This website is hosted on a Carbon neutral infrastructure. This website is hosted on a company which complies to standard ISO 27001:2005 for Information Security Management Systems.
lees de ervaringen

Pagina 1 van 7

15-02-2015
Man, 39 jaar

Xanax (alprazolam)

Ik ben het met iedereen eens het is heerlijk spul. Helpt je gedachten gefocust te houden, meer zelfvertrouwen. Maar ben eigenlijk benieuwd in hoeverre ik hierin door sla. Het blijft een middel dat je veranderd. Daar komt bij stop er maar eens mee?! Ik hoor hangstier iedereen heel schijnheilig zijn!! Maar denk dat de meeste mensen die zeggen dat ze alleen af en toe en een k[lees meer...]lein beetje nemen het meest verslaafd zijn. Ik kan je op een briefje geven dat er weer af komen bijna onmogelijk is. En al helemaal accuut. Je krijgt last van woede uitbarstingen. Raakt je zelfverzekerdheid kwijt!! Kort om als je graag afhankelijk wordt van een medicijn gewoon nemen. Zo niet 2x over nadenken. Het zijn geen medicijnen maar drugs. Vergis je niet!!! Daar naast geneest het niets, maar maakt het erger op de lange termijn waneer je het niet meer neemt!!
05-02-2015
Vrouw, 47 jaar

Xanax (alprazolam)

Ik slik al drie jaar Xanax Retrard. Ben begonnen met diazepam, werkte niet meer. Toen Xanax voorgeschreven gekregen 1 mg. Werkte ook niet meer, toen 2 mg voorgeschreven gekregen. Werkte! Maar nu na deze lange periode wil ik er vanaf. En toen van 2mg naar 1 mg per dag. Wat een hel! Nu 2x per dag 0,5 mg. Maar het zijn gewoon drugs. Aan de ene kant word het steeds meer helder[lees meer...] in mijn hoofd maar de lichamelijke klachten zijn bijna niet te doen. Misschien ben ik wel te snel gegaan met afbouwen, maar ik raad het iedereen aan die dit voorgeschreven krijgt, zeer, zeer, voorzichtig te zijn met dit medicijn. Het is nl. echt super verslavend!
05-02-2015
Man, 20 jaar

Xanax (alprazolam)

Na lang getwijfeld te hebben over het chronisch gaan slikken van dit medicijn in overleg met de arts besloten daarvoor te kiezen. Xanax mag dan wel verslavend zijn, maar een leven lang met extreme angst leven, die alles beheerst, is niet leefbaar. Daarom toch besloten Xanax dagelijks te gaan nemen. Is een lastige overweging, en voor ieder zal die balans anders zijn. Is gee[lees meer...]n licht middel en daarom moet er ook echt niet te makkelijk over gedacht worden. Xanax heeft me mijn leven teruggegeven. Waar alles eerst werd beheerst door intense angsten, voel ik me nu een stuk rustiger. Ik pieker veel minder en heb weer rust in mezelf. Ik kan de angst beter beheersen, en beter rationaliseren dankzij dit middel. De eerste 2 weken last gehad van vermoeidheid, maar die is volledig verdwenen. Het lichaam went aan de versuffende werking, maar niet aan de angst onderdrukkende werking. In Nederland hebben veel artsen een uitgesproken negatieve visie over dit medicijn en aanverwanten, gezien het grote verslavingsrisico. Toch denk ik dat het heel belangrijk is alles in de context te zien. Soms is een medicijn verslaving te verkiezen boven een leven gekleurd door angst en paniek. Het heeft me mijn leven teruggegeven, terwijl andere medicijnen totaal niets deden, en therapie onvoldoende werkt. Ik slik liever mijn leven lang 2x per dag deze 'verslavende' tablet dan dat alles wordt overheerst door angst.
22-01-2015
Man, 79 jaar

Aangezichtspijn

Ik gebruik dit al van 1995 zo al 20 jaar na een zwaar ongeval maar in moet elke avond een half nemen er zonder gaan dat meer, maar een zalig nacht rust en wat is nog goed ???
11-09-2014
Vrouw, 50 jaar

Xanax (alprazolam)

Heb ooit een jaar of drie geleden xanax gebruikt om rust te krijgen, gebruikte 1/8e van de dosering, eens per week of nog minder. Het was een moment van algehele, totale rust waar ik helemaal van bij kwam. Nu heb ik het aan de arts gevraagd omdat ik sinds april dit jaar last heb van paniek, onrust, hyperventilatie, angst (de "zenuwen" in het kort). (Dit komt door de "crisi[lees meer...]s" - gebrek aan werk en een aantal zeer akelige persoonlijke dingen in een relatie. Ik ben alleenstaand.) Ik ben van plan om het pilletje van .25 mg in 4 te breken, en in de avond dat kleine stukje te gebruiken, 2x per week of 3x per week. Het spul is verslavend, dus je moet er goed mee oppassen. Mijn bevindingen zijn dat ik in me in de morgen hartstikke goed voel, zo uitgerust en gemotiveerd dat ik er weer een paar dagen tegen kan. Na het slikken krijg ik een heerlijk gevoel van ontspannenheid, geen piekeren meer, mijn hoofd is "stil" en mijn lichaam komt tot rust. Mijn slaap is dan diep en rustig, en ik kom weer tot mezelf. Mindfulness is een aardige bezigheid die goed aansluit bij het gebruik van xanax als je de "zenuwen" hebt over je situatie.
26-07-2014
Vrouw, 46 jaar

Xanax (alprazolam)

ik word er heerlijk rustig van,geen hoofdpijn,rust in mijn hoofd. mijn lijf is ontspannen,ben alleen niet van plan om het maanden te gebruiken puur voor nood.
08-07-2014
Vrouw, 49 jaar

Xanax (alprazolam)

ik heb xanax gebruikt in het begin van mijn angststoornissen en in het begin hielp dit ook wel maar na een hele tijd hielpen ze niet meer en ben ik overgestapt naar alprazolam en dit werkt prima
16-05-2014
Vrouw, 24 jaar

ADHD

hmmmm. klinkt zeer ontspannend. maar je krijgt er wel veel slaap van.
volgende > >>
Pagina 1 van 7

Thyrax Duotab (604) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Amoxicilline (332) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (315) - Anticonceptie - eenfase

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik
en maak kans op een Tony's Chocolonely
reep!

Als je meer wilt weten over Tony's Chocolonely, klik dan hier.

meamedica