Trimethoprim

Urineweginfectie (3 meningen)

13-11-2010
Man

Recidief blaasontsteking

wanneer ik het tablet innam juist vóór het slapen gaan ,hield dit me zeker twee uren wakker ! Dat ging beter met het tablet nemen, enige uren vóór het naar bed gaan.
16-03-2010

05-01-2010

Blaasontsteking

Gekregen als 5 daagse kuur bij een urineweginfectie. Er zat steeds veel bloed bij m'n urine, bloed werd na een paar dagen minder. Helaas bleven de andere klachten, daarnaast veel rugpijn. Kuur afgemaakt, en hierna nog steeds afwijkende urine. Inmiddels een zwaardere kuur gekregen.
12-12-2009

Blaasontsteking

Dit medicijn nooit meer! Ik had een blaasonsteking en kreeg dit medicijn. Na 2 dagen zat mijn gezicht vol pusserige uitslag. Ben direct gestopt.
18-09-2009

Blaasontsteking

De blaasontsteking ging niet over en kroop op zodat ik een nierbekkenontsteking kreeg. Daarnaast kreeg ik heel vervelende jeukende uitslag van dit medicijn.
24-04-2008

Blaasontsteking

Na een kuur nitrofurantoine die niet goed gewerkt had kreeg ik dit van de huisarts. Ik merkte na 1 capsule al dat het bgon te werken en na 2 dagen was ik er al bijna vanaf. Hel effectiefe en ik heb geen bijwerkingen gehad. Ook erg makkelijk dat het maar 3 dagen 1 capsule is. die kun je moeilijk vergeten. Ze zijn wel vies en plakkerig om door te slikken.
27-10-2012

Trimethoprim (trimethoprim)

Ik gebruik trimethoprim nu voor de eerste keer. Omdat ik voor de derde keer achter elkaar een blaasontsteking heb. Gister moest ik voor het slapen gaan deze pil innemen, De klachten blijven het zelfde. Ik heb gelukkig geen bijwerkingen. Ik hoop dat ik na de 2 andere pillen er van af ben. Want ik vind het verschrikkelijk. Het is wel makkelijk in nemen. Gr. Jamy
01-02-2015

Blaasontsteking

Effectief tegen blaasontsteking; al na de eerste dag hier geen last meer van. Lichte bijwerkingen: ik voel me soms een beetje misselijk en slap en heb soms even last van trillende handen, maar dit is altijd maar heel kort. Lichte jeuk in het gezicht, wat een veel voorkomende bijwerking is. Maar de voordelen wegen op tegen de nadelen!
07-09-2013

Blaasontsteking

Ik heb dit medicijn 5 dagen gebruikt voorgeschreven door de arts voor een urineweg infectie. De eerste dag kreeg ik diarree en krampen, verder had ik erge spierpijn wat ik voordat ik de tablet in had genomen niet had. Dag twee had ik enorme hoofdpijn en begon ik steeds een verhaal waarna ik twee seconden later niet meer wist wat ik nu precies wilde vertellen, nu hebben w[lees meer...]e dit allemaal wel eens, maar ik heb het zeker zo'n 8 keer op een dag? (Dag 2,3,4,5) Dag drie werd ik misselijk, sagerijnig maar ook omdat de blaasontsteking maar niet weg ging en ik eerdere ervaringen heb gehad met andere antibiotica dat het zo weg was. Ook was ik van tijd tot tijd erg duizelig. Dag 4 kreeg ik hogere buikpijn en duizeligheid maar ook nog steeds het verwarde. Mijn huisgenoot vond dat ik terug moest naar de huisarts maar ik dacht heb nog drie dagen te gaan komt wel goed. Dag 5 werd ik om 3 uur snachts wakker, enorm brandend gevoel aan m'n billen en naar mijn idee was m'n hartslag veel te hoog. Nu bleek het dat ik blaren op de huid had die open waren gegaan wat het brandende gevoel veroorzaakte. Die ochtend ben ik naar de dokter terug gegaan, die heeft wederom mijn urine getest, nog steeds een blaasontsteking. Maar ik vertelde haar dat ik vooral erg bezorgd ben om m'n hart. Ze heeft m'n hartslag en bloeddruk opgenomen en ze was zo verbaast dat ze het drie keer heeft gecheckt. Nu weet ik m'n precieze bloeddruk niet meer maar m'n hartslag was 134/60. In rust. (Normaal 53/60) Ze zei dat ze hoopte dat het bijwerkingen van de antibiotica waren en dat ik me anders over twee dagen moet melden in een ziekenhuis vanwege m'n hart. Fijn dit medicijn! Ben nu aan de cefalexin 500mg 3 x daags en maar hopen dat m'n hart het weer normaal gaat doen.
06-05-2012

Blaasontsteking

Ik moet nog 2 tabletjes. Bij de eerste merkte ik al snel dat de pijn over ging. Heb al vele kuren gehad, bij steeds terugkerende blaasontsteking. Maar ik ben 4,5 kilo afgevallen sinds ik dit medicijn gebruik, en ik eet gewoon zoals normaal. Jeuk heb ik niet, wat ik wel veel lees bij jullie reacties. Ik gebruik ook grandberrysap naast deze kuur.
11-10-2015

Blaasontsteking

Niet al te veel bijwerkingen van gehad. Helaas was de bacterie resistent en kwam de blaasontsteking er gewoon doorheen.
28-10-2012

Blaasontsteking

Eergister met dit medicijn begonnen na eerst een ander gehad te hebben waar ik allergische op reageer, erg misselijk ben ik van dit medicijn duizelig en zit nu helemaal van top tot teen onder de blaasjes moest per direct stoppen
05-08-2016

Blaasontsteking

Ik had blaasontsteking en kreeg deze antibiotica via de huisarts. Ik heb het 's avonds genomen en de volgende morgen werd ik wakker met een hele dicht en ontstoken oog. Mijn oor was ontstoken, mijn schaamlippen waren opgezet en ontstoken, ik had een vaginale schimmelinfectie en mijn slokdarm was opgezet en heel pijnlijk.
27-03-2011

Blaasontsteking

Gisterenavond mijn eerste tablet geslikt tegen blaasontsteking en sinds vannacht heb ik echt vreselijke jeuk! (dus nu al meer dan 12 uur) Ook werd ik misselijk en had ik diarree, dat is inmiddels over maar die jeuk niet, gek word ik er van!
18-04-2013

Blaasontsteking

Wat een vreselijk medicijn. Heb toch al flink wat antibiotica gehad, maar dit is echt naar.
29-09-2014

Blaasontsteking

sinds een aantal dagen slik ik trimethoprim en ik merk geen verschil, eerder dat het erger wordt. De bijwerkingen zijn bij mij: behoorlijke duizeligheid en heel erg moe. Vandaag naar de huisarts om te bespreken of er ook iets anders is. Al met al is het voor mij niet het middeltje.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (514) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (483) - Antibiotica - penicillines breedspectrum