Ervaringen met Efracea

Bij  RosaceaX

Acne/puistjes (1 mening)

05-12-2023 | Vrouw | 71
Rosacea
Ik ondervind veel klachten en vind het een heel onpraktisch medicijn. Lastig toe te passen. Hiervoor heb ik Ketoconazol en Triancinolon gehad. Deze 2 hadden geen effect.

10-04-2017 | Vrouw | 28
Rosacea
Ik gebruik Efracea sinds 2 weken, ik heb het voorgeschreven gekregen van de dermatoloog, omdat ik last heb van rosacea acne. Gelukkig een lichte vorm maar erg genoeg om er last van te hebben. De apotheker waarschuwde vantevoren voor bijwerkingen en zoals ik hier ook las; geen zuivel voor of vlak na de inname van de pillen. Ik drink elke ochtend een cappuchino en daarna ont[lees meer...]bijt ik en slik de pil met veel water; nergens last van. Geen bijwerkingen echt helemaal niks! Nu 2 weken later is mijn huid enorm verbeterd! Mijn voorhoofd is helemaal egaal en ik had wat plekjes op de rechter zijkant van mijn gezicht en op mijn kin. Dat zijn slechts nog kleine verkleuringen en droge plekjes. Ik moet er wel bijzeggen dat ik regelmatig naar een schoonheidsspecialiste ga (om de 3 weken) en dat de zon een positief effect heeft op mijn huid. Daarvan werd overigens gezegd dat ik niet in de volle zon mocht tijdens de kuur. Afgelopen weekend was het volop zonnig en ik heb daar geen last van gehad. Al met al ben ik heel tevreden en ik ben benieuwd wat het me nog meer gaat opleveren. Ik heb deze kuur voor 90 dagen gekregen. Na jarenlang zoeken en van alles proberen lijkt deze schoonheidsspecialiste in combinatie met deze kuur voor mij te helpen! Ik mag niet te vroeg juichen maar ik ben wel al erg blij zover.

26-02-2016 | Vrouw | 41
Rosacea
In verband met Rosacea heeft de dermatoloog dit voorgeschreven voor een periode van 3 maanden. Ik heb geen verschil gemerkt! De capsules zijn groot en moeilijk uit de verpakking te "drukken" . Je moet ze tijdens het eten innemen, rechtop met een glas water. bij voorkeur in de ochtend. Let op met zuivelproducten deze mag je niet nuttigen vanaf 4 uur ervoor tot 2 uur erna o[lees meer...]mdat het anders mogelijk niet werkt. Wat een drama! Dus ik mocht geen yoghurt en geen brood met boter en kaas, ook geen cappuccino. Omdat ik in wisseldiensten werk sta ik nooit eenzelfde tijd op dus het gebruik irriteerde me mateloos. En dat het niet werkte helemaal! Ik kreeg er rugpijn van en een naar gevoel in de buik. Ik ben nu over op doxycycline 100 mg en nu merk ik bij dag 3 al wat verbetering! Mijn wangen zien er veel gaver uit! Dus wie weet.

09-09-2015 | Vrouw | 22
Rosacea
Vorig jaar september heb ik dit medicijn gebruikt na meerdere creme's te hebben geprobeerd voor mijn gezicht. Het was eerst niet duidelijk of het een infectie was etc. Uiteindelijk bleek het Rosea te zijn, en kreeg ik deze capsules voorgeschreven. Het is een zware kuur van 5 weken, en na iedere kuur moet ik terug komen om te kijken wat het gedaan heeft. Vorig jaar het het [lees meer...]gewerkt, ik had een egale huid, en dit is een jaar zo gebleven. Nu kreeg ik dit jaar rond dezelfde tijd er weer last van, en heb ik ze opnieuw voorgeschreven gekregen. Ik slik ze nu weer een week, en de bijwerkingen vallen me iedere keer weer tegen. Ik heb veel buikpijn, en ben ook aan de diarree. Ik neem dit er maar voor lief bij, en hoop dat ik snel weer een mooie egale huid heb. :D