Ervaringen met Trimethoprim

Blaasontsteking (49 meningen)
Urineweginfectie (5 meningen)

27-10-2011 | Vrouw | 51
Blaasontsteking
Ik ben in de overgang en werd ziek van dit middel. Ik kreeg koorts, hoofdpijn enz.. Het was echt van dit middel omdat de klachten begonnen na het begin van de kuur en vrijwel meteen over waren na de kuur. Ik heb ook van andere overgangers vernomen dat er heftig op antibiotica voor blaasontsteking kan worden gereageerd. De blaasontsteking was wel weg na vijf dagen.

13-10-2014 | Vrouw | 54
Blaasontsteking
Heb een kuur voor 7 dagen gehad. Na 4 dagen nog geen enkel effect betreffende mijn blaasontsteking, slaap niet van de pijn en slik de hele dag ibruprofen om de pijn iets te verzachten. Beetje uitslag voornamelijk op mijn armen en diaree. Heb het er allemaal voor over als die gemene pijn maar weggaat. Huisarts zegt dat het even duurt voor het effect bereikt wordt.

02-03-2017 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Ik vind het een middel met veel bijwerkingen. Ik voelde me meteen na inname erg beroerd en duizelig. Angstig zelfs en kon de slaap niet vatten. De tweede dag grote rode vlekken in mijn gezicht bij wakker worden en begin van de middag kwam het branderige gevoel en de aandrang om te plassen weer terug.Vervelende bijwerking is ook kramp. In mijn geval anuskramp. Ook heel naar[lees meer...]. Verder heel moe en enigszins depressief. De derde dag maar weer de huisarts gebeld en straks kan ik een ander middel halen.

19-04-2022 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
Het helpt goed. Ik gebruik het nu 3 maanden. Mijn haar begint uit te vallen. Komt dat vaker voor?

07-03-2017 | Vrouw | 58
Blaasontsteking
In januari ook een kuur van 5 dagen gehad goed geholpen toen. Nu weer en na de eerste tablet helemaal onder de uitslag met hevige jeuk.

30-12-2021 | Vrouw | 60
Blaasontsteking
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven ondat het ander antibioticum niet hielp. Dir medicijn dus ook niet! Vrijwel direct kreeg ik depressieve gevoelens en was ik erg emotioneel ik dacht dat het van de blaasontsteking kwam maar toen de 5 dagen voorbij waren ging het weer beter Vandaar dat ik wil waarschuwen voor mensen die kwetsbaar zijn zoals ik .

18-05-2016 | Vrouw | 61
Blaasontsteking
Het heeft een zeer pijnlijke blaasontstekigg met veel bloed en pijn de eerste dag al een stuk beter gemaakt. Bijwerkingen heftig. Misselijk, algeheel ziek gevoel. Veel hoofdpijn en moe. Voor mij teveel bijwerkingen.

29-07-2021 | Vrouw | 62
Blaasontsteking
In korte tijd deze antibiotica van de huisarts gekregen maar ik ben geen voorstander van antibiotica.maar volgens de huisarts is er geen andere optie dus ik slik er D Mannose bij om mijn lichaam nog iets beter te helpen. De vorige kkeer was mijn hele weerstand een puinhoop, zo jammer. Als dit achter de rug is ga ik door met de D mannose zodat ik geen rommel meer hoef te[lees meer...] slikken. Ook drink ik enorm veel hete thee en water..ik plas de bacteriën er dan sneller uit

14-02-2019 | Vrouw | 62
Urineweginfectie
Geen bijwerkingen en snel van de blaasontsteking af.

08-12-2022 | Vrouw | 63
Urineweginfectie
Echt een hele zoektocht geweest, dacht eerst dat ik niet goed ingesteld zou zijn op schildklier, het kwartje valt, morgen in overleg voor andere medicatie.

08-08-2014 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Ik heb geregeld ( zo,n 4x per jaar ) blaasontsteking. Het medicijn: Trimethoprim wordt me voorgeschreven door de arts. Ik heb niet noemenswaardige bijverschijnselen hiervan. Ben er wel tevreden over. De eerste keer dat ik blaasontsteking had kreeg ik een ander middel voor geschreven, maar daar kreeg ik duizeligheidsklachten van. Hierna heb ik dit med. niet weer geha[lees meer...]d, omdat er een stof in zat waar ik niet over kon. Alleen ben ik de naam kwijt.

27-07-2022 | Vrouw | 64
Urineweginfectie
Blaasontsteking gekregen door trastuzemab. Maanden meerdere soorten anti biotica die niet of slechts kort hielpen. Daarom kreeg ik deze voor 6 maanden. Ik slik ze nu ruim 2 maanden. Moet er mee stoppen. Ben al kwetsbaar lichamelijk en psychisch door prive omstandigheden. Daarom werd t eerst daar op gegooid. Ik had dit eerder moeten weten. Dat had me een hoop narighei[lees meer...]d bespaart

24-05-2017 | Man | 65
Urineweginfectie
Dit medicijn gebruikte ik voor onderhoud. Mijn arts heeft mij nu gevraagd te stoppen om te zien of dit medicijn nog relevant is.

14-12-2014 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
ik vind het een vreselijk medicijn, ik heb ook veel antitbiotica gehad, dit is echt naar

22-11-2012 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
na 2 dagen nitrofurantoine antibiotica moest ik stoppen ivm bijwerkingen zenuwstelsel, 3 dagen trimethoprim, 2 dagen na deze kuur ernstige klachten, pijnlijke zware linkerarm en schouder, pijn in hartstreek, hartkloppingen, ademnood, duizelig, niet goed kunnen denken en concentreren, nu en dan bloedneus, ik dacht aan hartaanval of beroerte, ik nam wat asperine en tabacum ([lees meer...]homeopathisch dr. vogel) tegen angina pectoris, na ca. een uur ging het wat beter, vlg. dag naar de dokter, herkende het niet als bijwerking ik ook niet. Metoprolol voor zuurstof hart gekregen, dit hielp maar veroorzaakt lage bloeddruk, later weer een kuur trimethprim, de 4 e dag na inname, niet kunnen denken e.d en de andere klachten volgden, toen wist ik dat het bijwerkingen waren,De klachten kwamen wekenlang als aanvallen terug, wordt langzaam minder heftig Moest stoppen, Dan ciprofloxine recept gekregen, waar dezelfde bijwerkingen opstonden, dat durfde ik niet te slikken, om Monuril gevraagd 1 poeder innemen, weinig bijwerkingen, alleen kans op darm en maagklachten, heb ik niet gekregen, bij deze moet je 3,- bij betalen maar dat vond ik niet erg. g

17-04-2011 | Vrouw | 66
Blaasontsteking
Ik heb nu voor de 2e keer een kuur van deze medicijnen. Na de eerste kuur meende ik dat de ontsteking over was. Na 14 dagen kwam de ontsteking terug. Ik heb nu het gevoel dat het alleen maar erger wordt. Dus morgen weer naar de huisarts.