metronidazol

Tandvleesontsteking (16 meningen)
Darmontsteking (7 meningen)
Infectie (wond) (3 meningen)
Kaakontsteking (3 meningen)
Blaasontsteking (2 meningen)
Maagzweer (1 mening)
Bacteriële parotitis (1 mening)
Ontsteking (mond) (1 mening)

21-04-2018 | Vrouw | 15
Bacteriële infectie
Ben hier zeer ontevreden over. Ben op vakantie en er is mij niks verteld over dat ik niet in de zon mocht terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik op vakantie ging.. Ik wilde een restaurant inlopen en opeens kreeg ik een soort aanval. Ik had het gevoel dat ik moest braken, kon niet meer op mijn benen staan, kreeg gekleurde vlekken in mijn ogen en een piep in mijn oren. Ben e[lees meer...]r erg van geschrokken.. Er was een betere uitleg voor nodig. Zeker geen aanrader!!!

28-03-2018 | Vrouw | 26
Bacteriële infectie
Een kuur van 3x daags 500mg voorgeschreven voor 10 dagen. Vreselijke eerste dagen gehad: buikkrampen, misselijkheid (steeds net niet tegen braken aan), diarree, moe, somberheid en geen eetlust. Af en toe ook last van mijn coördinatie (evenwicht). Nog nooit zo heftig gereageerd op een antibioticum. Sinds vandaag (6 dagen verder) wat minder bijwerkingen: rommelige maag [lees meer...]maar nog wel heel moe. Ik zal blij zijn als de kuur afgelopen is.

30-10-2017 | Vrouw | 32
Bacteriële infectie
Ik snap dat als je iets als negatief hebt ervaren, het wilt delen met anderen. Maar door alle negatieve reacties die ik hier lees over het gebruik van metronidazol durfde ik het bijna niet meer in te nemen. Dit was achteraf nergens voor nodig! Natuurlijk is het troep. Gelukkig had ik geen bijwerkingen!

18-08-2017 | Vrouw | 28
Bacteriële infectie
Algehele bacteriële infectie, darmen, vaginaal, longen. Wondjes die niet genezen. Kuur voor 7 dagen 2x dd 500 Mg. Dag 1 gelijk duizelig en misselijk. Metaaldraad vanaf moment inname aanwezig. Vaginale klachten na dag 1 verminderd, mijn wondjes leken ook ineens te genezen. (Van 8 weken gele korst, oppervlakkig en normale rode korst) Longen; het ophoesten gaat makkelijker, m[lees meer...]inder groen sputum. Wel enorme steken in mijn buik, aankijken ivm acute pancreatitus. In de avond algehele rode uitslag op mijn lichaam, gepaard met koortsaanvallen, zakt wel weer af. Klachten zijn wel aanzienlijk verminderd, bijwerkingen wegen bij minder zwaar dan de reden van gebruik!

06-08-2017 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Na de horror verhalen zag ik er erg tegenop om dit medicijn te gebruiken. Maar toch maar gestart. Vandaag mijn laatste dag. Ik heb een kuur van 3 dagen: 1 x per dag 4 tabletten van 500 mg. Heb helemaal geen bijwerkingen....alleen is mijn urine wat donkerder van kleur maar verder voel ik mij prima! Dus zo zie je maar.....gelukkig zijn er ook positieve verhalen over dit medi[lees meer...]cijn! Merk ook al een positief effect op mijn darmen gelukkig!

21-05-2017 | Vrouw | 67
Bacteriële infectie
Een zeer vervelende ervaring. De eerste dag al misselijk. De tweede dag kwam er hoofdpijn bij en duizeligheid, diarree had ik van het begin af aan. Derde dag trillen en gevoel van flauwvallen, slapen is moeilijk. En nu moet ik nog twee dagen. Ik hoop dat het helpt, maar ik heb grote twijfel !

27-09-2016 | Vrouw | 34
Bacteriële infectie
Na de constatering van 2 parasieten in mijn darmen, waarvan 1 giardia uit de tropen, moest ik 10 dagen dit paardenmiddel slikken. 3 dagen 4 tabletten a 500mg, daarna 7 dagen 3 tabletten a 500mg. Na 2 dagen kreeg ik mentale klachten. Ik werd labiel, angstig, onzeker in de auto en kon me in situaties met groepen mensen (stad, school etc) niet focussen op het geheel. Daarnaa[lees meer...]st kreeg ik last van het gebied rond mijn lever na het eten. 2mnd heb ik met die parasieten en alle klachten van dien rondgelopen en doorgewerkt. Nu moest ik me ziekmelden vanwege deze medicatie. De dokter adviseerde om direct te stoppen met dit medicijn.

03-02-2016 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
door helicobacterie in de maag moest ik dit rotmiddel gebruiken. bij gebruik vn dit medicijn heb ik vaak angstaanvallen, iedere keer een golf van de koudheid in mijn lijf, paniekaanval, duizelig, heel slap gevoel in de benen, bijna kan niet lopen. echt verschrikkelijk. helaas moet ik vanwege deze bacterie de kuur afmaken. dus gewoon tot over 2 dagen ga ik door. door dit ro[lees meer...]tmedicijn moest ik 2 weken me ziek melden.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum