ziekte

Bacteriële infectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bacteriële infectie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bacteriële infectie

23-01-2023 | Vrouw | 43
Bacteriële infectie
Gekregen bij klachten BV. Beetje bang om het in te nemen, na de reviews te hebben gelezen. Maar viel me reuze mee. Bijna geen klachten. Darmen waren wel wat van streek en op de 5e dag misselijkheid. Nu ook 1 dag later nog misselijk. Klachten waren na 1 dag al over.

29-12-2022 | Vrouw | 17
Bacteriële infectie
Mijn dochter van 17 kreeg dit voorgeschreven voor bacteriële vaginose. Na alle horrorverhalen wilde ik het haar niet geven. Uiteindelijk haar een goed bord pasta laten en later op de avond en daarna de medicijnen ingenomen. Een anderhalf uur later is ze gaan slapen. Werd 1 keer wakker omdat ze misselijk was. Volgende dag dunne ontlasting en licht misselijk. Daarna geheel [lees meer...]geen bijwerkingen meer. Van de klachten was ze na een aantal dagen voor 80 % af. Niet helemaal dus. De rest hebben we opgelost met een kuurtje Normaflor (op aanraden van gyn). Ik wilde ook een positief bericht plaatsen omdat het dus niet altijd heel slecht is. Ik denk dat het ermee samenhangt dat je echt een goede bodem legt vantevoren en gewoon lekker gaan slapen daarna :)

11-12-2022 | Man | 50
Bacteriële infectie
Vertaling: Na een klein splintertje uit mijn vinger te hebben geknepen, kreeg ik een ernstige infectie. Ik ging naar het ziekenhuis voor een controle en krijg ik een antibioticakuur. Vanwege eerdere ervaringen vroeg ik om "Amoxicilline/Glavulaanzuur" maar de dokter stond erop om de Flucloxacilline te geven. Lang verhaal, mijn infectie werd erger en de dokter gaf me eindel[lees meer...]ijk de "Amoxicilline/Glavulaanzuur" en die werkte! ///////////////// (originele tekst: After a squeezed small splinter out of my finger, I got a bad shot infection. I went to the hospital and for a check and I had to get antibiotics. Because of previous experience I asked for “Amoxicillin/ Glavulaanzuur” but doctor insisted to get the Flucloxacillin. Long story sort my infection become worst and doctor finally gave me the “ Amoxicillin/ Glavulaanzuur” that works!)/////////////

Azitromycine

09-12-2022 | Vrouw | 30
azitromycine
Bacteriële infectie
Ik heb voor de 2e x dit middel gekregen voor verhoogde ontstekingswaarden. Ben zwanger en dit mag veilig gebruikt worden. Kreeg alleen wat buikkrampen (darmen) en een hele droge mond. Durfde het zowat niet in te nemen door alle slechte reviews . Ik ben voor veel middelen allergisch maar deze gaat goed. Vorig keer was ik na 2 tabletten van mijn klachten af. Heb net de 2e ge[lees meer...]pakt en merk al groot verschil! Moet 3x 500mg innemen.

30-10-2022 | Vrouw | 41
Bacteriële infectie
Vooraf gewaarschuwd voor misselijkheid en het vervelende inname schema, maar totaal geen bijwerkingen gehad, niet eens vermoeidheid. Schema: 4x 1 pil, waarbij 2 uur ervoor en 1 uur erna niets eten, gedurende 10 dgn. Klonk lastiger dan het in praktijk was: vooraf gewoon even goed plannen en veel alarmpjes op de telefoon. Prima ervaring dus.

Clindamycine

22-10-2022 | Vrouw | 29
clindamycine
Bacteriële infectie
Wegens penicilline allergie - en hartpatiënt mag ik velen antibiotica niet hebben. Clindamycine is één van de weinige die ik mag en bij mij uitstekend werkt bij botinfecties en wondroosinfectie. De bijwerkingen neem ik op de koop toe (soms krijg ik schimmelinfectie in mijn mond bij 3weken of langer gebruik evenals darminfectie keer door gekregen) De misselijkheid van[lees meer...] Clindamycine, slaperigheid, buikpijn en jeukende bultjes krijg ik altijd is prima!

Amoxicilline / Clavulaanzuur

28-09-2022 | Vrouw | 33
amoxicilline / clavulaanzuur
Bacteriële infectie
Gekregen vanwege een infectie "ergens" in het lichaam. Tot op de dag van vandaag heb ik geen idee wat het was en het was door dit middel niet bestreden. Meest vreselijke AB kuur die ik ooit heb gehad. Op dag 2-3 begon de onophoudelijke diarree. Zodra ik iets at, kwam het er met een half uur weer uit. Dit heeft nog een week na de kuur aangehouden. Uiteraard daarbij de nodig[lees meer...]e buikpijn, hoofdpijn en ik kreeg er uitslag van in het gezicht en de borst

Ciprofloxacine

13-09-2022 | Vrouw | 52
ciprofloxacine
Bacteriële infectie
Infectie in duim dat met andere antibiotica niet wegging . Toen deze voorgeschreven gekregen voor 2 weken 2 x per dag, geen bijwerkingen eerste week, 2e week vermoeide ogen. Na 10 dagen moeilijk ogen open houden alsof naar bed moet. Na stoppen is dat snel weggegaan. Het middel heeft mijn infectie niet weggehaald helaas, nu op natuurlijke middelen overgegaan en dat slaat we[lees meer...]l aan! Maar als dit middel echt nodig is dan zou ik het weer gebruiken want alleen de laatste 2 dagen maar last en verder niet.

Clindamycine

23-08-2022 | Man | 49
clindamycine
Bacteriële infectie
Bacteriële infectie na insectenbeet in het onderbeen. Goede werking van medicatie. Allergisch voor amoxicilline dus goed alternatief.

31-07-2022 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
10 dagen gebruikt voor een slijmbeursontsteking. De pijn en zwelling nam snel af.

26-06-2022 | Man | 45
Bacteriële infectie
Infectie teen, lijkt vanaf pil 1 te helpen. Enorme vooruitgang, dag 3 infectie zo goed als weg. Bijwerking, langdurige keelpijn verdwijnt voor de zon. Pijnlijke 💪 bicep lijkt ook goed te gedijen met deze penicilline. Al met al voor mij een wonder middel. Geen negatieve bijwerken so far.

21-06-2022 | Man | 79
Bacteriële infectie
Vier keer per dag 1000 mg. Werkzaamheid is bij mij onvoldoende. Geen bijwerkingen of maagbezwaren ondervonden.

Co-Trimoxazol

12-06-2022 | Vrouw | 75
co-trimoxazol
Bacteriële infectie
Ik gebruik een week dit middel en ga mij steeds zieker voelen. Het enige voordeel is dat mijn ontstekingswaarden van 98 naar 62 waren gedaald. Dit middel moet ik nog 11 weken slikken. Hoop dat ik dat volhoud

07-06-2022 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Bovenop een flinke griep kreeg ik ook nog een bacteriële infectie in m'n luchtwegen. Ik knapte maar niet op en heb toen amoxicilline kuur gekregen. Ik ging me eerst snel beter voelen. Maar toen kwamen de bijwerkingen. Diarree, misselijkheid en overgeven. Zo blij dat de kuur klaar was. Ik dacht gedaan met de bijwerkingen. En toen kwam de jeuk, aan mijn schaamlippen vooral. [lees meer...]Eerst geprobeerd met zalf tegen schimmels. Helaas niet voldoende geholpen, dus nu nog bezig met een kuurtje tegen vaginale schimmel.

30-05-2022 | Man | 20
Bacteriële infectie
Ik had zogenaamde maagbacterie . Heb het in 2020 ook al geprobeeerd was te heftig . Jaar 2022 weer het zelfde medicijn van de huisarts gekregen bijwerkingen. Misselijk , hoofdpijn , vermoeidheid, koude rillingen , oorsuizingen, overgeven Ik word gek lijk net alsof ik al dagen aan de drugs zit zelfs erger ik word hier niet goed van .ik bent totaal niet me zelf .

08-04-2022 | Vrouw | 52
Bacteriële infectie
Wat een heftig middel. Ik was totaal mezelf niet meer. Kon niet meer slapen, was rusteloos, paniekerig en raakte hierdoor volledig uitgeput. Moest ook meerdere keren overgeven. 2 dagen na afloop van de kuur kwam ik weer een beetje tot mezelf. Voor mij nooit meer dit middel.

07-04-2022 | Vrouw | 41
Bacteriële infectie
Ik lees met verbazing alle reacties hier. Normaal ben ik uiterst gevoelig voor dit soort medicijnen maar van deze antibiotica geen enkele last, behalve het glaasje wijn wat ik heb moeten laten staan;) Ook prima effectief na 2 dagen al.

02-04-2022 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Eerste 2 dagen gingen redelijk goed, wel wat last van drukkende hoofdpijn en wazig zicht..Met de dag werden de klachten erger...zoveel hoofdpijn, onrust en kramp in mijn kaken alsof ik drugs had gebruikt en toen ik stopten kreeg ik oorsuizen en begon ik op en af koorts te krijgen met koude rillingen en een heel erg opgejaagd gevoel..alsof ik aan het afkicken was..helemaal [lees meer...]shaky

08-03-2022 | Vrouw | 22
Bacteriële infectie
4x 500 mg moeten slikken in een keer.. voor bacteriële vaginose, (met zwangerschap) verschrikkelijk!!! Nooit meer. Last van misselijkheid 10x erger met de antibioticum, rillingen, braken, vieze smaak in de mond.. buikpijn. Noem het maar op, nou nooit meer! Heb alles eruit moeten kotsen en de hele dag door!

Metronidazol Injecties/Tabletten

28-02-2022 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik kreeg alleen tijdens de kuur een soort bruine menstruatie terwijl ik gewoon de pil slik. Nu een week na de kuur ( elke dag 2 pillen ) heb ik er nog steeds last van. Ik dacht eerst misschien word ik ongesteld maar dat is niet het geval weet iemand hoe dit kan of hebben meer hier last van??? maar gelukkig is de schimmel helemaal weg heb geen klachten meer!

12-02-2022 | Man | 50
Bacteriële infectie
Wat een drama, middel ik 100x erger dan de kwaal. Paar uur na het innemen lag ik mijn bed te shaken van de kou, koorts 38.5. Vreselijk rusteloze benen, voor het eerst in 10 jaar tijd mezelf moeten ziekmelden op kantoor. Dag later, koorts weg, maar kan absoluut niet 'stil' staan, in beweging blijven/zitten gaat beter, maar staan absoluut niet. Nooit meer.

02-01-2022 | Vrouw | 38
Bacteriële infectie
Ik kreeg 3 x 500 mg per dag tablet + 2 x 500 mg ovule voor inbrengen voorgeschreven. Dit is 2500 mg per dag! Daarbij ook nog eens eenmaal 150 mg Fluconazol tegelijk innemen. Deze anti-biotica zijn voorgeschreven ivm bacteriele vaginose, parasiet en schimmelinfectie. Ik heb de tabletten 30 minuten na eten van maaltijd ingenomen. Ik voel me extreem misselijk, heb meerdere m[lees meer...]alen moeten braken. Zelfs thee braak ik uit. Hoofdpijn, duizelig, verward en vermoeid. Ik vermoed dat deze dosering te hoog is en dat dit middel de darmflora enorm in de war brengt dan wel niet vernietigd. Normaal functioneren lukt momenteel niet en voel me eerlijk gezegd beetje ten einde raad. Ik neem daarbij pro-biotica, ik drink Jamu (kurkuma drankje, met zwarte peper ) en eet heel erg gezond. Mijn lichaam schreeuwt om hulp en weigert eigenlijk de tabletten nog langer in te nemen. Een alternatief voor Metronidazol heb ik echter nog niet gevonden.

24-12-2021 | Vrouw | 17
Bacteriële infectie
Vies om doorteslikken maar helpt wel werd wel bang door internet met nieren enzo maar heeft geen bijwerkingen ik blijf sporten zonder moeite

16-12-2021 | Vrouw | 62
Bacteriële infectie
Kuur voor 7 dagen gekregen bij wondroos. Op advies h a. kuur niet afgemaakt. Kreeg zwelling keel. Daarnaast last van Jeuk, hartkloppingen, licht en duizelig in hoofd. Voel me ronduit beroerd . 1x nooit weer!! Nu 3 dagen na laatste gebruik nog steeds niet fit.

27-11-2021 | Vrouw | 43

Ciprofloxacine

06-11-2021 | Vrouw | 33
ciprofloxacine
Bacteriële infectie
Tussen alle horror-verhalen hier een positieve ervaring! Ciprofloxacine gekregen vanwege een heftige kraakbeenvliesontsteking in mijn oor. Eerst tevergeefs 10 dagen amoxilline/clavulaanzuur geslikt, maar na het aantreffen van een beruchte ziekenhuisbacterie in de kweek zijn we overgegaan op ciprofloxacine 500mg 2x daags voor 7 dagen. Ik schrok behoorlijk van de bijsluiter [lees meer...]en de ervaringen op dit platform, maar dat was in mijn geval gelukkig nergens voor nodig. Sterker nog, al na de eerste dag waren de zwelling en de pijn aanzienlijk afgenomen! En dat na bijna 4 weken de deur platlopen bij HA en KNO-arts en heel veel pijnstillers. Hadden ze die kweek maar eerder gemaakt… Los van wat lichte misselijkheid de eerste paar dagen heb ik verder totaal geen last van bijwerkingen. Hierbij moet ik vermelden dat ik nu op dag 6 zit en dus nog niks kan zeggen over klachten na het gebruik. Het zal vast troep zijn, maar voor mij het enige dat heeft geholpen en dat zonder ernstige bijwerkingen. Ik ben een dertiger zonder onderliggende kwalen. Ik heb tegelijkertijd wel probiotica geslikt, misschien helpt dat ook. Voor mij dus enkel een goede ervaring!

23-10-2021 | Vrouw | 28

Levofloxacine

15-10-2021 | Man | 40
levofloxacine
Bacteriële infectie
Kreeg na infectie van de bijbal dit voorgeschreven - er was geen aanleiding maar werd erg ziek. Dit word aanbevolen als eerste(!) hulpmiddel terwijl het zeer gevaarlijk spul is - in 2017 in de VS is Johnson&Johnson gestopt met productie van deze antibiotica wegens teveel aanklagen, en zijn deze groep antibiotica ook nog eens "blackboxed" door de FDA (voor medicijnen met se[lees meer...]rieuze bijwerkingen). Er zijn alternatieven! dit is zeer sterk spul en heeft heel veel ernstige en potentieel langdurige (of zelfs chronische) bijwerkingen, in het specifiek op de Achilles been en zenuwstelsel, onder andere. Na 2 pillen zijn de klachten minder geworden (het dood echt alles) - maar kreeg abrupt tintelingen in beide benen, en een paar dagen later kon ik nauwelijks lopen. Ik ben meteen gestopt en overgestapt naar een antibiotica die niet behoren tot deze groep (FLUOROQUINONES) . Heb nog 6 weken daarna last gehad, en vreesde voor chronische handicap - gelukkig is het langzaam over gegaan. Doe alsjeblieft eerst je onderzoek (er zijn heel veel anecdotes online, en zelfs steungroepen voor mensen die na het gebruik van deze middelen invalide zijn geworden - "floxies" noemen ze zichzelf), en overweeg alsjeblieft de keuzes voor je eigen gezondheid die zo waardevol is. Medicijnen zo sterk als deze zouden uitsluitend gebruikt moeten worden wanneer alle andere opties zijn uitgeprobeerd. Nooit meer! Dat dit zo makkelijk voorgeschreven kan worden vindt ik wonderbaarlijk - de invloed van big pharma!

30-09-2021 | Man | 64
Bacteriële infectie
Top Antibiotica. Ik heb dit middel 10 dagen 4 x daags 500 mg gebruikt i.v.m. een ontstoken voet door een bacterie. Na 4 dagen voet al niet meer dik en rood meer en klachten verdwenen. Kuur geheel afgemaakt. Totaal geen bijwerkingen gehad (zelfs geen maag/darmklachten). En ook inname ging prima zonder dat (broodje aap verhaal) ik het gevoel had dat de capsule in mijn keel [lees meer...]bleef hangen. Waar halen ze deze onzin vandaan. Gewoon een Topmiddel wat bekend staat dat het geen bijwerkingen heeft (minder dan 1 op 10000 mensen op alle gebieden). Dus ik moet wel lachen om al die "Indianenverhalen" hier. Wat een onzin. Gewoon een Wereldmiddel.

27-09-2021 | Vrouw | 23
Bacteriële infectie
Ik heb dit medicijn gebruikt omdat ik last had van bacteriële vaginose. 2x per dag 500mg. 7 dagen. Ik had een van de eerste dagen last van buikpijn en misselijkheid. Later kreeg ik al meer last van mijn emoties. Prikkelbaar en steeds maar huilen zonder reden. Ik voelde me er wel depri door.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2865)
Angst & paniekstoornis (2354)
Depressie (2305)
Hoge bloeddruk (1658)