Ervaringen met Xanax

Nervositeit (9 meningen)

26-01-2024 | Man | 61
alprazolam (0,25mg)
Nervositeit
Xanax haalt bij my de onrust weg, maar maakt me depressief , ik ben helemaal gestopt , probleem is nu het slapen, dat wil niet .

25-11-2023 | Vrouw | 59
alprazolam (1mg)
Na een aantal jaren xanax gebruikt te hebben, heb ik afgebouwd om niets meer te nemen. Ben dan heel depressief en suïcidaal geworden. Na een 6 tal maanden terug gestart met xanax, de sombere gevoelens verdwenen voor de zon, ik wil terug LEVEN.

05-06-2023 | Man | 20
alprazolam (1mg)
Goed medicijn, ik pak al een half jaar 2x per dag 1mg, 's morgens 1mg en 's avonds 1mg. Geen bijwerkingen te melden.

14-05-2023 | Vrouw | 54
alprazolam (0,5mg)
Ik heb eerder een vraag. Heeft er iemand ervaring met medicatie tegen allergie. Mijn zus mag geen meer nemen waardoor ze nu heel ziek is van de allergie. Is er een medicijn dat wel samen mag genomen worden

04-04-2023 | Man | 37
Nervositeit
Eerlijk: dit spul werkt als geen ander MAAR is zo verslavend... je krijgt er een high van en dit is voor verslavingsgevoelige mensen een slecht idee... want daags na het gebruik krijg je alle onrust terug op je bord... en harder..

30-03-2023 | Man | 53
alprazolam (1mg)
Na hartinfarct en GPA (ziekte van wegener) plots weer angsten en paniekgevoelens. Xanax retard, en soms bijkomend een xanax van 1 mg doen me dan rustig worden en laten me ook slapen. Ik besef dat ik verslaafd ben, heb minder emoties, zowel positief als negatief. Voel me gelaten, niet echt depressief maar alsof het allemaal niet zoveel uitmaakt. Mensen lijken het moeilijk t[lees meer...]e begrijpen en al snel krijg je de stempel van - het zit tussen je oren -. Ik heb er baat bij maar zou er toch graag ook weer vanaf komen. De retard van 1 Mg smorgens werkt voldoende om de dag door te komen, maar het is extreem verleidelijk om s’avonds een gewone van 1 Mg bij te nemen. Kort erna val je gelukzalig en rustig in slaap, maar de dagen zonder zijn een hel. Elk uur kan ik dan tellen. Ja de circel is dan rond. Ik ga het met mijn medisch zorgteam bespreken en een concreet afbouwschema vragen, al zeker de extra van s’avonds halveren naar 0,5 … Veel succes iedereen en ik hoop dat jullie allemaal goed geholpen en begrepen worden, indien mogelijk blijf langdurig van deze extreem verslavende medicatie weg.

28-02-2023 | Vrouw | 62
alprazolam (0,5mg)
Ik heb jaren alprazolam gebruikt 2 van 0,5mg. Nu sinds een aantal weken afgebouwd te hebben op 0. Slapen gaat slecht, nam ze altijd in de avond voor het slapen in. Ik ben nu veel helderder,en zie er ook veel beter uit. Mensen zien dat ik er veel beter uit ziet,ben zo blij dat ik die stap na zoveel jaren genomen heb.

17-02-2023 | Vrouw | 59
alprazolam (0,5mg)
Ik wil reageren op een antwoord. Ik wil die meneer bedanken om voor mij te duimen. Ik hoop binnen enkele dagen of weken te zeggen ik ben benzo-vrij. Want het is nog niet helemaal uit mijn lichaam. Dat voel ik. S'morgens beginnen beven en bibberen, en zweten, maar het is nu menselijk. Mijn korte termijn geheugen is ook nog niet helemaal terug... Mijn psychologe zegt dat het[lees meer...] wel in orde zal komen. Ik hoop het. Maar ik voel mij goed nu, nog niet super, maar het gaat. Nog even doorbijten...

31-01-2023 | Vrouw | 59
alprazolam (0,5mg)
Ik wil reageren op mijn verhaal. Ik was aan het afkikken. En zat al tamelijk ver. Daar ik met mijn eigen geen blijf meer wist hebben ze mij opgenomen. Maar ik heb er mij 20 jaar goed bij gevoeld. Nu ik er vanaf ben en een lijdensweg heb ondergaan, durf ik er niet meer mee herbeginnen. Vorige week nam ik nog een kwartje voor te gaan slapen. Nu niks meer, en ik voel mij nog[lees meer...] een beetje draaierig, maar ik moet nog een week doorbijten, en hopelijk ben ik dan helemaal clean. Het kan ook nog wat langer duren aangezien ik ze zo lang ingenomen heb. En ik zal er niet meer mee herbeginnen. Ik voel mij gezien de omstandigheden van het afkikken ,mij er wel goed bij. En hopelijk kan ik tegen het verlof zeggen, oef ik heb een ander leven.

29-01-2023 | Vrouw | 59
Nervositeit
Ik heb ook xanax retard gebruikt, 0,50 mg. En dit 22 jaar. De dokter heeft mij doen opnemen in het ziekenhuis, waar ik drie weken verbleven heb om "af te kicken". Ze hebben mij doen afkicken met Tranxene, op 12 dagen tijd. Ik kan alleen maar zeggen, bouw af , maar met goede medicatie, en langer dan 12 dagen...Ik ben 10 maand verder, en ik kan u verzekeren, ik heb af gezie[lees meer...]n, en nog. Ze hebben gewoon op de "reboost knop" geduwd. Ik ben niet meer wie ik ben. Maar probeer er toch het beste van te maken. Ik voel mij niet goed, en draaierig. Last van mijn maag en nog zovele dingen. En eerlijk gezegd, ik neem Alprazolam 0,12mg om mijn dag door te komen. Want anders gaat het niet...Mijn dokter weet gewoon niet wat ze moet doen met mij. Maar ik zie nog serieus af. Ook al ben ik de ene kant blij dat ik er zo goed als vanaf geweest ben. En ik probeer dat nog. Maar helaas. Ik heb het nodig. Ook al is het niet veel. 1 goede raad, als je er vanaf wil, je goed laten begeleiden met af bouwen, en niet zomaar stoppen.

29-01-2023 | Man | 59

05-01-2023 | Vrouw | 40
alprazolam (1mg)
Ik dacht een onschuldige middel te nemen tegen slecht kunnen slapen.. als ik de gevolgen had geweten, was ik er nooit aan begonnen! Na een kleine maand 1 mg te hebben geslikt voor het slapen gaa , begonnen de vreselijke ontwenningsverschijnselen.. ik kwam van een ochtend dienst thuis met kramp in mijn kaken, trillend alsof ik koorts had en enorme huilbuien.. toen besefte [lees meer...]ik mij dat het door die rot pillen kwam.. ik ben naar de dokter gegaan en heb nu Diazepam 2 mg gekregen om af te bouwen van de Xanax. Ik voel mij echt een junkie en heb zoveel spijt dat ik die troep ben gaan slikken.. hopelijk kom ik er snel met de Diazepam vanaf!

11-12-2022 | Man | 57
Fibromyalgie
Als het goed is, is Xanax Retard 0,5mg en 1mg (merk Pfizer) van groothandel Medcor weer voorradig. Deze zijn namelijk uit de tekortenlijst verdwenen. Ook die van Mylan (nu door overname van Viatris geheten) zijn hoogstwaarschijnlijk ook weer te verkrijgen. Van Mylan kant binnenkort ook weer de normale Alprazolam te verkrijgen. https://farmanco.knmp.nl/geneesmiddel/3103[lees meer...].html Als je ze werkelijk weer bij bestelling bij de apotheek hebt gekregen, graag dan even reactie. Als je ze niet hebt gekregen graag ook even een reactie, dan weer ik wat meer hoe in dit geval de vork in de steel steekt. Alvast bedankt.

16-11-2022 | Vrouw | 58
alprazolam (0,5mg)
In 2000 ingestort Xanax xr 0.5 en alprazolam 0,25 Totaal in de paniek Nu 22 jaar verder nog steeds xanax retard en alprazolam En verder escitalopram 30 mg

13-10-2022 | Man | 57
Fibromyalgie
De Retard versie werk goed, maar ja, weer eens niet verkrijgbaar. Nu al twee maanden op de gewone Alprazolam, werkt lang zo goed, maar afijn het is afdoende. NU Alprazolam ook al niet meer verkrijgbaar, moet nu over op Lorazepam. Afwachten hoe dit gaat, maar het is heel erg balen. Van de zomer net mijn conditie weer opgebouwd, krijg je al die tekorten. Conditie is nu n[lees meer...]aar een laag pijl gezakt..........Zucht........

24-09-2022 | Vrouw | 44
alprazolam (1mg)
Ik heb ADHD en HSP. Krijg hier Methylfenidaat, Sertraline en Xanax Retard voor. Sinds de Xanax niet leverbaar is, heb ik nu Bromazepam. Die werkt niet zo steady als de Xanax Retard... heb nu dagelijks weer dat opgejaagde gevoel/ vies gevoel in m'n lijf.