Blaasontsteking (17 meningen)
Urineweginfectie (4 meningen)
Nierbekkenontsteking (1 mening)
Bacteriële infectie (0 meningen)

Ciprofloxacine (309 meningen)
Avelox (36 meningen)
Tavanic (29 meningen)
Levofloxacine (13 meningen)
Ofloxacine (12 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

26-04-2015 | Vrouw | 67
norfloxacine (400mg)
Blaasontsteking
Nadat ik eerst Een kuur met Furabid (hielp niet) en daarna een kuur met Monuril (hielp niet) had gehad kreeg ik de kuur met Norfloxacine voor tien dagen. Hiermee was ik eindelijk van mijn blaasontsteking verlost. Geen enkele bijwerking bemerkt. Ik was erg blij met dit medicijn dat bij mij goed werkte.

20-07-2013 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Ik kreeg Norfloxacine 400 mg 2xdgs voorgeschreven ivm urineweg infectie. Het hielp al bij de 2e inname en na een dag was ik klachten vrij. Heb de 5 daagse kuur afgemaakt. Ik was zo blij. Ik liep al bijna 4 weken met klachten; pijn bij plassen, paar druppels en zelfs incontinentie. Was begonnen met Nitrofurantonine, maar 3 dagen na de kuur begonnen de klachten opnieuw. Toen[lees meer...] Trimotropine (weet de naam niet precies, 500/25) hielp niets. Overgestapt op Amoxicyline clav. Na 2 dagen nog geen resultaat. Toen kreeg ik Norfloxamine en ik was in een keer klaar. Heerlijk!

22-09-2011 | Vrouw | 53

27-10-2010 | Vrouw
Urineweginfectie
Dit middel gekregen na aanhoudende urineweginfectie met behandeling van ander antibioticum, hielp meteen en was daarna ook echt "genezen". Dit helpt dus wel bij mij. Heb nauwelijks last van bijkwerkingen, wat licht in mijn hoofd maar vergeleken bij de klachten die de urineweginfetie gaf neem ik dat voor lief. Ben tevreden over dit middel.

04-04-2010 | Vrouw
Blaasontsteking
Na het vrijen veelvuldig blaasontsteking! Op advies van de uroloog slik ik een tablet norfloxacine na het vrijen! Ik heb daarna nooit geen blaasontsteking meer gehad!

17-01-2010 | Vrouw
Blaasontsteking
Super middel!!!! Werkt al heel snel, na 1 of 2 tabletten geen klachten meer. Het enige middel tegen blaasontsteking die helpt bij mij, en ik heb er al heel wat versleten..... Weet overigens niet meer de hoeveelheid mg per tablet, dus heb maar wat ingevuld, het was de standaard-dosis in elk geval.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum