Allergie (3 meningen)

18-04-2020 | Vrouw | 35
Jeuk

22-01-2020 | Man | 61
hydroxyzine (25mg)
Mijn dokter schreef dit voor (in Frankrijk) als hulp om minder slaaptabletten (Zolpidem) te gebruiken en gewenning te voorkomen. En dat lukt wonderwel. Soms neem ik 2 weken geen Zolpidem. Maar ik reis veel en dan schakel ik weer over omdat ik meer alert zou zijn.

11-05-2019 | Vrouw | 60
Jeuk
Al 11 jaar slik ik dit medicijn tegen chronische netelroos. In de loop der jaren heb ik al de bovengenoemde klachten gehad en hiervoor specialistische hulp moeten zoeken. Afgelopen 2 weken bij allergoloog geweest zij vroeg of ik de medicatie wilde stoppen ivm hoofdpijn en de veel voorkomende bijwerkingen. Na stoppen was mijn hoofdpijn echter nog niet weg, maar wel mijn gew[lees meer...]richtspijnen, mond en ogen klachten. Ik ben toen nogmaals de bijsluiter gaan lezen en meer over chronische netelroos op gaan zoeken. Blijkt dat je daar van spreekt als het niet naar 6 weken maar naar 6 maanden pas over is. ( ik slik het mbv herhaalrecepten al 11 jaar/ ik dacht chronisch is chronisch dus nooit van de 6 maanden gehoord) in het verleden bij cardiologie, reumatholoog, dermatoloog , MDL arts geweest. Nog mijn huisarts of de dure specialisten hebben ooit gevraagd of gekeken naar medicatie met mogelijke bijwerkingen. Ben erg teleurgesteld in de medische zorg en ben er ondertussen moe van dat ik vaak zelf dingen opspoor en oplos. Daarnaast is dit een van de reden waarom de gezondheidszorg zo duur is en ik met zoveel klachten heb moeten rondlopen de afgelopen 10 jaar. Natuurlijk niet bewezen dat alles met deze medicatie in verband staat maar toch zet mij wel aan het denken ( en mijn allergoloog ook)

01-05-2019 | Vrouw | 50
hydroxyzine (25mg)
ik heb sinds 6 jaar haily haily een blaren ziekte, een zeldzame huidaandoening. vooral onder en op mijn borst onder, was zo erg moest opgenomen worden, helaas was er iets mis gegaan met zalfjes en zijn ze verbrand, en geen beetje, het kookte gewoon en ze zien er niet meer uit, veel pijn en duurde wel 5 jaar voor alles weer redelijk dicht was, maar springt zo ineens toch o[lees meer...]ok weer open helaas, de huid is erg dun, vaak infectie erbij, kan geen bh meer dragen, pijn aan de borsten, denk dat er van binnen meer stuk is gegaan door de verbranding dan we hoopte, draag een soort van korset als het dicht is met bandage om te zorgen dat het droog blijft, mag niet zweten of nat worden, moet zeker in de zomer proberen koel te blijven, maar al met al is het zwaar klote, sorry voor mijn uitdrukking, helaas hebben ze nog niet echt veel voor of tegen de haily haily, er is geen geld voor en ze weten er ook te weinig over, en klaar ben ik er mee, is chronisch, zo gratis en voor niks, hoop dat er ook nog eens iets komt voor deze aandoening, ik ga in ieder geval minderen met deze medicatie, want die lipoedeem maak me er nog minder mooier van en heb ook pijn van de lipoedeem, ik had dit niet tot k deze medicatie ging slikken ik werd maar dikker en at weinig, snapte er niks van, ik ben alleen blij dat er geen jeuk meer is, maar de rest is gewoon verdrietig al zeg ik het zelf. vriendelijke groet, R.W.

29-03-2016 | Vrouw | 23
Eczeem
Een week lang deze tabletten gebruikt voor 's nachts. Jeuk werd aanzienlijk minder en daardoor kon ik eindelijk goed slapen en zat niet alles onder het bloed na een nachtje slapen. Het enige nadeel vond ik dat ik er bij het opstaan vrij suf en duizelig van was, dit trok gelukkig wel snel weg.

03-05-2012 | Vrouw | 23
Allergie
Dit medicijn werkt voor mij perfect. Ik ben voor bijna alles allergisch, honden, katten, boom en graspollen, huisstofmijt en nog wat andere dingen. Ik heb dit middel gekregen om de jeuk, loop neus, brandende ogen, benauwdheid en bultjes tegen te gaan. Ik gebruik het nu al 4 jaar en ik wil geen ander middel meer! Slik er elke dag 1 voor het slapen gaan, en als ik op bezoek [lees meer...]ga bij iemand met een hond neem ik er nog 1 van te voren in.

18-02-2012 | Vrouw | 40
hydroxyzine
Dit medicijn voorgeschreven als anti-histamine voor een immuunaandoening. Neem het voor het slapen gaan, want overdag anders helemaal duf. Groot nadelig effect is dat ik er zeer levendige nachtmerries van krijg. Als dit na een maand niet over is, zal ik ermee stoppen.

11-02-2012 | Man | 15
hydroxyzine
Ik heb last van inspannings uritcarus, dit is een aandoening waarbij de huid gaat zwellen, en jeuken zodra ik me veel inspan bij sport. Mijn huid is zeg maar allergisch voor zijn eigen zweet. Als ik zwem heb ik hier geen last van. Dit medicijn werkt 100% perfect bij mij.

24-07-2010 | Vrouw
Een heel fijn medicijn.

29-04-2010 | Man
hydroxyzine

Thyrax Duotab (851) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (547) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (500) - Antibiotica - penicillines breedspectrum