lees de ervaringen

Pagina 1 van 2

07-04-2014
Vrouw (41) - Nervositeit

Tevredenheid over:
Veel te lekker spul. En volgens mij superverslavend. Je wordt er heerlijk rustig van, geen gedachtenstroom meer maar een stil hoofd en een ontspannen lichaam. Ik gebruik het om te slapen, maar niet elke dag,om niet verslaafd te raken. De dag na gebruik ben ik nog relaxed maar heb ik wel een pillenhoofd met donkere kringen onder mijn ogen. Ook maakt Xanax mij gevoeliger voo[lees meer...]r de effecten van alcohol. Al met al een middel waarmee je heel goed moet oppassen.
U kunt alleen reacties geven als u ingelogd bent. Inloggen kunt u rechts hiernaast op deze pagina of maak eerst een account aan als u dit nog niet heeft gedaan. Registreer

09-03-2014
Man (37) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Ik ben 37 jaar en neem Xanax vanaf mijn 18 jaar.eerst begonnen met de gewone ( geen retard ) na een moeilijke scheiding van mijn ouders...nadat ik deze periode had verwerkt terug clean zonder problemen en een hele tijd geen medicatie nodig gehad....telkens ik een moeilijke fase in mijn leven doormaakte terug naar die xanax gegrepen omdat deze mij toch een vorm van rust gaf[lees meer...] en ik deze van mij kon afzetten....ik zit nu 8 jaar in een relatie en de laatste 4 jaar neem ik nu onafgebroken xanax retard 0,5mg...ik weet dat dit niet veel is in vergelijking met andere en ik wil dit ook zo houden maar heb dit nodig door mijn drukke leven ( werk,kinderen,stress ) om goed te kunnen functioneren....het grote probleem is wel zoals reeds vele mensen hebben vermeld dat uw gevoelens vlak worden,emotieloos en eigenlijk als een robot door het leven gaat en de momenten dat je daar bij stil staat maken u eigenlijk wel vrij depressief,daarbij komt ook dat ik vroeger enorm veel energie had en vandaag de dag is dit dag en nacht verschil...als ik thuis kom zit er geen fut meer in mij en het enige dat ik nog doe is slapen en in de zetel zitten en dat wil ik niet meer...niet voor mijn kinderen en zeker niet voor mijn vrouw...vandaar dat ik tot het besluit ben gekomen om met dit medicijn te stoppen al kost het mij veel moeite en bijwerkingen...ik ben ervan overtuigd dat ik door een hel zal gaan maar ik wil terug een energieke vader worden voor mijn kinderen en echtgenote. ik ben nu 5 dagen gestopt en tot op heden vallen de bijwerkingen vrij goed mee...ik zal wel indien het echt nodig is 1 innemen en in verloop van tijd zal mijn lichaam daar ook minder snel om vragen zodanig dat er een tijd komt dat ik volledig clean ben...ik voel nu reeds dat ik meer energie terug krijg en dat ik echt VOEL dat ik leef. het enige dat ik voel is een beetje nerveuzer en onrustiger zijn...maar dit al bij al mee. ook een vorm van sufheid in het hoofd maar we gaan door tot het eind. bij deze mij besluit: ik vind het een uitstekend medicijn voor mensen die er nood aan hebben maar langdurig gebruik zou ik zeker vermijden.

05-02-2014
Vrouw (44) - Hyperventilatie

Tevredenheid over:
ik heb in het jaar 2000 zware aanvallen van hyperventilatie dus neem ik al 14 jaar xanax kan dat kwaad?????

28-01-2014
Man (44) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Xanax is een zeer verslavende kortwerkende Bezodiazepine. het werkt als geen ander medicijn tegen angst en het geeft je een euforisch gevoel. niets kan je dag meer verstoren totdat het middel is uitgewerkt. De angst, mentale en fysieke ontwenningsverschijnselen komen na korte tijd in super sterke mate terug. Xanax is met langwerkende Benzo's makkelijk en zonder veel moeite[lees meer...] af te bouwen in tegenstelling tot Antidepressiva zoals Zoloft (een SSRI tegen paniekstoornissen) waar je vrijwel niet van kan komen.

07-01-2014
Man (27) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Dit medicijn heeft me zeker geholpen! Heb hiervoor nooit medicijnen of wat voor troep dan ook gebruikt dus denk dat mijn lichaam ook wat beter op reageerd dan bij een gemiddelde pillenslikker.. Afbouwen was een extremen en vooral nare ervaring. Ik had last van angst/hyperventilatie en nare gedachtes (piekeren). Deze werden goed weg genomen. Dacht ook wel te kunne[lees meer...]n autorijden (DOE HET NIET) Je bent letterlijk zo stoned als een kanarie.. Tijdens het afbouwen (van 1mg retard naar 0.5mg retard naar 0.25mg geen retard) had ik last van angst. Net als zonder medicijnen precies voor het slapen gaan. Zodra de schakelaar in me hoofd van wakker naar slaap omgezet werd maakte mijn lichaam constant een paniek reactie (zie ademteug nemen en volgas adrenaline aanmaken) Hierdoor sliep ik niet. Met gebruik van dit medicijn werd dit totaal weg genomen (Was zo blij) tot ik over ging op de 0.25 die maar 8 uur werken.. Ik moest ook stopdagen inlassen.. (ware terrornachten) Begon te dromen en ook echt over de gekste dingen.. Heb nu nog steeds de angst maar zeker wel minder als voorheen. Ga nu Valdoxan proberen omdat slapen nog steeds een complete opgave is. Hopelijk helpt het ook verder met afbouwen

Reactie:

Fijn dat het bij jou zo goed werkt. Ik kan er wel 10 slikken maar nog merk ik er niets van, behalve een beetje duf. Heb het een paar maanden gebruikt ook de 2 x 1 mg retard per dag nou het was een hell ervan af te komen al je klachten worden nóg erger...

Datum 08-01-2014 12:28

25-11-2013
Man (48) - Angststoornis

Tevredenheid over:
het is toch aan te raden dit middel als het niet hoog nodig is, niet langer als 6 weken te gebruiken. kan depressies veroorzaken, kijk uit met benzoos.

13-11-2013
Man (32) - Depressief

Tevredenheid over:
Ik gebruik xanax alprazolam nu ongeveer 1 jaar ongeveer 1 Mg per dag. Ernaast gebruik ik cyambalta AD 90 Mg. Ik heb een eigen bedrijf en erg druk. Ik gebruikt xanax om de scherpe kantjes en drukke periodes van de dag af te halen en om snachts goed te kunnen slapen. Sinds kort is mijn relatie beëindigd na 10 jaar ik zit nu echt diep in de put en gebruik nu 3x daags 0,[lees meer...]5 Mg . Ik ben bij de huisarts geweest en deze wil dat ik stop met de xanax en iedere week 0,25 Mg afbouw. Ik zie hier erg tegenop door de drukte op het werk en nog niet kunnen verwerken van mijn relatiebreuk. Ik ben bang om af te bouwen ( vandaag een halfje minder genomen en dat ging helemaal mis) angst, akelige gedachten en bijna flauwvallen. Is er iemand met tips of iemand die me wil helpen pfffff

24-09-2013
Vrouw (23) - Depressie
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Mijn vriend neemt al jaren Xanax gecombineerd met efexor en dit is mijn laatste schreeuw om hulp. Zijn huisarts, wie ik graag zijn naam zou willen vernoemen, schrijft zonder hij ook maar enig teken van mijn vriend ziet zomaar antidepressiva en 'angstremmers' voor. Van enige professionaliteit gesproken. Ik kan alleen maar zeggen dat deze twee 'onschuldige pillen' ervoor zor[lees meer...]gen dat mijn bijna 5 jarige relatie naar de zak is. Een totaal ander levensritme, (om 6 uur s'morgens naar bed gaan en om 3 uur smiddags opstaan) maakt het heel erg moeilijk voor me. In een woord, bucht, verslavend, begin er alsjeblief niet mee, het maakt relaties kapot maar ook jezelf.

Reactie:

Waarom heb je geen second opinie gevraagd, desnoods een derde? De arts is zeker in fout, maar ik neem bv al 6 tal jaar een combinatie cocktail van redelijk verslavende middelen waaronder xanax en morfine, hoe je er mee omgaat heb je wel nog steeds zelf in de hand. Jou mening over deze medicatie en je advies komt door de effecten op je relatie, maar die problemen hebben meer met de problemen van je vriend te maken dan de medicatie. Als die arts zo onproffesioneel is en medicatie voorschrijft waar volgens jou geen reden toe is, waarom neemt hij ze dan ? Moet hij/jij dan niet zelf stuk van de verantwoordelijkheid dragen. Medicatie maakt geen relaties kapot, dat doen mensen zelf. Fysiek is mijn lichaam zwaar afhankelijk, daarom mentaal nog niet, maar ben wel recent gelukkig getrouwd desondanks alle medicatie.

Datum 09-12-2013 03:15

17-09-2013
Man (60) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
Ik slik al meer dan 20 jaar Xanax. Ik heb drie hartinfarcten gehad, een bypass operatie en COPD3 Dot medicijn heeft me er doorheen gesleept. Maar nu staat het medicijn op de lijst van verboden middelen van het CBR. Ik ben nu aan het afbouwen en dat valt niet mee. De paniekaanvallen komen terug. Volgens de bijsluiter hoort dat bij het afbouwen. Ik hoop nu binnen zes weke[lees meer...]n op 0 te staan..... en lukt het niet, dan lever ik gewoon mijn rijbewijs in. De moraal van dit verhaal: slik xanax niet te lang, je raakt er lichamelijk en geestelijk aan verslaafd.

09-09-2013
Man (32)

Tevredenheid over:
hallo allemaal, ik ben michael nu ondertussen 32 jaar , de eerste keer dat ik xanax retard (traag werkende) moest nemen is nu zo een 7 jaar geleden, kreeg opeens geen lucht meer hartkloppingen bang van alles en nog wat... heb zoveel gedaan ervoor bv: relaxatie therapie naar dokters gelopen niemand die mij kon helpen. ze zeiden het is gewoon stres. een jaar later ben ik dan[lees meer...] naar een psychiater gegaan waar ik tot vandaag nog steeds kom. vanaf toen is alles een beetje opgeklaard ze zeiden dat ik hyperventilatie, angstaanvallen, slikstoornis, depressief kortom de hele reutemeteut. vanaf toen kreeg ik xanax retard. en serlain en sulpiride -. moet wel zeggen de eerste weken gingen voorbij al slapend, vanaf toen ging het beter en na een jaar kon ik terug afbouwen in begeleiding van mijn psychiater. Nu heb op t heden heb ik weer een opstoot gekregen (licht hervallen) dus neem ik ze terug maar mag binnekort weer afbouwen dus ziet het er goed uit. het einde is in zicht en daar ben ik blij om. je kan gewoon blijven functioneren met de wilskracht die je jezelf toelegt. ben ook blijven werken nu en t gaat goed. hopelijk hebben jullie iets aan mijn ervaring of zie je jezelf hierin terug kop op het komt allemaal goed volg je eigen en zoek professionele hulp. dat is de beste raad die ik kan geven... gr Michael

22-08-2013
Vrouw (35) - Angst & panie...

Tevredenheid over:
xanax geef je rust en structuur wie terug in het leven. ik was minder bang en kon van mijn nachtrust genieten (wat er nodig is om fysiek te kunnen functioneren in het leven.) maar doktoren mogen wel wat beter oppassen met het afbouwen, want daarin word de patiënt aan zijn lot overgelaten , wat behoorlijk gevaarlijk is voor patiënt en omgeving.

14-08-2013
Vrouw (23) - Depressie

Tevredenheid over:
Ik gebruik nu een half jaar Sertraline en kreeg van mijn arts Alprazolam om mijn nachtelijke onrust tegen te gaan. Ik moet zeggen dat ik heel tevreden ben met het resultaat. Ik word meteen rustig en slaap goed in. Ook de dag erna ben ik ontspannen. Ik gebruik het middel wel niet dagelijks, enkel als ik voel dat mijn spieren gespannen zijn of wanneer ik moete heb om met e[lees meer...]en moeilijke, depressieve bui om te gaan. Het nadeel van dit middel,wat eigenlijk ook een voordeel is soms, is dat je er afgevlakt van wordt. Je gevoelens dringen precies minder fel tot je door. Dit is goed in een stresssituatie, maar mij geeft het soms ook het gevoel dat ik anders reageer dan normaal. Ook goede dingen komen minder fel binnen. Ik denk dat dit middel zeker wel geschikt is in mijn situatie, maar stel me wel vragen bij hogere dosissen op lange termijn.

23-07-2013
Man (58)
Algehele tevredenheid: 1

Tevredenheid over:
Ik vind dit een verschrikkelijk middel, mijn man is zwaar verslaafd aan dit middel hij slikt dit middel al 12 jaar dagelijks. Volgens de huisarts is hij het niet eens nodig de huisarts geeft wel een recept voor dit middel we moeten het inmiddels wel zelf betalen, mijn man komt niet van deze drugs want dat is het af ! Ik vind het een afschuwelijk middel het is hetzelfde als[lees meer...] harddrugs.

Reactie:

sorry dat ik dit zeg maar verander van huisarts... je kan lakkelijk afbouwen onder begeleiding het zit allemaal int koppeke... mvg Michael

Datum 09-09-2013 12:54

25-05-2013
Vrouw (25) - Paniekaanvallen
Algehele tevredenheid: 2

Tevredenheid over:
Na enkele weken regelmatig paniekaanvallen / hyperventilatie gehad te hebben en geen fan te zijn van de oxazepam heb ik van de huisarts xanax voorgeschreven gekregen. Nu bijna 2 weken hieraan, maar bijwerkingen en paniek lijken juist erger. Gevoel van verlamming, vervreemding, ongecontroleerde bewegingen, verlammend gevoel in mijn linker arm, warm gevoel in hoofd, deze bij[lees meer...]werkingen maken weer extra paniek. Vandaag besloten ze niet meer in te nemen. Fijn om soortgelijke ervaringen te lezen met deze medicatie!

29-04-2013
Vrouw (35) - Angststoornis

Tevredenheid over:
ik heb posttraumatische stress en zondig mezelf af naar andere toe en kan niet goed omgaan met kritiek en onrechtvaardigheden waardoor ik snel in de aanval ga als verweer en begin te piekeren over alles en nog wat. ik ben naar de dokter gegaan en die kwam al snel met de conclusie dat dit medicijn mij wat stabieler zou maken in mijn dagelijkse sociale leven dat totaal zit [lees meer...]lag, omdat ik de deur niet meer uit durfde te komen en snel geïrriteerd over kwam. de eerste maanden ging het erg goed na innamen van het medicijn. na een tijdje kwamen mijn klachten heftiger terug en heb een hogere dosis gekregen. dat ging goed en sinds kort hebben wij besloten dat het tijd werd om af te bouwen. ik ben van 2mg nu op 0,5mg gegaan en de klachten komen weer terug, alleen heftiger dan voordat ik die medicatie in had genomen. dus ik moest weet terug naar 2mg en zo nodig naar 3mg. ik loop nu als een zombie in de rondte en tril als een gek en mijn concentratie is bar slecht. ik kan niks onthouden en twee keer nadenken als iemand wat tegen mijn zegt. ik zie alles draaien en ben een gevaar in het verkeer on dat ik de situatie niet in kan schatten en schrik van harde geluiden en onverwachte bewegingen, ik heb ook heftige hoofdpijnen en oorsuizen en misselijkheid tegen braken aan. mijn ledematen beginnen op te zwellen en een klein stukje lopen kost vele inspanningen. het liefst wil ik van deze medicatie af en vind het een chemische bende dat nauwkeurig in de gaten moet gehouden worden als het aan iemand word voorgeschreven.. het grijpen naar een pilletje meer word best wel makkelijk voor de patient en daar moet meer toezicht op gehouden worden.. deze troep is erg verslavend dus er moet ook geestelijke toezicht worden gehouden bij dit medicijn.

06-04-2013
Vrouw (31) - Paniekaanvallen

Tevredenheid over:
Als zo nodig medicatie werkt Xanax prima. Binnen een kwartiertje effect op lichamelijke reacties die paniek en angsten aanjagen. Doordat die afnemen, nemen ook de paniekklachten af. Ik sluit niet uit dat een positieve ervaring met xanax voor een placebo versterking zorgt, je dus al rustiger wordt van het idee dat je dat spul bij je hebt of zojuist hebt ingenomen. M.i. dus [lees meer...]belangrijk om ook de grens van je draagkracht te blijven opzoeken. Enige vervelende bijwerking bij 's nachts gebruik zijn evenwichtsproblemen die je normaal niet hebt, dus bij toiletbezoek voorzichtig want je valt zo met een vaart tegen de muur bij het opstaan. Dit effect verminderde trouwens als je het wat vaker gebruikt.

volgende > >>
Pagina 1 van 2

Mirena spiraal (1693) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (347) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (302) - Antibiotica - penicillines breedspectrum