alprazolam

Stress (3 meningen)
Sociale fobie (1 mening)

18-04-2021 | Vrouw | 35
alprazolam (0,25mg)
Ik gebruik al jaren dagelijks 4 tabletten van 0,25 mg tegen angst en daarnaast Citalopram 20 mg. Tot vorige week was alles ok ineens was ik mijn levenslust kwijt, sterk doodswens zonder aanleiding. Huilen, klagen, piekeren, geen eten binnen kunnen houden. Hierop heb ik contact gehad met mijn therapeut uitgelegd en wat zij tegen mij zij was ach meid je doet het al 2 jaar h[lees meer...]artstikke goed je hebt gewoon medelijden met jezelf daar komt het door. Ik slaap heel slecht max. 2 uur per nacht. Ben doodsmoe kapot gekke dinfen gaan door mijn hoofd. Volgens haar moest ik niet overdrijven want ik ben een sterke vrouw 😕. Naar aanleiding van al deze klachten heb ik besloten om de dosering iets te verhogen. Tevergeefs slapen lukt niet en loop nog elke dag rond met nare gedachten

17-04-2021 | Man | 29
alprazolam (0,25mg)
Laat deze maken bij de apotheek in capsules waarmee ‘sulpiride’ 120mg en haloperidol 0.5mg zijn vermengd .. deze voorschrift kost mij 30€ voor 60 capsules

12-04-2021 | Vrouw | 56
alprazolam (0,5mg)
Ik heb ze 20 jaar gehad moest afbouwen durf a l 2 jaar niet weg groetjes hennie ik heb ze gekreun na een auto ongeluk

30-03-2021 | Vrouw | 68
Onrust
ik heb altijd veel onrust in mijn lijf en pieker veel, voor in de nacht...ben altijd in mijn hoofd bezig wat ik morgen allemaal moet doen..is zeer vermoeiend op den duur. ik slik in de morgen 0,25 alprzolam..en dan gaat het redelijk goed, maar zogauw het uitgewerkt is, ben ik paniekerig..oorsuizen..tintelingen..pfff....eindelijk wil ik er vanaf , maar weet niet hoe. wel [lees meer...]eens geprobeerd om het te rekken tot 11 uur om het in te nemen....maar is een hel dan voor mij Hoe kom je van de alprozalom af....en wat is het verschil met oxazepam

18-03-2021 | Man | 40
alprazolam (1mg)
Onrust
Ik neem het medicijn heel af en toe als ik Bv. eens een keer een aantal dagen slecht slaap. En onrustig wordt. Normaal gesproken, loop ik het er van met sporten etc. Maar soms wordt het te vervelend. Wel oppassen dat je het niet regelmatig gebruikt. Doorgaans gaat het vrij snel uit je bloed dus. Voor sommige mensen verleidelijk om meer bij te pakken.

21-02-2021 | Vrouw | 68
alprazolam (2mg)
Zeer slecht bezig met alprazolam. inderdaad werkt zeer snel maar je hangt eraan voor altijd Dit geneest niet het werkt zoals drugs je begint met 0,25mg maar moet alsnel overgaan tot hogere dosissen. Waar het op neer komt !!!! Probeer nu maar om er af te geraken !!! Je wilt niet weten wat je te wachten staat. Je moet afbouwen anders kom je er nooit af. Je moet wel over een[lees meer...] serieuze portie wilskracht bezitten om het alleen te doen ofwel kan je je laten opnemen , maar 3 à 4 mg per dag ????? dat is er serieus over . Vraag dringend hulp !!!!!!

10-02-2021 | Vrouw | 56

07-12-2020 | Vrouw | 45
alprazolam (0,25mg)
Door insomnie en syndroom van Tietze heb ik paniekaanvallen gekregen. Gebruikte eerst paroxetine 50mg in combi met alprazolam sandoz 4× 0,25 mg dagelijks. Na jaren afbouwen ben ik met trots gestopt met de paroxetine en alprozolam geminderd naar 1× 0,25mg, soms een halve en periodes voornamelijk in de zomer zelfs geen. Maar komt de r in de maand dan gaat het weer fout. Afge[lees meer...]lopen september mijn normale recept gekregen, ging goed en belde voor een herhaal recept. Kreeg ineens een ander merk, alprazolam mylan. Merkte al snel dat ik hier letterlijk het 3 tot 4 dubbele voor nodig had om hetzelfde te bereiken als met sandoz. Heb huisarts gebeld en werd mij verteld dat er precies dezelfde bestanddelen inzitten maar ze zou de apotheek even inlichten. Volgende herhaal recept was weer mylan en tada het volgende recept daarna is eindelijk weer mijn oude vertrouwde alprazolam sandoz. En wat heb ik nu aan mijn kiezen door het innemen van, hartkloppingen door die grapjes van even lekker wisselen van merken. Omdat blijkbaar mijn huisarts me toch niet echt serieus nam bij de vorige keer, zal ze dit keer het ook niet serieus nemen. En juist in deze moeilijke tijd wordt het leven nog een stuk moeilijker omdat ik nu al helemaal in paniek schiet als ik simpel een boodschap moet doen. Hartkloppingen, slaapgebrek, pijn in ribben, paniekaanval, masker om met het idee dat ik niet meer kan ademen dat resulteerde dat ik al zwetend, ademhappend alsof ik een marathon heb gelopen voor de kassa sta te wachten en iedereen push om op te schieten want ik voel me elke keer weer richting flauwvallen gaan.

21-10-2020 | Vrouw | 21
alprazolam (0,5mg)
Ik vind dit een super pilletje het doet zijn werk, ik heb niet zo veel gemerkt van bijwerkingen ik gebruik dit meestal als ik ga slapen omdat ik angsten heb en daardoor niet kan slapen maar het werkt echt ik slaap als een roos. Ik heb ook soms paniekaanvallen en als ik voel dat ik er weer eentje krijg neem ik een xanax alprazolam en ik kalmeer. Het heeft ook geen verslaven[lees meer...]d effect vind ik gemakkelijk om af te bouwen.

27-09-2020 | Man | 62
alprazolam (0,25mg)
Werkt wel....geeft rustgevender gevoel maar o.25 is iets te zwak ...meer resultaat met 0.5mg

27-09-2020 | Vrouw | 67
alprazolam (0,25mg)
Ik raak snel in paniek als ik alleen ben. De angst om een hartaanval ed is er steeds bij mij. Ik krijg dan hartkloppingen, begin te zweten, hoge hartslag en bloeddruk.

25-07-2020 | Man | 62
alprazolam (1mg)
Na een niersteenoperatie van zowel links als rechtdrkant...waarbij de ene kant mislukt was en ze een catheter moesten steken voor herstel paniekaanvallen gehad met enorme buikkramp.Dokter vertelde mij altijd da het kwam van de binnekant die gekwetst was.Maar doorda ik constant in paniek was of het wel goed kwam gierden zenuwen paniekaanvallen en kramp door men lijf...Toeva[lees meer...]llig vertelde iemnd mij da het zenuwen waren en stelde voor om er es eentje te proberen.Dezelfde nacht gie geslapen en de volgende dag geen kramp en een rustig gevoel...1 pil is wel redelijk heftig daarmee halfje....en als ik geen last heb neem ik niets.Dus na 6 weken afzien gelek zot veel beterschap spijtig da de dokter hetzelf nie voirstelde en ik erzelf moest naar vragen Voor degene met hetzelfde probleem succes en een goeie gezondheid zonder stres Gr dirk

10-05-2020 | Man | 82

06-05-2020 | Vrouw | 23
Paniekaanvallen
Neem zelf al x aantal maanden na vele voorgaande medicatie's nu alprazolam. Het enige middel dat voor mij ECHT werkt! Ik neem ongeveer 4 a 5mg per dag (meestal voor het slapengaan). Ik kreeg vorige zomer plots paniekaanvallen waarbij ik op die momenten niet kan slikken, het gevoel heb dat ik ga flauw vallen, hartkloppingen en duizeligheid. Na lang zoeken hier op uit ge[lees meer...]komen en dit werkt echt effectief! Aangezien mijn toch wel hoge dosis heb ik wel last als ik een paar dagen zonder val (volledig energieloos, angst voor een paniekaanval, droge ogen, zoute smaak in mond,..) Maar voor de rest een super middel en je slaapt als een roos!

06-04-2020 | Vrouw | 59
alprazolam (0,25mg)
Ik slik sinds 1,5 jaar elke dag wegens angst en paniek en burn-out klachten De alprazolam hiervoor gebruikte ik het zo nu en dan. En dan maanden niet en dan weer een paar weken. Wegens verhuizing en verandering werk en het niet erkennen van 25 jaar roofbouw plegen op mij lijf zit ik sinds vorig jaar continu aan de alprazolam . 1x 0,25 mg Voor het slapen Smorgen[lees meer...]s 3/4 tablet en s middag een halve tablet. Zonodig, Ik ben door mijn nieuwe huisarts gezet op 3x1 van 0,25mg en na een aantal weken gaan afbouwen naar het bovenstaande schema. Alleen blijkt het afbouwen toch moeizaam , aangezien ik te snel wil waardoor de klachten weer terugkomen in alle hevigheid,. Zoals je beroerd voelen door zoveel onrust in je, huilbuien, misselijk/darmklachten en in de nacht niet weten waar je het moet zoeken van de stress. Waardoor je terug valt op de volle dosis en soms naar 4x 1. 0,25mg te gaan voor 1 tot 2 dagen om te overleven en dan weer te beginnen met afbouwen . Zoals iedereen zegt afbouwen is heel moeilijk en zal langzaam moeten gebeuren En soms is een halve tablet te snel dus ben ik nu bezig met een kwart tablet per 2-3 weken af te bouwen. Het is verslavend maar een goed gevoel en kunnen functioneren vind ik ook best belangrijk en als dat in houd dat ik niet zonder kan dan moet dat maar. Ik heb in de afgelopen 20 jaar vele soorten medicijnen geprobeerd en therapieën gevolgd. Maar de alprazolam werkt voor mij het beste.

27-02-2020 | Man | 38
alprazolam (0,25mg)
Ik gebruik 0.25mg zo nodig. Het heeft zeker effect, of het nu tussen de oren zit of niet. Maar mijn paniek gaat er door weg en ik wordt rustiger. Zeker met deze donkere dagen heb ik er meer last van!

Thyrax Duotab (856) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (565) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (519) - Antibiotica - penicillines breedspectrum