erbij (licht opiaat). Door een combinatie van diabetesklachten (ook mede door de diazepam en het gebruik van energy drinks) en angstklachten die ik daarvan heb (de diazepam maakt alleen nog maar wat suf en is een dikmaker) gebruik ik nu Xanax[lees meer...] 2 mg retard, 1-2x per dag. Hier wordt ik wel slaperig van. Soms is het nog niet genoeg, maar ga mezelf niet plat slikken. Door de diazepam heb ik juist die paniek en angst gekregen, omdat je lichaam en geest er zelf minder voor doen om het op te lossen. Om er vanaf te komen kan nog weleens heel lastig zijn. Ben weleens bijna cold turkey (afbouw van 4 dagen) met 30 mg tranxene gestopt (ong. 4 jaar gebruikt) en leverde mij een zeer zwaar ontwenningsjaar op, het ergste jaar in mijn leven. De 3 jaar daarna nam het langzaam af. Zelfs na 4 jaar was het niet helemaal weg, terwijl ik van alles deed (acupunctuur, sport, chiropractie, pyschotherapie, wandelen, etc.) Ook stopte ik met roken (Allen Carr). Na vele keren lezen stopte ik eindelijk en na een maand voelde ik me weer een niet-roker. De eerste week was niet best in combinatie met die andere symptomen. Daarna ging het snel beter. Nu dus gedoe met buren en in mijn huis heb ik het meest last van de paniek/angst. Ben 3 dagen per week weg en dan neemt het af, maar krijg ik soms plotselinge spierpijn en/of zware vermoeidheid. De Xanax helpt wel, maar de ochtend is een beproeving (diabetes, hoog cortisolgehalte in de ochtend, verrot, etc.). Neem de Xanax niet dagelijks, anders raak ik daar ook nog aan verslaafd. Besef me nu pas hoe teruggetrokken ik leef, ondanks een klein baantje en een paar dagen per week naar familie elders in het land. Zonder dat zou ik het niet uithouden. Doe momenteel shiatsu, dat helpt wel wat, maar onvoldoende. Het geeft met wel wat zelfvertrouwen en soms voel ik me veel beter na zo'n behandeling. Een enkele keer houdt het iets langer aan, maar meestal is het alleen na de behandeling. Een enkele keer is er weinig verschil. Lang verhaal, maar misschien heeft iemand er wat aan. Kan nog wel even doortypen :-)
29-09-2017

Xanax (alprazolam)

Gebruik dit medicijn , vrij lichte dosering van 0,25mg per dag, al paar maanden tegen spanning, angst / paniek gevoelens. Neem dit veelal in de avond / nacht in, en heb het altijd op zak, in geval ik mij angstig of paniekerig voel. Dan helpt vaak 0,125 mg al! Op zich prima medicijn. Vaak gaat het ook goed en neem ik het 2 dagen of zo niet in en hoewel ik vrij gewennings[lees meer...]gevoelig ben, valt het niet innemen van de dosis ook mee (geen ontwenningsverschijnselen).
07-09-2017

Xanax (alprazolam)

Ik ben het sinds kort aan het gebruiken. Het haalt wel de scherpe randjes van mijn angsten af. Voel me wat meer ontspannen. Ik slik het voor mijn sociale angststoornis. Ik durf wat meer dan anders. Durf mensen ook sneller aan te spreken, iets wat zonder medicatie heel moeilijk voor mij is. Nadelen zijn wel dat je er heel slaperig van wordt. Ik lig dan ook regelmatig een[lees meer...] uurtje te pitten op de bank als ik thuis ben.
20-08-2017

Xanax (alprazolam)

Beste mensen, ik heb gisteren bij het avondmaal een eerste tablet Xanax Retard 0.5mg ingenomen. Is het normaal dat ik van zo een lage dosis toch zo moe ben? Of moet mijn lichaam hieraan gewoon worden? Normaal gezien moest ik deze ochtend opnieuw een tabletje nemen, maar ik wacht tot vanavond terug. Is die vermoeidheid van voorbijgaande aard? Groetjes, An
12-08-2017

Stress

Xanax is volgens mij het beste angstwerende en kalmerende benzodiazepine die er is, maar het is ook zeer duur. Daarom ben ik overgestapt op een goedkoper en sterker medicijn, namelijk Tranxene 50.
Pagina 1 van 7

Mirena (2019) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (828) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (424) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (424) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (353) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!