Alprazolam

Onrust (3 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

27-02-2020

Alprazolam (alprazolam)

Ik gebruik 0.25mg zo nodig. Het heeft zeker effect, of het nu tussen de oren zit of niet. Maar mijn paniek gaat er door weg en ik wordt rustiger. Zeker met deze donkere dagen heb ik er meer last van!
18-02-2020

Alprazolam (alprazolam)

Ik neem slechts 0,25mg per dag. Héél zelder 2 x 0,25mg per dag. Help héél goed maar...ik kan het bijna niet meer missen, zeker in de winter en dagen zonder zonder zon... Een dagje of weekendje weg doet ook goed, dan kan ik wel zonder...maar ik kan niet elk weekend op stap gaan hé, da's financieel niet mogelijk...Zo'n angst en paniekaanvallen wens ik niemand toe...
11-02-2020

Overspannen/burn-out

Door overspannenheid/burnout klachten gebruik ik nu Alprazolam al een paar maanden. 3x2(0,25mg) per dag. Dus eigenlijk "maar 1,5mg per dag". Ik vind het een goed middel. Ik word er absoluut niet suf van. Ik voel mij eerder meer mezelf, zelfs meer energie en ook kan ik hierdoor makkelijker eten. Eerst stond het mij tegen om dit (alweer) te moeten gebruiken, maar het mid[lees meer...]del werkt goed bij mij. Geen enkele bijwerkingen en ik blijf er prima helder bij. Op dit moment kan ik niet zonder dit middel. Voor nu vind ik het prima om te moeten nemen. Als de tijd daar is, bouw ik het wel weer af.
26-01-2020

Alprazolam (alprazolam)

Werkt bij na een paar minuten ik voel de rust in mij opkomen en kan hier goed van doorslapen. Waarschijnlijk heb ik dan ook mijn eetbuien hieraan te danken. Maar heb het liever zo.
25-01-2020

Paniekaanvallen

Ik heb altijd wel stress gehad achteraf gezien maar laatst startte de echte paniekaanvallen. Hiervoor heb ik nu alprozalam gekregen. 4 weken starten met 2x 0.25 mg per dag. Arts heeft gezegd neem het dan sochtends om 9 uur en dan smiddags om 2 of 3 uur. Ik merk dat het op de eerste pil van de dag super goed gaat. Ik ben relaxed maar heb wel.geboeg energie en zin om van al[lees meer...]les te doen. Na de 2de pil van de dag ga ik gapen en vallen mn ogen bijna dicht. In de avond is het dan weer uitgewerkt en word ik weet drukker. Ik denk er aan om die 2de pil dus te halveren. Zijn er hier mensen die dit herkennen? Of ik kan die 2 de pil halveren en dan smiddags ene halve doen en savonds voor het slapen nog een halve. Ben benieuwd of iemand dit herkent.
28-12-2019

Alprazolam (alprazolam)

Na vele middelen te hebben geprobeerd voor de nachtrust toch uitgekomen bij alprazolam, ondanks bezwaren vele artsen. Minste bijwerkingen tijdens gebruik. In de loop van 1,5 jaar elke nacht gebruik is de dosering gecontroleerd verhoogd van 0,5 mg naar 1 mg. Ik ben alweer een half jaar aan het afbouwen (zodra er ruimte is) en zit ondertussen op 0,625 mg. Afbouwen gaat langz[lees meer...]aam, als ik dat sneller doe heb ik overdag (behoorlijke) onrust, ondanks dat ik het alleen voor de nacht gebruik. Ik ben blij met de keuze die ik gemaakt heb, mijn inschatting dat het mij zou lukken om de inname te beheersten klopte, en ondanks dat het afbouwen nu wel onrust geeft. Maar dat veel liever dan de onrust van de rotzooi van andere slaapmedicatie. Ook als je dan leest dat het ook moeilijk is om daar vanaf te komen. Wel duidelijk negatieve invloed op het geheugen, nieuwe herinneringen worden slechter aangemaakt. Had ook complete blackouts, dat ik mijn handen stond te wassen na toiletbezoek en dat het toilet doorspoelde, maar compleet geen herinnering had van dat ik op het toilet zat. Het supplement q10 (400 mg per dag) heft dit voor mij op, al is mijn geheugen nog niet in topvorm. Al met al tevreden over het middel.
16-09-2019

Alprazolam (alprazolam)

Hallo, Ik gebruik al jaren alprazolam. Eerst 3 x 05mg maar begin dit jaar zat ik op 5 a 6 x 0,5 mg. Ik gebruik het voor angst en paniek. Nu ik steeds meer nodig heb krijg ik ook meer klachten. Daarom besloten met huisarts en psygoloog om te stoppen met de alprazolam. Maar wat valt dat tegen zeg. Zit nu op nog 1 tabel van 0,5 Mg in paar weken tijd. Voel me erg misselij[lees meer...]k, last van de darmen, duizelig, raar gevoel in mijn hoofd en sinds 2 a 3 dagen beetje het gevoel of ik aan het doordraaien ben. Volgens de huisarts zijn dit geen ontwenningsverschijnselen maar ben het daar niet mee eens. Ben een beetje radeloos. Iemand hier ervaring mee of die zich hier in herkent? Met vr gr Roelie
14-08-2019

Alprazolam (alprazolam)

Ik had eerst bromazepam 3mg al 20 jaar tegen hyperventilatie en dan 3 maal daags,deze waren ineens niet meer verkrijgbaar. Kreeg ik 3x daags seresta 5mg hier reageerde ik heel raar op dat ik naar de huisarts moest ,helemaal zweten en paniek onwerkelijk. Toen heb ik alprazolam gekregen van 0.5 mg mag ik er 6 van op 1 dag. Door de gebeurtenissen was ik zo bang geworden dat [lees meer...]ik in een depressie ben gekomen en nu maar eruit zien te komen. Hulp is er niet ,een lange wachtlijst vind het echt een schande dat dit hier in Nederland zo kan.
04-08-2019

Alprazolam (alprazolam)

Ik gebruik heb al maanden niet meer. Terwijl ik het nam ging alles perfect. Nu ik het niet meer neem ben ik een dood persoon zonder emoties. Het neemt letterlijk je ziel ik geniet nergens meer van.
30-06-2019

Posttraumatische stressstoornis (PTSS)

Ik werd er rustig van maar het werd snel te weinig. Het hielp niet meer. Ik voelde me super naar. En was enorm gestresst.
23-06-2019

Alprazolam (alprazolam)

Na heel veel jaren zware uitputting en een zwaar ongeluk neem ik het bij noodzaak bij aanvallen. Vind het wel heel mild middel en voel er niet veel van maar denk wel dat het helpt een aanval sneller overheen te komen. Gebruik het vooral omdat ik het gevoel van bv een oxazepam niet fijn vind en de wazigheid die daarbij gepaard gaat juist extra paniekaanvallen kan veroorzake[lees meer...]n en dit heeft volgens mij geen bijwerkingen.voel opzich weinig aan maar het is wel fijn om iets te hebben als mentale steunpilaar al is het maar om het idee
16-04-2019

Alprazolam (alprazolam)

Hielp om een periode waarin de angsten heel erg waren te overbruggen.
24-03-2019

Alprazolam (alprazolam)

Werkt prima! 2 nadelen. Afschuwelijke smaak bij inname, zelfs met frisdrank etc en extreme afkick. Het is tanden bijten maar al bij al is dit het waard. Pas op voor terugval bij mentale verslaving. Zorg voor geen contact met de medicatie na de afkick, wegens de goede werking zal je snel naar de medicatie verlangen. Ik adviseer in dit geval naar de dokter te gaan voor advi[lees meer...]es!
15-03-2019

Alprazolam (alprazolam)

Gebruik het bij voor mij angstige situaties. Ik raak niet in de paniek, wordt rustig en kan de situatie zeer scherp overzien. Wordt er niet suf van. Gebruik het 3x per maand.
26-02-2019

Alprazolam (alprazolam)

De kleinste trigger kan mij in angst doen schieten, ik word vaak wakker in angst ook. Ik neem nu al 10 jaar Alprazolam. Niet constant. Enkel in periodes of op momenten dat het mijn functioneren ernstig verstoort. Vroeger nam ik een half tabletje van 0,25 mg en dat werkte heel goed. Nu neem ik soms 0,50 mg. Soms neem ik het drie maanden aan een stuk, 3x/dag 0,25 mg, en dan [lees meer...]kan ik van vandaag op morgen het plots vergeten (omdat ik dan geen angsten heb) en dan heb ik daar verder ook geen 'ontwenningsverschijnselen' bij. En dan neem ik soms ineens 2 maanden niks. Zonder verdere problemen. Dat stelt me gerust zodat ik het in de toekomst kan blijven gebruiken op momenten en in periodes dat ik het echt nodig heb.
11-02-2019

Alprazolam (alprazolam)

Tollerantie gaat snel omhoog, maar het helpt enorm als je het in een moeilijke periode moeilijk hebt en erna weer afbouwd. Het is een wonder middel als je bent opgegroeid in angst.

Thyrax Duotab (847) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (534) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (494) - Antibiotica - penicillines breedspectrum