Ervaringen met Trimethoprim

Blaasontsteking (49 meningen)
Urineweginfectie (5 meningen)

18-01-2012 | Vrouw | 36
Blaasontsteking
it seems not work for me at all. it's already the forth day with pain an extrem discomfort.

22-01-2011 | Vrouw | 38
Urineweginfectie
3 daagse kuur gehad, al na de eerste dag rook mijn urine al niet meer sterk en waren de klachten een heel stuk afgenomen. Nu ben ik alleen benieuwd of er in de urine nog iets te zien is, dat weet ik maandag pas. Maar voor mijn gevoel heeft het effect gehad.

14-02-2012 | Vrouw | 39
Blaasontsteking
Direct na gebruik van dit medicijn kreeg ik enorme jeuk over mijn gehele lichaam, dit ging gepaard met enorme bulten die je letterlijk op zag komen. Heb direct contact opgenomen met huisarts en moest per direct stoppen met dit medicijn. Kreeg tegen de bulten een methol gel wat de jeuk deed verminderen maar het heeft dagen gedurd voordat ik bult- en jeuk vrij was. had de b[lees meer...]ulten dus echt overal ,geizch, armen, buik, maar vooral op mijn rug. Mag dit medicijn nooit meer gebruiken.

06-08-2013 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
The first day I took the pill before bed and I had much discomfort with the side effects during the next 2 hours. I experienced joint pain, anxiety and dizziness. Next day I woke up with a little bit hand tremors but went over after few hours. The second and third day I did split the pill in 4 pieces and I took every piece with a plenty of water every 20 minutes to reduc[lees meer...]e the discomfort of the side effects, it worked for me. The antibiotic worked very good, no more blaasontstekking in 3 days.

17-08-2015 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Goed medicijn tegen blaasontsteking, werkt onmiddelijk. Geen bijwerkingen gehad. Voelde me er goed bij.

08-08-2012 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Nu voor de tweede keer dit medicijn voorgeschreven gekregen vanwege een blaasontsteking. Bij de eerste keer had ik binnen het half uur na inname van een tablet geen aandrang meer om te plassen. Nu wederom hetzelfde effecht. Werkt echt heel snel en de aandrang om te plassen en de pijn verdwijnt heel snel. Al na inname van de eerste tablet. Op de verpakking staat 1 maal per [lees meer...]dag 1 tablet 's-avonds innemen maar heb het gewoon gelijk in de ochtend gedaan nadat ik het medicijn bij de apotheek heb opgehaald. Geen problemen daardoor.

11-04-2012 | Vrouw | 43
Blaasontsteking
Bij een eerdere blaasontsteking Nitrofurantoine van de huisarts gekregen. Bijwerkingen (down en opgeblazen buik) en het bloed plassen ging even weg, maar kwam terug. Toen trimethoprimkuur gekregen. 1 pil per dag, 3 dagen lang. 1 pil = 300mg. Werkte op de eerste dag al. Deze week wederom een blaastontsteking, nu direct trimethoprimkuur gekregen. Werkt weer op de eerste[lees meer...] dag, wel wat down gevoel en wiebelig/onvast, maar morgen laatste pil en het is hopelijk weer klaar! Ik snap niet dat dit middel dan niet als eerste kuur wordt voorgeschreven. Het is ook zoveel gebruiksvriendelijker.

20-05-2019 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
Al vijf maanden loop ik rond met een flinke blaasontsteking. In eerste instantie weigerde de arts medicatie voor te schrijven. Want ondanks dat de urine erg vies rook en ik pijn had in mijn vagina, vonden ze in een simpele urinetest nauwelijks iets. Op mijn aandringen is de urine op kweek gezet en daar bleek wel een flinke bacterie uit. Twee Verschillende kuren al gekre[lees meer...]gen inmiddels, maar die bleek ik niet eens te mogen nemen ivm verminderde nierfunctie. Ook met deze huidige medicatie is het oppassen geblazen met nierproblemen. Vanaf dag 1 heb ik ontzettend veel last van bijwerkingen. Met nierproblemen moet ik overogens ook vaak plassen in de nacht en dat mag niet, dus pijn erbij (hopenlijk niet blijvend) dankzij ingehouden plas. Bovendien ruikt de eerate as van de dag nu niet meer zo vies, maar naarmate de dag vordert komt de vieze geur terug. De pijn blijft aanhouden.

28-04-2015 | Vrouw | 45
Blaasontsteking
5 dagen een kuur gekregen. Kreeg op de 5e dag licht last van huiduitslag in mijn gezicht, maar op de 6e dag was de uitslag over mijn hele lichaam aanwezig. Lijkt wel of ik waterpokken heb.... De jeuk is om gek van te worden. Zit ook op mijn handen en doet extra pijn als ik een warm kopje vasthoud.

19-06-2018 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Nul effect op zeer pijnlijke blaasontsteking: na twee dagen leek beter te gaan maar van korte duur (als in: 1 middag). Blaasontsteking lijkt erna vergergerd. Heb vaak vroeger blaasontst gehad en ervaring is dat na 3 dagen pijn echt afzakt en verdwijnt. Na vijf dagen dus geen effect, vandaag andere antibiotica gevraagd schijn nu een mega atoombom pil te krijgen want hoef da[lees meer...]ar maar 1 van voor slapen in te nemen. Ik heb zelden zo slecht effect gehad als met medicijn trimethoprim: de candida kreeg ik er bij op tweede dag van gebruik. Rode bultjes op buik en armen die jeukten.

22-08-2013 | Vrouw | 47
Blaasontsteking
Bij snel opkomende blaasontsteing kreeg ik Trimethoprim. Bij innamedag 2 en 3 kreeg ik erg negatieve bizarre gedachten, zelf sadistisch. Heel vreemd. Ook kreeg ik nachtmerries waardoor ik niet durfde in te slapen. Omdat (liefst) pure chocolade een gunstige werking heeft op je geestelijk welzijn heb ik afgelopen nacht een halve reep pure chocolade opgegeten om positief te w[lees meer...]orden en zeker ruim een half uur gewacht voor de werking. Hierna heb ik gelukkig vredig geslapen. Ik ben heel blij dat gisteren mijn laatste medicijndag was. Volgende keer zoek ik iets homeopatisch, want ik ben het weer helemaal zat met die allopothische middelen.

04-02-2018 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Het medicijn hielp snel Kort kuurtje is wel fijn Minder bijwerkingen dan nitrofurantoine Alleen de jeuk was bijna ondraaglijk

18-07-2014 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Bij gebruik van bovenstaand middel kreeg ik klachten als :angstig, schrikkering, hartkloppingen, en een depressief gevoel. Ben absoluut niet bekend met een van deze klachten. Deze klachten staan niet op de bijsluiter. Ik heb daarom de huisarts gebeld hierover. Volgens de huisarts kon dit niet, blijkbaar leest een huisarts ook allleen maar de bijsluiter. Op jullie forum[lees meer...] lees ik dus dat deze bijwerkingen er wel zijn. Ik heb wel vaker wat bijwerkingen van anti biotica maar daar ik wel mee te leven. Ik heb de fabrikant van dit middel een mailtje gestuurd met deze klachten.

12-02-2013 | Vrouw | 48
Blaasontsteking
Na 5 dagen vreselijke jeuk en helemaal daas te zijn geweest heb ik nog steeds blaasontsteking. Dat schiet dus niet op.

08-07-2018 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Kuur van vijf dagen voorgeschreven gekregen. Enkele uren na inname onstonden jeukende blaasjes op mijn gezicht, de jeuk in de schaamstreek was licht. Drie uur na inname van de tweede tablet verergerden de blaasjes en de jeuk zich. Schaamlippen en clitoris opgezet en erge jeuk. Durf de derde tablet niet meer te nemen. Ook jeuk bij de neusvleugels. Blaasontsteking volgens mi[lees meer...]j wel weg.

27-11-2017 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Ik heb nog nooit eerder een blaasontsteking gehad. Ik heb ook nog maar zeer zelden antibiotica hoeven gebruiken, gelukkig. Ik ben onbekend met allergieën. Nu dus voor de eerste keer een blaasontsteking en daartegen Trimethoprim 300mg voorgeschreven gekregen. 's Avonds in te nemen drie dagen lang. Na de eerste tablet voelde ik me 's ochtends niet zo lekker. Misselijk, h[lees meer...]oofdpijn, wat spierpijn. Onaangenaam maar te overzien. Na de tweede tablet echter werd ik 's ochtends doodziek wakker. Ik kotste m'n hart uit m'n lijf (nu nog spierpijn van in mijn ribbenkast). Ik had zeer zware hoofdpijn, op het ondragelijke af. Ik hield extreem veel vocht vast over mijn hele lijf, ook in mijn gezicht en in mijn mond. Geschrokken belde ik de huisartsenpost. Belsuit was: direct stoppen met slikken en vooral de zwelling in de gaten houden. Die nam nog iets toe alvorens gelukkig weer af te nemen. Enfin, twee dagen slikken maakten me dus doodziek en hebben bovendien geen enkel effect gehad op de blaasontsteking :( Op naar het volgende medicijn dan maar.