Ofloxacine

ofloxacine

Blaasontsteking (6 meningen)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening) (1 mening)
Urineweginfectie (1 mening)
Bacteriële infectie (1 mening)
Voorhoofdsholteontsteking (0 meningen)

Avelox (36 meningen)
Tavanic (25 meningen)
Norfloxacine (21 meningen)
Levofloxacine (6 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

29-01-2019

Ofloxacine (ofloxacine)

Ik kreeg het medicament voorgeschreven voor een urinaire infectie. Al na de eerste inname voelde ik me misselijk. 's Nachts kon ik niet slapen van een brandend gevoel aan mijn hiel en de derde nacht,hevige pijn in beide knieën. Ik had ook een vervelend getuut in mijn oren en af en toe een raar zicht( droeg precies oogkleppen.....)Amandelen zwollen precies op.(raar gevoel i[lees meer...]n mijn keel) Nu is de behandeling al 14d. gestopt, maar ik voel nog altijd een spierstijfheid. Dit medicament wil ik NOOIT meer nemen. Gelukkig las ik op internet dat al die symptomen bij het medicament hoorden want ik werd ongerust!
22-08-2017

Chlamydia

Donderdag begonnen met 400 gram ofloxacine icm met 500 gram metronidazol, meteen paniekaanval en licht gevoel in hoofd, dag erna heel suf alsof je constant aangeschoten bent, dit hield aan zelfs na 6 dgn, had n kuur gekregen voor 14 dgn, maar hield t niet vol! Heb nu n lichtere kuur, ik moest per direct stoppen met beide medicijnen, gezien de ernst v d bijwerkingen.
30-09-2016

Blaasontsteking

Medicijn voorgeschreven gekregen door specialist tijdens mijn vakantie op Corsica. In overleg met mijn apotheker in NL gestopt op de 6e dag (bijwerkingen). Na bezoek huisarts NL, merkte deze op dat voorgeschreven aantal dagen voor blaasontsteking (7 dagen) veel te lang was en ongebruikelijk in NL. Kende het medicijn niet, maar adviseer om ander medicijn te gebruiken als [lees meer...]dit mogelijk is.
01-07-2016

Ofloxacine (ofloxacine)
Pelvic inflammatory disease (PID)

vele bijwerkingen gekregen die er stonden. algehele malaise. heb me nog nooit zo slecht gevoeld. het heeft wel gewerkt. mocht niet stoppen vd huisarts.
08-06-2016

Bacteriële infectie

Veel last van nachtelijk zweten, hoofdpijn, last van mijn mond en tong. En nu ook last van mijn kuitspieren. Hoop als ik klaar ben met de kuur dat het snel over is.
31-05-2013

Ofloxacine (ofloxacine)
SOA (seksueel overdraagbare aandoening)

Ik heb van de dokter dit medicijn voorgeschreven gekregen maar ik ben 1 dag vergeten, dus 2x inname. Moet ik dan gewoon doorgaan en nog een dag erachteraan plakken of moet ik contact opnemen met mijn huisarts?
21-07-2012

Blaasontsteking

Ik kreeg ofloxacine voorgeschreven bij een blaasontsteking. De blaasontsteking is na een paar weken voorbijgegaan, maar de eerste nachten werd ik badend in het zweet en veel te vroeg wakker, en was ik stram in heel mijn lijf. Na een tijd werd ik 's ochtends wakker van een helse pijn in mijn pols. Blijkt dat als gevolg van het medicijn mijn pees ontstoken is. Nu, meer dan e[lees meer...]en maand en een pak ontstekingsremmers later, heb ik net een cortisonenspuit gekregen om deze vervelende ontsteking te stoppen. Sinds het einde van de kuur heb ik bovendien last van oorsuizingen, iets wat ik daarvoor nooit had en waarvan ik hoop dat dit nog overgaat. Als ik het ooit nog nodig zou hebben, zou ik alles proberen behalve ofloxacine.
01-03-2012

Blaasontsteking

Ik had een kuur voor 6 weken, maar zo lang hield ik het niet vol. Nadat ik het eerste tablet innam, had ik al last van hoofdpijn en 'n zeurderig gevoel in mijn hoofd, na 2 weken kreeg ik last van nog meer bijwerkingen. Spierpijnen, branderige ogen , last van de darmen, dromen, slaapstoornissen en 'n totale malaise met 'n gevoel dat ik niet meer vooruit kwam. De behandelen[lees meer...]d arts maar gebeld en adviseerde mij om voorlopig te stoppen met antibiotica, daar de problemen te groot werden. Nadat ik gestopt was met Ofloxacine ging het beter. Ik heb ervaren dat dit spul niet voor mij goed was, dus even afwachten met wat voor medicatie de arts gaat komen. Eerst even bijkomen..
18-10-2011

Blaasontsteking

Ik heb jarenlang een onderhoudsdosering geslikt van 200mg/dag. De bijwerkingen waren nihil en ik was er heel blij mee. Nu ik bij een blaasontsteking geen andere kuur meer kon slikken (resistentie), moest ik de Ofloxacine ophogen naar 400mg/dag. De eerste weken ging dat goed, maar na 4 weken kreeg ik plots paniek- en angstaanvallen. Ik werd er zelfs mee wakker. Ik heb nog n[lees meer...]iet eerder paniek gehad en wist ook niet waar het vandaan kwam, maar na navraag bij de uroloog was het prima mogelijk dat het door de Ofloxacine kwam. Liever een blaasontsteking dan paniek!
15-09-2011

Blaasontsteking

1 keer, nooit meer. Heb ruim 50% van de bijwerkingen gehad (nachtmerries, hallucinaties, in de war zijn ,slecht zicht, duizelig, verhoogde hartslag, gespannen spieren, kortademig, stekende pijn in linker long, etc) Het was een hele lange en slapeloze nacht.. en de pijn van blaasontsteking bleef.
13-09-2010
Vrouw

Blaasontsteking

ontsteking is nog steeds aanwezig gehele kuur ernstige maag en darmproblemen
30-06-2010
Vrouw

Chronische urineweginfectie

Ik slik dit al meer dan een jaar als onderhoudskuur voor een chronische urineweginfectie. werkt heel goed en geen bijwerkingen. Ik ben tijdens een vakantie wel eens vergeten de pillen mee te nemen en had na anderhalve week al een infectie te pakken. Bij thuiskomst direct weer gaan slikken en was binnen 2 dagen van de klachten af (pijn in rechterzij en vreselijk stinkende [lees meer...]urine). Omdat ik al zovaak blaasontstekingen heb gehad heb ik geen last van aandrang of pijn bij het plassen. Ik merk aan de geur van mijn urine dat het weer mis is. Ik heb totaal geen last van bijwerkingen en voor mij werkt het perfect

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum