Ervaringen met Augmentin

Blaasontsteking (5 meningen)
Bacteriële infectie (5 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)

14-12-2010 | Vrouw
amoxicilline / clavulaanzuur
Aanhoudende sinusitis met dreigende bronchitis
Ik moest deze therapie normaalgezien gedurende 10 dagen volgen, maar na een week kreeg ik plots hevige urticarie (kleine rode puntjes) over m'n gehele lichaam. Ik voelde me ook niet erg lekker... Later op de dag kreeg ik ook nog hevige diarree. De therapie op zich was wel snel aangeslagen, aangezien ik reeds na 2 dagen geen fluogele en groene snot meer had.

10-11-2010 | Vrouw
Ontstoken wijsheidstand
Ik nam deze kuur al voor 10 dagen maar nog steeds was de ontsteking niet verdwenen. Ben dan opnieuw moeten beginnen met een kuur en heb nog drie dagen te gaan maar de ontsteking is er nog steeds alhoewel het eindelijk wel minder pijnlijk is. Maar voor mij werkt dit medicijn dus toch niet echt goed maar de tandarts wilt me niets anders voorschrijven. Heb serieuse bijwerkin[lees meer...]gen waaronder diarree, vaginale infectie, borrelende darmen, misselijkheid, droge mond... en zelfs na meer dan 2 weken het medicijn te nemen (2x2/dag) zijn deze symptomen er nog steeds.

14-10-2010 | Vrouw
Diverticulitis
Nadat ik uit het ziekenhuis ontslagen was, ben ik begonnen met een kuur Augmentin retard voor 1 week. Stilaan werden de symptomen en de pijn terug erger, met gevolg terug een zware ontsteking. Ben nu begonnen met een kuur Tavanic en dit lijkt voorlopig beter aan te slaan.

08-07-2010 | Vrouw
Voorhoofdholte ontsteking
Augmentin werkte vrijwel snel. De pijn ging snel over. Tijdens de kuur last van borrelende darmen en hongergevoel terwijl ik geen honger had. Na de kuur last van schimmelinfectie van slijmvliezen. Wat niet erg prettig is.

15-05-2010 | Vrouw
Ontsteking op getrokken wijsheidstand
Mijn ontsteking was snel over. Dus het medicijn helpt zeer goed. Ik had ook wel bijwerking, zoals veel voorkomt diarree. Op de laatste dag van mijn behandeling ben ik beginnen uitslag te krijgen, ik was voor een bestanddeel van Augmentin allergisch. Ik kreeg dus overal jeuk en rode plekken en kon haast niet meer op mijn voete lopen... Dus zeer goed middel, jammer van de b[lees meer...]ijwerkingen...

26-04-2010 | Vrouw
Bronchitis

06-04-2010 | Vrouw
Opgezette klieren
op intensive care beland. In een allergische shock geraakt. Het schijnt een paardenmiddel te zijn.

26-02-2009 | Vrouw
amoxicilline / clavulaanzuur
Bacteriele infectie aan de buik
kreeg van dit middel overal een vreselijke huiduitslag en enorme jeuk ,moest toen ook stoppen na 3 dagen maar toen had het zijn goede werk al gedaan en mijn lichaam deed de rest.

14-03-2023 | Man | 42
amoxicilline / clavulaanzuur (1000/100mg)
Longontsteking
Het alternatief was een infuus in het ziekenhuis. Toch maar voor de tabletten gekozen. Enkele uren na de eerste inname lag mijn goede darmflora al in de pot. Aanhoudende waterige diaree tot de doos leeg was, met ernstige kloven tot gevolg. Jaren verder is dit nog steeds niet goedgekomen. De oorzaak zou het clavulaanzuur zijn. Dit kan kloppen want bij gebruik van gewone amo[lees meer...]xicilline heb ik geen enkele bijwerking.

27-05-2020 | Man | 55
amoxicilline / clavulaanzuur (250/62,5mg)
Augmentin werkt uitstekend. 7 dagen voorgeschreven gehad, na dag 4 waren de klachten verdwenen. Toen begon het gedonder. Een paar dagen na de kuur begon ik geel te zien, werd lusteloos en extreem vermoeid. Een paar dagen daarna begon de jeuk. 4 maanden uit de running geweest met een chlostatische hepatitus. In eerste instantie werd er geen link gelegd met het gebruik van A[lees meer...]ugmentin. Er werd gedacht aan een auto immuun ziekte of zelf kanker. Na bloedonderzoek en een leverpunctie werd dat gelukkig uitgesloten. De leverwaardes wilde maar niet normaliseren. Uiteindelijk met prednison onder controle gekregen en gelukkig weer helemaal hersteld.

16-10-2018 | Man | 55
amoxicilline / clavulaanzuur (875/125mg)
Trekken van tand of kies
Met veel pijn had ik 's maandags een afspraak bij de tandarts en de tand moest getrokken worden, maar er zat een infectie ter hoogte van de wortel. Dus kreeg ik eerst een voorschrift voor Augmetin antibiotica. (Eigenlijk had ik dit niet mogen voorgeschreven krijgen, want ik ben allergisch voor penicilline). Na het beginnen nemen op maandagmiddag was de pijn direct verdwen[lees meer...]en en ook dinsdag heb ik geen pijn meer gehad. Maar vanaf woensdag was de pijn terug. Mogelijke bijwerking: Ik heb ook ernstige hoofdpijn gehad. Vrijdag is dan toch mijn tand getrokken en dit is verschrikkelijk pijnlijk geweest. Nu vier dagen later heb ik door de infectie nog steeds pijn aan mijn kaakbeen, maar de hoofdpijn is nu wel bijna over.

21-05-2017 | Man | 65
amoxicilline / clavulaanzuur (500/125mg)
Bacteriële infectie
Helpt goed, maar veroorzaakt bij mij extreem gewelddadige nachtmerries

01-06-2013 | Man | 40
Longontsteking
Volgens HA een goed middel , na inname van 3 stuks in een dag slechtste nacht van mijn leven gehad. 20 x braken en ook nog diaree , nu dag later onder de uitslag. Iom ziekenhuis direct gestopt met deze rommel. Voor mij nooit meer

07-07-2012 | Man | 18
Keelontsteking
Na 3 dagen een uitslag gekregen over mijn gehele lichaam, een drukkend gevoel in mijn hoofd en een verlies van eetlust. Leuk spul, dat augmentin.

10-04-2012 | Man | 64
Keelontsteking
De bronchitis in na ongeveer 2 weken genezen. Bijwerkingen: geïrriteerdheid en jeuk bij de anus die nu langzaam verdwijnen, aantasting van het slijmvlies bij de genitaliën (eikel), net genezen door er ketoderm zalf op te smeren en te wassen met een ph neutrale zeep. De tweede keer dat deze bijwerkingen optreden, de eerste keer had ik er niet aan gedacht dat het door dit me[lees meer...]dicijn kon komen. Dank je wel MEAMEDICA

23-03-2012 | Man | 53
amoxicilline / clavulaanzuur
Ongeveer 3 dagen nadat de kuur Augmentin (via het ziekenhuis)om een infectie aan mijn voet te bestrijden beeindigd was kreeg ik bultjes over mijn hele lichaam, meest rond gewrichten met heftige jeuk. De huisarts wist dat dit veel voorkomt, met name allergie tegen het bestanddeel amoxiciline in dit antibioticum. Hij heeft mij een antihistaminicum (desloratadine, 1 tablet pe[lees meer...]r dag) voorgeschreven om de allergische reactie te onderdrukken en dat lijkt te helpen. Op sommige plekken is de uitslag minder, maar bijvoorbeeld op mijn handen erger. De huisarts heeft de allergie tegen amoxiciline in mijn dossier opgenomen en ik heb het ook opgeschreven in mijn agenda.