ziekte

Bacteriële infectie

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor bacteriële infectie

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: bacteriële infectie

30-04-2020

Bacteriële infectie

Dit is de 2e keer dat ik dit geneesmiddel voorgeschreven heb gekregen. De eerste keer had ik een lichte metaalsmaak maar verder nauwelijks bijwerkingen. Deze keer is het echter geheel anders, overdag heb ik het gevoel alsof ik “zweef”, s’avonds na de 2e pil word ik ineens emotioneel, heb ik het gevoel alsof ik niet op de wereld ben en heb ik zeer heftige dromen waar ik uit[lees meer...] ontwaak en dan een zeer onrustig gevoel heb. Ik zou bijna de kuur niet meer af willen maken, want ondanks dat het middel zeer effectief is vind ik de bijwerkingen zeer vervelend.
04-03-2020

06-02-2020

Metronidazol Injecties/Tabletten (metronidazol)
Bacteriële infectie

3 weken geleden positief getest op tropische parasiet en dit medicijn toegeschreven gekregen. 3 keer per dag 250mg tabletten slikken, 10 dagen lang. In totaal dus 750mg per dag, veel last van bijwerkingen. Ik ben extreem moe, slap, duizelig en geen eetlust. Bij het ruiken van sommige etensgeuren moet ik bijna overgeven. Af en toe ineens heel veel zin in vet en suiker waarn[lees meer...]a ik mij een beetje beter voel. Dit is van korte duur want daarna wil ik het liefst slapen. Ik voel mij ziek en kan daarvoor ook niet naar mijn werk, dit medicijn is echt een aanslag op je lichaam.
31-01-2020

Bacteriële infectie

Na dag één gelijk geen last meer van vieze geurtjes. Ik heb geen last gehad van bijwerkingen. Super tevreden dus in tegenstelling tot alle andere meningen.
27-01-2020

Bacteriële infectie

Exact zelfde hier...loop sindsdien 1 a 2x per week met rode dikke plekken of lip of tong, enkels benen billen et. Rond. Niets helpt denk dat dit echt oorzaak is.
11-01-2020

Bacteriële infectie

Iemand ervaring met alcohol en dit medicijn? Heb geen last van bijwerking. Wel beetje vermoeid maar niet misselijk ofzo
04-12-2019

Bacteriële infectie

Sinds 27/11 begon ik verkouden te worden, de dagen erna hevig hoesten en dat door vastzitten slijm welke erg moeilijk op te hoesten was. Ik gebruikte Fluimicil, broomhexine. en voor de nacht ook coedïne. Echter de avonden/nachten bleef ik maar door hoesten, en dat was erg vermoeiend, vooral die vastzittende slijm . Gisteren naar de dokter gegaan en op verzoek kreeg ik Amo[lees meer...]xilline 500mg voorgeschreven. Binnen enkele uren na de eerste inname voelde ik al verlichting, en de afgelopen nacht ben ik ook goed doorgekomen. Het is niet de eerste keer dat ik Amoxilline gebruik. Begin dit jaar was ik in Indonesië ook ziek, met de zelfde smymptonen die ik nu heb; dit alles werd naar mijn mening veroorzaakt door de airconditioning in het vliegtuig. Hier heb ik altijd last van. Ik kreeg toen ook een amoxilline kuur van 5 dagen, en na 1 dag merkte ik een goede vooruitgang, en de slijm hoest verdween. Ik was hier erg blij mee. Kortom....Amoxilline vind ik een probaat middel. Nog 3 weken en dan vlieg ik weer naar het verre oosten en ik hoop deze keer geen last te krijgen van de airconditioning in het vliegtuig, met als gevolg daarna weer dik slijm verkouden te worden. We wachten af. Volgens mijn huisarts is het niet zo erg om binnen 5 weken 2 kuren te krijgen.
26-11-2019

Bacteriële infectie

Na alle negatieve berichten hier over deze antibiotica was ik best huiverig om er aan te beginnen. Ik heb echter totaal geen last gehad van bijwerkingen. Morgen slik ik mijn laatste tablet en heb ik er 2 weken kuur op zitten. Het medicijn op zich heeft voor mij niet helemaal het gewenste effect gehad. In overleg met de dermatoloog ben ik er na een week een ander medic[lees meer...]ijn bij gaan gebruiken. Inmiddels wel verbetering, maar het is lastig te meten welk medicijn zijn werk heeft gedaan.
23-10-2019

Bacteriële infectie

Ik had een bacterie in mijn maag (helicobacter pylori). Daarom moest ik deze kuur nemen voor 10 dagen. Na de 6 dag, veel pijn in nek uitstralend naar achterhoofd.
29-08-2019

Bacteriële infectie

Geen fijne tabletten ivm de bijwerkingen, maar werkte wel goed bij mij. Had last van ernstige diarree, maagpijn en schimmel op mijn tong. De bijwerkingen verdwenen wel snel nadat de kuur was afgelopen.
09-04-2019

Gentamicine (gentamicine)
Bacteriële infectie

In september 2018 geopereerd aan geperforeerde diverticulitis. daarna Gentamicine iv. Na 2 weken ziekenhuisopname naar huis. Een dag later tijdens een wandelingetje plotseling opkomende duizeligheid. Deze is tot op heden nog steeds aanwezig.Ik kan niet meer fietsen en auto rijden. Lopen gaat moeizaam en dan alleen nog op bekend vlak terrein. Op 8 april 2019 krijg ik, [lees meer...]na allerlei onderzoeken door kno arts ,neuroloog, therapeut en scan`s, een telefoontje van de kno arts dat mijn duizeligheid waarschijnlijk word veroorzaakt door het gebruik van de gentamicine en dat het eigenlijk niet te behandelen is. Ik voel mij INVALIDE. Ik kan niet meer zelfstandig naar mijn werk of klussen, boodschappen doen. Het werk (concierge op een vmbo school ) kan ik wel schudden. Ik probeer zo nu en dan wat lichte (tuin)werkzaamheden te doen maar als ik de stoep veeg gaan de tegels" bewegen." Mijn normale leven is voorbij..
14-02-2019

Bacteriële infectie

Na het lezen van alle onderstaande ervaringen durfde ik bijna niet aan de kuur te beginnen, maar in verband met een overgroei van bacterien in de darm, moest ik wel. Ik vind de ervaringen echt iets overtrokken. ik heb Beetje last gehad van metaalsmaak, eerste 3 dagen. soms wat afwezig, en lichte downperiode. beetje pijn in buik. maar zeker niet zulke zware bij werkingen al[lees meer...]s hieronder beschreven, al is de ene mens de ander niet, middel kan gewoon gebruikt worden, als is het een iets sterkere antibiotica met wat lichte, voorbijgaande klachten. De effectiviteit is nog afwachten
18-01-2019

Co-Trimoxazol (co-trimoxazol)
Bacteriële infectie

Vreselijk middel heel de dag beroerd geen eetlust trillen niet kunnen slapen droge mond kuur van 7 dagen weet niet of ik het vol hou.
13-12-2018

Bacteriële infectie

Enorme zwelling van rechterhand en zeer pijnlijk na een wondje, waarschijnlijk...
02-12-2018

Chlooramfenicol Oogdruppels/Oogzalf (chlooramfenicol)
Bacteriële infectie

Oogzalf voorgeschreven gekregen na infectie. Lastig aan te brengen. Tijdens gebruik weinig bijwerkingen (kortstondig wazig zien). Na twee / drie dagen infectie verdwenen. Volgens gebruiksaanwijzing nog twee dagen extra gebruikt. Sinds staken gebruik snel ge-irriteerde ogen. Duurt nu al bijna drie weken. Kortom middel effectief tegen infecties, maar zeer vervelende bijwe[lees meer...]rkingen achteraf.
23-11-2018

Bacteriële infectie

Ivm streptokokken groep A bacterie na bevalling deze antibiotica voorgeschreven gekregen. (Binnenkant vagina ontstoken en veel doorzichtige afscheiding) Precies een dag na compleet maken kuur overal rode bultjes met een witte rand erom. JEUK!!!!
09-11-2018

Bacteriële infectie

Een week deze antibiotica geslikt door beet van een kat te hebben gekregen. De effectiviteit van de antibiotica is gewoon goed. Halverwege de kuur kreeg ik spruw, dus dat was al nadeel 1, maar wel een veel voorkomende reactie (zei de bijsluiter). Maar goed, na een aantal dagen kon ik eindelijk m'n vinger weer bewegen. Een dag nadat ik klaar was met de kuur kreeg ik plots o[lees meer...]veral rode vlekjes en dan bedoel ik echt OVERAL!!! Jeuk echt heel erg en zit nu aan pillen tegen allergische reacties. Dus dat was nadeel 2...
30-10-2018

Bacteriële infectie

Bij operatie van ernstige schouderfractuur is infectie met S. Lugdunensis opgetreden. Na tweede operatie waarbij osteosynthesemateriaal en gehele humeruskop is weggehaald en kom is schoongemaakt, is een tijdelijke spacer met antibiotica geplaatst. Tevens 2 weken intraveneus ( via infuus) Vancomyxine, waarna nu 4 weken tabletten Clindamycine (vanwege allergie amoxilline). [lees meer...]Zit in 1e week Clindamycine tabletvorm. Vooralsnog geen bijwerkingen gemerkt, wel moeheid, maar dit kan ook tgv operatie zijn. Wel bittere, chemische smaak in de mond.
06-10-2018

Bacteriële infectie

Ik slik dit medicijn nu vanaf 18 september we zijn nu 6 november ik heb gelukkig geen ervaring met bijwerkingen had het nodig nadat na een Hernia operatie op 23 jullie na eerst goed herstel na 2 weken meer pijn gaf in mijn rug na 3 weken weer een MRI daar bleek dat er een abces zat en ben op 23 augustus met spoed geopereerd en herstel snel volgens de arts volgende mri chec[lees meer...]k 31 october als die schoon blijkt mag ik hiermee stoppen en dan ps 4 weken later naar de fysio omdat dit medicijn je bindweefsel aantast verder heb ik een nare smaak in mijn mond .
02-10-2018

Bacteriële infectie

Kreeg deze kuur vanwege een aanhoudende keelontsteking door de bacterie serratia marcescens. Begon kort na start van de kuur erger te hoesten, klontjes/slierten dik geelgrijs slijm uit de longen kwam veel meer los. Ik ben nu in de derde week en ben nog steeds aan het hoesten, vooral ongeveer een krap uurtje na innemen van de antibiotica komt het hoesten goed op gang. En da[lees meer...]ar ben ik blij mee want de viezigheid moet echt uit de longen los gaan komen. Merk absoluut verbetering, maar het gaat heel heel langzaam. Nu merk ik sinds een dag of drie ook een geweldige bijwerking: de slijmbeursontsteking waar ik al jaren last van heb lijkt minder en ook ben ik ‘s nachts en ‘s morgens niet meer zo verstijfd en verkrampt. Ik strompel normaal ‘s nacht naar het toilet maar nu loop ik zomaar ineens soepel en rechtop. Erg blij met deze kuur! Heb ‘m nog t/m vrijdag (dan drie weken gehad), in bijsluiter en op internet is nergens te vinden hoe lang de kuur moet duren tegen serratia marcescens. Hopelijk is drie weken afdoende.
28-09-2018

Amoxicilline / Clavulaanzuur (amoxicilline / clavulaanzuur)
Bacteriële infectie

Allerlei vieze bacteriele infecties dankzij onkundige huisarts en ondersteuning, assistenten, zorgpersoneel en omgeving na verhuizing door gedwongen opname GGZ waar de patienten en personeel erg onhygienisch waren ook in gedrag en uitspraken. Luchtwegen infecties, huidinfecties, maag-, darm infecties met zwakke weerstand en pijnklachten verhuisde in had aantal ingrepen en[lees meer...] medische onderzoeken moeten ondergaan ivm auto immuumziekte en ben zieker geworden dankzij zorg, hulp en de dwangeis van omgeving en artsen in huisartsenpraktijken erheen te gaan. Erg beangstigend ook, die bijwerkingen en de gevolgen, pijn en andere schade naast de onwil medische hulp te verlenen bij ernstige klachten op lichamelijk gebied vanaf eerste moment

Bacteriële infectie

Buikpijn na 1 dag gebruik en misselijk Voorgeschreven voor 1 specifieke bacterie na verschillende nare bacteriele infecties sinds opname in gedwongen GGZ …. (….) Daarna met moeite pijnstilling, 2 noodzakelijk ervoor al operaties zonder enige zorg van anti biotica want dat is zo slecht voor de diverse ernstige symptomen van de infecties die door 1 huisarts als hooikoort[lees meer...]s werden afgedaan, nu het abces dat in de tijd van 2016 tot aan vorige week pas is leeggezogen linkerborst, op kweek gezet en deze kuur nog proberen, de andere ervoor met moeite voorgeschreven gekregen, 1 arts zei vrolijk kijk eens waar ik tussen zit! ik heb niks! enz toch GGZ patient en gek verklaard nu klachten die op ernstige infectie lijken die onder meldplicht van RIVM valt! Ik ben huiverig voor de bijwerkingen en vraag mij af of het gaat helpen, nu na iname van 1 dag voel ik mij niet beter en buikpijn, ook misselijkheid. (Mijn medicijn : tekst ingekort tot ervaring zelf)

Flucloxacilline (flucloxacilline)
Bacteriële infectie

Forse ontsteking bij mijn grote teen, kon geen sok 9f schoen meer aan. Slechte bloedvoorziening ivm diabetes
28-07-2018

Flagyl (metronidazol)
Bacteriële infectie

Voorgeschreven voor verkeerde bacteriën / parasieten in mijn darmen.
11-06-2018

Flucloxacilline (flucloxacilline)
Bacteriële infectie

Paarse gezwollen arm na daas beet. Middel leek effectief, duurde wel een paar dagen. Wel behoorlijke gewrichtspijn knie nog steeds anderhalve week na inname. Ook heftige netelroos aanval gehad. Beide heb ik nooit eerder gehad.
25-04-2018

Bacteriële infectie

Ik kreeg eerst last van veelvoorkomende bijwerkingen zoals metaalsmaak, vermoeidheid, duizeligheid en misselijkheid. Na de tweede dosis moest ik gaan liggen, voelde de niet lekker. Toch doorgegaan. De volgende dag de derde dosis voelde het alsof ik in een badtrip terecht kwam. Huilen zonder reden, neerslachtig, paniek. Terwijl ik normaliter een heel nuchter persoon ben. O[lees meer...]p aanraden van de dokter gestopt en ander middel gekregen. Deze heftige reactie komt niet vaak voor, maar het is hoe dan ook echt troep.
21-04-2018

Bacteriële infectie

Ben hier zeer ontevreden over. Ben op vakantie en er is mij niks verteld over dat ik niet in de zon mocht terwijl ik duidelijk heb gezegd dat ik op vakantie ging.. Ik wilde een restaurant inlopen en opeens kreeg ik een soort aanval. Ik had het gevoel dat ik moest braken, kon niet meer op mijn benen staan, kreeg gekleurde vlekken in mijn ogen en een piep in mijn oren. Ben e[lees meer...]r erg van geschrokken.. Er was een betere uitleg voor nodig. Zeker geen aanrader!!!
29-03-2018

Bacteriële infectie

Dit medicijn voorgeschreven na 2de omgekeerde schouderprothese operatie waar door kweek in dec.staphylococcus aureus bacterie was ontdekt....NA operatie 7mrt. werd bij ontslag gezegd dat er nog n langzaam groeiende bacterie zit..Na bellen met interniste werd gezegd. Propioni bacterie....Het moet tot 31 mei geslikt worden..Het geeft nu al problemen aan maag..diarree....In [lees meer...]overleg met interniste misschien via infuus lange lijn...Heeft iemand daar ervaring mee...
28-03-2018

Bacteriële infectie

Een kuur van 3x daags 500mg voorgeschreven voor 10 dagen. Vreselijke eerste dagen gehad: buikkrampen, misselijkheid (steeds net niet tegen braken aan), diarree, moe, somberheid en geen eetlust. Af en toe ook last van mijn coördinatie (evenwicht). Nog nooit zo heftig gereageerd op een antibioticum. Sinds vandaag (6 dagen verder) wat minder bijwerkingen: rommelige maag [lees meer...]maar nog wel heel moe. Ik zal blij zijn als de kuur afgelopen is.
28-03-2018

Gentamicine (gentamicine)
Bacteriële infectie

Uit de 8 reacties over het toe gediend krijgen van Gentamicine, blijkt dat bij geen van deze gevallen, evenals bij mij, nooit van te voren is verteld, wat voor een risico hierbij is. n.l. BLIJVENDE EVENWICHTSSTOORNIS. Dit heeft de kwaliteit van je leven, drastisch verandert. Dit had volgens mij, wel degelijk moeten gebeuren. Mij werd, nadat ik er mee geconfronteerd werd [lees meer...]en de schade dus al was veroorzaakt, door 2 lacherige assistent "artsen" verteld,dat dit zo weinig voorkwam en zelf voor een therapie moest gaan zoeken!!!! Bij navraag in het ziekenhuis, bleek dat daar zelf een therapeute zit. Die heeft mij voor zo ver mogelijk, goed geholpen, zodat ik redelijk goed uit de voeten kan en nu zelfs voor 5 jaar mijn rijbewijs weer kan verlengen. Of ik ooit in aan merking kan komen voor een behandeling bij het UCM???????????

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2339)
Depressie (1896)
Angst & paniekstoornis (1795)
Hoge bloeddruk (1336)
Acne/puistjes (945)