Ervaringen met Augmentin

Blaasontsteking (5 meningen)
Bacteriële infectie (5 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)

31-12-2011 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Na de eerste tablet kreeg ik na een half uurtje een vreemd gevoel in mijn mond en tong, alsof je een tandartsverdoving hebt gehad die uitwerkte. Vlak daarop volgend heel erg jeukende handen en voeten, die werden ook heel erg rood. Daarna werd ik spaans benauwd, mijn luchtpijp ging dichter en dichter. Misselijk werd ik ook, net als veel last van maag en darmkrampen. Intus[lees meer...]sen ambulance gebeld die ook vrij snel kwamen. Van hem adrenaline en nog 2 andere dingen gekregen maar het duurde erg lang eer dat dit alles aansloeg. Een behoorlijke anafalactische shock dus. Ik had deze antibiotica dus al eens eerder gehad en toen weinig tot geen bijwerkingen gehad, maar het schijnt dat je er pas bij de volgende kuur zo extreem veel last van kan krijgen. Heb ondertussen van de SEH een nieuw recept gekregen voor mijn urineweginfectie, maar ook daar lees ik weinig goeds van en ondanks de epi pen die in nu heb om, mocht dit nog eens gebeuren, durf ik niet goed weer te beginnen aan deze antibioticakuur... Wil eerst even bijkomen van deze aanval, want 2 van deze kan ik niet echt goed aan, heb maar 1 lijf.

10-12-2011 | Man | 46
amoxicilline / clavulaanzuur
Bleek allergisch te zijn voor het bestanddeel Augmentin in het medicijn Amoxiline Clavulaanzuur. Ben er na 3 dagen zelf mee gestopt want werd er doodziek van. Uiteindelijk een week in ziekenhuis gelegen met een ontstoken lever. Verder ongelofelijke hoofdpijn / migraine waardoor je nachtenlang niet slaapt. Slaapmiddelen e.d. mogen niet ivm ontstoken lever. Dus een grote vic[lees meer...]ieuze cirkel.

09-06-2011 | Vrouw | 24
amoxicilline / clavulaanzuur
Na het verwijderen van een verstandskies preventief dit antibioticum voorgeschreven gekregen. Naast de vele bijwerkingen, met name in mijn darmen, is er dankzij de augmentin een bacterie binnengedrongen: Clostridium Difficile. Hierna 3 maanden ziek geweest en geeindigd in het ziekenhuis met een darmonderzoek waaruit bleek dat ik PDS heb ontwikkeld, en de Clostridium nog we[lees meer...]l een jaar of 2 klachten zal blijven geven. Bedankt Augmentin.

26-08-2010 | Man
Blaasontsteking
Op eerste harthulp gelegen stoornissen van lever en gal geelzucht , misselijk herstel 2 a 3 maanden

06-04-2010 | Vrouw
Opgezette klieren
op intensive care beland. In een allergische shock geraakt. Het schijnt een paardenmiddel te zijn.

18-05-2009 | Man
amoxicilline / clavulaanzuur
"Na enkele dagen heb ik dezelfde ervaring meegemaakt als de vorige dame.

07-07-2021 | Vrouw | 31
amoxicilline / clavulaanzuur (50/12,5mg/ml)
Bacteriële infectie
Direct na inname begon het met darmklachten zoals diarree, dit is bekend en was nog te doen. Daarna kreeg ik steeds meer klachten zoals heftige hoofdpijn terwijl ik dit nooit heb, extreme vermoeidheid en pijn mijn keel en moeite met slikken. Ook kreeg ik last van mijn maag. Het wondje ziet er nu goed uit (dag 8) en de kuur is voor 10 dagen voorgeschreven maar deze heftige[lees meer...] bijwerkingen trek ik niet meer. Morgen de huisarts bellen om te overleggen of ik er al mee mag stoppen want deze bijwerkingen beïnvloeden echt mijn leven! Ik wil dit spul nooit meer slikken!

16-10-2018 | Man | 55
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Trekken van tand of kies
Met veel pijn had ik 's maandags een afspraak bij de tandarts en de tand moest getrokken worden, maar er zat een infectie ter hoogte van de wortel. Dus kreeg ik eerst een voorschrift voor Augmetin antibiotica. (Eigenlijk had ik dit niet mogen voorgeschreven krijgen, want ik ben allergisch voor penicilline). Na het beginnen nemen op maandagmiddag was de pijn direct verdwen[lees meer...]en en ook dinsdag heb ik geen pijn meer gehad. Maar vanaf woensdag was de pijn terug. Mogelijke bijwerking: Ik heb ook ernstige hoofdpijn gehad. Vrijdag is dan toch mijn tand getrokken en dit is verschrikkelijk pijnlijk geweest. Nu vier dagen later heb ik door de infectie nog steeds pijn aan mijn kaakbeen, maar de hoofdpijn is nu wel bijna over.

19-11-2013 | Vrouw | 62
Bloedstolsels
Heb als bijwerking van dit medicijn trombose gekregen, met longembolie

10-10-2012 | Vrouw | 17
amoxicilline / clavulaanzuur
Het begon allemaal met eczeem in mijn gezicht en hals! 2 weken geleden kwam daar krentenbaard bij. Augmentin gekregen hiervoor, de krentenbaard is helemaal weg gegaan, vrij snel ook, helaas na 6 dagen gebruik werd ik allergisch voor deze antibiotica. Moeite met slikken ed. maar allerergste: extreme huiduitslag over mijn complete lichaam. Heftige jeuk en brandend gevoel. Op[lees meer...] mijn schenen en voeten na is er geen normaal plekje huid meer te vinden. Voel me door en door slecht, wat een rotmiddel, de antiallergiepillen slaan ook niet aan dus nu aan de prednison. Had achteraf gezien liever een antibioticazalf gekregen..

10-04-2012 | Man | 64
Keelontsteking
De bronchitis in na ongeveer 2 weken genezen. Bijwerkingen: geïrriteerdheid en jeuk bij de anus die nu langzaam verdwijnen, aantasting van het slijmvlies bij de genitaliën (eikel), net genezen door er ketoderm zalf op te smeren en te wassen met een ph neutrale zeep. De tweede keer dat deze bijwerkingen optreden, de eerste keer had ik er niet aan gedacht dat het door dit me[lees meer...]dicijn kon komen. Dank je wel MEAMEDICA

19-03-2012 | Vrouw | 48
amoxicilline / clavulaanzuur
Ik heb dit voor 10 dagen gekregen tegen een bronchitis met sinusitis.... en een tandvleesontsteking enkele dagen eerder! Ik heb het ingenomen met probiotica om alle bijwerkingen te voorkomen.... maar dat was niet genoeg!!! na 6 dagen had ik een schimmelinfectie in mijn mond tot aan mijn keel en slokdarm... en ook een irritatie bij mijn anus! Gestopt met de behandeling, m[lees meer...]aar nu hier nog van af komen.... en mijn bronchitis is er ook nog....

10-11-2011 | Vrouw | 45
amoxicilline / clavulaanzuur
Voorkoming ontsteking na pin in bot
Geen ontstekingen gekregen, helaas wel een urineweginfectie en een vaginale schimmelinfectie na een paar weken na de inname. Jammer.

10-11-2010 | Vrouw
Ontstoken wijsheidstand
Ik nam deze kuur al voor 10 dagen maar nog steeds was de ontsteking niet verdwenen. Ben dan opnieuw moeten beginnen met een kuur en heb nog drie dagen te gaan maar de ontsteking is er nog steeds alhoewel het eindelijk wel minder pijnlijk is. Maar voor mij werkt dit medicijn dus toch niet echt goed maar de tandarts wilt me niets anders voorschrijven. Heb serieuse bijwerkin[lees meer...]gen waaronder diarree, vaginale infectie, borrelende darmen, misselijkheid, droge mond... en zelfs na meer dan 2 weken het medicijn te nemen (2x2/dag) zijn deze symptomen er nog steeds.

01-11-2010 | Man
Verkoudheid
Complete ramp, heeft volgens mij niet gewerkt, allerlei bijwerkingen die nu 10 dagen na de kuur nog niet gedaan zijn. Bijwerkingen zijn jeuk, diarree, witte neerslag van het medicijn wat zichtbaar is door de urine, huiduitslag aan de vingers. Echte rommel en dient van de markt genomen te worden naar mijn idee; bijwerkingen zijn erger dan de aandoening waarvoor het medicijn[lees meer...] wordt gebruikt.

14-10-2010 | Vrouw
Diverticulitis
Nadat ik uit het ziekenhuis ontslagen was, ben ik begonnen met een kuur Augmentin retard voor 1 week. Stilaan werden de symptomen en de pijn terug erger, met gevolg terug een zware ontsteking. Ben nu begonnen met een kuur Tavanic en dit lijkt voorlopig beter aan te slaan.