Ervaringen met Augmentin

Blaasontsteking (5 meningen)
Bacteriële infectie (5 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

26-04-2010 | Vrouw
Bronchitis

26-02-2009 | Vrouw
amoxicilline / clavulaanzuur
Bacteriele infectie aan de buik
kreeg van dit middel overal een vreselijke huiduitslag en enorme jeuk ,moest toen ook stoppen na 3 dagen maar toen had het zijn goede werk al gedaan en mijn lichaam deed de rest.

02-02-2024 | Vrouw | 33
Bijholteontsteking
3 november was ik verkouden en kreeg ik last van een holteontsteking. Na 3 weken bellen naar de huisarts en hele hevige bonkende hoofdpijn mocht ik eindelijk komen omdat mijn linkeroog dicht zat. Ik werd met spoed naar de KNO-arts gestuurd. Na 7 dagen gebruik van dit medicijn waren de klachten zo goed als weg op zwelling na. Na 3 dagen stoppen werd mijn oog helaas weer d[lees meer...]ik en hebben we een aantal andere kuren (4 x) geprobeerd. Ook deze werkten niet en daarom werd er pas half januari een operatie gepland om de bijholten schoon te maken. In totaal heb ik dit medicijn 9 weken gebruikt. Bijwerkingen: gewichtstoename (veel zin in suiker door candida), heftige diarree, futloos.

30-03-2014 | Vrouw | 32
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Ontstoken stomp, nu na 3 dagen minimaal effect, maar wel pijnlijke rode bultjes. ik moet nog 4 dagen slikken, ik ben benieuwd of de klachten afnemen voordat de uitslag te erg wordt.

21-05-2013 | Vrouw | 30
Hoofdpijn
Zware hoofdpijn en lichte duizeligheid. Het nemen van ibuprofen is wel effectief. Het nemen van deze pijnstiller is echt dag en nacht nodig.

05-07-2012 | Vrouw | 60
Longontsteking

12-03-2012 | Vrouw | 86
amoxicilline / clavulaanzuur
Na een operatie van een openbeenbreuk kreeg mijn moeder augmentin, intraveneus, ze lag in het ziekenhuis en wed altijd maar zieker, omdat ze niet ernstig genomen werd gezien haar leeftijd, heeft de verpleging de augmentin blijven toedienen, ik heb het dossier ingevuld, en wist dat mijn moeder allergische reacties vertoonde. Mijn moeder had nachtmerries, adem tekort, misse[lees meer...]lijkheid, opgeblazen lichaam waarbij de huid openbarste ter hoogte van de armen. Voeten en armen vervellen, hoofdpijn misselijkheid, na 10 dagen heb ik tenslotte ondervonden dat ze hieraan allergisch was. Ze kreeg ook schimmel in de keel, met als gevolg dat ze haar stem verloor, ook zag ze troebel. Ik hoop dat ze dit voorval overleefd, ze wordt nu vastgebonden omdat ze angsten vertoond.

14-12-2010 | Vrouw
amoxicilline / clavulaanzuur
Aanhoudende sinusitis met dreigende bronchitis
Ik moest deze therapie normaalgezien gedurende 10 dagen volgen, maar na een week kreeg ik plots hevige urticarie (kleine rode puntjes) over m'n gehele lichaam. Ik voelde me ook niet erg lekker... Later op de dag kreeg ik ook nog hevige diarree. De therapie op zich was wel snel aangeslagen, aangezien ik reeds na 2 dagen geen fluogele en groene snot meer had.

08-07-2010 | Vrouw
Voorhoofdholte ontsteking
Augmentin werkte vrijwel snel. De pijn ging snel over. Tijdens de kuur last van borrelende darmen en hongergevoel terwijl ik geen honger had. Na de kuur last van schimmelinfectie van slijmvliezen. Wat niet erg prettig is.

15-05-2010 | Vrouw
Ontsteking op getrokken wijsheidstand
Mijn ontsteking was snel over. Dus het medicijn helpt zeer goed. Ik had ook wel bijwerking, zoals veel voorkomt diarree. Op de laatste dag van mijn behandeling ben ik beginnen uitslag te krijgen, ik was voor een bestanddeel van Augmentin allergisch. Ik kreeg dus overal jeuk en rode plekken en kon haast niet meer op mijn voete lopen... Dus zeer goed middel, jammer van de b[lees meer...]ijwerkingen...

25-11-2009 | Man
Sinusitis
Diarree, huidirritatie, schimmel op tong en intieme plaats en de maag kan het echt niet verdragen! Effect is wel zeer goed maar daar blijft het bij, de ongemakken erbij nemen zeker....

10-03-2023 | Vrouw | 58
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
genomen voor ernstige huidontsteking, ook zalf met houtskool en propolis gebruikt , dus kan door beiden beter geworden zijn (of..) wel diarree gekregen na derde dag, dan enterol genomen, moet in feite niet langer dan een dag of 4 gebruikt worden, zeker niet langer dan een dag of zes, en beter te stoppen mss als je erge last hebt, heb anders veel migraine, maar nu toch niet[lees meer...],

09-05-2021 | Vrouw | 32
Bacteriële infectie
Gebruikt bij een infectie van de eileiders/eierstokken na een ivf punctie. Na 48 uur nam de ergste koorts af (van +39.5 naar rond de 38 graden) Na 3 dagen begon de (ernstige) diarree, dit duurde tot 2 dagen na het afronden van de kuur. Ik kreeg ook na een dag of 3 stekende pijn bij het plassen. Dit zou niet bij de ontsteking moeten horen. Direct na het afronde[lees meer...]n van de kuur heb ik deze stekende pijn ook niet meer gehad. De vermoeidheid viel mij echt tegen, deze antibiotica hakt er flink in.

21-05-2017 | Man | 65
Bacteriële infectie
Helpt goed, maar veroorzaakt bij mij extreem gewelddadige nachtmerries

18-10-2015 | Vrouw | 25
Infectie (wond)
Na de zeer veel negatieve berichten over dit middel hierbij een positieve. Na zo'n 2 maanden met een (onderkende) geïnfecteerde wond te hebben gelopen, begonnen met Augmentin voor zo'n 3 weken. Na 48u kon ik al verschil merken: geen pijn meer en de wond begon te genezen. Voor mij is dit middel een absolute redding geweest. Heb alleen wel de hele dag hoofdpijn; maarg[lees meer...]oed dat zal ook weer verdwijnen bij het stoppen van dit middel. Heb het er 100% voor over.

23-03-2012 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Na 3 eerdere kuren in 2 weken bleek mijn bacterie resistent tegen alle 3 de kuren. Amoxicilline/clavulaanzuur moest de oplossing zijn. En eindelijk voel ik de klachten verminderen. Vind het een prettig medicijn! Enige bijwerking waar ik last van heb is een onrust in mijn lichaam die gedurende de dag erger wordt.