Ervaringen met Frisium

clobazam

Angst & paniekstoornis (1 mening)
Angststoornis (1 mening)

30-01-2023 | Vrouw | 68
Epilepsie
Ik slik al jaren frisium 10 in combinatie met 300 of 400 mg lamotrigine. Vanwege de vervelende bijwerkingen en inmiddels geen effect meer, ben ik aan het afbouwen met Frisium. Gevolg: slecht of soms helemaal niet slapen, vocht vasthouden, en oorsuizen. Ik deel de Frisium sinds 6 weken doormidden, maar de afkick effecten zijn nog niet verminderd. Heeft iemand ervaring [lees meer...]met het afbouwen van dit medicijn? Hoelang kan dit duren en is het zinvol om een kwart te nemen als overgang naar volledige afbouw?

13-01-2023 | Vrouw | 68
Epilepsie
In overleg met neuroloog bouw ik de dosering Frisium 10 af en wil uiteindelijk stoppen. Ik deel Frisium 10 door midden. Tot nu toe ernstige ontwenningsverschijnselen. Nauwelijks slapen, oorsuizen en vreselijk moe. Toch wil ik graag stoppen omdat de bijwerkingen van het gebruik ernstiger zijn dan het medicijn zelf. Ik neem dit medicijn in in combinatie met Lamotrigine. Nu [lees meer...]wil ik heel graag weten hoe lang het duurt voordat ik niet langer ontwenningsverschijnselen heb.

19-02-2020 | Vrouw | 65
clobazam (10mg)
Geen paniek meer gehad sinds ik dit medicijn gebruik.

16-02-2020 | Vrouw | 33
Epilepsie
Mijn epilepsie is stress gerelateerd. Op stress momenten krijg ik geen aanval maar juist als het moment voorbij is en de spanning van me af glijdt. Nu ben ik al 10 jaar aanvalsvrij en ik slik alleen Frisium. Ik heb vele medicijnen geprobeerd maar niks hielp. Ook een nvs is bij mij geplaatst. Ik heb nu alleen problemen met mijn langer termijn geheugen en korter termijn is o[lees meer...]ok niet super. Maar dat lever ik toch liever in voor een aanvalsvrij leven ook al mis ik delen van mijn leven in mijn geheugen.

25-03-2019 | Vrouw | 45
Epilepsie
Wegens aanhoudende aanval. Dit middel werkte erg goed en snel.

13-12-2018 | Vrouw | 61
Posttraumatische stressstoornis (PTSS)
Helaas kan ik niet tegen medicijn wat eindigt met pam. Frisium helpt tegen angst en paniek

10-08-2017 | Vrouw | 59
clobazam (10mg)
Ik kreeg in 2015 een burnout plus met paniek en angsten en ptss, de angsten waren echt angstig en mijn lijf ging een eigen leven leiden. Met behulp van huisarts, psycholoog en mindfullness en rust en begrip van family en werk, ben ik een stap verder. Ik nam frisium ipv een hele een halve tablet, en soms een kwart tablet. Ook kan er goed op slapen, belangrijkste is niet ove[lees meer...]r mijn grenzen te gaan en luisteren naar je lichaam.

12-02-2017 | Vrouw | 18
clobazam (10mg)
Ik kreeg dit middel voorgeschreven door mijn neuroloog omdat ik niet goed sliep 's nachts. Hij zei dat dit het best zou aansluiten bij mijn anti-epileptica. De eerste paar weken nam ik het vlak voor het slapen in en het maakte me inderdaad rustig. Helaas kon ik daardoor 's ochtends slecht uit bed komen en was ik chagrijnig. Het ergste was de warrigheid, ik kon me minder go[lees meer...]ed concentreren en ik onderpresteerde bij een aantal toetsen. Later hielp het ook minder dan in het begin.

07-03-2015 | Vrouw | 41
Hyperventilatie
Had het een tijdje gebruikt, ging goed een jaar lang of langer, gebruikte het ook bij zo nodig. maar na tijdje ga je toch stoppen en is gelukt (10 jaar geleden). Maar nu heb ik weer last en wil het nu weer gebruiken, maar ik heb ook een andere huisarts, maar die wacht ermee, pff.

17-11-2012 | Vrouw | 56
Epilepsie
Ik heb meer als 30 jaar Frisium 10 gebruikt naar carbamazipine. Nu ben ik overgegaan van carbamazipine naar 2x daag Rivotril en moest de frisium 10 vanaf 5 nov. laten staan. We zijn nu 12 dagen later, maar ik ben nog ssteeds trillerig en onrustig Hoe lang duurt het voordat je hiervan afgekickt bent?

09-08-2011 | Vrouw | 32
Epilepsie
Ik ben in juni begonnen met frisium op aanraden van de neuroloog om de nachtelijke aanvalletjes te stoppen,ik gebruik frisium in combinatie met trileptal. Over de trileptal ben ik heel tevreden,geen last van bijwerkingen,maar de frisium dat vind ik verschrikkelijk dus,ik slaap er geweldig op en de nachtelijke aanvalletjes blijven weg,maar bepaalde bijwerkingen zijn versch[lees meer...]rikkelijk,ik krijg er verschrikkelijke migraine van,maar het allerergste vind ik dat ik ervan aankom. Ik heb een gastric bypass gehad en bleef na 80 kilo afvallen heel netjes op gewicht,en dan zal zo'n medicijn alles verpesten voor me,dus ben er ook na telefonisch overleg per direct mee gestopt. Maar heeft iemand nog meer last van de bijwerking gewichtstoename en krijg je het er ook weer makkelijk vanaf?

06-04-2010 | Vrouw
Depressie ( na opname)
Geen erge bijwerkingen gehad. Nu, na meer dan een jaar te hebben gebruikt, ben ik gestopt met het innemen ervan omdat ik niet meer het idee had er baar bij te hebben. Voel mezelf niet veel slechter dan ervoor. Het blijft wikken en wegen of je medicatie moet nemen. Soms zijn de(depressieve) bijwerkingen erger.

01-12-2009 | Vrouw
Epilepsie
ik gebruik frisium samen met keppra en lamotrigine,een coctail noemt de neuroloog het. mijn ervaring is niet altijd prettig,en toch kan ik het niet misen! na ongeveer 4 mnd ben ik eraan `gewend`. dan krijg ik tijdelijk rivotril als alternatief voor een paar weken. het is voor epilepsie natuurlijk een spierverslapper en dat ervaar ik ook echt zo,helaas soms. je word er ontz[lees meer...]ettend moe van.

02-09-2009 | Vrouw
Epilepsie & nachtrust
Ik gebruik al een aantal jaren Frisium ivm dat ik slecht in slaap kwam en slecht sliep. In het begin deed het z'n werking, maar al snel (na ongeveer 4 a 5 mnd) verloor het zijn effect. Ik moest van de neuroloog het toch blijven slikken. Ik kreeg echter als gevolg daarvan angstaanvallen, slapenloosheid, duizelig, prikkelbaar en ga zo nog maar even door. Mijn aanvallen werde[lees meer...]n er echter niet minder van. Ondanks al deze bijwerkingen moest ik het blijven slikken. Ik vind het een rot middel en hoop dat ik er snel vanaf kan. Buiten Frisium om gebruik ik ook Lamictal. Mijn huisarts heeft het idee dat de lamictal, de frisium afbreekt waardoor ik al die bijwerkingen krijg.

25-05-2009 | Vrouw
Epilepsie
Dit medicijn is erbij gekomen omdat ik nog veel aanvallen had maar heeft zijn effectiviteit niet bewezen. Daarna heb ik Lamictal er nog bijgekregen en ik slikte al Tegretol en Depakine.

16-03-2009 | Vrouw
moeilijk instelbaar