This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure.

lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

18-06-2015
Man, 37 jaar

Xanax (alprazolam)

Na vele benzo's gehad te hebben en allen geen adequate werking gaven behalve vele bijwerkingen, is Xanax een paardenmiddel! Al gebruik ik maar 0,5mg elke dag, het werkt goed, weinig tot geen bijwerkingen. Veel meer rust in mn hoofd, meer energie, betere concentratie, en reactievermogen en mn angsten/paniekaanvallen zijn tot bijna nul gelimiteerd! Na twee weken gebruik v[lees meer...]an dezelfde dosis mag je weer autorijden. Hiervoor gebruikte ik Prazepam (Reapam) en sliep hele dagen, zo lam als wat.. Daarvoor Oxazepam hetzelfde liedje, hele dagen slapen en tot niets in staat zijn. Xanax daarentegen doet wat het moet doen en voel me er super goed bij, geen klokken rond meer slapen, op tijd op kunnen staan, energie hebben en vooral weinig tot geen angsten! Toppie medicijn, had het veel en veel eerder moeten krijgen.
26-05-2015
Vrouw, 41 jaar

Xanax (alprazolam)

de psychiater adviseerde mij, omdat oxazepam niet meer genoeg doet, nu alprazolam te starten, 3 keer per dag 0,5. Om zo een handvat te hebben acuut. Nu ben ik benieuwd of jullie alprazolam net zo goed vinden als de originele xanax. Ik heb namelijk toch maar tegen bijbetaling gekozen voor xanax. ik heb continu de angst om dood te gaan en drukkend gevoel in me hoofd en hart [lees meer...]en hoofd die in conclaaf staan met elkaar, heel erg zwaar gewoon zo, vooral de nachten. Is er iemand die me wat info kan verschaffen hoe t jullie vergaat en of t snel helpt en ook t verschil tussen deze twee soorten medicaties aub. alvast bedankt, groetjes imelda.
20-04-2015
Vrouw, 49 jaar

Hyperventilatie

ik kreeg dit medicijn nadat ik 2 keer in het ziekenhuis werd opgenomen met ambulance. Ze konden niks vinden, was gewoon helemaal ingestort, vandaar de xanax.
17-04-2015
Man, 70 jaar

Stress

Ik gebruik Xanax regelmatig. Niet elke dag. Alleen als ik teveel te doen heb en er teveel dingen zijn die ik moet doen. Ik ben het eens met die man van 54, want door die tablet Ga ik weer als een speer en heb ik alles weer op een rij. Geen last van ontwenningsverschijnselen, maar ik gebruik ook niet elke dag.
29-03-2015
Man, 54 jaar

Xanax (alprazolam)

Uitstekend middel om je hoofd tot rust te brengen.
15-02-2015
Man, 39 jaar

Xanax (alprazolam)

Ik ben het met iedereen eens het is heerlijk spul. Helpt je gedachten gefocust te houden, meer zelfvertrouwen. Maar ben eigenlijk benieuwd in hoeverre ik hierin door sla. Het blijft een middel dat je veranderd. Daar komt bij stop er maar eens mee?! Ik hoor hangstier iedereen heel schijnheilig zijn!! Maar denk dat de meeste mensen die zeggen dat ze alleen af en toe en een k[lees meer...]lein beetje nemen het meest verslaafd zijn. Ik kan je op een briefje geven dat er weer af komen bijna onmogelijk is. En al helemaal accuut. Je krijgt last van woede uitbarstingen. Raakt je zelfverzekerdheid kwijt!! Kort om als je graag afhankelijk wordt van een medicijn gewoon nemen. Zo niet 2x over nadenken. Het zijn geen medicijnen maar drugs. Vergis je niet!!! Daar naast geneest het niets, maar maakt het erger op de lange termijn waneer je het niet meer neemt!!
05-02-2015
Vrouw, 47 jaar

Xanax (alprazolam)

Ik slik al drie jaar Xanax Retrard. Ben begonnen met diazepam, werkte niet meer. Toen Xanax voorgeschreven gekregen 1 mg. Werkte ook niet meer, toen 2 mg voorgeschreven gekregen. Werkte! Maar nu na deze lange periode wil ik er vanaf. En toen van 2mg naar 1 mg per dag. Wat een hel! Nu 2x per dag 0,5 mg. Maar het zijn gewoon drugs. Aan de ene kant word het steeds meer helder[lees meer...] in mijn hoofd maar de lichamelijke klachten zijn bijna niet te doen. Misschien ben ik wel te snel gegaan met afbouwen, maar ik raad het iedereen aan die dit voorgeschreven krijgt, zeer, zeer, voorzichtig te zijn met dit medicijn. Het is nl. echt super verslavend!
05-02-2015
Man, 20 jaar

Xanax (alprazolam)

Na lang getwijfeld te hebben over het chronisch gaan slikken van dit medicijn in overleg met de arts besloten daarvoor te kiezen. Xanax mag dan wel verslavend zijn, maar een leven lang met extreme angst leven, die alles beheerst, is niet leefbaar. Daarom toch besloten Xanax dagelijks te gaan nemen. Is een lastige overweging, en voor ieder zal die balans anders zijn. Is gee[lees meer...]n licht middel en daarom moet er ook echt niet te makkelijk over gedacht worden. Xanax heeft me mijn leven teruggegeven. Waar alles eerst werd beheerst door intense angsten, voel ik me nu een stuk rustiger. Ik pieker veel minder en heb weer rust in mezelf. Ik kan de angst beter beheersen, en beter rationaliseren dankzij dit middel. De eerste 2 weken last gehad van vermoeidheid, maar die is volledig verdwenen. Het lichaam went aan de versuffende werking, maar niet aan de angst onderdrukkende werking. In Nederland hebben veel artsen een uitgesproken negatieve visie over dit medicijn en aanverwanten, gezien het grote verslavingsrisico. Toch denk ik dat het heel belangrijk is alles in de context te zien. Soms is een medicijn verslaving te verkiezen boven een leven gekleurd door angst en paniek. Het heeft me mijn leven teruggegeven, terwijl andere medicijnen totaal niets deden, en therapie onvoldoende werkt. Ik slik liever mijn leven lang 2x per dag deze 'verslavende' tablet dan dat alles wordt overheerst door angst.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (676) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (358) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (338) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

Tony's Chocolonely