metronidazol

Tandvleesontsteking (16 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

23-10-2021 | Vrouw | 28

27-09-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb dit medicijn gebruikt omdat ik last had van bacteriële vaginose. 2x per dag 500mg. 7 dagen. Ik had een van de eerste dagen last van buikpijn en misselijkheid. Later kreeg ik al meer last van mijn emoties. Prikkelbaar en steeds maar huilen zonder reden. Ik voelde me er wel depri door.

22-08-2021 | Vrouw | 42
Bacteriële infectie
Drink GEEN alcohool als jij deze medicijn inneemt!!! 3x 500mg per dag tijdens 10 dagen, dat was mijn voorschreven kuur. Rond dag 5 dacht ik dat een glas witte wijn kon geen kwaad....eerst was ik zeer euforisch gewoorden maar nadien heel misselijk en ik moest braken tot ik niet meer recht kon staan. Ik wist dat niet aanbevolen was om te drinken maar na deze ervaring zal[lees meer...] ik niet meer durven tot dag 3-4 dat de kuur gedaan is. Bah

02-08-2021 | Vrouw | 30
metronidazol (250mg)
Bacteriële infectie
Vrij snel na het nemen voelde ik me ineens zweterig, kreeg ik spontaan gierende oorsuizingen, voelde ik me heel instabiel en ging ik bijna naar de grond. Kon mezelf nog net naar de bank begeven. Heel erg eng. Kreeg het middel tegen bacteriële vaginose maar heeft niet geholpen. Moest in 1x 2 pillen nemen en dat was het maar neem het nooit meer.

17-06-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb het gekregen voor bacteriële vaginose. Ik moest 2 x 2 tabletten innemen. Ik heb eerst 2 voor het slapengaan genomen om 20.00 uur en 12 uur later om 08.00 uur de volgende dag. Dit hebben ze geadviseerd om bijwerkingen te verminderen. Ik was erg bang door alle horrorverhalen, maar uiteindelijk viel het erg mee. Ik had wel erge spierpijn in mijn benen en een beetje ver[lees meer...]moeid. Na 2e en laatste dosis had ik last van mijn darmflora… maar goed dat zijn dingen die niet beangstigend zijn. Drink vooral geen alcohol en dan komt het goed! Ik ben van mijn probleem nu af.

08-05-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik ben zeer te spreken over dit medicijn. Ik was op dag 2 al van mijn klachten af. Natuurlijk heb ik de kuur gewoon netjes afgemaakt. De enige bijwerking die ik had was een andere smaak in mijn mond. Maar dit stond al in de bijsluiter dat dit kon gebeuren. Ik vond dit totaal niet hinderlijk. Erg blij dat ik nu van mijn klachten af ben!

15-04-2021 | Vrouw | 31
Bacteriële infectie
Gebruikt voor vagina,werd alleen maar erger dus nooit meer.

21-02-2021 | Vrouw | 22
Bacteriële infectie
Veel gelezen over het medicijn, daardoor een beetje bang om het te nemen. Na het nemen een beetje last van brandend maagzuur en een aantal dagen wat vermoeid. Verder geen problemen.

30-04-2020 | Vrouw | 34
Bacteriële infectie
Dit is de 2e keer dat ik dit geneesmiddel voorgeschreven heb gekregen. De eerste keer had ik een lichte metaalsmaak maar verder nauwelijks bijwerkingen. Deze keer is het echter geheel anders, overdag heb ik het gevoel alsof ik “zweef”, s’avonds na de 2e pil word ik ineens emotioneel, heb ik het gevoel alsof ik niet op de wereld ben en heb ik zeer heftige dromen waar ik uit[lees meer...] ontwaak en dan een zeer onrustig gevoel heb. Ik zou bijna de kuur niet meer af willen maken, want ondanks dat het middel zeer effectief is vind ik de bijwerkingen zeer vervelend.

04-03-2020 | Vrouw | 17

31-01-2020 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Na dag één gelijk geen last meer van vieze geurtjes. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Super tevreden dus in tegenstelling tot alle andere meningen.

11-01-2020 | Vrouw | 24
Bacteriële infectie
Iemand ervaring met alcohol en dit medicijn? Heb geen last van bijwerking. Wel beetje vermoeid maar niet misselijk ofzo

29-08-2019 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Geen fijne tabletten ivm de bijwerkingen, maar werkte wel goed bij mij. Had last van ernstige diarree, maagpijn en schimmel op mijn tong. De bijwerkingen verdwenen wel snel nadat de kuur was afgelopen.

14-02-2019 | Vrouw | 50
Bacteriële infectie
Na het lezen van alle onderstaande ervaringen durfde ik bijna niet aan de kuur te beginnen, maar in verband met een overgroei van bacterien in de darm, moest ik wel. Ik vind de ervaringen echt iets overtrokken. ik heb Beetje last gehad van metaalsmaak, eerste 3 dagen. soms wat afwezig, en lichte downperiode. beetje pijn in buik. maar zeker niet zulke zware bij werkingen al[lees meer...]s hieronder beschreven, al is de ene mens de ander niet, middel kan gewoon gebruikt worden, als is het een iets sterkere antibiotica met wat lichte, voorbijgaande klachten. De effectiviteit is nog afwachten

25-04-2018 | Vrouw | 31
metronidazol (250mg)
Bacteriële infectie
Ik kreeg eerst last van veelvoorkomende bijwerkingen zoals metaalsmaak, vermoeidheid, duizeligheid en misselijkheid. Na de tweede dosis moest ik gaan liggen, voelde de niet lekker. Toch doorgegaan. De volgende dag de derde dosis voelde het alsof ik in een badtrip terecht kwam. Huilen zonder reden, neerslachtig, paniek. Terwijl ik normaliter een heel nuchter persoon ben. O[lees meer...]p aanraden van de dokter gestopt en ander middel gekregen. Deze heftige reactie komt niet vaak voor, maar het is hoe dan ook echt troep.

21-04-2018 | Vrouw | 15
Bacteriële infectie
Ben hier zeer ontevreden over. Ben op vakantie en er is mij niks verteld over dat ik niet in de zon mocht terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik op vakantie ging.. Ik wilde een restaurant inlopen en opeens kreeg ik een soort aanval. Ik had het gevoel dat ik moest braken, kon niet meer op mijn benen staan, kreeg gekleurde vlekken in mijn ogen en een piep in mijn oren. Ben e[lees meer...]r erg van geschrokken.. Er was een betere uitleg voor nodig. Zeker geen aanrader!!!