alprazolam

Nervositeit (3 meningen)

24-06-2022 | Vrouw | 58
alprazolam (0,5mg)
Hallo, ik antwoord op mijn eigen verslag van de maand Maart. Ik ben nu drie maand "Xanax" vrij. Maar, ze hebben mij op 12 dagen laten afkicken!! Doe dit nooit!! Want de gevolgen zijn niet beschrijfbaar. Ik zie nog af, en durf niet buiten te komen. Ik ben precies al drie maand dronken, voel mijzelf niet meer, ik voel mij een vreemde ik mijn eigen lichaam. Alle dagen als ik [lees meer...]ga slapen, hoop ik dat het voorbij zal zijn als ik wakker word. Maar helaas niet. Ik hoop dat het niet te lang meer gaat duren, want ik zit in de bedenking om terug te herbeginnen met xanax 0,5mg, daar waar ik mee gestopt ben. Want het is geen leven zo. Ik had zo graag dat ze zouden afgebouwd hebben. Maar nee, ik heb 20 jaar xanax genomen, en ze (dokter, en psycholoog) hebben mij gewoon op 12 dagen laten afbouwen, met Tranxene!!!. En ik zie nog steeds af. Echt waar, bouw af. Het is misschien verslavend, maar de manier waarop ze mij doen stoppen hebben, doet mij terug grijpen naar de xanax. Omdat ik mijn leven terug wil, en omdat ik van de paniekaanvallen af wil. Dan nog liever 20 jaar gelukkig met een xanax 'ke, dan dat ik moet verder leven zoals nu, opgesloten...

19-04-2022 | Vrouw | 29
alprazolam (0,25mg)
Ik kamp met heel intense paniekaanvallen waar ik niet uit kan komen zonder medicatie. Ik heb van alles geprobeerd aan benzodiazepines maar xanax vind ik zelf het fijnst werken, gezien ik er een stuk minder duf van word dan bijv Diazepam of Oxazepam. Afhankelijk van hoe sterk mijn paniek is, heb ik meestal voldoende aan 3 x 0,25 mg, soms 4 x 0,25 mg. Retard 2 x 0,5mg p[lees meer...]er dag of 1 mg per dag. Liever zonder medicatie, maar met hele intense paniekaanvallen die je leven beheersen is niet te leven...Gelukkig lukt het me ook weer om er bijtijds mee te stoppen. Ik heb het een keer een paar maanden gebruikt, zeg 3 maanden, en geen ontwenningsverschijnselen gehad.

27-03-2022 | Vrouw | 58
alprazolam (0,5mg)
Hallo allemaal. Ik ben hier nieuw,en wou graag iets kwijt over xanax. Ik heb mij laten opnemen in het ziekenhuis omdat ik zonder hetzelf te beseffen aan het afkikken was van de xanax. Ik heb 20 jaar xanax retard 0,5mg gebruikt. Ik heb mij al die jaren héél goed gevoeld. Tot vorige zomer. Ik kreeg regelmatig hyperventileren, zelfs s'nachts. Niet normaal. Ik kreeg rillingen[lees meer...] en zweten,beven,al wat je maar kan denken. Ik zat meer op spoed en bij de dokter dan iets anders.Mijn dokter verhoogde mijn xanax naar 1mg. Dat was iets beter,maar ik had een "krakend" hoofd. Ik kon dat gewoon niet meer uithouden, want ik kon mij ook niet meer concentreren, verdwaasd,altijd hetzelfde zeggen,en plots beginnen wenen uit het niets. Terug bij de dokter,waar ik te horen kreeg, Linda, ik ga u laten opnemen,ik ken u niet meer, je bent uzelf niet meer. Hup, via de spoed mij laten opnemen. Wij zijn nu drie weken verder,ik ben nu van zaterdag tot vanavond thuis (zondag) thuis. En morgen, maandag zie ik de psygiater en mag ik naar huis. Maar ik ben er nog niet hoor. Van de pillen ben ik vanaf, maar ik heb hoofdpijn, draaierig,nog steeds slecht slapen,en af en toe "kraken". Misschien ben ik te vlug afgekikt. Of heb ik een kleine schade aan de hersenen. Want ik ben voor het ogenblik vergeetachtig. Hopelijk komt dat nog goed. Maar ik ga het langzaam aan moeten gewend worden zonder de xanax. Ik ben blij dat ik er vanaf ben. En hoop weldra ook van dat "kraken" in mijn hoofd. En nee, liever geen xanax hernemen voor het "gekraak" in mijn hoofd. Dan liever iets op kruidenbasis of andere methode om er door te geraken. Want ik wil terug leven, en genieten. Want nu zit ik een beetje vast met mijn eigen. Ik ga wel als ik thuis ben regelmatig bij de psygoloog,om er door te geraken. Want anders zal het mij denk ik niet lukken. Maar blijf toch doorbijten. :)

14-03-2022 | Vrouw | 64
alprazolam (0,5mg)
Vorig jaar voor de 1e keer angstaanvallen gekregen. Nog nooit meegemaakt en wat is dat vreselijk. Kreeg rare pijnen overal. Bang om een hartaanval te krijgen door die hartkloppingen. Durfde zelfs amper nog te eten door rare pijnen en zowat overal bang voor. Nu ben ik absoluut tegen medicijnen omdat die vaak verslavend zijn. Geen ervaring met xanax dus. Ik schrik hier [lees meer...]ook over de ervaringen met dit soort medicijnen. Iemand weleens van het hormoon Cortisol gehoord? Als die op een gegeven moment te hoog is dan krijg je o.a. angstaanvallen. Wist dat dus helemaal niet. Waarom hebben huisartsen het hier helemaal niet over. Vermoedelijk bij mij ontstaan door een enorm slaaptekort en stress. Had een oorzaak uiteraard. Oorzaak is nog niet helemaal weg maar ga er anders mee om. Dus ik aan de slag..Veel op internet gezocht. Dat vreselijke gepieker, daar is moeilijk vanaf te komen. Het is een soort drang. Komt steeds weer terug. Het enige wat ik wilde uitproberen was o.a. die cortisol verlagen in m'n lichaam. Van die alsmaar opkomende paniek afkomen. Door zoveel mogelijk af te leiden, dwingen positief te denken: Laat het los, van je af laten glijden, komt wel goed enz... (viel echt niet mee) ging het langzamerhand steeds beter. Slapen was ook een probleem. Ook weer inzetten op andere gedachten voor het slapen. Toch bleef er wat onrust af en toe terugkomen. Kwam Histamine tegen. Wist niet dat voedsel waar histamine inzat ook voor zoveel onrust kon zorgen? Oke, einde verhaal is dat het steeds beter ging. Dat alsmaar opkomende dwangmatige gepieker en die gruwelijke onrust verdween bij mij, omdat het lichamelijk beter ging. Zat dus NIET in mijn hoofd maar was echt een lichamelijke kwaal geworden. En daarbij ben ik ook op een eventueel vitaminetekort gaan letten en bijv. caffeinegebruik. En al helemaal samen met alcohol natuurlijk (triggers). Wilde toch even mijn ervaring delen. Misschien heeft iemand er wat aan.

25-08-2021 | Vrouw | 59
alprazolam (1mg)
Voorgeschreven door mijn huisarts bij het overleden van mijn moeder, ik was al depressief met angst- en paniekaanvallen. Het heeft mij echt geholpen om tijdens de begrafenis niet in te storten. Ook mijn vader een viertal druppels gegeven om de kerkdienst door te komen. Sindsdien neem ik het sporadisch als iets mij uit balans brengt. Ondertussen ben ik zo goed als genezen [lees meer...]door hypnose, dat heeft beter geholpen dan psychiater en spycholoog. Momenteel is mijn vader zwaar hulpbehoevend, wat ik dit allemaal alleen moet verwerken zonder emotionele ondersteuning. Dan neem ik een aantal druppels Xanax om er even door te komen. Jammer genoeg ben ik veel te laat met hypnose begonnen (regressie therapie). Na een aantal sessies voelde ik me weer leven, terwijl je met medicatie toch dikwijls wolkjes in je hoofd hebt. Ook ik kan al jaren niet meer gaan werken en ben ook kunstschilder. Voor mensen die niet weten wat een depressie is en angstaanvallen is het onbegrijpelijk en ben ik een profiteur. Na de hypnose ben ik pas gaan beseffen hoe diep ik werkelijk zat, daarom wil ik niet terug hervallen en als ik mij te emotioneel belaagd voel neem ik Xanax, tot ik mij terug sterk en blij voel en kan genieten van mijn sobere, eenzame leven.

13-11-2020 | Vrouw | 47

01-11-2020 | Man | 49
Acne/puistjes

14-10-2020 | Man | 39
alprazolam (1mg)
Benzodiazepines Ik heb ervaring met verschillende benzodiazepines in de voorbije 20 jaar, vooral met Xanax en Rivotril, toevalligerwijze de 2 krachtigste, met Rivotril op stip nummer 1 als krachtig. Ik zou heel graag mijn ervaringen in het gebruik van Benzodiazepines delen met anderen, omdat ik denk dat ze heel nuttig kunnen zijn. Benzodiazepines zijn in feite producten d[lees meer...]ie enkel dienen voor kortdurend gebruik en van zodra je ze voor een iets langere periode neemt, bvb 2 weken, treedt er al gewenning op en is het effect ook weg. Het grote nadeel is dat je er dan niet zo makkelijk meer van af komt, dus wees daar gewoon goed bewust van. Ik zou het iemand aanraden om te nemen als je bvb 1 of 2 crisisdagen hebt en die wilt overbruggen, maar eigenlijk zou ik het gewoon bijna niet aanraden, aan niemand. Als je last hebt van angst of depressie, dan heb ik zelf heel goede ervaring met SSRI of SNRI, vroeger met Fluoxetine (Prozac), later ben ik succesvol overgeschakeld in een 2e depressie in mijn leven op Effexor. Het nadeel van die producten zijn dat het even duurt vooraleer ze werken, dat kan zelfs een hele tijd duren, wekenlang… en ze hebben ook bijwerkingen in het begin. Om die bijwerkingen te counteren zou bvb kortdurende inname van benzodiazepines een mogelijkheid zijn. Nog enkele tips i.v.m. benzodiazepines. Met de kennis die ik hierover opgebouwd heb, zou ik de zaken achteraf gezien anders aangepakt hebben, maar al doende leer je natuurlijk. Heel veel. Ik ben op een bepaald moment om te slapen Rivotril beginnen op doktersadvies. Ik heb trouwens een hele goeie psychiater, maar die weet ook niet alles en elk persoon is anders. De Rivotril heeft me 2-3 dagen beter doen slapen. Maar toen ik er maandenlang later wou van afkicken nadat ik het product misschien een jaar genomen had, heb ik er 9 maand over gedaan. Ik nam 0.5 mg en ik liet gelules maken van 0.49, 0.48, etc.. tot aan 0.01. Het was één van de meest verschrikkelijke periodes in mijn leven, die afbouw van rivotril…ik heb het gehaald, maar ik had ook een getuigenis van iemand gelezen met een gelijkaardig verhaal en dat heeft me ook enorm geholpen, vandaar dat ik dit hier ook deel. Ik heb me angstig gevoeld, depressief, ik werd bijna gek…rivotril wordt door Heather Ashton dan ook omschreven las ik later als het meest potente benzodiazepine product op de markt. Ik zou zeggen begin er niet aan. En als je eraan begint, weet gewoon dat afbouwen hiermee heel lastig is. Nog een aantal zaken die ik wil meegeven ivm het gebruik van benzodiazepines, in mijn geval dan Xanax is dat, als je dit product gebruikt, je niet zomaar mag switchen in hoeveelheden en ook niet in tijdstippen waarop je het product neemt. Je mag niet de ene dag 1 mg nemen en de volgende dag 0.5 mg en dan eens 0.75 mg. Ook niet de ene dag om 12u00 de andere dag om 11u00 etc… het zijn geen snoepjes ! als je benzo’s neemt, neem ze consequent op hetzelfde tijdstip in, ga niet zomaar van dosis veranderen !! Je krijgt er namelijk heel erge bijwerkingen van, zoals toename angst, etc… Als je het neemt, wees gedisciplineerd en neem het altijd op hetzelfde moment en probeer niet zomaar je dosis te verhogen of te verlagen gelijk wanneer, maar in overleg met een arts. En denk ook na over de onderliggende oorzaak waarom je die benzo’s neemt, want als je die niet weghaalt, moet je jouw dosis alsmaar opdrijven en dan is het een straatje zonder einde. Dan is het beter dat je jouw steun zoekt bij een goede stabiele SSRI zoals Prozac, Seroxat, etc… En éénmaal je klaar bent om af te bouwen met benzo’s omdat het beter met je gaat, lees dan eens de Ashton Manual, die is ook in het Nederlands beschikbaar. Daar staan enorm veel tips in die heel waardevol zijn!

14-07-2020 | Vrouw | 68
alprazolam (0,5mg)
In het begin hielp het wel en werd ik wat rustiger. Maar nu lijkt effect averechts te werken. Gejaagdheid afvlakking ongeinteresserdheid en onverschilligheid lijken erger te worden. . Wat moet ik doen

08-07-2020 | Man | 52
alprazolam (0,5mg)
Hallo ik ben nu 52 jaar en heb altijd akton 2 mg gebruikt . Dit medicijn maken ze niet meer dus ik had een groot probleem . Ik pak nu xanax maar mijn angst wordt precies nog erger . Ik zou nu willen beginnen met temesta maar ik durf niet zo goed . Ik zou er ook niets mee inzitten als ik er dan verslaafd aan zou worden . Als het werkt dan heb ik misschien terug wat een nor[lees meer...]maal leven . Ik zie het soms ook niet meer zitten maar mijn kleinkinderen maken me af en toe toch nog wel wat gelukkig . Ik ben blij dat ik toch niet alleen ben want jullie zullen dat wel weten mensen die nooit angst of paniek aanvallen hebben gehad die begrijpen je toch niet . Dus als ik met pilletjes beter zou worden graag ik zou graag terug een beetje willen leven .

30-12-2019 | Vrouw | 31
Ik slik xanac 0.25 en soms 0.5 voor mijn hartkloppingen

11-11-2019 | Vrouw | 66
angst

28-10-2019 | Man | 59
Alcoholverslaving
Ik heb reeds jaren een flesje bij de hand. Ben geen regelmatig gebruiker omdat ik verslaving vrees. Enkel bij slapeloosheid, als ik de mallemolen in mijn hoofd niet kan stilzetten of over een probleem blijf tobben, neem ik 0,25 mg. Na een helf uur ben ik in slaap en heb een normale nachtrust. Geen bijwerkingen. Ben nu 1 jaar zo goed als acoholvrij en heb grote hulp gehad a[lees meer...]an dit medicijn.

04-09-2019 | Vrouw | 40
alprazolam (0,5mg)
Zeer effectief medicijn. Gebruikt bij opstart van antidepressivum, eerst 3 weken gewone xanax 0,5 mg / dag, daarna 7 weken xanax retard 0,5 mg / dag (retard is veel minder/zo goed als niet verslavend dan de gewone volgens mijn arts). Na 10 weken probleemloos (vermoedelijk door lage dosering) van één op andere dag gestopt, zonder ontwenning.

17-08-2019 | Vrouw | 53
Overspannen/burn-out
ik weet hoe verslavend dit middel is en neem het dus enkel bij erge crisis als het zeer acuut is. Ik vind dat het dan snel en goed werkt, ik slaap dan meestal ook beter. De laatste tijd voel ik wel een verandering in de werking: eerst onderdrukte het alles, nu lijkt het alsof het dingen in beweging zet bv dat het onderliggende trauma naar boven komt op een beheersbare mani[lees meer...]er in een nachtmerrie, dus het lijkt nu een vermindering van het onderdrukken te veroorzaken. Kan dat of betekent het dat de dosis te laag is geworden?

16-08-2019 | Vrouw | 30
alprazolam (0,25mg)
Ruime tijd geleden in een burn out geraakt en na een eerste periode van vooral veel rusten bleef er veel onrust en angst in mijn lichaam aanwezig. Toen heb ik Alprozalam 0,25 mg voorgeschreven gekregen. Inmiddels gebruik ik dit medicijn ruim een jaar en ik ben er zeer tevreden over. Ik gebruik echter zeer weinig, ik slik een halfje per keer en dat doe ik maar eens per wee[lees meer...]k max. Het haalt de scherpe randjes ervan af en het is heel prettig om mee te ontspannen, wat ik nog steeds moeilijk vind met momenten. Ik ervaar weinig bijwerkingen, hoogstens wat suf en als ik het te dicht op bedtijd inneem droom ik nogal levendig. Ik geloof wel dat dit een medicijn is waarbij je op je hoede moet zijn qua verslaving. Hoe weinig ik ook inneem, toen ik om een nieuw recept vroeg wilde mijn huisarts me op spreekuur zien om over het gebruik te spreken en dat kon ik zeer waarderen, immers zijn het geen snoepjes. Voor sporadisch gebruik kan ik het zeker aanraden.