ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 1 van 7

21-04-2018

Xanax (alprazolam)

Ik slik nu al 25 jaar xanax (alprazolam) 0.25mg. Ik begon met 3 tot 4 per dag plus seroxat. Nu sinds 3 jaar bij erge paniekaanval en angst neem ik een halve en dat doet ook prima zijn werk. Voordat ik naar bed ga ook een halve om rustiger te kunnen slapen. Ik vind het een top medicijn en wil geen andere of zwaardere. Die halve maakt me niet 100 procent angstvrij maar helpt[lees meer...] me wel met relativeren en logisch denken waarom ik die angst heb. Dat helpt ook heel goed.
08-04-2018

Xanax (alprazolam)

Ik heb dit middel op aanraden van een vriend kunnen testen. Na positieve ervaring, gevraagd aan de specialist of ik deze Benzo mocht gebruiken, deze ging akkoord doordat ik hiermee wel angst-vrij de sociale avondjes/momenten doorkwam. Ik moet zeggen het gebruikers gemak van dit medicijn ligt zeer hoog en daar ligt ook het gevaar, hierdoor is het zeer verslavings- gevoe[lees meer...]lig. Het is als een paracetamol je voelt er niets van maar het doet wel zijn werk. Ik weet als de tolerantie-niveau van dit medicijn er niet was dat dit de oplossing voor mij was. (je hebt helaas steeds meer nodig voor hetzelfde effect) Ik ben inmiddels overgestapt op Clonazepam, vanwege de bijwerkingen, volgende dag heel moe, depressief en op de langere duur heel erg vergeetachtig. over Clonazepam kan ik nog niets vermelden daarvoor gebruik ik het te kort. Wel merk ik hierbij wel een zelfde soort relaxed-feeling als bij xanax, zelfs iets beter nog en het heeft een langere werkingsduur en hierdoor dus zonder de dag daarna moe te zijn. Ik gebruik het medicijn overigens incidenteel, alleen bij noodzaak, ik heb een sociale fobie dus die momenten zijn er nu eenmaal. Kortom Xanax kan een uitkomst bieden bij wie de bijwerkingen gering zijn en vergeetachtigheid niet opspeelt. Xanax: is dempend qua angst, kalmerend, meer overzicht dus op angst momenten. Oppassen met alcohol want je gaat geheid foute dingen doen. (raakt snel dronken)
24-03-2018

Xanax (alprazolam)

Dit is het enige middel dat écht goed werkt tegen mijn sociale angst. Ik gebruik naast alprazolam ook een ssri. De alprazolam gebruik ik alleen bij echt spannende gebeurtenissen. Echter, dit werden er op mijn werk steeds meer. Waar in het begin 0.5 mg genoeg was had ik na 3 jaar minimaal 2 mg nodig om een presentatie goed te en rustig te kunnen geven. Zonder het medicijn[lees meer...] krijg ik enorme zweetaanvallen en moet ik een presentatie tusse tijds staken. Aangezien hrt gebruik op een gegeven moment 5 dagen per week werd en 2 mg per keer ben ik gestopt. Had even 2 dagen beetje last van maagpijn en verhoogde angst maar ging heel makkelijk eigenlijk. Dus....werkt heeeel goed tegen sociale angst maar je neemt snel meer. In de ochtend voel je je echt klote. Beetje depressief gevoel. Rest van de dag geen last van. Als je er verstandig mee om kunt gaan...werkt het echt goed.
20-01-2018

Xanax (alprazolam)

Ze werken goed ,heb weinig last van de paniekstoring. je kunt ze beter bij de huisarts bestellen . de kosten via internet zijn veel te hoog . ik betaal 18 euro voor 180 stuks van 5 mg . dus via internet lijkt het een beetje op oplichting
02-01-2018

Xanax (alprazolam)

10 jaar geleden heb ik 2 zware hyperventilatie aanvallen gehad in mijn wagen.Nadat ik al een paar dagen aanhoudend last had van duizelingen(opeens uit het niets gekregen). Ze hebben mij toen op de spoed Temesta voorgeschreven daar voelde ik mij echt goed mee maar mocht dit enkel innemen wanneer nodig.Het probleem was eigenlijk wanneer ik geen Temesta nam had ik weer last v[lees meer...]an zware duizelingen ik kon zelfs niet buiten komen laat staan nog te gaan werken.Op aanraden van de huisarts ben ik dan door verwezen naar een psychiater en die heeft mij direct Xanax voorgeschreven ipv Temesta,ik voelde mij daar goed mee kon terug gaan werken,sporten auto rijden(korte afstanden). Nu neem ik al 10 jaar Xanax(1,25mg per dag) maar voel mij de laatste 2 maanden terug slecht(duizelingen) zelfs met een hogere dosis helpt het nog niet. Is er iemand die weet of er een beter Medicatie bestaat dan Xanax tegen die duizeligheid? Wanneer ik terug Temesta neem helpt het ook niet echt meer. Alvast bedankt voor het lezen van mijn verhaal en ik wens dit niemand niet toe,want het is echt de hel om alle dagen met duizelingen(draaiingen)rond te lopen.
18-11-2017

Xanax (alprazolam)

Ik slik nu 4x0.5mg alprazolam voor ik ga slapen, omdat ik 's nachts altijd paniekaanvallen kreeg. Ik was ook hypochonder.. Het is zeer verslavend, als ik ze vergeet te bestellen en niks kan innemen voor t slapen, ben ik de volgende dag doodziek en wil alleen maar slapen. Extreem levendige enge dromen, zweten, duizelig, verwijdde pupillen en angst. Je kan dus zeggen dat het[lees meer...] zeer zeker rommel is voor je lijf. Dus als je het niet nodig hebt: NIET aan beginnen. Voor mij is het een uitkomst en neem de verslaving voorlopig nog voor lief. Alles beter dan de constante paniekaanvallen en denken dat je dood gaat. Dit is dus mijn mening.
14-11-2017

Drugsverslaving

alprazolam of xanax beginnen nemen omdat diazepam mij geen rust meer gaf en onderdrukte mijn craving meer
20-10-2017

Xanax (alprazolam)

Hartstikke effectief maar mega verslavend. Dit merkte ik pas toen ik het medicijn niet op gehaald had. Ik werd ziek en heel erg bang bijna in psychose stand. Dit zakte weer weg na nemen medicijn, is echt een sluipmoordenaar. Dus ik raad het iedereen af! Ik zit nu n of met afbouwen op 0.5 mg, was 2. Ik ben zo blij als ik van deze zooi af ben. Deze zooi heeft mij een verslaa[lees meer...]fde gemaakt zonder dat ik dit wist.
Pagina 1 van 7

Mirena (2046) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (836) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (448) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (444) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (363) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!